יום שישי, 05.07.2024 שעה 10:16
לוח משחקים
  • ריאל מדריד
  • 95 - 77
  • פנאתינייקוס

הימים הגורליים של בלאט: המאמן ומכבי במבחן

עם 4 הפסדים רצופים, הצהובים יתארחו ב-21:45 במינכן (חי ב-ONE). הפסדים מול הגרמנים ובדרבי, צפויים לשלוח את בלאט הביתה. הפעם גם שמעון לא יעזור

|
בלאט עצבני. מבחן רציני (חגי ניזרי)
בלאט עצבני. מבחן רציני (חגי ניזרי)

בצל ארבעת ההפסדים הרצופים של הקבוצה בכל המסגרות, הרצף השלילי הארוך ביותר בתולדות המועדון, מכבי תל אביב תנסה להתאושש הערב (חמישי) ולעצור את כדור השלג בגרמניה שם תתמודד מול באיירן מינכן המקומית במסגרת המחזור הלפני אחרון בשלב הטופ 16 ביורוליג.

המשחק, כמו כל משחקיה של מכבי ביורוליג, יועבר באתר ONE בשידור חי ללא תשלום. ניתן לצפות במשחקים גם בסמארטפון וכן בטאבלט.

לרגל המשחק הגורלי, ONE עושה לכם סדר עם תמונת מצב עדכנית בגזרה המקצועית של סגנית אלופת המדינה. מבט חטוף אל עבר טבלת משחקי החוץ של מכבי ביורוליג אינו מעודד במיוחד וחושף כי הקבוצה גוררת שרשרת של ארבעה הפסדי חוץ רצופים לריאל מדריד, צסק"א מוסקבה, לוקומוטיב קובאן ופרטיזן בלגרד.

הנתון הנ"ל שהועבר במהלך הימים האחרונים במסר חד לשחקנים שמצידם מודעים היטב לעובדה כי ניצחון, אפילו בהפרש המינימלי ביותר של נקודה אחת בלבד, יבטיח לדייויד בלאט וחניכיו את הכרטיס היוקרתי לסדרת הפלייאוף של המפעל הבכיר ביותר ביבשת בטרם המפגש נגד צסק"א בשבוע הבא.

אם נסתכל שלושה חודשים אחורה, רואים שהכל היה אחרת. מכבי התגברה על הפלונטר של פתיחת העונה בליגת העל, שכחה מההשפלה בדרבי התל-אביבי וטסה ביורוליג למאזן מרשים של שמונה ניצחונות ושני הפסדים בשלב הראשון ביורוליג כאשר ניצחה את כל יריבותיה למעט קאחה לבוראל ויטוריה. הצהובים היו במומנטום אדיר של 16 ניצחונות רצופים שנקטע רק במדריד אחרי קרב אריות.

בת"א החלו להאמין כי הסגל "המשודרג" מהעונה שעברה עוד עשוי להפתיע ולטופ 16 הצהובים הגיעו עם רוח גבית, הרבה אמונה, ומשימה אחת לנגד עינייהם, הבטחת אחד משני המקומות הראשונים בבית בכדי להשיג יתרון ביתיות למשחקי ההצלבה.

בלאט (שי לוי)
בלאט. המשחקים הקרובים יקבעו אם ימשיך או לא? (שי לוי)
 

המזל המשיך להאיר פנים למכבי והמועדון מצא עצמו מוגרל לבית ה"קל" יותר מבין השניים בשלב השני וממחשבות על משימה בלתי אפשרית, במכבי סיפרו כי למרות שאת ריאל יהיה קשה לעקוץ, על המקום השני עליו יילחמו מול צסק"א, אפשר בהחלט לפנטז.

ובכן, הסיבוב הראשון היה מעודד והסתיים במאזן 2:5 וכלל הפסד דרמטי אך צפוי בספרד (מכבי לא ניצחה העונה על אדמת ספרד) ותבוסה כואבת למוסקבה אליו הגיעו הצהובים בסגל מפורק. ניצחון ביתי על גלאסטראי בפתיחת הסיבוב השני שידר כי מכבי יכולה להמשיך לחלום על יתרון ביתיות, אך במהרה החלומות הפכו לסיוטים וההפסדים הצטברו עוד לפני שהספקתם למנות את שמם של השחקנים הישראלים בקבוצה.

מכבי איבדה באופן רשמי כל סיכוי לסיים באחד משני המקומות הראשונים בבית וחלום פיינל פור היורוליג נראה (כרגע) תלוש לגמרי מהמציאות. אולם בטוויסט מפתיע, מסתמן כי הצהובים בכל זאת יעשו דרכם העונה לבירת האופנה באיטליה. הבעיה היא, שזה לא יהיה פיקניק.

שחקני מילאנו (GettyImages)
שחקני מילאנו. בלתי מנוצחים (GettyImages)
 

למרות שמכבי נמנעה מסדרות ייאוש מול ברצלונה, אולימפיאקוס ופנרבחצ'ה אולקר, המאצ' אפ הקלאסי מבחינתם היה לקבל את פנאתינייקוס, עליה גברה פעמיים בשלב המוקדם, אך עם שני מחזורים לסיום הטופ 16 היוונים נמצאים ארבעה ניצחונות מאחורי המדורגת במקום השני, הסוס השחור של היורוליג ומארחת הפיינל פור, ארמאני מילאנו.

קבוצתו של אלוף איטליה המכהן, המאמן לוקה באנצ'י, הינה הקבוצה החמה ביותר במפעל והיחידה בסיבוב השני בטופ 16 ללא הפסד ורק אמש הנחילה לברצלונה (עד אז היחידה בשלב הנוכחי ללא הפסד), השפלה 63:91.

בסגל האיטלקי לא מעט שמות מפוצצים כמו הגארדים דניאל האקט, קרטיס ג'רלס, קית' לנגפורד, ושחקני הפנים גאני לאוול, סמארדו סמואלס, סי ג'י וואלאס ועוד רבים מוכשרים, אלא מה שמפחיד יותר מכל הוא שאתמול המילאנזים ניצחו ללא לנגפורד הפצוע, אך עם תצוגת ענק של הגארד המוכשר בן ה-21 אלסנדרו ג'נטילה שצפוי להיבחר בדראפט ה-NBA הקרוב כשהיה קרוב לטריפל דאבל עם 24 נקודות, 7 ריבאונדים ו-6 אסיסטים. ההגנה החונקת של באנקי השאירה את ברצלונה הגדולה על שש נקודות בלבד ברבע המכריע.

אלסנדרו ג´נטילה מול באמברג (GettyImages)
אלסנדרו ג´נטילה. הכוח העולה של הכדורסל (GettyImages)
 

המועדון של אשף האופנה גיאורגיו ארמאני נמצא בעיצומו של רצף של שבעה ניצחונות רצופים במהלכם הוכיחו אופי גדול ורשמו ניצחונות חוץ על אלופת אירופה אולימפיאקוס, ויטוריה ופנרבחצ'ה.

לסיכום, מכבי תעלה הערב לפרקט ב"אוודי דום" לראשונה מאז פיינל פור מינכן 1989 בידיעה שהיא חייבת ניצחון בכדי להבטיח בוודאות את מקומה בפלייאוף. במידה ולא תשכיל לעשות זאת ותמשיך ברצף ההפסדים שלה, הפסד למינכן בפער של נקודה אחת או לחילופין, ניצחונות של הבלאנקוס על קובאן ומוסקבה על גלאטסראי, יבטיחו למכבי את הכרטיס למילאנו - להצלבה.

הפסד הערב לא יערער את מעמדו של קואץ' בלאט בקרב דירקטוריון המועדון או יגרום למאמן להתפטר. עם זאת, לאחר שקיבל גב מהנהלת הקבוצה ובעיקר שמעון מזרחי לאורך העונה, זכור לכל כיצד ניסו חברי ההנהלה הצעירה של המועדון לפטר את בלאט בתום ההפסד בדרבי, מהלך שמנע מזרחי בגופו.

שמעון מזרחי (רדאד ג´בארה)
שמעון מזרחי. יגן על בלאט גם אחרי הפסד בדרבי? (רדאד ג´בארה)
 

בלאט לא יאבד את מקומו על הקווים אם הצהובים יפסידו הערב, אך במקרה של הפסד להפועל ת"א ביום שני בדרבי, הפסד מספר חמישי או שישי ברציפות של מכבי, יהווה ככל הנראה את החותמת הרשמית של סוף עידן בלאט בקבוצה.

כ-100 אוהדים ילוו את מכבי הערב נגד קבוצת הריבאונד הטובה ביותר ביורוליג. מינכן, שהגדירו עצמם כ"אנדרדוג" לקראת ההתמודדות, מגיעה למשחק אחרי רצף הפסדים בגביע המקומי בו סיימה במקום הרביעי המאכזב.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */