יום שבת, 05.10.2024 שעה 02:53
ליגת העל 24-25
132-95מכבי ת"א1
102-124מכבי חיפה2
108-105מכבי בני ריינה3
93-74בית"ר ירושלים4
83-85הפועל חיפה5
78-95מ.ס אשדוד6
77-35עירוני טבריה7
63-55בני סכנין8
55-35הפועל ב"ש9
49-65הפועל ירושלים10
49-25מכבי פ"ת11
39-55מכבי נתניה12
39-35עירוני ק"ש13
27-25הפועל חדרה14
לוח משחקים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 05/10, 19:00
  • הפועל חיפה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 05/10, 19:30
  • בני סכנין
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 05/10, 19:45
  • מכבי בני ריינה
  • עירוני טבריה
  • שבת, 05/10, 20:00
  • הפועל חדרה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 05/10, 20:00
  • עירוני ק"ש
  • הפועל ב"ש
  • ראשון, 06/10, 20:15
  • הפועל ירושלים
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 06/10, 20:30
  • מכבי ת"א

הבאנקר של סוזה: השינוי הקיצוני שעבר איינבינדר

אחרי חודשיים במכבי הוא חשב לעזוב, אך השיחה עם הפורטוגלי וההופעה נגד פרנקפורט שינו הכל. לנדאו: "דן חרוץ וממושמע". ב-20:50: מול ק"ש האקסית

|
איינבינדר עם זהבי בתמונת הסלפי הידועה (יניב גונן)
איינבינדר עם זהבי בתמונת הסלפי הידועה (יניב גונן)

דן איינבינדר עוד לא השלים חודשיים מלאים במכבי תל אביב וכבר המחשבות על עזיבה עברו בראש. זה היה בתחילת חודש אוגוסט כאשר ניקולה מיטרוביץ' הצטרף לצהובים. מצבת הקשרים של פאולו סוזה כללה באותה התקופה את גל אלברמן, מהראן ראדי ומושיקו לוגסי בתוספת שני שחקני הרכש החדשים, והשחקן שהגיע מקריית שמונה מצא את עצמו בבעיה.

עד המחזור הרביעי הוא כלל לא פתח בהרכב של סוזה. היו לו 16 דקות ב-3:3 מול פ.צ. באזל ועוד 8 ב-0:3 על מכבי חיפה בקריית אליעזר. עם מאזן דל של 24 דקות בחודשיים הראשונים שלו בקריית שלום, ההגעה של איינבינדר מקריית שמונה בקיץ החלה להיראות תמוהה לכולם.

מדהים: אפשר לטוס בחינם למונדיאל

אלא שאז הקשר שוחח עם ג'ורדי קרויף ופאולו סוזה ושם שמע מה שכל שחקן שלא היה מרוצה ממעמדו שמע העונה: סבלנות, הרגע שלך עוד יגיע. ואכן אחרי שהשלים 90 דקות ב-0:3 הביתי של הצהובים על עירוני קריית שמונה במחזור הרביעי, הדקות החלו לזרום.

איינבינדר שיחק 84 דקות ב-0:1 על רמה"ש, השלים 90 דקות גם מול בני סכנין ואז גם פתח ב-2:4 הגדול על איינטרכט פרנקפורט. את התקופה הלא פשוטה עבר הרבה בזכות עזרה מחבריו לקבוצה לאחר שנקלט בצורה מהירה בתוך התמהיל החברתי הנוח מאוד בקריית שלום.

מכבי ת"א מתכוננת לק"ש

וכאשר הדקות החלו לזרום, גם איינבינדר בעצמו הצביע על החוזק במכבי שהוביל לכך שהתסכול בין ישיבה על הספסל או מחוץ לסגל, התחלף מהר מאוד בתחושת סיפוק: "יש כאן הרבה שחקנים עם אופי טוב, כולם חברים טובים שמעודדים אחד את השני ומפרגנים, וכששחקן כזה או אחר נכנס והשני יוצא, הפרגון הוא הדדי וזה בא לידי ביטוי. רואים את זה ומרגישים את הביחד הזה, וזה מה שעושה את מכבי טובה יותר", אמר בזמנו.

איינבינדר צוחק (משה חרמון)
איינבינדר צוחק (משה חרמון)
 

ועושה רושם שההופעה של הקשר באותו משחק מול הגרמנים יחד עם העובדה שלא הרשה לעצמו להוריד את הראש, שינתה גם משהו בתפיסה של סוזה לגביו, שכן מאז אותו ניצחון גדול בבלומפילד, איינבינדר מקבל דקות רבות יותר ורגע לפני הכניסה ל-8 המחזורים האחרונים של העונה, הפך להרבה יותר משחקן משלים.

איינבינדר, בדש (שי לוי)
איינבינדר ובדש. יפגשו את האקסית (שי לוי)
 

השינוי שחל במעמד של מספר 17 בצהוב כה קיצוני, עד כדי כך שהוא השני בקרב שחקני הקישור וההתקפה של סוזה שרשם הכי הרבה משחקים רצופים ב-11, כאשר מי שראשון בקטגוריה הזאת הוא ערן זהבי.

במכבי מספרים כי התכונות הבולטות של איינבינדר הן קודם כל הכושר הגופני שלו שמאפשר לו להיות בכל מקום על המגרש. במחזורים האחרונים, עם דגש על שני הדרבים והמשחק מול הפועל ב"ש, היה ניתן לראות זאת בבירור. רגע אחד הוא עוזר לעומרי בן הרוש לחלץ כדור בצד שמאל של הרחבה, ובחלוף חצי דקה הוא תומך בזהבי ומיכה כשאלה מוציאים התקפה מתפרצת מצד ימין.

הניידות של הקשר והיכולת שלו תמיד להיות במקום הנכון, הפכו אותו לבאנקר בהרכב מאז המחזור ה-22. למעט המשחק מול הפועל רעננה בו הוחלף בדקה ה-79, השלים הקשר 90 דקות בכל שבעת המחזורים האחרונים.

מרבאל ואיינבינדר חוגגים (משה חרמון)
מרבאל ואיינבינדר חוגגים. לנדאו:"יכול לשחק בכל תפקידי הקישור" (משה חרמון)
 

"בעידן המודרני, כאשר יש לך שחקן שמסוגל לשחקן כמעט בכל התפקידים בקישור, זאת פרווילגיה עבור קבוצה", מספר ל-ONE גילי לנדאו, שאף אימן את איינבינדר תקופה קצרה בק"ש. "דן הוא צעיר אבל מנוסה ובגילו כבר הספיק לבצע את כל סבב תפקידי הקישור ובמספר שיטות".

ולנדאו נוגע גם בנקודה שקרובה לליבו של סוזה, הפן הטקטי, שכן הוורסטיליות של איינבינדר הפכה אותו לכלי במערכים של הפורטוגלי. "היתרון הזה של דן בא לידי ביטוי בכך שהוא יכול לשחק במספר שיטות ותפקידים. אם זה במעוין-שני חלוצים, אם זה בעץ אשוח, ב-4-4-2 רגיל, ב-4-5-1 או ב-4-3-3. יש לו את היכולת לשחק בכל תפקידי הקישור במערכים האלה וזה היתרון שלו. הדוגמא האחרונה שראינו לגיוון שלו הייתה נגד ב"ש, שם הוא שימש כפליימייקר מאחור יחד עם מיטרוביץ'", מספר לנדאו.

הישאם כיוואן מול דן איינבינדר (שי לוי)
איינבינדר דוהר. "צריך לשפר את משחק הראש ואת רגל שמאל" (שי לוי)
 

ואם הייתה המחשבה הזאת שסוזה משתף את השחקן רק במשחקים מול הקבוצות ה"קטנות" יותר, מבט על המשחקים בהם כן פתח יגלה אחרת. בשלושת הדרבים העונה איינבינדר השלים 90 דקות, וכך קרה גם מול בית"ר ירושלים וגם בניצחון האחרון על ב"ש. בין לבין פתח במשחק ההוא נגד פרנקפורט ונגד אפואל ניקוסיה במפגש שהיה יכול להבטיח את העלייה של הצהובים שלב.

ורגע לפני שהצהובים נכנסים למחזורי ההכרעה בדרך להבטחת אליפות נוספת, וכאשר מסתכלים כבר על העונה הבאה, אפשר להגיד שהתהליך שעבר הקשר בקריית שלום העונה נשא פירות שכן עם מבט קדימה נראה כי איינבינדר הולך להיות שחקן משמעותי בקישור הצהוב בעונות הקרובות (מחזיק בחוזה לעוד שנתיים).

מרבאל ואיינבינדר (משה חרמון)
מרבאל, איינבינדר ויצחקי: "כולם כאן חברים, מעודדים ומפרגנים" (משה חרמון)
 

לנדאו מוסיף ומתייחס לתכונות הטובות של הקשר בן ה-25 וגם נוגע במה עליו לשפר לקראת ההמשך: "דן הוא שחקן חרוץ, ממושמע ובעל אופי טוב, שככל שמספר הדקות שלו יעלה, יראו ממנו עוד ועוד. הוא יודע לשלוט בקצב משחק, מסירות קצרות וארוכות ברמה טובה, הוא יודע לקבל החלטות מהירות בשטח צפוף ותחת לחץ והוא גם מאוד נייד. דן צריך לשפר את משחק הראש ואת המשחק ברגל שמאל, לאיים יותר על השער, לבצע יותר תנועות לעומק וגם לשפר את הפיזיות". 

24 דקות קיבל דן איינבינדר עד המשחק מול ק"ש בו פתח בהרכב. 24 מחזורים עברו, והמעמד של הקשר כבר שונה לחלוטין. ועכשיו ק"ש מחכה פעם נוספת למכבי ולשלושת האקסים שלה, כאשר שניים מהם, איינבינדר ובדש, ינסו עד סיום העונה לשחזר את מה שאיתן טיבי כבר הצליח לבצע: אקזיט מק"ש עם אליפות בעונה הראשונה בצהוב.

איינבינדר וזיו חוגגים (משה חרמון)
איינבינדר והחברים. יעשה אקזיט מק"ש עם אליפות בצהוב? (משה חרמון)
 
אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */