יום שבת, 05.10.2024 שעה 09:13

קאמבק גדול לאנדיוני ב-4 מערכות, 1:2 לישראל

דייויס: הישראלים היו עם הגב לקיר, אך החזירו את המומנטום וחתמו משחק גדול עם 6:7, 6:4, 6:7 ו-3:6 על רולה וז'מליה. רם: "רגעים שניקח איתנו לעד"

|
יוני ארליך ואנדי רם (עפרה פרידמן, איגוד הטניס)
יוני ארליך ואנדי רם (עפרה פרידמן, איגוד הטניס)

הצמד אנדי רם ויוני ארליך גבר היום (ראשון) 6:7, 6:4, 6:7 ו-3:6 על הצמד בלאז רולה וגרג ז'מליה והעלה את נבחרת ישראל ליתרון 1:2 במסגרת הבית האירופי-אפריקני של גביע דייויס.

זה היה מתיש, זה היה ארוך, אך לבסוף השניים הוותיקים הוכיחו כי ניסיון שווה זהב ולמרות שנקלעו לרגעים קשים במהלך המשחק ועמדו עם הגב לקיר, הצליחו להתעשת, לחזור לעניינים ולחתום משחק הירואי בארבע מערכות בתום למעלה משלוש וחצי שעות של טניס על חימר.

כזכור, השניים הגיעו למפגש בשוויון מול הסלובנים אחרי הניצחון של אמיר וינטרוב על בלאז קבצ'יץ' במשחק הראשון של ההתמודדות ביום שישי וההפסד של דודי סלע לבלאז רולה. כעת נבחרת ישראל עלתה ליתרון של 1:2 לפני שני משחקי היחידים הנותרים, בהם יפגוש דודי סלע את גרג ז'מליה ואמיר וינטרוב את בלאז רולה.

אגב, משחק הזוגות אמור היה להתקיים כבר אתמול, אך גשם שוטף בסלובניה הוביל לדחיית המפגש בין ארבעת השחקנים היות ומשטח החימר נפגם בעקבות הרטיבות.

ארליך ורם לקחו שתי מערכות לאחר שוברי שוויון מותחים, אך את האחרונה ניצחו בזכות שבירות חוזרות ונישנות על הסלובנים, שהקשו על הצמד הוותיק ונלחמו עד השנייה האחרונה.

רם אמר ל-ONE אחרי הניצחון: "אני מאושר, הרבה זמן חיכיתי לנצחון גדול ורגע של אושר כזה. הרבה דברים טובים קורים כשאנחנו מייצגים את המדינה ומשחקים בשביל הנבחרת. אלו רגעים שניקח אתנו לעד. מקווה שדודי יביא את הנקודה האחרונה הכ"כ חשובה".

יוני ארליך הוסיף: "היינו יותר טובים מהם לאורך כל המשחק ואני שמח שהבאנו את הנקודה. לא נכנסו לפאניקה כשהיינו בפיגור וזה היתרון של הניסיון שלנו".

יוני ארליך ואנדי רם (עפרה פרידמן, איגוד הטניס)
יוני ארליך ואנדי רם (עפרה פרידמן, איגוד הטניס)
 

מערכה ראשונה - 6:7 לאנדי רם ויוני ארליך
המשחק נפתח בצורה די חלשה מצד הצמד הישראלי כאשר הסלובנים הצליחו לשבור ללא קושי על המשחקון הראשון ולעלות ל-0:1, אך משחק טוב של ארליך במשחקון אחריו הוביל לשבירה נגדית שקבעה 1:1. את ההגשה הבאה שמרה ישראל למרות שנקלעה לפיגור 40:15.

הסלובנים שמרו על ההגשה שלהם, ישראל על שלה והצמד בכחול-לבן עלה ל-2:3. מגמה זהה נרשמה גם במשחקון השביעי והחשוב, אז עלתה ישראל ל-3:4. הישראלים עלו ל-4:5 ויכלו לנצח את המערכה כשהגיעו לשוויון 40:40 במשחקון העשירי, אך הסלובנים שמרו על ההגשה וקבעו 5:5. אף אחד לא רצה להקלע לפיגור בתום המערכה הראשונה ושני הצמדים שמרו על 6:6 שהמשיך לשובר שוויון. אנדיוני התעלו על עצמם, שמרו על ריכוז ורשמו 6:7 חשוב בתום המערכה הראשונה.

הצמד הסלובני (עפרה פרידמן, איגוד הטניס)
הצמד הסלובני (עפרה פרידמן, איגוד הטניס)
 

מערכה שנייה - 4:6 לבלאז רולה וגרג ז'מליה
הסלובנים שמרו על ההגשה ועלו ל-0:1, אך הישראלים המשיכו במומנטום החיובי מהמערכה הראשונה ושמרו על ההגשה במשחקון על האפס. רולה וז'מליה הוסיפו לשמור על ההגשה, אנדיוני התעוררו, שמרו על ההגשה ושברו בדרך ל-2:3. אלא שאז הסלובנים החזירו מלחמה, שברו פעמיים והשוו ל-1:1 במערכות בקלות עם 4:6 בסיום. 

אנדי רם (עפרה פרידמן, איגוד הטניס)
אנדי רם (עפרה פרידמן, איגוד הטניס)
 

מערכה שלישית - 6:7 לאנדי רם ויוני ארליך
הצמד הסלובני לא התקשה לפתוח את המערכה השלישית עם שמירה על ההגשה, אך גם הישראלים שמרו על ההגשה וקבעו 1:1. הסלובנים השתפרו במשחקונים עם כדורים חזקים מהקו האחורי ושברו את אנדיוני בדרך ל-1:3 מבטיח.

הצמד רולה את ז'מליה הוסיפו לשמור על ההגשות ועלו ל-1:4, הישראלים ניצלו משבירה שנייה ברצף וחילצו 4:2, שברו חזרה ל-4:3 ושמרו על ההגשה עם קאמבק מדהים שקבע 4:4. הסלובנים חזרו עם שמירה על ההגשה ויתרון של 4:5, גם הישראלים, שקבעו 5:5. אחרי 6:6 צמוד ומותח, המשיכה המערכה לשובר שוויון כשגם בו הצליחו הישראלים להראות עליונות שהחזירה להם את היתרון במאני-טיים, 6:7 לישראל.

יוני ארליך ואנדי רם (עפרה פרידמן, איגוד הטניס)
יוני ארליך ואנדי רם (עפרה פרידמן, איגוד הטניס)
 

מערכה רביעית - 3:6 לאנדי רם ויוני ארליך
הישראלים חזרו בקאמבק ענק למשחק. שתי שבירות במערכה הרביעית הציגו 2:4 לטובת נבחרת ישראל ושמרו על ההגשה שלהם עם 2:5 מבטיח הודות לאייס ענק של יוני. המשחקון הקריטי היה מותח, ארוך במיוחד והגיע למספר לא מבוטל של נקודות משחק כשהיתרון נע מצד לצד פעם אחר פעם. בסופו של דבר יוני עלה לרשת ושגה, מה שהוביל ל-3:5, אך במשחקון הבא הגיעו הישראלים דרוכים ומוכנים ולא התקשו לשמור על ההגשה ולהשיג 3:6 מרשים שחתם משחק מעולה לצמד הוותיק.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */