יום שבת, 05.10.2024 שעה 09:09

מונדיאל הסוסים: הגראנד נאשיונל יוצא לדרך

מירוץ הקפיצות היוקרתי ביותר בעולם מירוצי הסוסים יתקיים בליברפול. סך הפרסים עומד על 5.7 מיליון ש"ח, בין 500 ל-600 מיליון איש יצפו ברחבי העולם

|
הגראנד נאשיונל יוצא לדרך (GettyImages)
הגראנד נאשיונל יוצא לדרך (GettyImages)

עונת המירוצים השטוחים יצאה לדרך בשבת האחרונה, אבל במקביל מירוצי הקפיצות נמשכים כרגיל. היום, בשעה 18:15 ייצא לדרך במסלול איינטרי ליד ליברפול הגראנד נאשיונל, מירוץ הקפיצות היוקרתי ביותר בעולם מירוצי הסוסים.

הגראנד נאשיונל הוא מירוץ הקפיצות הארוך ביותר בלוח המירוצים האנגלי. המשתתפים במירוץ יעברו מרחק של 7.2 ק"מ כדי לנסות ולזכות בפרס של למעלה מ-3 מיליון ₪, כאשר סך הפרסים במירוץ יעמוד על 5.7 מיליון ₪. בשל הפופולריות והיוקרתיות של המירוץ, רשימת ההמתנה לקראתו ארוכה מאוד. בסופו של דבר, 40 סוסים, מספר שיא של משתתפים במירוץ אחד, מתייצבים על קו הזינוק, כאשר הגיל המינימלי להשתתפותו של סוס במירוץ הוא 7 שנים.

לאתר רייסר לחצו כאן

הפרס הכספי הגבוה, האתגר, והרצון להיכנס להיכל התהילה של מירוצי הקפיצות מביא את מיטב הסוסים, הרוכבים והמאמנים להשתתף במירוץ, שמושך בכל שנה מאות מיליוני צופים ברחבי העולם. על פי הערכות, בין 500 ל-600 מיליון איש צפו במירוץ בשנה שעברה והוא שודר בלמעלה מ-140 מדינות. הפופולריות הרבה של המירוץ מתבטאת גם בהימורים עליו, כשבשנה שעברה סכום ההימורים הכולל עמד על כ-850 מיליון ₪. על פי נתונים של חברות ההימורים, כל אדם בוגר רביעי באנגליה הימר על המירוץ.

המרחק של המירוץ ומספר המשתתפים הגבוה הם הסיבות לכך שבמירוץ נופלות הפתעות רבות. לצורך המחשה, יחס הזכייה של אורורס אנקור, הסוס שניצח את המירוץ בשנה שעברה, היה פי 133, וגם השנה יחסי הזכייה במירוץ צפויים להיות גבוהים במיוחד. אגב, הפעם האחרונה שסוסה ניצחה את המירוץ היתה בשנת 1951, אז ניקל קוין חצתה ראשונה את קו הסיום.

גראנד נאשיונל – שווה לדעת!
מאז שנת 1970 - 23 סוסים בני 9 ו-10 ניצחו את המירוץ. שני המנצחים האחרונים במירוץ היו בני 11.

אף רוכבת לא ניצחה את המירוץ. קייטי וולש היתה הכי קרובה לשבור את המאזן השלילי הזה כשסיימה במקום השלישי לפני שנתיים.

שבעה סוסים שהיו פייבוריטים ניצחו את המירוץ משנת 1970.

שלושה סוסים בלבד בצבע אפור ניצחו את המירוץ לאורך ההיסטוריה, כשהאחרון שעשה זאת היה נפטון קולונז בשנת 2012. לאתר רייסר לחצו כאן           

בואו להרוויח ממרוצי סוסים

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */