יום שני, 01.07.2024 שעה 08:02

שי שני: מה שקרה עם חלוץ זה כישלון של מזרחי

היו"ר לשעבר יוצא בהאשמות נגד יו"ר מכבי ת"א: "הוא לא עמד לצידי, לא לצד קופל ולא לצידו של חלוץ". מזרחי הגיב: "שיתבייש, אני היחידי שתמכתי בו"

|
שי שני ושמעון מזרחי (אמיר לוי)
שי שני ושמעון מזרחי (אמיר לוי)

שי שני, מי שהיה יו"ר איגוד הכדורסל וזכה להדחה בבושת פנים כאשר הביאו תחתיו את אבנר קופל, לא הופתע מסיום דרכו של דני חלוץ כיו"ר. היו"ר לשעבר יוצא בהאשמות נגד יו"ר מכבי ת"א וממלא מקום יו"ר האיגוד, שמעון מזרחי, על מה שקרה לחלוץ.

שני אמר בראיון מיוחד ל-ONE: "שמעון מזרחי וחיים אוחיון לא היו צריכים להביא את דני חלוץ מלכתחילה לאיגוד. כמו שבצבא צריכים לנהל את החטיבות והאוגדות אנשים שבאו מהצבא ויודעים מה זה צבא, גם בספורט המנהלים צרכים לבוא מהספורט ומתחום ניהול הספורט .

מי אשם במה שקורה?
"ברגע שאותה קבוצה החליטה להדיח אותי ולהביא את אבנר במקום שלא בדרך הטבע, לא בדרך של בחירות. ברגע שאבנר לא סיפק להם את כל הסחורה לא שיכנעו אותו להישאר. ואז הביאו את דני חלוץ שלתפיסתי סיפק להם חלק מהסחורה. בזה שישבו בישיבת הנהלה חברי מנהלת ליגת העל בכדורסל והצביעו על זה שיותר לא מעבירים כסף לאיגוד. זה פשוט בלתי נתפס, ובזה שרצו אחר כך להדיח את יו"ר איגוד השופטים, זה בלתי נתפס. הוא אחד הצדיקים ובספורט בכלל, ישר ומקצועי, זהו ראובן וירובניק. הניסיון להדיח אותו היה מדאיג ופתטי. לכן כמו שאני רואה את זה עכשיו כדי להחזיר את הכדורסל כמו שהיה במשך 40 שנה עד לפני שנתיים צריך לעשות בחירות חדשות עם הנהלה שפויה של 26 חברים לא 46 חברים, מי שחבר בהנהלת מנהלת הליגה לא יכול להיות חבר בהנהלת איגוד הכדורסל . ניגוד העניינים מתגבר וזועק".

שי שני (יניב גונן)
שי שני (יניב גונן)
 

למי אתה מתכוון שעשה לך ולקופל?
"זה ברור שגם ממלא המקום שלי, גם של אבנר קופל וגם של דני חלוץ זה היה אותו בן אדם - שמעון מזרחי, הוא לא עמד לצידי בהכרעות הקשות, לא עמד לצידו של אבנר ולא לצידו של חלוץ. זה כישלון של שמעון מזרחי מה שקרה עם חלוץ. חיים אוחיון - לא ברור לי מה האינטרס שלו, שמעתי שהוא אומר שהכדורסל קיים למרות איגוד הכדורסל. אז איגוד הכדורסל הקים ומנהל את הכדורסל במשך 40 שנה וימשיך לנהל את הכדורסל למרות חיים אוחיון ואחרים. זה לא אישי אלא ויכוח על התפיסה. לכן לא צריך להביא מפרק לאיגוד, מישהו מבחוץ שלא מבין כלום. צריך לעשות בחירות דמוקרטיות בקרב אנשי איגוד הכדורסל".

מי צריך להיות יו"ר הבא?
"תמכתי במועמדות של צביקה שרף בסיבוב הקודם. הוא מועמד ראוי, יכול להיות שיהיו מועמדים אחרים. כפי שאני רואה צביקה הוא המועמד הנכון. חייבים כעת לעשות הנהלה חדשה בלי ניגוד עניינים ואז מי שיהיה לו רוב שינהל את האיגוד. ולא להביא מפרק שהוא מקורב עם אינטרסים כאלה ואחרים, אחד ששלא יהיה מעוניין בכרטיסים למשחקים של מכבי ת"א".

אתה הבאת את יעקב בן שושן לתפקיד מנכ"ל האיגוד, חלוץ רצה לשלוח אותו הביתה, היו דו"חות ביקורת שנמתחה עליו ביקורת, בינתיים הוא כיום מנהל את האיגוד, איך אתה רואה זאת?
"אין ספק שאני סברתי שצריך להחליף את המנכ"ל, אין ספק שהוא היה גורם משמעותי בהדחה שלי מאיגוד הכדורסל, אין ספק שהוא היה גורם משמעותי בהדחה של אבנר קופל שרצה לפטר אותו. אני מניח שהוא היה גורם משמעותי בסיום תפקידו של דני חלוץ".

אז איך הוא נשאר בתפקיד? הוא האיש הכי חזק באיגוד?
"הוא צבר בתור מנכ"ל הרבה מאד כוח. אני לא יודע עם מי יש לו כיום בריתות".

שמעון מזרחי אמר בתגובה בכעס: "שיתבייש, אני היחידי שתמכתי בו ואמרתי שהוא צריך לסיים קדנציה".

אסור לפספס
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
נגןחתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
חתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
נגןמולר נשאר מולר: בועט במסך הגבוה באצטדיון
ישלם על זה? מולר הפגיז את המסך החדשני
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */