יום שישי, 05.07.2024 שעה 10:25
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
62%2325-239129הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
50%2664-248130הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2435-243130הפועל עפולה
40%2503-244930בני הרצליה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
30%2553-233330הפועל אילת
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 74 - 82
  • הפועל ת"א

זריף לא הגיע לדיון של חולון: חששתי, יש לי ילדים

הדיון הסתיים ללא החלטה, השופט נשאר בביתו בגלל שהמשטרה לא הסכימה ללוות אותו. עו"ד רוזנברג: "חשש לחייו? הוא ידע שאין לו סיכוי, זו האמת"

|
ירון זריף. החליט להישאר בבית (עמית מצפה)
ירון זריף. החליט להישאר בבית (עמית מצפה)

השופט ירון זריף בחר שלא להגיע לדיון בעניינה של הפועל חולון בוועדת המשמעת של איגוד הכדורסל בו עמדה הקבוצה הערב (חמישי), זאת לאחר שהמשטרה לא הסכימה לאסוף אותו בניידת מביתו וללוות אותו לדיון.

זריף הגיב על כך שלא הגיע לדיון: "על פי הבטחה של היועץ המשפטי של האיגוד, התקשרתי לרב פקד במשטרה והוא אמר לי שהוא לא יכול לענות. לאחר מכן הוא כתב לי: 'נסיים הערכת מצב וניסע יחד'. לאחר מכן הוא טען שלא נוכל לסוע יחד וניפגש שם. אני לא הייתי מוכן לבוא לבד, חששתי, יש לי משפחה וילדים, חשוב להיות חכם ולא טיפש. כנראה שיש אנשים שלא רצו שאגיע".

כזכור, לאחר המשחק השבוע בין הפועל חולון להפועל אילת, השופט רשם דו"ח חמור כשלטענתו הותקף במהלך ואחרי המשחק ע"י אנשי הנהלה ואוהדי חולון, שלא אהבו בלשון המעטה את השיפוט שלו.

במקביל, שוטר שהיה עם זריף טען בדו"ח שלו כי זריף אמר: "צריך לירות בכל אוהדי חולון", ואף ביצע לעברם תנועה מגונה, מה שיצר את האירוע החמור במגרש הפחים בחולון. על כל פנים, הדיון התנהל ללא זריף.

ירון זריף (ONE)
ירון זריף: "לא הייתי מוכן לבוא לבד, חששתי, יש לי משפחה וילדים"
 

היועץ המשפטי של איגוד הכדורסל, עו"ד טל אור, הגיב להיעדרו של זריף: "ביקשתי משופטי המשחק להגיע, בייניש ושולמן אמרו שלא יוכלו להגיע והודיעו מראש ובכתב. זריף הודיע הבוקר שהוא מפחד להגיע לדיון. לטענתו תישקף סכנה לחייו ולחיי משפחתו אם יגיע ממקום עבודתו או מביתו למשרדי האיגוד, לכן ביקש ליווי משטרתי".

"יצרתי קשר עם רפ"ק אברהם קדוש האחראי על הספורט במשטרת ישראל. בהתחלה הוא הציע שרפ"ק יוסי ראובני ייקח אותו לדיון, אך שעה לפני הדיון הודיע רפ"ק קדוש כי המשטרה חוזרת בה ולא מוכנה לקחת את זריף לדיון היות ורפ"ק ראובני אמור למסור עדות בדיון והיות ומבחינת משטרת ישראל אין לה ניידות פנויות לקחת את מר זריף. מסרנו זאת למר זריף והוא אמר שכל עוד אין לו ליווי משטרתי - הוא לא מתכוון להגיע לדיון כי הוא חושש לחייו".

עו&qout;ד רוזנברג: &qout;אם היה קיים חשש לחייו, הוא לא היה יוצא מהבית&qout; (רדאד ג´בארה)
עו"ד רוזנברג: "אם היה קיים חשש לחייו, הוא לא היה יוצא מהבית" (רדאד ג´בארה)
 

עו"ד אמיר רוזנברג, המייצג את הפועל חולון, ביקש לזכות את חולון כי זריף לא הגיע: "אם היה חשש גדול לחייו, הוא לא היה יוצא מהבית. הוא הלך לעבודה, אז הרציונל שלו לא להגיע לאיגוד זה זלזול בבית הדין. הוא לא הגיע כי הוא יודע שהוא צריך לעמוד לחקירה, זאת האמת הפשוטה. הוא ידע שאם יגיע לפה, אין לו סיכוי".

גדי רבינוביץ' הכחיש את ההאשמות נגדו: "דקה לסיום המחצית היה פסק זמן, באתי לקחת את השמות של הילדים שיקלעו לסל מנער שישב ליד המזכירות. עמירם הלוי ישב במזכירות וירון זריף עמד מרחק שלושה מטרים ממנו. אמרתי לו: 'ירון, די', והמשכתי למקום שלי. נרשמו סדרה של אירועים שחיממו את המשחק ואת האווירה".

גדי רבינוביץ´ (רדאד ג´בארה)
גדי רבינוביץ´: "ירון זריף משקר, לא הייתי צריך להיות מורחק" (רדאד ג´בארה)
 

עוד הוסיף רבינוביץ': "המשקיף רשם שירון זריף הרחיק אותי ולא ידע מה אמרתי, זריף משקר. על דבר כזה לא צריך להיות מורחק, הוא היה צריך להזהיר אותי. אני מספיק בוגר ומבין מה רוצים ממני, לא צריך לבוא ולקפוץ עליי. הוא היה באטרף וקרא למשטרה להוציא אותי".

על התבטאות הקהל והקללות כלפי אימו של השופט: "היו כמה קללות מהיציע גם בדו"ח המשקיף כתוב כי מדובר בבודדים מהקהל, זו לא עבירה". באשר לאוהדים שתקפו את השופט לכאורה: "קרוב ל-30 אוהדים חיכו בחוץ, לכן היו שם שוטרים. זריף החליט לצאת דווקא מהשער הזה בליווי שוטרים. חלק מהאוהדים קיללו, חלק ליוו אותו עד הרכב. הוא לא בפאניקה ולא נשקפת לו סכנת חיים. נכון, זה לא בסדר שאנשים מקללים והלוואי שזה לא היה קורה. אך על פי הדו"ח, נשמע כאילו היו שם 200 אוהדים. אני לא נכנס לנעליו, יכול להיות שהוא היה בהיסטריה".

ניידת משטרה (רדאד ג´בארה)
ניידת משטרה מחוץ לדיון באיגוד הכדורסל (רדאד ג´בארה)
 

השוטרים רועי מוהגר וסמ"ר ברק סיטון, הכחישו כי ראו את אוהדי חולון דופקים על חלונות חדר ההלבשה של השופטים. הם אישרו שהיו קללות, אך לא איומים. רפ"ק יוסי ראובני הוסיף: "לא היו נהמות, לא היו איומים ובטח שלא היו פגיעות פיזיות. בשום שלב לא היה מגע איתו, אף אחד לא נגע בו או איים עליו. אם היה איום, קריאה גזענית או משהו שחצה את החוק, הייתי מגיב במעצר. היינו עושים משהו, אבל לא קרה דבר. אולי אם לא היינו שם היו מפריעים לו להגיע לאוטו, אבל לא היו פוגעים בו. לא עטפתי אותו לגמרי, אם מישהו היה רוצה, הוא היה מגיע אליו. הצעתי לזריף שאני אביא את הרכב שלו, אבל הוא לא הסכים".

אמיר רוזנברג הוסיף ואמר: "חולון לא הועמדה לדין השנה. משחקי הבית שלה עברו ללא דופי. המשחקים המדוברים הם משחקי חוץ, בינואר בהדר יוסף ובהרצליה. במקרה הזה מגיע ציון לשבח לאוהדי חולון, מדובר בחוסר אמינות מצדו של זריף. אפשר להבין מה עבר על הקהל. לא הייתה אלימות, לא תקפו ולא התקרבו".

כוחות השיטור (רדאד ג´בארה)
כוחות השיטור מחוץ לאיגוד. זריף לא הגיע (רדאד ג´בארה)
 

עוד הוסיף רוזנברג: "במשחקי הבית לא קרה כלום. פתאום מגיע זריף, שאמינותו מרוסקת לחלוטין, והמשחק מתלהט. זריף היה צריך להיות פה בשביל לברר את הנקודה הזו, אם היה זה איום או לא. איך עולה על הדעת שהוא לא פה? ברגע שהשופט לא נמצא פה, אז דוח השיפוט שווה לאפס".

לקראת תום הדיון, הוזכר כי לקבוצה יש עונש על תנאי של 20 אלף ש"ח. התקבלה בקשה להפעיל את העונש ולהוסיף עונש על תנאי של 40 אלף ש"ח למשך שנה בנסיבות דומות. רוזנברג ענה בתגובה: "הנסיבות אינן דומות, מבקש לא להפעיל את העונש על תנאי".

יו"ר וחבר הנהלת הפועל חולון, איתן לנציאנו, התייחס לדברים בתום הדיון: “על פניו נראה שהצלחנו להוכיח את הטענות שלנו. אחרי כל ההתבטאויות והשקרים של זריף, אני לא חושב שיש לו זכות לעלות כל מגרש כדורסל. למען הכדורסל בארץ, לא רק בשביל חולון. אותנו, כנראה, הוא כבר לא ישפוט".

איגוד הכדורסל (רדאד ג´בארה)
איגוד הכדורסל. דיון סוער, זריף לא נכח (רדאד ג´בארה)
 

באשר לאירוע שנרשם בסוף המשחק, הוסיף: "לא מבין למה זריף לא קיבל את הצעת המשטרה לצאת מאחורה כמו שני השופטים האחרים. שכל אחד יפעיל את הדמיון שלו, זה סוג של פרובוקציה. דווקא לעשות משהו אחר ושונה. באשר אלינו, מישהו צריך להחליט איפה האחראיות של הקבוצה נגמרת. אני לא יכול להיות אחראי על אוהדים חצי שעה אחרי משחק כי זריף התקלח, התלבש, חיכה לשוטרים ורק אז יצא. עד מתי אני צריך להישאר באולם או מחוץ לאולם כדי להיות אחראי על האוהדים שלי? זו סוגיה שצריך לפתור".

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */