יום ראשון, 06.10.2024 שעה 07:43
ליגה לאומית 24-25
165-106הפועל פ"ת1
158-176הפועל כפר שלם2
126-116בני יהודה3
1210-116הפועל ר"ג4
119-136הפועל ת"א5
86-96מכבי יפו6
84-65מ.ס כפר קאסם7
810-96הפועל רעננה8
89-86הפועל כפ"ס9
79-96הפועל ראשל"צ10
611-116הפועל ניר רמה"ש11
513-86מכבי הרצליה12
411-85הפועל נוף הגליל13
411-75הפועל עפולה14
39-45הפועל עכו15
012-26הפועל א.א. פאחם16
לוח משחקים
  • בני יהודה
  • ראשון, 06/10, 19:00
  • הפועל ר"ג
  • הפועל ראשל"צ
  • ראשון, 06/10, 19:00
  • הפועל עפולה
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 06/10, 19:00
  • מכבי יפו
  • הפועל ניר רמה"ש
  • ראשון, 06/10, 19:00
  • הפועל כפ"ס
  • הפועל רעננה
  • ראשון, 06/10, 19:00
  • מכבי הרצליה
  • הפועל נוף הגליל
  • ראשון, 06/10, 19:00
  • הפועל עכו
  • הפועל כפר שלם
  • ראשון, 06/10, 19:00
  • מ.ס כפר קאסם
  • הפועל א.א. פאחם
  • ראשון, 06/10, 19:00
  • הפועל ת"א

מזרחי: אמרו שאני ראוי לנבחרת, אך לא פופולרי

מאמן מכבי נתניה, שהעלה את הקבוצה לליגת העל, בראיון פתוח ל-ONE: "יש לי הערכה גדולה בכדורגל הישראלי, אבל לא בתקשורת. היה לי רק מה להפסיד"

|
חגיגות בנתניה (שי לוי)
חגיגות בנתניה (שי לוי)

יוסי מזרחי לא היה יכול לבקש לעצמו אתמול (שישי) מתנת יום הולדת 61 יותר טובה, מיוחדת, והכי מאושרת מאשר העלייה של מכבי נתניה לליגת העל. המאמן הוותיק, שעבר כל כך הרבה בכדורגל הישראלי הן כשחקן והן כמאמן, השלים את המשימה כאשר הסכים לקחת את מכבי נתניה בליגה הלאומית.

פחות מיממה אחרי העלייה, מזרחי מדבר בראיון ל-ONE על הכל בפתיחות רבה בלי לעשות חשבון מה יגידו, כפי שאיפיין אותו לאורך כל הקריירה שלו. למרות כל השנים הרבות, מזרחי עדיין עם להיטות רבה מאוד כדי להמשיך להצליח.

כאשר שואלים את מזרחי, אם לפחות חגג בצורה יוצאת דופן את העלייה יחד עם יום ההולדת, התשובה שלו כמובן די צפויה: "חגגתי בצורה סולידית עם המשפחה".

יוסי, אחרי שעברת לא מעט כמאמן, איך אתה מגדיר את הישג עליית הליגה עם מכבי נתניה?
"דבר ראשון ההחלטה לבוא לאמן את מכבי נתניה הייתה החלטה קשה מאד. לבוא לרדת מליגת העל לקחת קבוצה בליגה לאומית הייתה לי הרבה מאד התלבטות. אך ברגע שהחלטתי לקחת את זה, לא ראיתי שום אלטרנטיבה אחרת מאשר לעלות ליגה. אני זוכר את השאלה הראשונה ששאלתי את קובי בלדב מה המטרות, הוא אמר לי אחת ויחידה לעלות ליגה. לא לבנות, לא לעשות, לעלות ליגה. בדיעבד שאתה מסתכל אחורה ומצליח להגשים את המשוכה זו הרגשה מצוינת".

מכבי נתניה חוזרת לליגת העל

ואיפה אתה מדרג את עליית הליגה בקריירה הארוכה שלך?
"השאלה מה אתם מחפשים במאמן כדורגל. אחד ממבולי ההודעות שקיבלתי אתמול והיום זה בכלל לא קשור לאליפות. ששולח לך ניר ביטון את ההודעה הראשונה מסלטיק ומודע לך על כל מה שעשיתי ומברך אותי, זה שווה הרבה יותר מאשר הישגים של לעלות קבוצות ליגה או לקחת אליפות. שאתה רואה את התגמול בעבודה הקשה שאתה משקיע בבחורים צעירים והם מגיעים לאן שהם מגיעים ומתקדמים בכדורגל, זה חלק מהעבודה היותר גדולה שלך בכדורגל. אבל להחזיר את נתניה לליגת העל, ולנסות להחזיר אותה לקדמת הבמה של הכדורגל הישראלי זה אתגר גדול מאד, וחלק ממנו הושג היום. בהפועל ירושלים עם תקציב הכי נמוך בליגה של 1.8 מיליון שקל, כאשר במשך שלוש שנים השארתי אותה בליגת העל, הגעתי לגמר גביע המדינה אלו הישגים דמיוניים. שאתה מציב לעצמך יעדים ואתה עומד בהם, אין סיפוק יותר גדול. מהרגע הראשון שבאתי אמרו לי בנתניה מטרה אחת - לעלות ליגה, ועלינו".

 
 "אף פעם לא אהבתי את החגיגות. גם כאשר הייתי שחקן שלקחתי את האליפות הראשונה בבית"ר, אני ואורי ברחנו מהחגיגות. יש כאלה שבנויים לכך ויש כאלה שלא" 
 
 
 

חששת שלקחת את נתניה שיש לך יותר מה להפסיד מאשר להרוויח?
"כן זה היה ברור שיש לי רק מה להפסיד. לא היה לי מה להרוויח, כי כבר העליתם בתקשורת את נתניה ליגה. כיוון שברגע שהחתימו אותי, ושמות כמו ערן לוי ושלו מנשה זה כבר הופך כאילו את הכל למשימה 'כל כך קלה, מה זה לבוא לשטוף את הליגה', אני יודע כמה זה היה קשה".

שלו מנשה ואוהד לויטה חוגגים (רדאד ג´בארה)
שלו מנשה ואוהד לויטה חוגגים (רדאד ג´בארה)
 

כאשר הקהל חזר, נתניה חזרה להיות מותג, איך ההרגשה שלך?
"זו הרגשה אדירה. הקהל ליווה אותנו מהרגע הראשון, לא חיכה שנצליח. הקהל ממש מהמשחק הראשון מול בני לוד בא איתנו לבית, לחוץ. הסיבה המרכזית שנתניה עלתה ליגה, ואני בדרך כלל לא אוהב לדבר על קהל, זה הקהל של נתניה, כי בליגה הזו הפן המנטלי הוא בהרבה יותר קובע. בדרך כלל בליגה הזו משחקים מול 150 - 250 אוהדים, בגלל זה תראו את השוויון בין השאר הקבוצות, ולנו הייתה תמיכת הקהל שגם במשחקי החוץ הגיע בכמויות גדולות. זה מחייב את השחקנים ונותן להם אדרנלין".

קהל נתניה (רדאד ג´בארה)
הקהל של נתניה. היה גורם מכריע בעלייה (רדאד ג´בארה)
 

כאשר השחקנים הניפו אותך באוויר ראו שאתה כמה שיותר מהר רוצה שיורידו אותך?
"כן, אני לא אוהב את זה, ואף פעם לא אהבתי את החגיגות. גם כאשר הייתי שחקן שלקחתי את האליפות הראשונה בבית"ר, אני ואורי ברחנו מהחגיגות. יש כאלה שבנויים לכך ויש כאלה שלא".

שחקני נתניה מרימים את יוסי מזרחי (שי לוי)
שחקני נתניה מרימים את יוסי מזרחי (שי לוי)
 

גם עד שהוצאת חיוך אתמול לקח לך הרבה זמן.
"החוכמה אם אתה מחייך בלב לא בחוץ".

יוסי, כעת יש ציפיות גדולות מאד, כבר מדברים אצלכם על 1-4.
צוחק ואומר: "איך אפשר בכלל להגדיר ציפיות שאתה לא יודע איזה סגל יהיה. זה פשוט קלישאות. עוד מעט נחזור ונראה מה ואיפה להביא, מה לא, איך נבנה קבוצה. אני תמיד אומר: נגדיר מטרות רק אחרי שנבנה".

יוסי מזרחי (שי לוי)
יוסי מזרחי עם הבעלים אלי שגב (שי לוי)
 

מדברים אצלכם שאתה תסיים את קריירת האימון בנתניה?
"אתה יודע, אנחנו המאמנים נמצאים כל הזמן בלונה פארק על גלגל ענק והוא מסתובב כל הזמן. פעם אתה למעלה, פעם למטה, רוב הזמן אתה באמצע. צריך להיות ריאליים, מה שטוב להיום לא יודע מה יהיה טוב מחר. אני עברתי יותר מדי בכדורגל כדי להפריח סיסמאות והצהרות וכל הדברים האלה".

 
 "ערן זה לא עוד שחקן, זה פרויקט. יש לו דברים יוצאים מן הכלל ויש לו דברים פחות טובים. כמה שאוכל לנטרל את הדברים הפחות טובים ולהפיק ממנו את הדברים היותר טובים, כך תהיה יותר הצלחה של הקבוצה שלי ושלו" 
 
 
 

אתה אומר עברת לא מעט, ונראה שדווקא בשנה הזאת בליגה השנייה אתה זוכה דווקא להכרה שלא זכית בעבר. ראינו לאחרונה שמות מועמדים לנבחרת הלאומית, אבל לא הזכירו את השם שלך.
"אף פעם לא מזכירים את השם שלי, מי מזכיר, העיתונות. חבר של חבר של חבר. זו לא הנקודה. יש לי הערכה גדולה מאד בכדורגל הישראלי. תקשורת זה דבר אחר, בכדורגל עצמו יש לי את הערכה".

יוסי מזרחי. בתקשורת לא מזכירים אותו כמועמד לנבחרת (רדאד ג´בארה)
יוסי מזרחי. בתקשורת לא מזכירים אותו כמועמד לנבחרת (רדאד ג´בארה)
 

אז למה נגיד אנחנו לא רואים אותך מועמד למכבי חיפה?
"הדברים האלה כל כך לא מעסיקים אותי. אתן לך דוגמא, שהתקשורת רוצה או לא רוצה, ואני לא חבר של אף אחד. שלקחתי אליפות עם בית"ר ירושלים, אחרי תשע שנים שבבית"ר לא לקחו אליפות, אני זוכר את הכותרות, אליפות עצובה ללא כדורגל שמח וכו', ובא אוסקר גארסיה אחרי תשע שנים שמכבי ת"א לא לקחו אליפות, גיבור לאומי. אני יודע שקידמתי תמיד סוללה של שחקנים צעירים, מה שעשיתי בהפועל ירושלים ומכבי פ"ת, הגעתי עם קבוצות קטנות לגמר גביע ולמקום 3-4 ובשבילי זה הרבה יותר מאשר לקחת אליפות עם בית"ר ירושלים עם תקציב ענק וכל כך הרבה שחקנים טובים. בחו"ל יודעים לפרגן למאמנים כאלה. מה שעושה למשל ברק בכר זה דברים מדהים. מי שמבין קצת כדורגל, לקחת קבוצה להחליף סגלים ולבנות מחדש ולשלב ים של צעירים ממחלקת הנוער ולהיות בצמרת, צריך להעריך כזה דבר".

אוסקר גארסיה. גיבור לאומי (חגי ניזרי)
אוסקר גארסיה. גיבור לאומי (חגי ניזרי)
 

היית עוזר מאמן בנבחרת של אברם גרנט, אתה חושב שהיית ראוי לקבל גם את אימון הנבחרת?
"אני לא מתעסק בזה, ראוי אני יודע שאני הייתי ראוי. אתה יודע איך אני יודע? מאנשים מתוך ההתאחדות, אבל זה לא היה הכי פופולארי".

אבי לוזון (משה חרמון)
אבי לוזון. צריך לשאול אותו למה מזרחי לא בנבחרת (משה חרמון)
 

אימנת אצל אבי לוזון במכבי פ"ת, אז למה הוא לא לקח אותך?
"תשאל אותו. יש לנו מאמן לאומי שרק יצליח ויביא אותנו ליעד שכולם מצפים. אני יכול להגיד לך דבר אחד שאני אוהד של הנבחרת".

אלי גוטמן (שי לוי)
אלי גוטמן (שי לוי)
 

איך אגב אתה רואה את מה שקורה בבית"ר העונה?
"מה חדש תחת השמש, זה כבר חמש שנים כך. כואב לי, הם כבר חמש שנים בפלייאוף תחתון אבל אלו הבעיות של בית"ר, לי יש את הבעיות שלי".

וכאשר אתה רואה את מכבי חיפה שכבר כמה שנים מדשדשת?
"יש מחזוריות בקבוצות כדורגל לא רק בארץ גם בעולם. אי אפשר לשלוט לאורך זמן, יש שנים שחיפה תהיה בטופ, יש שנים שהפועל ת"א, ויש את מכבי ת"א. כאשר השלד שהוביל את חיפה שהיה מורכב מדוידוביץ', בנאדו, בוקולי וקטן וכיום הוא כבר איננו, קשה לחיפה להתמודד במיוחד שמכבי ת"א קונה את השחקנים הטובים שיש, אז אתה תלוי בשחקנים הזרים".

יניב קטן (חגי ניזרי)
יניב קטן. קשה לחיפה להתמודד מול מכבי ת"א (חגי ניזרי)
 

בוא נחזור לקבוצה שלך, יש לכם עוד חצי גמר גביע, אתה חושב שהגעתם לשיא או שתוכל להנחית את השחקנים שלך, לנצח את מכבי פ"ת ולהגיע לגמר גביע?
"
כאחד שהיה הכי הרבה במעמדי חצי הגמר בכדורגל הישראלי מאשר שאר האנשים, גם כשחקן וגם כמאמן אני מנסה להעביר את המסר לחניכים שלי שאם יש משהו שאתה לוקח אותו אחרי שאתה פורש מכדורגל, זה המעמדים הגדולים, אותם אתה זוכר. יש לנו הזדמנות שבאמת לא תיכננו עליה, לא בנינו עליה ולא פנטזנו להגיע לחצי גמר הגביע, אבל כאשר זה מגיע יש את הבמה המרכזית להביא את כל מה שהם יודעים ומחויבים לקהל עצום שיגיע לאצטדיון ר"ג. נקווה דבר ראשון שניתן את כל מה שאנחנו יכולים".

קובי רפואה (חגי ניזרי)
קובי רפואה וייטב לוזון. מפרידים בינו לבין הגמר (חגי ניזרי)
 

אי אפשר בלי ערן לוי שפורח אצלך, אתה מכיר את כל המבקרים שאומרים שלליגת העל הוא לא מתאים, אני מבין שאתה הולך להראות שהוא גם מתאים לליגת העל?
"ערן זה לא עוד שחקן, זה פרויקט. יש לו דברים יוצאים מן הכלל ויש לו דברים פחות טובים. כמה שאוכל לנטרל את הדברים הפחות טובים ולהפיק ממנו את הדברים היותר טובים, כך תהיה יותר הצלחה של הקבוצה שלי ושלו".

ערן לוי חוגג עם שי הולצמן ויוסי מזרחי (משה חרמון)
ערן לוי חוגג עם שי הולצמן ויוסי מזרחי (משה חרמון)
 

שיתוף הפעולה שלך עם שי הולצמן העוזר שלך נראה חיבור מצוין.
"שי זה כמו ילד שלי, זה לא עוזר מאמן. אני אמנתי אותו קרוב ל-7-8 שנים, אני מכיר את היכולות והאופי שלו. בכלל, ההצלחה של הקבוצה זה בזכות שי, אלכס מאמן הכושר וכל הצוות שהיה. אני מדבר על עצמי ועצמי, אבל נתניה נוהלה השנה בצורה יוצאת מן הכלל, היו לנו את כל התנאים להצליח. קיבלנו את כל מה שרצינו, לא הייתה בקשה אחת שלא קיבלתי אותה. בזכות הבעלים החדשים שנתנו את כל מה שמאמן רוצה, שיש לך את כל התנאים להצליח, חובת ההוכחה עליך אם לא היינו מצליחים זה היה כישלון גדול".

יוסי מזרחי ושי הולצמן (חגי ניזרי)
יוסי מזרחי ושי הולצמן. שיתוף פעולה מוצלח (חגי ניזרי)
 

לסיום יוסי, איזו קבוצה אתה הולך להעמיד לעונה הבאה?
"לא יודע. אני חולם על איזו קבוצה מסוימת, השאלה מה נוכל להביא במסגרת התקציב".

איזה סגנון אתה רוצה שיהיה לנתניה בעונה הבאה?
"הייתי רוצה לראות קבוצה דינמית, מהירה, קבוצה שעובדת על המגרש ומחויבת לקהל, שמשחקת כדורגל שהקהל יהנה ממנו. אם זה יצא אל הפועל? נחכה ונראה".

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */