יום שבת, 05.10.2024 שעה 02:32

היום ב-13:00: נבחרת ישראל תוגרל בגביע דייויס

הנבחרת הישראלית תגלה היום מי תהיה היריבה שלה בשלב הבא. האפשרות העדיפה: בלגיה בבית. הסיוט: סרביה בחוץ. גם ספרד בהגרלה. כל האופציות בפנים

|
אנדי רם ויוני ארליך. יגלו את היריבה (יניב גונן)
אנדי רם ויוני ארליך. יגלו את היריבה (יניב גונן)

נבחרת הדיוויס של ישראל תדע היום (שלישי, 13:00) מי תהיה יריבתה בפלייאוף העלייה לבית העליון, והאם סוף תזכה ישראל לארח משחק ביתי. איגוד ה-ITF  חילק היום את 16 המדינות המשתתפות בפלייאוף לשתי קבוצות, 8 המדורגות ו-8 הלא מדורגות שיוגרלו מולן, במשרדי איגוד הטניס הבינלאומי בלונדון.

ישראל, כמו ברזיל, קולומביה, הודו, הולנד , סלובקיה, אוקראינה ואוזבקיסטן, יוגרלו מול אחת משמונה המדינות המדורגות: סרביה, ספרד, ארגנטינה, קנדה, ארה"ב, אוסטרליה, קרואטיה ובלגיה.

אם נבחר באפשרות הנוחה ביותר עבור ישראל, קיימת אופציה אחת ברורה, נבחרת בלגיה, שאם תוגרל, תגיע לישראל, אחרי שניצחה את הישראלים באותו מעמד בשנה שעברה על החימר הביתי שלהם. לבלגים נבחרת בינונית עם דיוויד גופין, רובן בלמנס, וסטיב דארסיס, כולם מחוץ לטופ 100, ובארץ עם הקהל, ישראל תהיה פייבוריטית ברורה.

את נבחרת ספרד, אחת הנבחרות הטובות בסבב, נארח בבית אם תוגרל נגדנו, אחרי ההפסד בחצי הגמר ב-2009 בחוץ. הכוכבים הגדולים של הספרדים, רפאל נדאל ודוד פרר, לא משתתפים השנה במפעל וקיים סיכוי קלוש שיגיעו לישראל. אבל הספרדים יהיו פייבוריטים גם עם טומי רוברדו, ניקולס אלמגרו, פליסיאנו לופס, פררנדו ורדסקו, פבלו אנדוחר והרשימה עוד ארוכה.

דודי סלע. יפגוש את ג´וקוביץ´? (עפרה פרידמן איגוד הטניס)
דודי סלע. יפגוש את ג´וקוביץ´? (עפרה פרידמן איגוד הטניס)
 

גם את נבחרת ארגנטינה נארח בבית. הארגנטינים חסרים את חואן מרטין דל פוטרו הפצוע ודוד נלבנדיאן שפרש, אבל הם עדיין נבחרת חזקה עם חואן מונקו, פדריקו דלבוניס וקרלוס ברלוק. נבחרת חזקה אבל לא בלתי עבירה עם הדחיפה של הקהל ברמת השרון.

מול נבחרות אוסטרליה, ארה"ב וקרואטיה תתקיים הגרלה עבור הביתיות. האוסטרלים עם לייטון יואיט וברנרד טומיץ', יהוו אטרקציה גדולה אם יגיעו לארץ, כאן גם קיים סיכוי לעבור אותם, אבל יציאה לאוסטרליה בחודש ספטמבר, תהווה מכה עבור הנבחרת, גם מבחינת הסיכויים וגם מהבחינה הפיזית- גאוגרפית, שמשמעותה לטוס לקצה השני של העולם חודשיים לפני סיום העונה.

נבחרת ארה"ב ירדה מגדולתה, אבל ג'ון איסנר, סאם קווארי והאחים בראיין, שהוא אולי הזוג היחיד שיהיה פייבוריט מול אנדיוני גם בבית, מועמדים לנצח גם ברמה"ש וכמובן שבארה"ב.

ג´ון איסנר הענק בפעולה (רויטרס)
ג´ון איסנר הענק בפעולה. הגרלה מפחידה (רויטרס)
 

הקרואטים, עם מריאן צ'יליץ' שנמצא בשיאו, ולצידו מלך האייסים איוון קרלוביץ הוותיק, יהיו יריב קשה מאוד בבית ובלתי עביר בחוץ.

שתי האפשרויות הקשות ביותר הן קנדה וסרביה. שאם נוגרל מולן נצא למשחק חוץ. בסרביה יפגשו סלע ו-וינטרוב קרוב לוודאי את נובאק ג'וקוביץ' וינקו טיפסרביץ' למפגש חסר סיכוי אם כי אטרקטיבי.

ג´וקוביץ´. עוד מפגש מול ישראל? (רויטרס)
ג´וקוביץ´. עוד מפגש מול ישראל? (רויטרס)
 

בקנדה יחכו לישראל מילוש ראוניץ' ו-ואצ'ק פוספיסיל שניצחו בישראל לפני שנתיים עם ראוניץ' פצוע, ולנבחרת לא יהיה סיכוי מולם בחוץ עם ראוניץ' (11 בעולם) בריא וכשיר.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */