יום שבת, 05.10.2024 שעה 02:32
ליגת העל 24-25
132-95מכבי ת"א1
102-124מכבי חיפה2
108-105מכבי בני ריינה3
93-74בית"ר ירושלים4
83-85הפועל חיפה5
78-95מ.ס אשדוד6
77-35עירוני טבריה7
63-55בני סכנין8
55-35הפועל ב"ש9
49-65הפועל ירושלים10
49-25מכבי פ"ת11
39-55מכבי נתניה12
39-35עירוני ק"ש13
27-25הפועל חדרה14
לוח משחקים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 05/10, 19:00
  • הפועל חיפה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 05/10, 19:30
  • בני סכנין
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 05/10, 19:45
  • מכבי בני ריינה
  • עירוני טבריה
  • שבת, 05/10, 20:00
  • הפועל חדרה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 05/10, 20:00
  • עירוני ק"ש
  • הפועל ב"ש
  • ראשון, 06/10, 20:15
  • הפועל ירושלים
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 06/10, 20:30
  • מכבי ת"א

מגשים את צוואת אביו: סיפור ההצלחה של עאבד

חלוץ ק"ש פרש אחרי שראה את אביו מת מול עיניו, אבל הרצון של האב עם העין של שירצקי זיכו אותנו בחלוץ נהדר. ב-20:50 הוא ינסה להרוס שוב למכבי

|
עאבד. היהלום של ק
עאבד. היהלום של ק"ש (חגי ניזרי)

העונה הנוכחית טרם הסתיימה, אבל כבר עכשיו ברור שאחד השמות החמים לקראת העונה הבאה זה של חלוץ עירוני ק"ש אחמד עאבד. אמנם הוא משחק בליגת העל מאז עונת 2011-2012, אבל הפריצה הגיעה בעונה הנוכחית, שכללה זימון בכורה לנבחרת הלאומית, התעניינות ממכבי תל אביב וגלאס בנגקוק וגם - לא מעט רמיזות מכיוון מכבי חיפה.

עאבד, תושב נצרת, שיחק במחלקת הנוער של אחי נצרת והיה אחד השחקנים הבולטים בקבוצה. למרות זאת, לפני הקפיצה לבוגרים בחר להשאיר בצד את הכדורגל ולהתרכז בבגרויות. אביו ז"ל, שליווה אותו לכל משחק ואימון, ניסה לדרבן אותו להתרכז בכדורגל, אך עאבד הצעיר בחר בלימודים.

"לפעמים, כדי לדעת מה אתה מחפש, אתה צריך לחזור למקום שממנו יצאת. הלכת מהסלון לחדר השינה כדי לקחת משהו, הגעת לחדר השינה ושכחת מה בעצם רצית להביא, אתה חוזר לסלון, רואה את מה שמזכיר לך את הצורך וחוזר לחדר השינה להביא אותו. כך גם בהתקדמות האישית שלך - זה שאתה חוזר אחורה זה לא סימן רע, לפעמים אתה חייב לחזור אחורה כדי לדעת מה בעצם אתה מחפש", כתב אילן הייטנר בספר "קציצות". כך גם עאבד חזר לאחור ופרש כדי לגלות מה הוא באמת מחפש.

לא הרבה יודעים, אבל במקביל להחלטה להתרכז בלימודים, כשהיה רק בן 17 עבר החלוץ טראומה לא פשוטה עם מות אביו אבו חסן מהתקף לב בבית המשפחה, כשאחמד צפה במקרה הקשה. מכריו מספרים על שברון עצום אצל החלוץ, שכבר קיבל החלטה ופרש מכדורגל ולא שיחק כשנה, אבל לחצים כבירים מצד קרוביו הובילו אותו לחזור למגרשים למען אביו המנוח ולמשימה גייסו גם את מאמנו ואסים נאסרה במטרה שיחזיר אותו למגרשים וכך יתמודד עם המשבר.

צפו בשער של עאבד מול הפועל ת"א

עאבד נותר איתן בדעתו למשך תקופה לא קצרה, אך בסיומה הסכים לשוב ולשחק כדורגל כשבסביבתו ציינו שבתקופת המוות הירבה השחקן להתבודד על מנת לחשוב האם לחזור לעולם הכדורגל, שהיה חלומו של אביו או להתרכז בלימודים. "החלטתי לפרוש" סיפר עאבד, "אבל באו ושכנעו אותי לחזור ולשחק וידעתי כמה אבא רצה שאני יצליח וגם נג'ואן גרייב, שאימן את הבוגרים, בא והציע לי להצטרף לבוגרים, אז חזרתי לשחק ועשיתי שם (בבוגרים, ש.א) הופעת בכורה בגיל 18".

הרומן עם קרית שמונה התחיל מעט מאוחר יותר. שמעון הדרי, בן העיר קרית שמונה, אימן בנצרת והמליץ לשירצקי על השחקן. הקבוצה סגרה משחק אימון בנצרת ושירצקי ובן שמעון התרשמו לטובה. כבר מהרגע שהצטרף לפני שלוש שנים, הוא נחשב לפוטנציאל גדול והחתמה כהשקעה לטווח ארוך, למרות שהגיע כהשאלה תחילה. בהמשך התלבט הבעלים האם לרכוש את כרטיסו לאור הדרישות הכספיות של אחי נצרת וערב פתיחת העונה החליט שירצקי להחתימו לשלוש שנים, השנתיים הראשונות התאפיינו בתקוות רבות וסימונו כפוטנציאל שעדיין לא מומש, אך השנה עאבד עשה את קפיצת המדרגה.

אחמד עאבד (יניב גונן)
עאבד במדי מכבי ת"א. איווניר רצה שישתפשף (יניב גונן)
 

עוד קודם להגעתו לקרית שמונה, נבחן החלוץ במדי מכבי תל אביב (שכיום לוטשת עיניים לעברו), אך לא הצליח להרשים את המאמן דאז, מוטי איווניר וחזר לקבוצת האם שלו, כשקיבל מסרים מהצהובים כי עליו להשתפשף עוד קצת לפני שיזכה להגיע לקבוצה. יכול להיות שהחתמה אז היה חוסכת לקרוייף וגולדהאר הרבה כסף.

לחלוץ הצעיר אח נוסף ושלוש אחיות, כולם מתגוררים בנצרת ורק אחמד עוסק בספורט. אימו, שהתמודדה גם כן עם אובדן לא פשוט, מאושרת בהצלחת הילד ורואה בזה כצוואה של בעלה המנוח. האב ללא ספק יכול להיות גאה כשהבן זכה בזימון לנבחרת הלאומית לאחרונה, "זה מאוד מרגש ומחמיא, אין שחקן שלא חולם להגיע לנבחרת. לצערי הייתי חולה ולא שיחקתי, אבל אני מקווה להמשיך ולשחק טוב ושהמאמן יזמן אותי גם בהמשך", סיפר עאבד, שכבר שיחק בנבחרת הצעירה, על הזימון לבוגרת.

אחמד עאבד (יניב גונן)
עאבד במדי הנבחרת. "מקווה להיות מזומן גם בהמשך" (יניב גונן)
 

על העתיד אומר החלוץ: "אני מתרכז בכדורגל, כל הדיבורים מסביב, יש אנשים שמטפלים בזה, יש לי חוזה לעוד שנתיים בקרית שמונה והראש שלי רק בקרית שמונה, מה גם שהדברים תלויים באיזי". עאבד שיתף פעולה בעבר עם עמאשה באחי נצרת וכיום משחקים השניים יחד בקרית שמונה, החלוץ הצעיר גם התייחס לחזרתו של עמאשה לקריה ואמר: "וויאם אחד החלוצים הכי טובים בארץ, יש בו את כל מה שחלוץ צריך. אני לא יודע איך בחיפה הוא לא שיחק".

בינתיים עאבד, כאמור, מתרכז בקרית שמונה, אך בקרוב מאוד ההצעות והגישושים מצד גלאס בנגקוק שהגיעה ארצה להתרשם מביצועיו והתרשמה לטובה, מכבי תל אביב ומכבי חיפה צפויים להפוך לשיחות של ממש. שירצקי מצדו דורש 2 מיליון יורו ולא ממהר למכור את הכישרון הצעיר, בייחוד כשהשאיפה היא לשחק בעונה הבאה באירופה. במקביל מספר שירצקי בכל הזדמנות: "אין חלוץ בארץ עם המהירות והבעיטה של עאבד, הוא לא מפסיק להשתפר".

בדש. עאבד יחבור אליו במכבי ת&qout;א? (רדאד ג´בארה)
בדש. עאבד יחבור אליו במכבי ת"א? (רדאד ג´בארה)
 

שחקנים בקבוצה הצפונית מספרים כי התקדמותו של אחמד באה ליידי ביטוי גם באווירה שמשרה החלוץ בחדר ההלבשה: "אחמד מגיע עם חיוך לאימונים ואפשר להגיד שמילד מופנם הוא נהיה דמות שמחה ומאוד חיובית בחדר ההלבשה, אין ספק שזה גם מסייע ליכולת שלו על המגרש וגם למעמדו החברתי בקבוצה".

המפגש הקודם עם הצהובים הוביל להתעניינות של מכבי בעאבד, הערב ב-20:50 הוא יפגוש את מי שאז שיחק לצידו, ברק בדש, שעשה את הדרך למרכז. לאוהדי קרית שמונה מסר והצעה ברורה לשחקן: "אנחנו מתים שהוא יישאר כאן, אבל גם אם הוא הולך, שלא ישחק במכבי חיפה - כל מי שהלך לשם לא מתפקד, תראה את בדש, אייבינדר ואיתן טיבי איך הם פורחים במכבי תל אביב".

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */