יום שבת, 05.10.2024 שעה 02:53

משחק אחרון לפני ה-NBA: הכירו את שאבאז נאפייר

גמר המכללות בין קונטיקט לקנטאקי ישודר הלילה (בין שני לשלישי) ב-4:00 בערוץ ONE. הכוכב אולי לא הכי גבוה, מהיר או חזק, אבל מדובר בשחקן המושלם

|
שאבאז נאפייר. כך זה נראה בפעם הקודמת שזכה (רויטרס)
שאבאז נאפייר. כך זה נראה בפעם הקודמת שזכה (רויטרס)

יש לא מעט שחקני כדורסל טובים בעולם, יש גם לא מעט שחקנים מצויינים, כשאומרים כוכבים, הלא מעט הזה מצטמצם עוד יותר. אבל אין הרבה שחקנים שמספיקה לך שניית כדורסל אחת, כדרור אחד או חדירה אחת לסל כדי להבין למה אתה אוהב כל כך את הכדור הכתום ואת המשחק הזה, שאבאז נאפייר הוא בדיוק שחקן כזה.

כדי לספר את הסיפור של נאפייר כדאי לחזור שנה אחת אחורה, כשהגארד הכל כך מוכשר הזה היה רגל וחצי מחוץ לקונטיקט. המכללה שלו הורחקה מהטורניר על ידי הנהלת ה-NCAA בעקבות ביצועיים אקדמיים חלשים של השחקנים ובעקבות הפרות של חוקי גיוס השחקנים. אז החלה הנדידה הגדולה מחוץ לקולג', שחקנים מוכשרים כדוגמאת אלכס אוריאקי ורוסקו סמית' עברו למכללה אחרת, תוסיפו לזה את עזיבתו של המאמן האגדי, ג'ים קלהון והחלפתו בידי העוזר קווין אולי חסר הניסיון ותבינו למה נאפייר היה עם רגל וחצי בחוץ.

אלא שאז, אולי הבין שאמנם הוא חסר ניסיון בקריירת האימון שלו אבל שהוא תמיד היה הדבק בכל קבוצה שבה הוא שיחק. וכך היה גם הפעם, הוא לקח את הגארד המוכשר שלו לשיחה, יחד עם הרצון שלו לסיים את התואר ולקחת עוד תואר אחד, זה של המכללות, החליט הגארד לסיים את השנה האחרונה שלו בקולג' בקונטיקט.

נאפייר הוא פורטו ריקני שגדל במצ'וסוטוצ'ס, את התיכון שלו הוא התחיל בצ'רלסטאון לפני שעבר לאקדמיה של לווארנס אותה הוביל למאזן של 0:29 ולזכייה בתואר המקומי. הוא נחשב לאגדה בתיכון הראשון שלו עד כדי כך שהשנה החליטו לתלות את הגופיה שלו בתקרת האולם. מיד לאחר מכן הוא הגיע לקונטיקט של ג'ים קלהון האגדי. 

שבאז נאפייר בפעולה (רויטרס)
שאבאז נאפייר בפעולה (רויטרס)
 

כפרשמן נאפייר היה המחליף של קמבה ווקר כשהוא עולה מהספסל וקולע כמעט 8 נקודות לערב ומחלק 3 אסיסטים, מה שהכניס אותו לחמישיית הרוקי של השנה. בחצי הגמר של אותה עונה פגשה קונטיקט את קנטאקי, כשקליעות עונשין שלו הבטיחו את הניצחון בדרך לגמר שם, ניצחה יוקון את ג'יאורג'יה טק וזכתה בתואר האחרון שלה.

הוא אולי לא הכי גבוה, לא הכי מהיר ולא הכי אתלטי אבל אין ספק שהוא השחקן הכי שלם שיש. הוא מחזיק בממוצע של 18 נקודות, 2 חטיפות, כמעט 6 ריבאונדים ו-5אסיסטים ללילה, כשהוא מוביל את יוקון בעמודת הנקודות, אסיסטים וריבאונדים, מחזה נדיר לקבוצה אחת. "איך מסבירים את זה שאני מרחק של 40דק' מאליפות שניה? יש תשובה אחת, עבודה קשה. שום דבר לא בא לי בקלילות, עבדתי בשביל להגיע לאיפה שאני נמצא היום. אני רוצה כבר לצאת למגרש, להנות מהרגע. נצטרך להשאיר את הלב על המגרש", אמר הכוכב.

שבאז נאפייר. &qout;נצטרך להשאיר את הלב על המגרש&qout; (רויטרס)
שאבאז נאפייר. "נצטרך להשאיר את הלב על המגרש" (רויטרס)
 

נאפייר אמור להיבחר בדראפט הקרוב לקראת סוף הסיבוב הראשון כשהערכות מדברות על כך שהוא יבחר בין המקום ה-20 ל-30. "עוד ניצחון אחד. זה מה שאנחנו צריכים" הבהיר נאפייר לקראת משחק הגמר שיתקיים בלילה שבין שני לשלישי (04:00, שידור ישיר ב-ONE). יוקון שהצליחה להדהים לא מעט פעמים בטורניר, מגיעה לגמר מול קנטאקי שמצויידת בחמישיית פארשמנים רעבה שרוצה לעשות היסטוריה לא קטנה ולהניף את הגביע. אלא שמנגד יעמוד לו נאפייר המנוסה, לו יש גביע אחד בארון כשהוא רוצה רק דבר אחד: לסגור מעגל, לזכות בתואר נוסף ולהתפנות לקריירה של הגדולים באמת, כי אין ספק בכלל שהוא גדול, באמת. 

ואולי בכלל המשפט הבא של נאפייר מסביר את הכל: "קונטיקט תמיד הייתה מכללה גדולה ומלאת מסורת. אני פשוט מנסה להיכנס לנעליים הגדולות שהשאירו לי פה. בסוף היום זה משחק אחד, האחרון של במכללה עם החברים שלי לקבוצה ואני רוצה להנות מהרגע הזה ולסיים את הערב עם האליפות".

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */