יום שישי, 05.07.2024 שעה 09:54
לוח משחקים
  • ריאל מדריד
  • 95 - 77
  • פנאתינייקוס

צפו: 92:94 למכבי במינכן, בהצלבה מול מילאנו

יורוליג: החבורה של דייויד בלאט חזרה לנצח אחרי ארבעה הפסדים רצופים בתום משחק מותח ללא הגנות, ותפגוש את האיטלקים בשלב הבא. רייס בלט עם 18 נק'

|
טייריס רייס חוגג. ניצחון חשוב למכבי (GettyImages)
טייריס רייס חוגג. ניצחון חשוב למכבי (GettyImages)

מכבי תל אביב הצליחה לעצור הערב (חמישי) רצף של ארבעה הפסדים רצופים, ועשתה זאת בגדול עם 92:94 על באיירן מינכן בגרמניה, זאת במסגרת המחזור ה-13 בטופ 16.

עם הניצחון החשוב הזה הבטיחה סגנית אלופת ישראל את מקומה בשלב ההצלבה, שם תפגוש את מילאנו (שלב ההצלבה יתקיים בין ה-15 ל-25 באפריל). הניצחון הזה צפוי לתת גפ הרבה רוח גבית לצהובים, שיפגשו בשבוע הבא את היריבה העירונית, הפועל ת"א, לדרבי רותח בהדר יוסף.

המשחק נפתח, וגם הסתיים, כמעט ללא הגנות. הנציגה הישראלית אמנם עלתה ראשונה ליתרון, אבל איבדה אותו בשלב מוקדם לגרמנים, שאט אט ביססו את הדומיננטיות שלהם במגרש לעיני הקהל הביתי הלוהט ב"אאודי דום".

המשחק, כמו כל משחקיה של מכבי ביורוליג, הועבר באתר ONE בשידור חי ללא תשלום. ניתן לצפות במשחקים גם בסמארטפון וכן בטאבלט.

דייויד בלו, שפתח בחמישייה של בלאט, פתח טוב את המשחק עם שתי שלשות אופיניות שעזרו לצהובים לא לאבד את הראש ואת המשחק בשלב מוקדם. התעוררות של טייריס רייס, המצטיין של הצהובים במשחק (18 נק'), עזרה למכבי לסיים את הרבע המהוסס בשוויון, 32:32.

מכבי תל אביב עולה להצלבה

הגרמנים המשיכו לצלוף מכל כיוון גם בהמשך המשחק, אבל לנקודות של מלקולם דלייני (17) וברייס טיילור (22) היה גם מענה עם סלים חשובים של ריקי היקמן ורייס, שהצליחו להוריד את הצהובים להפסקה בפיגור של ארבע נקודות, 58:54.

היקמן המשיך להיות דומיננטי ובצוותא עם רייס וקצת עזרה מהחברים הצליח להעלות את מכבי ליתרון בסוף הרבע השלישי, שרק הלך ותפח בפתיחת עשר הדקות המכריעות עד ליתרון שיא של 11 נקודות. כאן הצהובים איבדו מעט את הראש והגרמנים ניצלו זאת כדי לצמק את ההפרש לנקודה ממש בשניות הסיום, אך קור רוח של רייס על קו העונשין וריבאונד הגנה נהדר של אלכס טיוס בדקות האחרונות נתנו למכבי ניצחון כפול על הבווארים העונה, והרבה הרבה אוויר.

מכבי ת"א: טייריס רייס 18 נקודות, דייויד בלו ואלס טיוס 14, ריקי היקמן ,13, סופוקליס שחורציאניטיס 11, גיא פניני 9, יוגב אוחיון 7, ג'ו אינגלס 5, סילבן לנדסברג 2 ודווין סמית 1.

באיירן מינכן: ברייס טיילור 22 נקודות, מלקולם דילייני 17, דיון תומפסון 16, ניהאד דג'דוביץ 14, פול זיפסר ורובין בנזיג 7 נק' כ"א, יאסין אידביהי 5, שיבון טרוטמן 3 וג'ון בראיינט 1.

רבע ראשון - 32:32
באיירן מינכן: מלקולם דלייני, ניהאד דג'דוביץ', טיילור ברייס, ג'ון בראיינט ודיון תומפסון.
מכבי ת"א: יוגב אוחיון, ריקי היקמן, דייויד בלו, דווין סמית' וסופוקליס שחורציאניטיס.

סופוקליס שחורציאניטיס פתח את המשחק עם 2 נקודות מתחת לסל. דיון תומפסון השווה וניהאד דג'דוביץ' הוסיף שלשה בדרך ליתרון ראשון במשחק לבווארים, 2:5 אחרי קצת יותר מדקה. סופו המשיך את הפתיחה הטובה והוסיף שלוש נקודות בדרך ל-7:8 לבווארים. תומפסון המשיך להגיב לסנטר היווני ועם הנקודה השביעית שלו במשחק קבע 7:11 למקומיים, שתי דקות וחצי בתוך המשחק. 

אלכס טיוס מטביע (GettyImages)
אלכס טיוס מטביע (GettyImages)
 

יאסין אידביהי המשיך את המומנטום הגרמני וקבע יתרון שש, 9:15 אחרי קצת פחות מארבע דקות. שלשה של דג'דוביץ' החמירה את המצב וקבע 9:18 מדאיג לבאיירן. דייויד בלו התעורר, צלף פעמיים מחוץ לקשת וצימק ל-21:17. מלקולם דלייני ענה בצד השני, אבל עוד שלשה של בלו קבעה 22:25 לגרמנים. רייס הוסיף 2 נק' וקבע 28:31 לבווארים, רגע לפני הבאזר הוא הוסיף עוד סל מתוך הצבע וקבע את תוצאת הרבע, 32:32.

רבע שני - 54:58 לבאיירן מינכן
ג'ו אינגלס פתח את הרבע עם שתי נקודות ויתרון לצהובים. רובין בנצינג הפך את התוצאה עם שלשה מוצלחת ואידביהי ביסס עם עוד 2 נק' שקבעו 34:37 מקומי. אינגלס המתעורר הוסיף שלשה נהדרת בדרך ל-38:39 צהוב אחרי שתי דקות וחצי. דלייני החזיר את היתרון לגרמנים, אבל היקמן ענה עם עוד שלשה בצד השני שקבעה 41:42 לאורחים מתל אביב.

פרנק ריברי ובסטיאן שווינשטייגר צופים במשחק (GettyImages)
פרנק ריברי ובסטיאן שווינשטייגר צופים במשחק (GettyImages)
 

שלשה של רייס קבעה 44:45 למכבי אחרי ארבע דקות וחצי. תומפסון וטיילור הפכו ל-45:48 לזכות המקומיים. היתרון המשיך לעבור מצד לצד. רייס קבע שוויון וסופו החזיר את היתרון לצהובים עם 48:50, שלוש דקות לסיום המחצית. טיילור השווה, ראה את טיוס מעלה את הצהובים ליתרון של 2 נק' וענה עם שלשה בצד השני שקבעה 52:53 למארחים. יוגב אוחיון קבע את תוצאת הרבע עם שתי נקודות מהקו קבעו, 54:58 לבאיירן.

רבע שלישי - 71:74 למכבי ת"א
דג'דוביץ' הוסיף 2 נק' בדרך ל-54:60 מקומי. אוחיון צימק, טיילור ענה וסופו קבע 58:62 לבאיירן אחרי קצת פחות משלוש דקות. שתי קליעות מהקו של דג'דוביץ' קבעו 60:66 למארחים, אוחיון ורייס צימקו את ההפרש ל-3 בלבד. שלשה נהדרת של דלייני קבעה 63:69 לבאיירן, שלוש דקות וחצי לסיום הרבע, היקמן עלה עם שלשה מטורפת בצד השני וקבע פער 4 בלבד, 70:66.

הייקו שפרציק (GettyImages)
הייקו שפרציק (GettyImages)
 

היקמן הוסיף קליעת עונשין וטיוס השלים מהלך של סל ועבירה בדרך ל-70:70 שאומר את הכל. סמית' עם נקודה ראשונה במשחק ודלייני מנגד קבעו 71:71. היקמן הוסיף עוד שלשה יקרה בדרך ליתרון צהוב, 71:74 בסיום הרבע.

רבע רביעי  - 92:94 למכבי ת"א
הצהובים פתחו מצוין את עשר הדקות המכריעות. שלשה של פניני ו-2 נק' של היקמן קבעו יתרון שיא למכבי, 73:80, שתי דקות בתוך הרבע. בלו הוסיף עוד שלשה, ברייס צימק, אבל שלשה נוספת של פניני קבעה יתרון 11 לצהובים, שש דקות ורבע לסיום המשחק. איזו התעוררות של סגנית האלופה הישראלית. תומפסון וטיילור ציננו את ההתלהבות עם 5 נק' רצופות שצימקו ל-82:86 בלבד לצהובים.

טייריס רייס מוביל כדור (GettyImages)
טייריס רייס מוביל כדור (GettyImages)
 

שלשה חשובה של פניני קבעה 84:90 לצהובים, שמיד איבדו את העשתונות ונתנו לבאיירן לחזור עד להפרש זעום של 89:91, שתי דקות לסיום. דלייני הצליח להלחיץ את בלאט כשקבע 91:92 לצהובים שניות ספורות לסיום, אבל רייס דייק פעמיים מהקו וקבע הפרש של 3 נק'. נקודה מהקו של דלייני לא מנעה ניצחון של הצהובים בסיום, 92:94.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */