יום שישי, 05.07.2024 שעה 10:05
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

רוני לוי: אלמלא החיזוק, בית"ר הייתה יורדת ליגה

המאמן של הצהובים-שחורים פותח את הלב. על המטרות: "עושים עבודה טובה". על שחקני הרכש: "זה מה שאפשר להביא בינואר". ומה יקרה בעונה הבאה?

|
אלי טביב ורוני לוי. יצעדו יד ביד?
אלי טביב ורוני לוי. יצעדו יד ביד?

אחת השאלות הבוערות בבית"ר ירושלים בימים אלה היא מי יהיה המאמן של הקבוצה בעונה הבאה. אלי טביב מתכנן תקציב שפוי של כ-22 מיליון ₪ ובתקציב שכזה יצטרך בעל הבית להתפשר לא מעט בסגל השחקנים ואם לא תהיה ברירה אז גם תהיה התפשרות בכל מה שקשור למאמן שיעמוד על הקווים בעונה הבאה.

רוני לוי הוא המועמד המועדף על כולם בבית וגן, גם מבחינה מקצועית וגם בשל העובדה שהוא כבר נמצא במועדון ויש לו תוכנית מסודרת בנוגע לעונה הבאה, אבל הדברים כרגע לא סגורים, בלשון המעטה. אלי טביב נחוש להמשיך עם רוני לוי עם אותו בסיס של שכר מהעונה הנוכחית, כשהמאמן רוצה שדרוג אחרי שהתפשר על השכר שלו עם הגעתו בינואר לבית"ר ושני הצדדים מתבצרים בעמדותיהם.

הבעיה הגדולה היא שבמצב הדברים הזה לא מן הנמנע שנראה בעונה הבאה בבית"ר מאמן פחות מנוסה. שמותיהם של מנחם קורצקי, אייל לחמן, שלומי דורה ופרדי דוד הם אלה שיהפכו למועמדים ריאליים לבית"ר במידה והדברים עם רוני לוי לא יסתדרו והעובדה הזו גורמת לאי נוחות לא רק בקרב אנשי המועדון אלא גם בקרב אוהדי בית"ר ירושלים שמצפים לקבוצה אטרקטיבית בעונה הבאה וכולם מבינים שמה שאתה משדר מתחיל ונגמר במינוי המאמן.

העובדה שטביב הגיש הצעה לרוני לוי אומרת הכל, בעל הבית רוצה את רוני אצלו אבל התנאים שלו ברורים: שכר נטו של 180 אלף דולר לעונה, תקציב שפוי וסגל שחקנים שנשען על שחקנים מקומיים, צעירים שאפשר להשביח אותם ולמכור אותם בעתיד. רוני לוי הוא מאמן יסודי ויש לו סטנדרטים גבוהים. לבית"ר זה מתאים, גם לאוהדים זה מתאים, הם רוצים פיגורה על הקווים, והשמות שהוזכרו בפסקה הקודמת גורמים לאוהדים הירושלמים להקיא.

אם תשאלו את אוהדי בית"ר האם רוני לוי הצליח בקבוצה מאז שהגיע בינואר, הדעות חלוקות. בקרב עובדי המועדון חושבים שרוני לוי הצליח מאוד אך ישנה גם את הדעה לפיה אי העפלה לפלייאוף העליון לאחר כל הרכש שהגיע בינואר זה כישלון.

"בית"ר ירושלים בחמש השנים האחרונות הייתה בפלייאוף התחתון ובשנה שעברה נשארה בדקה ה-90 בליגה", הסביר רוני לוי והוסיף: "מהסגל שנשאר בליגה התחילו את העונה הנוכחית רק חמישה שחקנים, את ההכנות לעונה התחילו באיחור כי טביב קיבל את הקבוצה באיחור גדול. לצורך השוואה, במכבי תל אביב 20 שחקנים המשיכו לעונה הזו מעונה שעברה, קבוצה שלמה לגמרי. בית"ר הייתה בתחילת העונה קבוצה חדשה לגמרי, עם מצב קשה מאוד, זה לא פשוט לסדר קבוצה בחצי שנה-שנה כשברקע יש מועדון שהמצב הכלכלי שלו לא פשוט. פתאום להתרומם ולהיות קבוצה חזקה בחצי עונה או בעונה זה לא דבר פשוט".

רוני לוי ודוד אמסלם (יניב גונן)
רוני לוי ודוד אמסלם. "בית"ר הייתה קבוצה חדשה" (יניב גונן)
 

חלק מהביקורות שנשמעות כלפי רוני לוי הן על כך שהוא לא מאמין בצעירים. אם אצל אלי כהן בתחילת העונה שיחקו האחים עדן ועומר נחמני, אצילי, טל כחילה, זיקרי וצחי אליחן, אצל רוני לוי הם פחות באו לידי ביטוי והמאמן הביא איתו בינואר חיזוק לקבוצה. כשמסתכלים על נתונים מסתבר שגם צחי אליחן שיחק תחת רוני לוי וכך גם סלליך, איציק כהן ואצילי שקיבל דקות משחק עד שנפצע. מבחינת רוני לוי, אין לו שום בעיה בנושא הזה.

"רוני מאמין ששחקן צעיר צריך לידו בסיס יציב, שחקנים שרצים הרבה זמן ביחד כדי שיוכל להשתלב ולהצליח, אחרת הוא עלול להתפרק" אומרים בבית"ר ירושלים. המאמן נשמע חד יותר בנושא הזה: "אופיר קריאף ושי חדד זקנים? גם הם צעירים. אנחנו משתדלים לשלב את כל מי שיכול לעזור לנו, מול מכבי פ"ת שיחקו שחקנים צעירים שהיו טובים ועזרו לנו מאוד ונשמח שתהיה לזה המשכיות".

 
 שלומי אזולאי חלוץ יוצא מן הכלל שהתרומה שלו לא נמדדת רק בגולים, אם הוא יהיה בבית"ר בעונה הבאה הוא יהיה מלך השערים של הקבוצה 
 
 
 

רוני לוי הוא מאמן שמאמין בעבודה קשה, מבחינתו גם שחקן צעיר שנחשב לכישרון צריך לעבוד קשה, להיות מקצוען ורציני לפני שהוא מקבל את ההזדמנות שלו. התזה של רוני לוי היא שלא צריך לזרוק שחקנים צעירים ומוכשרים ככל שיהיו ישר למים העמוקים, בטח לא בקבוצה לא יציבה. מישל דיין, מאמן כדורגל והיום פרשן ברדיו ירושלים, מנתח: "אלי טביב צריך ללכת על המודל של קריית שמונה, קבוצה עם תקציב שפוי שמחזיקה מחלקת נוער כמו שצריך. טביב צריך לבנות קבוצה עם ראייה לטווח הארוך ולדעתי רוני לוי הוא האיש הנכון במקום הנכון. הוא מתפקד בבית"ר כמו מנג'ר מקצועי ולכן יהיה חכם אם טביב ייתן לו את המפתחות לא לשנה אחת אלא לכמה שנים".

מישל דיין (מתן להב)
מישל דיין. "טביב צריך לתת ללוי את המפתחות לכמה שנים" (מתן להב)
 

"אני לא מאמין במינוי של מאמן לחצי עונה או לעונה אחת. קח את אלונה ברקת שהלכה עם אלישע לוי שכמעט ירד ליגה, עשו בבאר שבע רכש חכם על בסיס מקומי מצוין וכך צריך להיות בבית"ר. יש חומר שחקנים טוב שרוני לוי כבר מכיר, חומר שחקנים שישמש כתשתית לעונה הבאה, שחקנים כמו אריאל הרוש, אצילי, קריאף, ברוכיאן, שי חדד, פרדה, איציק כהן, מאטוביץ', כחילה, יש תשתית שרוני לוי על זה צריך לבנות, לזה תוסיף עוד כמה שחקנים ישראלים טובים, רכש של שלושה-ארבעה זרים טובים ולא בינוניים וכמובן לעלות מספר שחקנים מהנוער וככה להתקדם וליצור קבוצה שהקהל יתחבר אליה ושבתוך כמה שנים תחזור למרכז הבמה אחרי 4-5 שנים בפלייאוף התחתון".

בוויכוחים שמתנהלים בין אוהדי בית"ר תמיד עולה השאלה האם החיזוק שהגיע בינואר נכשל. שישה שחקנים הגיעו לבית וגן: פאבלו ברנדאן, ג'ונתן וילה, מושיקו לוגסי, שלומי אזולאי, דני פרדה ודושאן מאטוביץ'. עד כה לא נראה שמישהו מהם ייכנס לספר הזיכרונות של עונת 2013-2014 בבית"ר ירושלים. אבל אם מתסכלים על כל קבוצות הליגה שעשו רכש בינואר, אף אחת לא הביאה שחקן שאפשר היום לסמן אותו כסיפור הצלחה.

אלונה ברקת (יניב גונן)
אלונה ברקת. טביב צריך לאמץ את המודל שלה (יניב גונן)
 

בני יהודה התחזקה בלא מעט שחקנים, גם עכו, מכבי תל אביב וגם קריית שמונה, בכל הקבוצות הללו כולל בית"ר אי אפשר להצביע על בינגו. "בינואר אפשר להביא רק שחקנים שלא משחקים ושלא שיחקו תקופה ארוכה או שחקנים יקרים מאוד", אומר רוני לוי, "כשאני הגעתי לקבוצה דיברו על זה שרוצים להישאר בליגה, זו הייתה המטרה הראשונה ואת זה אני מקווה שעשינו עד עכשיו בצורה טובה. אלמלא החיזוק שעשינו בחודש ינואר בית"ר הייתה יורדת ליגה".

 
 אופיר קריאף ושי חדד זקנים? גם הם צעירים. אנחנו משתדלים לשלב את כל מי שיכול לעזור לנו, מול מכבי פ"ת שיחקו שחקנים צעירים שהיו טובים ועזרו לנו מאוד ונשמח שתהיה לזה המשכיות 
 
 
 

"כרגע יש לנו פער מבטיח, אבל אסור להיגרר בטעות למאבקי תחתית כפי שקרה בעונה שעברה. צריך סבלנות ואורך רוח. אנחנו קבוצה חדשה לגמרי, הבאנו המון שחקנים חדשים וכדי להתחבר ושהשחקנים יהיו מתואמים צריך הרבה זמן וסבלנות ולפעמים יש מחירים שמשלמים בדרך. אם נסתכל אחורה גם נגד סכנין ומכבי תל אביב שיחקנו טוב מאוד ולא כבשנו ופספסנו נקודות שיכול להיות שאם הקבוצה הייתה רצה תקופה ארוכה ביחד כן היינו משיגים אותן. כרגע אני חושב שהשגנו את מה שאנחנו ראויים להשיג".

טביב (גיא בן זיו)
טביב. רוצה את לוי, אך מתבצר בעמדתו (גיא בן זיו)
 

בצוות של רוני לוי מוכנים להתייחס ספציפית לכל שחקן ושחקן שהגיע בינואר כפי שמסביר בכיר בקבוצה: "שלומי אזולאי חלוץ יוצא מן הכלל שהתרומה שלו לא נמדדת רק בגולים, אם הוא יהיה בבית"ר בעונה הבאה הוא יהיה מלך השערים של הקבוצה. ג'ונתן וילה שחקן מצוין שיש לו תרומה אדירה לקבוצה גם אם לא תמיד רואים את זה מהיציע. ברנדאן זה שחקן שאם הוא בכושר האמיתי שלו הוא הזר הכי טוב בארץ. מאטוביץ הוסיף לנו ביטחון וניסיון. פרדה, שחקן מוכשר מאוד ולא סתם טביב החתים אותו לכמה שנים, הוא צריך זמן. לוגסי שחקן מוכשר שרק הפך את קריאף ליותר חד ויותר טוב מהחשש שיתפוס לו את המקום בהרכב".

אחת הביקורות כלפי בית"ר ירושלים היא שהקבוצה לא מצליחה לכבוש שערים. לוי אמנם עשה סדר בכל מה שקשור למשמעת טקטית ולהגנה. מבחינת הנתונים בהחלט בית"ר סופגת מעט מאוד שערים וזה חשוב, אבל במועדון רוצים לראות גולים. "אני לא יכול לקחת את האשמה בכל מה שקשור להחמצות, מה אני יכול לעשות? אנחנו מגיעים למצבים וזה לא נכנס, זה עניין של חוסר מזל, אני לא אשם ששחקנים מחמיצים", מסביר רוני לוי.

מנחם קורצקי (שי לוי)
מנחם קורצקי. שמו עלה כמועמד (שי לוי)
 

לזכותו של המאמן יאמר כי בית"ר באמת מגיעה למצבים ומרבה להחמיץ אבל הקרדיט שנותן המאמן לשלומי אזולאי תמוה אך מסתבר שלא מקרי. בשיחות שעורך המאמן עם הצוות שלו ועם טביב הוא מספר על רוברטו קולאוטי שהגיע אליו אחרי האליפות הראשונה עם מכבי חיפה ועשרה משחקים לא כבש וגרוע מזה, המחליפים שלו עשו את העבודה ונתנו תפוקה. במכבי חיפה חשבו כבר לשחרר את קולאוטי אבל רוני לוי לא ויתר והמשיך להאמין בו והחלוץ סיים כמלך השערים של הקבוצה.

"כשהגעתי לבית"ר דבר ראשון שאמרתי זה שאין קסמים", אמר המאמן והוסיף: "יש דברים שהתקדמנו בהם ורואים שינוי, נכון שבהתקפה אנחנו צריכים להשתפר, אבל צריך להבין שבלי הכנה טובה וחיבור זה לא פשוט. צריך הכנה טובה, קבוצה שרצה ביחד שנה לפחות".

טביב הוא לא מיץ' גולדהאר ולא גאידמק. כשהוא ממנה מאמן הוא גם סופר את הכסף שהוא יצטרך לשלם בסופו של יום. רוני לוי הוא מאמן יקר יותר מפרדי דוד או אייל לחמן, הוא גם יותר יקר מניר קלינגר ואלישע לוי. את מי ימנה אלי טביב למאמן בית"ר בסופו של דבר רק הוא יודע, הוא בהחלט מתייעץ לא מעט עם מקורביו אבל לוקח את ההחלטה בעצמו.

אזולאי מבקש עזרה מלמעלה (יניב גונן)
אזולאי. "אם יישאר, יהיה מלך השערים בעונה הבאה" (יניב גונן)
 

טביב עושה את החישוב שמאמן בסדר גודל של השכר שהוא מוכן לשלם עשוי לעלות לו ביוקר כשאוהדי בית"ר ישתו לו את הדם בטדי אחרי הפסד אחד או שניים וטביב ייאלץ שוב להביא מאמן באמצע העונה ושוב לשלם לשני מאמנים. "במשבר הנוכחי בין האוהדים לקבוצה, רוני לוי היה מוכן לספוג ולעמוד על הקווים מול האוהדים הכועסים במשחק מול מכבי פ"ת כדי השחקנים שלו יוכלו לשחק כדורגל. מאמן אחר היה אולי מעדיף לשבת על הספסל או שהיה בורח מהאוהדים לחדר של מנהל האצטדיון".

האם רוני לוי הצליח השנה בבית"ר? הדעות חלוקות, אבל בסופו של דבר לשאלה הזו ענה טביב בהגשת הצעת חוזה למאמן גם לעונה הבאה, לפיכך אפשר לשער שהבעלים מרוצה מהמאמן.

אלי טביב צריך לקבל החלטה, לפעמים הזול עולה ביוקר אך מצד שני הוכח כבר בקבוצות אחרות כמו סכנין וקריית שמונה שאפשר בתקציב שפוי לעשות דברים יפים בליגת העל. אבל, וזה האבל הגדול, צריך בסיס של שחקנים ומאמן לכמה שנים. בשבועות הקרובים אלי טביב יצטרך לבחור האם הוא ממשיך עם המאמן הנוכחי גם אם לא עמד בציפיות שלו, או שהוא ממנה מאמן אחר ופחות מנוסה ומתחיל בדיוק מהנקודה שבה היה לפני שנה כשרכש את הקבוצה.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */