יום רביעי, 03.07.2024 שעה 06:43

שופטי הליגה: דבריו של זריף בוטים וקיצוניים

שופטי הליגה הגיבו לדברי חברם: "לא יכולים לקבל זאת, הדברים חריגים ופוגעים קשות בתדמית". זריף לא שובץ למחזור הקרוב וקיים סיכוי שלא ישובץ כלל

|
ירון זריף. סיים את דרכו? (עמית מצפה)
ירון זריף. סיים את דרכו? (עמית מצפה)

שופט הכדורסל ירון זריף, שביקש מהשוטר שליווה אותו לירות באוהדי קבוצת הפועל חולון כי חש סכנת חיים לאחר המשחק עם הפועל אילת, לא שובץ לשפוט במשחקי ליגת העל בשבוע הקרוב. באיגוד השופטים החליטו למנוע מזריף להמשיך לשפוט.

משבץ השופטים משה ביטון אמר ל-ONE: "אנחנו מגנים כל התנהגות והתלהמות אלימה של קהל נגד שופטים. יחד עם זאת, שופט צריך לדעת לא להדליק מדורות לנשוך את השפה ולא להתעסק עם הקהל גם מחוץ למגרש. לא הייתי שם להגיד אם הוא היה בסכנת חיים. היה צריך לעלות לאוטו ולכתוב את הדו"ח ולתת לאיגוד הכדורסל לטפל בהם".

באיגוד השופטים מחכים להחלטת היועץ המשפטי בעניין זריף, אך יחד עם זאת ביטון הודיע אתמול ליו"ר איגוד השופטים ראובן וירובניק שאין לו כוונה לשבץ את זריף להמשיך לשפוט העונה.

מהמנהלת נמסר בתגובה לתקרית: "המנהלת רואה בכל גילוי אלימות דבר חמור ואנחנו נחושים לעקור כל גילוי של אלמות בעודו באיבו. לצערנו, האירועים במשחק האחרון בחולון חרגו מהתנהלות רגילה של משחק ופגעו בתדמית הליגה.

"המנהלת רואה בחריפות את מכלול האירועים כנגד השופטים במהלך המשחק בחולון ולאחריו. המנהלת קוראת לבעלי תפקידים בקבוצות לשמור על איפוק ולשמור על כללי התנהגות נאותים, כל יציאה של בעלי תפקידים כנגד השופטים מלבה את הקהל וגורמות לתסיסה מיותרת ביציעים.

"למרות כל זאת, ובהתאם לדו"ח השיטור מגנה המנהלת את התנהגות השופט בסיום המשחק. אנו מאמינים כי השופטים חייבים להישאר ממלכתיים ולא להיגרר אחר פרובוקציות המגיעות מכיוון הקהל ו/או הקבוצה. אנו סומכים על איגוד השופטים כי ידע להתמודד מול מקרה זה וידע לדאוג כי מקרה כזה לא יישנה".

תגובת המשטרה: "בהמשך לטענות של השופט זריף אנו שוללים את טענותיו מכל וכל, אין ספק כי מדובר בנסיון של השופט להסיט את הדיון מדבריו הקשים והלא ראויים, שאגב לא הוכחשו בשום שלב".

"לא יכולים לקבל את האמירות הבוטות והקיצוניות של זריף"
הודעת נציגות שופטי ליגת העל: בשם שופטי ליגת העל, אנו מגנים בתוקף את שהתרחש לפי דיווחי התקשורת ודו"ח השופטים, בסיום המשחק בחולון, וקוראים למוסדות המשמעתיים באיגוד הכדורסל לברר את העניין כמתחייב.

אסור ששופטי הכדורסל יהפכו מטרה לאלימות פיזית או מילולית, וזאת גם אם קיימת ביקורת על החלטותיהם במגרש. ודאי שלא יתכן ששופטים נאלצים לצאת לרכבם תחת איומים ובליווי משטרתי.

מאידך, כשופטים מנוסים ומקצועיים עלינו החובה לנסות תמיד להרגיע, להוריד את הלהבות ולשמור על פרופורציות ועל מתינות. החובה היא עלינו, בהתנהגות מקצועית שקולה ומתונה לנסות להוביל ולהנחות את הקבוצות, האוהדים וכל יתר המעורבים במשחק, לשמור על רוח ספורטיבית ועניינית.

בהקשר הזה, איננו יכולים לקבל את האמירות הבוטות והקיצוניות של השופט זריף, שלא הוכחשו על ידו, כי ביקש את השוטרים לירות על אוהדי חולון, ואת ההשוואות שביצע ללינץ' שבוצע בחיילי צה"ל ברמאללה. גם אם הדברים נאמרו מתוך לחץ ותחושת איום אמיתית, הם חריגים, בוטים, ופוגעים קשות בתדמית יתר השופטים שעושים ימים ולילות כדי לבצע את עבודתם בצורה מקצועית והוגנת וללא כל התלהמות.

אנו בטוחים שאירועי המשחק ייבדקו מכל ההיבטים, וסומכים על יו"ר האיגוד ראובן וירובניק, ועל הגופים המקצועיים באיגוד בראשות משה ביטון וטוד וורניק, שיקבלו ויפרסמו את המסקנות הנדרשות.

אסור לפספס
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */