יום חמישי, 28.03.2024 שעה 20:30

הכסף מול הקסם: קריית גת מארחת את מרמורק

ליגה א' דרום מתכוננת למשחק העונה היום ב-15:15. הבעלים של הדרומיים טסו לקברי צדיקים וברחובות רכשו כרטיסים לילדים. צפו באוהדי מרמורק בטירוף

|
עירוני קרית גת חוגגת, ומחר? (ולדי מוייסייב)
עירוני קרית גת חוגגת, ומחר? (ולדי מוייסייב)

לפני קצת יותר מ-12 שנים עירוני קריית גת הייתה קבוצה לגיטימית בליגת העל, קבוצה שהרעידה את עולם הכדורגל לאחר שפירקה את מכבי חיפה האימתנית 0:4 בתצוגת השיא של המועדון מאז ומעולם, ובקריית אליעזר.

כל המדינת דיברה על הקבוצה הסימפטית מהדרום שדישדשה בתחתית והצליחה לחולל את סנסציית השנה. מאז ועד היום הרבה מים עברו בירדן, וקריית גת דישדשה לה בליגות הנמוכות, עד שהגיעו אליה אורן יצחקוב ומיכה יפרח.

שני אנשי העסקים המצליחים הגיעו בתחילת העונה ושמו לעצמם מטרה: להעלות את קריית גת לליגה הלאומית ויהי מה. כספים רבים (במונחים של ליגה א') הושקעו בקבוצה כשההערכה היא שמדובר בתקציב של יותר מ-2.5 מליון שקלים. רק לשם המחשה, למרמורק, היריבה שלה מחר, יש תקציב של 900 אלף שקלים, מתוכו 650 אלף שקלים שכר שחקנים.

אוהדי מרמורק מפגינים יצירתיות

המשחק היום (שישי, 15:15) הוא מפגש שיכול להתפתח לכל כיוון. הקבוצות פחות או יותר שוות ברמתן (למרות הבדלי התקציב), עם שני מאמנים נהדרים על הקווים, ליאור זדה וארז בנודיס. ניצחון של קריית גת יסתום את הגולל על חלומות העלייה של מרמורק, שתקווה גם היא לזכות בשלוש נקודות שיקרבו אותה עד לכדי נקודה מהמקום הראשון.

העיר בשיגעון, השכונה בטירוף

קרית גת מונה כ-52 אלף תושבים והיא עיר מתפתחת, אשר על פי החזון של הבעלים החדשים, ראויה לקבוצה כדורגל "לפחות בליגה הלאומית" כדבריהם. בקריית גת מבינים שהמשחק מול מרמורק יכול לחרוץ את גורלה של עונת 13/14 והעיר בטירוף שמזכיר את הימים הגדולים של המועדון מהעיר הדרומית.

האצטדיון בקרית גת יכול להכיל כ-3,500 אוהדים, כשהמשטרה אישרה כ-2,500 בלבד למשחק החשוב בגלל בעיות לוגיסטיות. אנשי קריית גת, להם חשוב שתהיה הפקה מרהיבה, הזמינו בעלות של 30 אלף שקלים יציע זמני, בו יהיו 500 מקומות, שם ישבו אוהדי מרמורק.

היציע הארעי בקרית גת  (ולדי מוייסייב)
היציע הארעי בקרית גת (ולדי מוייסייב)
 

הכרטיסים יצאו למכירה ביום ראשון וכבר ברביעי בערב כולם נחטפו. "נסעתי הביתה והיה פקק נוראי בתוך העיר", מספר אחד מהתושבים, "מסתבר שאנשים עוצרים באמצע הכביש כדי לקנות כרטיסים בקיוסק שבו מוכרים אותם".

שלא תטעו, ישנה תכונה גדולה בקרב קהל האוהדים של מרמורק, שאולי מונה כמה מאות בתוך הגרעין הקשה, אך מדובר בקהל שלא מבייש אף קבוצה מליגת העל ברפרטואר השירים העשיר, הססגוניות ובעיקר, הביחד.

במרמורק מתגאים בעיקר במהלך בו התכנסו 400 אוהדי הקבוצה באילת (לקראת משחק מול הקבוצה המקומית) בבית מלון אחד, ילדים ונשים, מבוגרים וצעירים, כולם ביחד למען הקבוצה. אוהדיה מכונים בקרב אנשי הליגות הנמוכות "האצולה", בגלל רוח הספורטיביות המאפיינת אותם והערבות ההדדית האחד כלפי השני.

יו"ר המועדון הצבעוני, חנן עדני, שכר אוטובוס ורכש כרטיסים למען ילדי השכונה שרוצים להגיע למשחק, הכל כדי שהקהל של מרמורק יהווה כוח משמעותי באצטדיון.

מאומן תבוא הישועה

השכונה הקסומה מרחובות תגיע מחר עם הצבעים, התופים והדגלים, הגת, ובשפתם של האוהדים: "ההבלה", שיהפכו את המפגש לחוויה לכל חובב כדורגל. בקרב השחקנים משתדלים לשמור על שקט תעשייתי, אך גם אם ירצו, אין להם דרך להתעלם ממה שקורה מסביב. מלבד כל ההמולה וההתרגשות סביב המשחק, יתרחש מפגש פיקנטי בין שני האחים, אור ודור אלקבץ.

דור אלקבץ. יפגוש את האח (ולדי מוייסייב)
דור אלקבץ. יפגוש את האח (אביחי חיים - אתר "גולר")
 

האח הקטן (אור) הוא בלמה של הפועל מרמורק, ואילו אחיו הבכור הוא בלמה והקפטן של עירוני קריית גת. השניים, שנולדו בעיר הדרומית, נפגשו כבר פעם אחת השנה, במשחק בו ידה של מרמורק הייתה על העליונה עם 0:2 נפלא. האחים מספרים שהשבוע הזה מאוד קשה להורים, כשהאמא מתפללת לתיקו, ואילו האבא טוען שהטוב יותר ינצח. "אני לא מקנא בהורים שלי בשבוע הזה", אמר השבוע קפטן קריית גת, "אני מאמין שלו יהיה יותר קשה, כי בכל זאת זה הבית שלו".

כמעט לכל אדם שמתעסק בספורט יש את האמונות שלו, יש כאלה שנכנסים ברגל ימין למגרש, כאלה שמנשקים את השרשרת שעל הצוואר או את טבעת הנישואין, ויש כאלה שהולכים להשתטח על קברות צדיקים באוקראינה, רגע לפני המשחק החשוב ביותר העונה.

הבעלים של הקבוצה מהדרום מיכה יפרח ושותף נוסף, שמעון אמסלם, טסו ביום ראשון לאומן, כדי לבקש ברכה מרבי נחמן מברסלב, הקבור בעיר השוכנת באוקראינה. ביום שלישי הם כבר שבו לארץ, להמשיך בהכנות לקראת המפגש מול מרמורק.

הקרב האמיתי: ביציעים

מה שהפועל מרמורק עשתה העונה זה לא דבר של מה בכך. מקבוצה אפורה ומשעממת היא הפכה לקבוצה המרגשת בליגה והגיעה למצב בו היא יכולה לעלות לליגה הלאומית, כשהכל תלוי בשחקניה הצעירים. לאחר סיפור הנחש המשעשע הראו במרמורק שאף שחקן אינו גדול מהמועדון, ויוסי אמר, שהציג יכולת מרהיבה במשך הרבה מחזורים, הודח מהסגל.

הפועל מרמורק חוגגת עם הקהל (רפי נחמיאס)
הפועל מרמורק חוגגת עם הקהל (רפי נחמיאס)
 

אוהדיה של מרמורק מקליטים בימים אלה דיסק עם כל השירים של הקבוצה, רובם ככולם מקוריים ומבוצעים על ידי אוהדיה. החבר'ה מתכננים הפנינג גדול ביציעים, אך מי שבאמת מכיר את הנפשות הפועלות יודע שכל משחק הוא הפנינג עבורם.

בקריית גת האוהדים השרופים באמת מגיעים כבר משמונה וחצי בבוקר לאצטדיון כדי להכין את התפאורה, כשגם הבעלים נרתמו למשימה במלוא המרץ ואספו מכל ה"מקורבים" את הכרטיסים שהביאו להם, כדי למכור אותם. "במשחק הזה אין מקורבים, רק אוהדים", אמרו בהנהלת הקבוצה.

לעמוד הפייסבוק הרשמי של קריית גת נוספו בפחות מיומיים יותר מ-500 לייקים חדשים והקבוצה מתחילה בקמפיין כדי להביא את האוהדים כמה שיותר מוקדם, שיספגו את האווירה מההתחלה.

עירוני קרית גת. לדף הפייסבוק נוספו יותר מ-500 לייקים (ולדי מוייסייב)
עירוני קרית גת. לדף הפייסבוק נוספו יותר מ-500 לייקים (אביחי חיים - אתר "גולר")
 

"למרות כל המתוק, יש טעם קטן וחמצמץ בפה שיש פה פער של ארבע נקודות כי גם אם ננצח, זה עדיין לא תלוי בנו. אם נהיה עם שני ניצחונות על הקבוצה הזו בשנה אחת ולא נעלה ליגה, זה פספוס", מספר אחד האוהדים, שמבין את המצב, אך גם במרמורק יודעים שלא משנה איך העונה שלהם תיגמר, זו הייתה עונה שתהיה נצורה בליבם של האוהדים לעד.

המשחק ישודר בשידור ישיר ברדיו דרום

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */