יום שבת, 05.10.2024 שעה 02:45
ליגת ווינר סל 24-25
00-00עירוני קריית אתא
00-00הפועל עפולה
00-00עירוני נס ציונה
00-00הפועל ירושלים
00-00הפועל גליל עליון
00-00בני הרצליה
00-00הפועל ת"א
00-0 0עירוני רמת גן
00-00הפועל חיפה
00-00מכבי ת"א
00-00גלבוע/גליל
00-00אליצור נתניה
00-00הפועל ב"ש/דימונה
00-00הפועל חולון
לוח משחקים
  • עירוני קריית אתא
  • ראשון, 06/10, 19:45
  • הפועל עפולה
  • הפועל גליל עליון
  • ראשון, 06/10, 20:00
  • בני הרצליה
  • עירוני נס ציונה
  • ראשון, 06/10, 21:05
  • הפועל ירושלים
  • גלבוע/גליל
  • רביעי, 09/10, 18:50
  • אליצור נתניה
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • רביעי, 30/10, 20:15
  • הפועל חולון
  • הפועל ת"א
  • שלישי, 31/12, 00:00
  • עירוני רמת גן
  • הפועל חיפה
  • שלישי, 31/12, 00:00
  • מכבי ת"א

"מכבי טובה מהפועל, היתרון היחיד הוא בקהל"

רגע לפני הדרבי ב-18:45, מאמן הנבחרת לשעבר שיבק מנתח: "בלאט לא צריך לחשוש למעמדו, אדלשטיין? מניסיוני, מאמן נבחרת צריך לאמן גם בקבוצה"

|
אדלשטיין ובלאט. נפגשים שוב (שי לוי)
אדלשטיין ובלאט. נפגשים שוב (שי לוי)

הקרב על תל אביב ייצא הערב (18:45) לדרך בפעם הרביעית בעונה הסדירה, כאשר כל הפועל תל אביב ומכבי תל אביב יתמודדו ראש בראש בהדר יוסף, אולמם הביתי של האדומים ומתחם האימונים של הצהובים, שהקרב על האפשרות להתאמן בו גרם להמולה תקשורתית. מכבי, כזכור, נשלחה לקיים את האימון המסכם באולם עירוני א' לאחר שלא התאפשר לה לשריין יחידת אימון בהדר יוסף.

לרגל המשחק היוקרתי, מאמן הנבחרת היוצא אריק שיבק, אשר אימן בעבר את האדומים וניצח בעבר את הצהובים עם אילת ורעננה סיפר ל-ONE על היתרונות של מכבי ("קבוצה טובה יותר חד משמעית"), ימי החסד של דייויד בלאט ("הוא לא צריך אותם"), הקהל של הפועל ("היתרון היחיד שלהם") ומאמן הנבחרת ("חייב לאמן קבוצה במקביל").

"אני ממש לא רואה שום קשר בין התוצאות בעבר הרחוק או הקרוב של שתי הקבוצות לדרבי. בגלל שזה דרבי וכי לדרבי חוקים משלו", פתח שיבק את דבריו רגע לפני שנכנס לאימון נוסף של הטרום קדטים בווינגייט. "שתי הקבוצות נמצאות ברוטינה של עונה ארוכה ואני לא מאמין שיש השפעה להפסד של הפועל במלחה או של מכבי ברוממה על אחת מהן. בכל מקרה, שתיהן יגיעו ברמת מוכנות מאוד גבוהה בגלל שמדובר במשחק דרבי", הוסיף.

לפני כארבעה חודשים עמד המשך דרכו של בלאט כמאמן מכבי בפני צומת דרכים. מצד אחד, ההנהלה הצעירה בראשות דני פדרמן ושי רקנאטי מאסו בהופעות הקבוצה ודרשו לפטר את המאמן מיד אחרי ההפסד בדרבי, אך מנגד, האיש השקול במערכת, יו"ר המועדון שמעון מזרחי, מחסידיו הגדולים יותר של בלאט, חסם את המהלך. בעונה שעברה מכבי רשמה חמישה הפסדים בסך הכל, כולל ההפסד במשחק האליפות ברוממה. העונה הצהובים עומדים כבר על שישה, ביניהם שניים להפועל ירושלים, זאת עוד לפני הפלייאוף.

הפועל מדהימה את מכבי בדרבי

האם בלאט צריך לחשוש למעמדו בעקבות הפסד נוסף להפועל ת"א?
"גם אם אחד בהנהלה רצה לפטר את דייויד (בלאט, ד.פ.) מבחינתי זה לא הנהלה, כי הנהלה זה החלטת הנהלה כאחד. האם יושב לדייויד בראש אפשרות שיפסיד בדרבי? מניסיוני כמאמן, עברתי תקופות יותר טובות ופחות טובות. מאמן לא בא למשחק בתחושה של, 'אם חס וחלילה אני אפסיד אז יפטרו אותי', לא, לא, לא. באים מוכנים למשחק", ציין שיבק.

"דייויד הוא לא מאמן שצריך ימי חסד ואני לא חושב שיש דבר כזה ימי חסד בשלב הזה של העונה. קבוצות נכנסות עכשיו לתקופות הכי קריטיות של העונה ודייויד לא צריך לחשוש למעמדו", הוסיף.

בשבוע וחצי הקרובים מכבי תיכנס למרתון של משחקים אשר יחל בשבת במלחה נגד ירושלים ומשם יימשך במילאנו לפתיחת סדרת רבע גמר הפלייאוף ביורוליג מול ארמני מילאנו.

דווין סמית´. זקוק למנוחה בשל המצב בברכיים (שי לוי)
דווין סמית´. זקוק למנוחה בשל המצב בברכיים (שי לוי)
 

האם היית מגביל שחקנים כדי לשמור אותם רעננים יותר לפלייאוף ביורוליג?
"אני לא חושב שמכבי זה מועדון שיכול להרשות לעצמו לדבר על 'לשמור או להגביל שחקנים', בטח שלא במשחקי דרבי. אני מניח שהצוות המקצועי במכבי יודע איך לחלק את העומסים של השחקנים, בין אם זה בימי אימונים, אורכם ותוכן האימונים. ברור שכשאתה פורס את המשחקים ורואה משחק דרבי, ואז ירושלים ושלישי וחמישי מילאנו, אז בונים את זה בצורה כזאת שמחלקים כוחות כדי לשמור על שחקנים מובילים ושחקנים שיש להם נטייה לפציעות כמו דווין סמית' עם הברך או סופו שחורציאניטיס עם קרסול".

על הקווים יעמדו מאמן הנבחרת הטרי ארז אדשלטיין ובלאט, שדחה את ההצעה לשמש כמאמן הלאומי. "מדובר בשני מאמנים טובים ואני לא חושב שיש מקום לקשר את הדרבי לאימון הנבחרת. הדרבי הוא בין מכבי להפועל והנבחרת לא עומדת על הפרק. שניהם מאמנים בכירים מאוד וכל אחד רוצה לנצח, אין קשר לטריטוריה של הנבחרת", התייחס שיבק לקרב המאמנים.

מאזן הכוחות העונתי בליגה עומד על 1:2 לטובת הצהובים ולמרות ששיבק, שאימן בעבר את הפועל ת"א בימי אושיסקין העליזים, מעולם לא ניצח את מכבי כמאמן האדומים, מנהל האגף המקצועי באיגוד הכדורסל, לא נותן לאקסית כל כך סיכוי.

שיבק. לא ניצח דרבי (גיא בן זיו)
שיבק. לא ניצח דרבי (גיא בן זיו)
 

"ניצחתי את מכבי לא מעט פעמים, אפילו בהפרשים גבוהים מאוד עם רעננה ואילת במעל עשרים הפרש לפחות ארבע או חמש פעמים, שזה הרבה מאוד, אבל לא ניצחתי דרבי מעולם. מכבי קבוצה טובה יותר מהפועל, נקודה. בלי רגשות ובראייה מקצועית של מאמן כדורסל, מכבי טובה מהפועל בלי צל של ספק ובטח ובטח שיותר עמוקה כשמדובר בכוח עולה מהספסל", הוסיף שיבק.

האם האולם בהדר יוסף מקנה להפועל יתרון ביתיות כלשהו?
"יש איזה עניין בהדר יוסף, אבל דווקא במקרה הזה, שמדובר במשחק נגד מכבי, אני לא חושב שזה מקנה להפועל יתרון ביתיות ואם כן, אז לא יתרון גדול, כי אסור לשכוח שמדובר באולם האימונים של מכבי. היתרון היחיד שיש להפועל זה בקהל, שזה אי אפשר לקחת להם".

במהלך הקמפיינים האחרונים כמאמן הנבחרת שיבק הקדיש את תשומת ליבו הבלעדית לאימון הנבחרת הבוגרת ושיקום ופיתוח הנבחרות הצעירות. עכשיו כשהסיר מראשו את כובע המאמן הלאומי, שיבק שולח לאדלשטיין עצה ידידותית-מקצועית באשר לאימון קבוצה במקביל לעובדה בנבחרת.

אדלשטיין. שיבק ממליץ לו לאמן גם קבוצה (חגי ניזרי)
אדלשטיין. שיבק ממליץ לו לאמן גם קבוצה (חגי ניזרי)
 

"אני מציע לארז בצורה חד משמעית לאמן קבוצה יחד עם הנבחרת. איפה לאמן, זה כבר הוא יחליט, אבל חד משמעית מאמן נבחרת חייב לאמן קבוצה. יש מושג שנקרא 'כושר אימון' ומניסיוני האישי הרגשתי טוב יותר כשאימנתי קבוצה במקביל לנבחרת כי באתי חד יותר. בניגוד לכדורגל, בכדורסל יש הרבה הפסקות וחילופים והמשחק יותר דינמי ובגלל אופי האימון, אני חושב שמאמן חייב להיות חד יותר. בכדורגל לדעתי זה לא כזה משמעותי".

בימים אלה, מעבר לחידוש קשרים עם קבוצות אירופאיות, שיבק מתעסק בעיקר בדברים עליהם מדברים הרבה וכותבים פחות. מנהל האגף המקצועי באיגוד הכדורסל מסיים בעוד כחודשיים את תפקידו באיגוד באופן רשמי וכעת, בתקופה החשובה ביותר לנבחרת הצעירות, נציגות העתיד של ישראל עשויות להישאר ללא יד מכוונת.

לאור התפטרותו של דני חלוץ מתפקיד יו"ר האיגוד, מינוי מנהל אגף מקצועי חדש לא נראה באופק. על פי גורמים באיגוד הכדורסל, לפני עזיבתו של חלוץ, סירב הרמטכ"ל לשעבר, בניגוד לדעת בכירים באיגוד, להאריך את חוזהו של שיבק בחודש-חודשיים כדי שיוכל להמשיך ולעקוב אחר התפתחות הנבחרות הצעירות אשר נכנסות לישורת אימונים לקראת משחקי הקיץ.

חלוץ (משה חרמון)
חלוץ. סירב להאריך את חוזהו של שיבק (משה חרמון)
 

בתגובה לעניין סיכם שיבק, "אני מכין את הנבחרות הצעירות לקיץ ולא מתעסק בכלל בנבחרת הבוגרת. מי מחליף אותי? איך ימלאו את החלל? אין לי תשובה כי אף אחד אלא דיבר איתי על זה. אני בשלב בו אני רוצה לחזור לאמן".

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */