יום שני, 01.07.2024 שעה 08:08
לוח משחקים
  • ריאל מדריד
  • 95 - 77
  • פנאתינייקוס

בלאט: לא ניכנס לפאניקה, נמצא דרך להגיע למטרות

לאחר שהפסידו 4 ברצף, הצהובים יוצאים למשחק מול באיירן בגרמניה בתקווה להתאושש. בלאט עבד עם טיוס על העונשין: "אף אחד לא מרגיש טוב עם המצב"

|
ריקי היקמן. מכבי רוצה לחזור לנצח (חגי ניזרי)
ריקי היקמן. מכבי רוצה לחזור לנצח (חגי ניזרי)

יממה לאחר שספגה הפסד רביעי ברציפות בכל המסגרות, 68:66 למכבי חיפה ברוממה, מכבי תל אביב קיימה היום (שלישי) אימון מסכם בהיכל נוקיה ומשם יצאה לנתב״ג לקראת ההמראה למינכן למשחק מול באיירן. הצהובים יתארחו ביום חמישי במסגרת משחקי הטופ 16 ביורוליג אצל האקסית של טייריס רייס, אותה ניצחו בסיבוב הקודם, במטרה להדוף את המומנטום השלילי ולצאת מהמשבר שעוטף את הקבוצה.

לקראת המשחק, במכבי שמו דגש על אחוזי זריקות העונשין כאשר בארבעה מתוך חמשת ההפסדים האחרונים, הצהובים הפסידו בממוצע כולל של 1.75 נקודות למשחק. אגב, בארבעת המשחקים הללו, חניכיו של דייויד בלאט החטיאו 34 זריקות עונשין. 

מי שמתקשה באופן רציף לקלוע מהקו הוא הסנטר, אלכס טיוס שעומד על מאזן של קליעה אחת מ-17 זריקות העונשין האחרונות שלו גם במשחקי הליגה וגם ביורוליג. לאחר האימון נשאר מאמן הקבוצה, דייויד בלאט עם טיוס לזרוק מספר רב של פעמים מקו העונשין. הבשורות המועדדות לאוהדי ושחקני הקבוצה הם שהמתאזרח דייק פעמיים ברציפות מהקו וסחט מחמאות ומחיאות כפיים ממאמנו.

״זריקות עונשין? לכל קבוצה יש תקופות טובות יותר וטובות פחות מקו העונשין. גם השחקנים הכי טובים מחטיאים עונשין ולכל אחד מאיתנו יש את האפשרות להשתפר. לא נוכל לשפר שחקנים שקולעים ב-50% ל-90%, אבל אנחנו לא רוצים שיהיה אפקט נגדי והאחוזים יירדו. 14 ההחטאות עונשין מול חיפה פגעו בנו, אבל יותר מזה, גם שלושת הליי-אפים שהחטאנו בסוף מנעו מאיתנו ניצחון״, אמר דייויד בלאט בהתייחסות להפסד לחיפה ולמשבר הקליעה מהקו.

"הרגשה לא נעימה, רוצים לתקן"

״קיימתי שיחה עם השחקנים. שיחה לעניין, ברוגע ובהתאם למצב של הקבוצה.  כרגע יש לנו שלוש מטרות: הראשונה היא להגיע לפלייאוף ביורוליג. לאחר מכן היא להגיע לפיינל פור ביורוליג והשלישית היא לזכות באליפות המדינה. אנחנו בתקופה לא טובה והפסדנו שלושה משחקים בהפרשים של חמש נקודות ובאותה מידה יכולנו לסיים אותם אחרת. זה כואב, אבל לא נרים ידיים ולא ניכנס לפאניקה. בסופו של דבר, גם אם לוקח לנו עוד זמן, נמצא את הדרך להשיג את המטרות שלנו. אנחנו מודעים למצב ואף אחד לא מרגיש טוב איתו״, הוסיף המאמן.

על העובדה שאין למכבי שחקנים אשר מסוגלים להכריע משחקים ציין בלאט: ״אני לא חושב שגיא פניני או דייויד בלו יכולים לקחת על עצמם את ההובלה בדקות האחרונות. אנחנו לא בהכרח קבוצה כזאת שיש לנו רק שחקן אחד שיכול להכריע משחק וגם לא היינו קבוצה כזאת בשנה שעברה, אבל יש דרכים לתפקד טוב יותר משעשינו במשחקים האחרונים״.

בלאט, טיוס ולנדסברג. מכבי תשפר את אחוזי העונשין? (חגי ניזרי)
בלאט, טיוס ולנדסברג. מכבי תשפר את אחוזי העונשין? (חגי ניזרי)
 

בנוגע ליריבה הגרמנית התייחס אמר המאמן: ״באיירן (בדומה למכבי), היא קבוצה שנבנתה כדי לקחת את כל התארים בגרמניה ולהתמודד ביורוליג כפי שהיא עושה. בסך הכל מדובר בקבוצה שנותנת עונה גדולה ביורוליג ונמצאת במקום הראשון בבונדסליגה. יש להם סגל רחב מאוד. הם קפצו על כל השחקנים הגרמנים הבכירים ובנו את עצמם כדי להגיע רחוק. בסיבוב הקודם עברנו קרב אדיר כדי לנצח אותם. אני חושב שבמפגש הקודם אנשים לא הבינו כמה הקבוצה הזאת חזקה, אבל עכשיו הם כן מבינים, במיוחד אחרי שמינכן ניצחה את ריאל מדריד.

"אנחנו לא חושבים על העובדה שבאיירן ניצחה בבית את ריאל, זה ידוע שבבית הם קבוצה איכותית שנותנת משחקים מעולים. במשחק הקודם נגדם טיוס נפצע אחרי דקה וסופו לא היה אפקטיבי במיוחד. עכשיו יש לנו את אנדריאה ז׳יז׳יץ׳ שבהחלט מגיע לו לקבל דקות משחק. הכלים שיש לנו עכשיו טובים יותר אבל גם הקושי גדול יותר״, סיים בלאט

דווין סמית´ ויוגב אוחיון (חגי ניזרי)
דווין סמית´ ויוגב אוחיון (חגי ניזרי)
 
אסור לפספס
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
נגןחתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
חתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
נגןמולר נשאר מולר: בועט במסך הגבוה באצטדיון
ישלם על זה? מולר הפגיז את המסך החדשני
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */