יום שבת, 05.10.2024 שעה 02:30

לימור לבנת: באומן? מה שחשוב זה מבחן התוצאה

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE דיברנו עם שרת התרבות והספורט שאמרה בין היתר: "לא התערבתי בבחירתו של יו"ר המנהלת, מברכת על המהלך"

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ (ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ (ONE)

אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' מגישים לכם כעת את תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), רדיו גלי ישראל, (102.5FM 89.3FM ו-106.5FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

לימור לבנת: "אחרי הכדורגל, נטפל גם בכדורסל"
בתוכנית דיברנו עם שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, שעלתה לשידור ודיברה על היום ההיסטורי של הכדורגל הישראלי בו נבחר יורם באומן לתפקיד יו"ר מנהלת ליגת העל. "זה היה יום חשוב מאוד, אני לא יודעת בדיוק כמה שנים, אבל מדברים על הקמת מנהלת ליגת על בכדורגל ולא קרה כלום, והנה הייתה תמונה בה יו"ר ההתאחדות יושב ליד יו"ר מנהלת ליגת העל יורם באומן".

זה הפריע לך?
"זה לא הפריע לי, מה שחשוב בסופו של דבר זה מבחן התוצאה והשורה התחתונה, כתוצאה מהרפורמה בוועדת זליכה שספגנו עליה כל כך הרבה ציניות ואי אמון ולא האמינו שזה באמת יקרה, שתהיה כאן מנהלת. חשבתי שנכון לחכות כי ידעתי שמחפשים יו"ר למנהלת, שרצו שזה יהיה אדם עצמאי. אני נורא שמחתי".

לימור לבנת (חגי ניזרי)
לימור לבנת. "נורא שמחתי לאחר המינוי של באומן" (חגי ניזרי)
 

לא התערבת?
"לחלוטין לא התערבתי, עניין אותי מאוד, אבל אני חושבת שאני צריכה לשים את החומות הסיניות בין ההתערבות האישית לבין הרפורמה שאני הובלתי. אני הרמתי טלפון ליורם, אני מכירה אותו עשרות שנים, רק אחרי שהוא נתן תשובה חיובית, אמרתי לו ששמעתי שהוא הביע את הסכמתו ושיש רוב עצום של הקבוצות שתומכות בו וברכתי אותו".

קשה לאבי לוזון ושטרן חלובה להשתחרר מתפקידם.
"תראו, שאלתם אותי קודם אם התמונה הזו הייתה נעימה לי, עם יו"ר ההתאחדות ויורם באומן, מה שחשוב זה מבחן התוצאה. כשיש מנהלת ליגת על כשבראשה עומד אדם שהוא עצמאי והיא תפעל באופן עצמאי, אני לא מודאגת".

יורם באומן (יניב גונן)
יורם באומן. "התקשרתי לברך אותו" (יניב גונן)
 

מה הצעד הבא?
"אחרי שהעברנו את חוק המרכזים בכנסת, הכסף מועבר ישירות לקבוצות וזו עובדה. המנהלת הוקמה זו עובדה שנייה. העניין של בחירת יו"ר ההתאחדות זה העניין הבא, בשביל למנוע ניגוד עניינים".

מה לגבי הכדורסל?
"גם בזה נטפל, לא נשב מנגד לאור מה שקורה שם. מעבר לזה, לאחר החג יש נושאים נוספים באמתחתנו, לפחות נושא אחד מאוד חשוב שאני לא יכולה להרחיב עליו כרגע".

לוגסי: "ננסה לסגור את הסיפור נגד אשדוד"
בית"ר ירושלים שוב הפסידה בטדי, הפעם 1:0 לבני יהודה. הקבוצה מהבירה נמצאת תשע נקודות מעל לקו האדום וככל הנראה תשאר בליגת העל גם בעונה הבא. עמדת המאמן בקבוצה עדיין סגורה, ובעלי הקבוצה, אלי טביב צריך לקבל את ההחלטה בקרוב. מושיקו לוגסי עלה לשידור ודיבר על מה שקורה בבית"ר ירושלים: "זה שאתמול הפסדנו זה לא אומר שום דבר, זה לא אומר שהורדנו הילוך באימונים או משהו דומה לזה. כנראה שבני יהודה רצו יותר מאיתנו, אולי באנו יותר שאננים וחשבנו שהכל יבוא בקלות. ננסה לנצח באשדוד ונסגור את הסיפור של התחתית".

איך זה בא לידי ביטוי שמחפשים מאמן לעונה הבאה?
"אני אגיד לך את האמת, אפילו לא דיברנו פעם אחת על אם רוני יישאר או יעזוב, רוצים לעשות שקט לבעלים ולאוהדים".

מושיקו לוגסי (רדאד ג´בארה)
מושיקו לוגסי. "אני מאושר בבית"ר" (רדאד ג´בארה)
 

אתה שמח בבית"ר?
"את האמת אני שמח מאוד, זה לא שלא שיחקתי בתקופה האחרונה זה בגלל השבר ביד, לא היה לי ביטחון".

אתה רוצה להישאר בבית"ר?
"בעיקרון אני אמור לחזור למכבי תל אביב, אם אני אראה בתחילת העונה שלא הולך לי. בינתיים אף אחד לא דיבר איתי מהבית ואני מעדיף שלא ידברו איתי. אני יודע מה אני שווה וזה שהמאמן לא אהב אותי זה לא אומר כלום".

איתי שכטר: "נעשו בהפועל תל אביב הרבה טעויות"
בהמשך התוכנית דיברנו עם חלוץ נבחרת ישראל ונאנט הצרפתית, איתי שכטר, שלאחרונה מתחיל לחזור לעצמו ומשחק בהרכב באופן קבוע. "להגיע באמצע השנה לקבוצה בליגה טובה, לקח לי זמן להראות את היכולות שלי ולקח לי שבועיים שלושה, גולים זה מאוד חשוב אבל לא יצא לי לתת גולים. הליגה פחות קשה מאנגליה וגרמניה, היא מאוד השתפרה במיוחד לאחר שפריז ומונאקו הביאו שחקנים יקרים, יש קבוצות חזקות אלב אני חושב שיש ליגות הרבה יותר חזקות, אני מאוד נהנה פה בתקופה האחרונה".

אתה נשאר שם?
"אני מקווה להישאר בנאנט. אני יודע שהמצב קשה מאוד בהפועל תל אביב. אני מאמין שתוך חודש ינסו לסגור את הדברים. הכל יכול לקרות ואם יחליטו לקנות אותי אני אשמח. קשה לקום ולעזוב עם תינוק ולעבור לצרפת אבל בשביל הקריירה וידעתי שהמצב בהפועל הוא קשה הבנתי שזה צעד נכון עבורי".

שכטר במאבק עם מוטה (רויטרס)
שכטר. "מקווה להישאר בנאנט" (רויטרס)
 

כשאתה מסתכל על הפועל, מה אתה מרגיש?
"אני חושב שעשו המון טעויות בהפועל תל אביב. הטעות הכי גדולה היא שאי אפשר לבנות קבוצה בהרבה כסף כשאין כסף".

הם הימרו ואתם פישלתם במגרש.
"זו עונה לא טובה של הפועל תל אביב".

חזרת לעצמך?
"חזרתי לעצמי ואני מרגיש טוב. אני יודע שאני יכול להצליח באירופה ואני מקווה להישאר פה. אני מקווה שהפועל תל אביב תצליח להשיג כרטיס לאירופה".

מזרחי: "מכבי חיפה לא צריכה להחזיר את רוני לוי"
הצרות ממשיכות ליפול על מכבי חיפה. הקבוצה הצפונית הפסידה 2:1 לבני סכנין במחזור הקודם וזה משחקה השלישי ברציפות שהירוקים מפסידים נקודות יקרות במירוץ למקום השלישי והכרטיס לאירופה. לאחר ההפסד נרשמה תקרית חמורה בה שחקן הקבוצה, טאלב טוואטחה ניסה לתקוף את אוהדי הקבוצה אשר קיללו אותו.

חלוץ העבר של הקבוצה, אלון מזרחי, עלה לשידור ודיבר על עמדת המאמן לקראת העונה הבאה: "היחסים עם רוני לוי טובים אבל בל נשכח שלוי סיים את התקופה שלו במכבי חיפה בטונים צורמים, זוכרים איך האוהדים התייחסו אליו. אני חושב שזה לא נכון להחזיר את רוני לוי וגם לא את אלישע לוי. מכבי חיפה צריכה לחשוב קדימה, אפילו שמדובר בשניים מהמאמנים הטובים שלנו".

רוני לוי (משה חרמון)
רוני לוי (משה חרמון)
 

מכבי ת"א ועירוני ק"ש יפגשו ב-20:50 לעוד משחק צמרת נהדר בפלייאוף העליון. הצהובים מגיעים למשחק מעודדים מאוד מאיבוד הנקודות של הפועל ב"ש ומחפשים עוד שלוש נקודות יקרות בדרך לזכייה שנייה ברציפות בתואר האליפות. בק"ש מנגד, רוצים לעבור את המשחק בשלום ולהמשיך בהכנות לקראת חצי גמר הגביע מול הפועל ב"ש בשבוע הבא.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */