יום שישי, 20.09.2024 שעה 12:36

אליפות איר' במשקולות: הרוסיות חגגו עם זהב וכסף

טימה טוריבה זכתה במקום ה-1, נאנדזדה לומובה סיימה שנייה. קריימין זכה בזהב אצל הגברים במשקל של עד 77 ק"ג בזכות כך ששקל 20 גרם פחות מיריבו

|
טימה טוריבה (עמית שיסל)
טימה טוריבה (עמית שיסל)

הרוסיות חגגו הערב (שלישי) עם זהב וכסף בגמר עד 63 ק"ג באליפות אירופה בהרמת משקולות בתל אביב.

אלופת העולם בהרמת משקלות במשקל עד 63 ק"ג טימה טוריבה מרוסיה, קטפה הערב גם את התואר האירופי באליפות הנערכת בתל אביב. חברתה נאדזדה לומובה קטפה את מדליית הכסף

טוריבה פתחה לא טוב את התחרות ורק בניסיון השלישי הצליחה להניף 105 ק"ג, אבל גם כך היא הניפה את המשקל הגבוה ביותר מבין עשר הנשים שהתחרו בגמר. ההמשך היה מרשים יותר, כאשר דחקה 131 ק"ג בדרך ל-236 ק"ג בסך הכל ולמדליית הזהב.

במקום השני סיימה חברתה לנבחרת, נאדזדה לומובה, אשר הניפה 103 ק"ג ודחקה 130 ק"ג. האוקראינית יוליה קלינה, מדליסטית הארד מהמשחקים האולימפיים בלונדון, זכתה גם הערב במדליית הארד עם 103 ק"ג בהנפה ו-125 ק"ג בדחיקה.

20 גרם ששווים מדליית זהב באליפות אירופה בהרמת משקולות
ארקנד קרימיין מאלבניה זכה הערב במדליית הזהב במשקל עד 77 ק''ג בהרמת משקולות, כשהקדים את בן ארצו דניאל גודליי בזכות כך ששקל 20 גרם פחות. שניהם השיגו תוצאה זהה של 349 ק''ג.

הרוסי רזמיק אוניאן זכה בארד. מי שהגיע הערב למקצה הגמר במשקל עד 77 ק''ג באליפות אירופה שנערכת בתל אביב, למד ש-20 גרם קטנים במשקל יכולים להיות ההבדל בין אלוף לסגן אלוף. חוקת הרמת המשקולות קובעת שבמקרה של שיוויון בתוצאה, הספורטאי ששקל פחות בשקילה שנערכת לפני התחרות, יקדים בדרוג את הספורטאי הכבד יותר.

ארקנד קרימיין שקל הערב 76.680 ק''ג. חברו לנבחרת גודליי שקל 76.700 ק''ג. העובדה הזו היא שהכריעה בסופו של דבר את הקרב. קרימיין הניף 155 ק''ג ודחק 194 ק''ג ובסה''כ 349 ק''ג. גודליי הניף 157 ק''ג ודחק 192 ק''ג. בגלל המשקל העודף הוא נאלץ להסתפק בכסף. הרוסי רזמיק אוניאן שהניף 152 ק''ג ודחק 192 ק''ג ובסה''כ 344 ק''ג זכה בארד.

מחר יתקיים יום התחרויות החמישי שיפתח בשעה 11:30 עם קבוצה ב' במשקל עד 69 ק"ג לנשים. בשעה 13:30 יתקיים מקצה ב' לגברים במשקל עד 85 ק"ג. בשעה 16:25 יתקיים גמר הנשים במשקל עד 69 ק"ג ובשעה 19:25 יחל גמר הגברים במשקל עד 85 ק"ג בו יתחרה גם הישראלי אנטולי מושיק. הכניסה לאליפות היא חופשית.

איגוד הרמת המשקולות בישראל מקבל שבחים רבים מאנשי ההתאחדות האירופית וההתאחדות העולמית על רמת הארגון והפקת האליפות. עדות נוספת לכך התקבלה היום, כאשר יו''ר האיגוד הישראלי אלי סדרס, קיבל פנייה מנשיא ההתאחדות של קזחסטן, אשר אמורה לארח בנובמבר את אליפות העולם. האחרון ציין כי הוא צופה באליפות בשידורי היורוספורט והוא מקבל שבחים רבים על הרמה ולכן ביקש להגיע לישראל ביום חמישי, יחד עם אנשי הצוות שלו, כדי ללמוד מקרוב איך לארגן אליפות ברמה גבוהה.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */