יום שני, 01.07.2024 שעה 07:14
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

ת"א חגגה, בר נתן התרסק וה-1 בקנדיל הגיע

ה-11 של המחזור: ליאני עזר למכבי לסגור סיפור והפועל הגיעה לליגה. השופט פגש את הדשא מקרוב ושוער סכנין ירצה לשכוח את ק"ש. וגם: הטיל של אצילי

|
שחקני מכבי ת
שחקני מכבי ת"א חוגגים. הסיפור נגמר (יניב גונן)

סוף שבוע נוסף של כדורגל נמצא מאחורינו וזה היה כנראה סוף השבוע האחרון עם משמעות כלשהי לגבי זהות האלופה. מכבי ת"א ניצחה 0:2 במשחק העונה את הפועל ב"ש וקשה לראות אותה מאבדת את התואר השני ברציפות שלה.

המחזור ה-28 בליגת העל הביא איתו גם את הפלייאוף התחתון שהולך ומסתבך, את הפועל ת"א כפי שרן בן שמעון דמיין אותה כבר באוגוסט וכמובן, מספר שערוריות שיפוט לא קטנות. אבל היי, לפחות קיבלנו רגע קומי מדניאל בר נתן.

30 אלף צופים ראו כמות ממוצעת של 18 שערים, וכנראה את סגירת סיפור האליפות ופתיחת המאבקים נגד הירידה. איך אומרים? מדרום תבוא הישועה.... זה הזמן לסכם את המחזור ה-28 בליגת העל.

השער של המחזור – באצילות
בית"ר ירושלים היא אחד הסיפורים הטראגיים של השנה. הקבוצה איכזבה, האוהדים הפנו לה עורף ולא שכחו את התקריות האלימות הקבועות. סיפור לא נעים נוסף הוא זה של עומר אצילי, שהגיע כרכש מבטיח והיה אמור לפרוץ, אך זה ממש לא קרה. השער הראשון של אצילי בבית"ר הגיע רק לאחר 27 מחזורים, אך איזה שער זה היה. במצב של 0:2 לקבוצתו על מכבי פ"ת, הניף אצילי את הרגל ומכמעט 30 מטרים שלח טיל ענק לרשת העליונה של צחי גיגי. חבל שרק 1,500 אוהדי בית"ר זכו לראות את הפלא ממקור ראשון.

צפו ב-0:3 של בית"ר על פ"ת בטדי

השחקן של המחזור – בא-רק כדי לכבוש
המון פרשנים הרימו גבה כשברק בדש הגיע למכבי ת"א. חלוץ בן 30 שהתייבש בק"ש ולא נחשב לכוכב. בדיעבד בדש הגיע חם ורעב למכבי והצליח להשכיח אפילו את ראדה פריצה. שני שערים במשחק העונה, השתלבות מושלמת בקבוצה שרצה טוב ויכולת נהדרת בסך הכל. עוד בינגו של ג'ורדי את סוזה השתלם גם במשחק הכי חשוב העונה של הצהובים בליגה.

0:2 למכבי על ב"ש בדרך לאליפות

הקבוצה של המחזור – הפועלים כקבוצה
סוף חודש מארס הגיע והפועל ת"א סוף סוף הצליחה לנצח קבוצה מהחלק העליון של הטבלה. האדומים עשו את זה בסטייל עם 0:4 חלק על מכבי חיפה, במשחק הכי טוב שלהם העונה, וזה אפילו בלי שער של עומר דמארי. נדמה שכל המרכיבים סוף סוף התחילו לעבוד והנעת הכדור העקרה הפכה לפתע לקטלנית. אם הפועל תשחק כך עד סוף העונה, היא אולי עוד תזכה בכרטיס לאירופה.

צפו ב-0:4 הענק של הפ' ת"א על חיפה

הקבוצה המאכזבת של המחזור – דאבל בחיפה
זוכרים איך הפועל חיפה פתחה את העונה? בניצחונות מרשימים על בית"ר ירושלים, מכבי חיפה ועירוני קריית שמונה. אלא שחניכיו של שלומי דורה רחוקים שנות אור מהיכולת שהציגו עם פתיחת הליגה. למעשה, האדומה מהכרמל סיימה את העונה מבחינתה היות והיא רחוקה ממאבקי התחתית, מה שהוביל לאחת התצוגות העלובות ביותר שלה בהפסד האחרון לבני יהודה עם 0 בעיטות לשער במחצית הראשונה ויכולת עלובה מאוד בסה"כ.

בני יהודה במסע היחלצות

על היכולת של מכבי חיפה אין כל כך מה להוסיף. הכל כבר נאמר ובהפועל ת"א לא היו צריכים יכולת חריגה כדי להביס את הירוקים, שנראים כמו עדר בלי רועה. כרטיס לאירופה יהיה פרס ניחומים, אבל היכולת, אוי היכולת, לא תביא כבוד לאף אחד מהכרמל השנה.

הטעות של המחזור – אחד בקנדיל
מחמוד קנדיל אמנם פצוע בתקופה האחרונה ואמור לעבור ניתוח. לפי היכולת שלו ב-4:1 לק"ש, כנראה שהמהלך הנכון עבורו הוא פשוט לסיים את העונה ולהחלים כמו שצריך. התבוסה לק"ש החלה לאחר טעות אומללה שלו, כשנתן לכדור חלש וקליל של מינדאוגס פאנקה לפגוע לו בידיים ולהיכנס פנימה. סכנין אומנם סיימה את העונה, אך ביכולת כזו של קנדיל היא תהפוך לשק חבטות של ממש בפלייאוף העליון.

צפו בק"ש מפרקת את סכנין עם 1:4

ההצלה של המחזור – לא קאלה להכנעה
טברטקו קאלה הוא בדיוק ההבדל בין הפועל חיפה שנלחמת על הירידה לבין הפועל חיפה שיכולה לנוח עד סוף העונה. השוער הוותיק עובר עונה אישית פנטסטית ואם לפניו הייתה חוליית הגנה מעט טובה יותר, היינו רואים את הפועל חיפה אפילו בפלייאוף העליון. קאלה הוסיף בסוף השבוע האחרון עוד קטע לקלטת ההיילייט שלו עם הצלה מדהימה לנגיחה של אוהד קדוסי. הכדור של קדוסי הלך לפינה הנמוכה, אך קאלה, בהתעופפות אופיינית, שלח יד ומנע שער נוסף לחלוץ שהכניע אותו לפני כן. קאלה שווה העונה לקבוצתו יותר נקודות מכל שוער אחר בליגה.

קאלה חוגג. עונה גדולה (חגי ניזרי)
קאלה חוגג. עונה גדולה (חגי ניזרי)
 

השערורייה של המחזור – שוב ליאני, שוב מכבי
הפעם קיבלנו לא רק שערורייה של מחזור, אלא בשערורייה שהכריעה משחק עונה. כמה חודשים בלבד לאחר הפנדל שלא היה בדרבי, לירן ליאני שוב עזר לצהובים להשיג יתרון מוקדם שפשוט גמר את משחק העונה. ברק בדש כבש בבירור עם היד וליאני, שלא היה רחוק, הצביע על האמצע. איפה היה שופט הרחבה וקסברגר? שהאירוע קרה כ-5 מטרים ממנו. הקוון? גם הוא לא הושיע. ב"ש נכנסה להלם ממנו לא יצאה והאליפות, שגם ככה מגיעה לצהובים, הגיעה קצת יותר בקלות.

צפו: בדש כובש שער עם היד

שערורייה נוספת קיבלנו ממנשה משיח, שופט שהשפעה על משחקים אינה זרה לו. משיח לא ראה נגיעת יד ברורה של גל בראל מרמה"ש בתוך הרחבה ולמרות אין סוף החמצות של הקבוצה ממורשה, אשדוד הייתה יכולה להוציא פה נקודה ולהרגיע את אוהדיה הזועמים. חבל.

0:1 קטן-גדול לרמה"ש על אשדוד

ההחמצה של המחזור – לא פה ולא צ'אם
החמצות גדולות כבר ראינו העונה, אבל ההחמצה של מאמדו צ'אם מהפועל רעננה היא החמצה שיכולה להכריע עונה שלמה של קבוצה. דקות הסיום בעכו, 1:1, כדור תועה מתגלגל לרגליו של מאמדו צ'אם, שמ-5 מטרים מול שער חשוף גולש ושולח דרדלה שעוברת ליד הקורה. קצת ריכוז ורעננה הייתה יכולה להיות כבר 6 נק' מהקו האדום. הרשלנות של ממאדו גרמה לכך שהפסד בשבוע הבא ברמה"ש יביא אותה למרחק נגיעה מהקו האדום.

עכו ורעננה נפרדות ב-1:1

הרגע הקומי של המחזור – בר נתן פוגש את הדשא
אי ההסכמה והשנאה ההדדית בין אוהדי הכדורגל לשופט הולכת שנים אחורה. בד"כ השופט, שלוקח את ההחלטות על הדשא, יוצא עם ידו על העליונה. במקרים נדירים זוכים האוהדים לרגע של נחת, כשמשהו לא נעים קורה לאויבם הקיומי. דושאן מטוביץ' מבית"ר י-ם ניסה לחדור לרחבה, נתקל בדניאל בר נתן ושלח את השניים להיכרות מקרוב עם הדשא. חבל שרק 1,500 מאוהדים בית"ר זכו לראות את הפלא.

השופט מתנגש ועוצר התקפה בטדי

המאמן של המחזור – הבית ספר של פאולו
חשוב להתחיל את הדברים בהבהרה – לפאולו סוזה יש את הכי הרבה כלים בליגה הישראלית, ללא כל ספק, אך איכשהו, הוא תמיד מצליח להפתיע. מאמן הגנתי אמרתם? סוזה עלה במשחק העונה בהרכב סופר התקפי שהכריע את המשחק כבר בפתיחתו. סוזה בלתי צפוי ונוהג תמיד לבלבל את יריביו בשלל הרכבים ומערכים. ככה מנצחים משחק עונה, עם אומץ, וקצת עזרה מלירן ליאני.

פאולו סוזה. בית ספר (רדאד ג´בארה)
פאולו סוזה. בית ספר (רדאד ג´בארה)
 

ה-11 של המחזור
חואן פאבלו (מכבי ת"א), ליאור לוי (הפועל ת"א), קרלוס גארסיה (מכבי ת"א), גל כהן (בני יהודה), דושאן מטוביץ' (בית"ר ירושלים), לוקאס סאשה (הפועל ת"א), וובה בראון (עירוני ק"ש) אבירם ברוכיאן (בית"ר ירושלים), ישראל זגורי (הפועל ת"א) טל בן חיים (מכבי ת"א), ברק בדש (מכבי ת"א)

השחקן ה-12: הציטוט של המחזור
"אני לא מחמיצן". באמת, שלומי אזולאי? אולי כדאי שתראה את התקציר של בית"ר מול מכבי פ"ת עוד פעם. דמארי וזהבי מסיימים את המשחק הזה עם חמישייה.

אזולאי מבקש עזרה מלמעלה. יעזור? (יניב גונן)
אזולאי מבקש עזרה מלמעלה. יעזור? (יניב גונן)
 

אסור לפספס
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
נגןחתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
חתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
נגןמולר נשאר מולר: בועט במסך הגבוה באצטדיון
ישלם על זה? מולר הפגיז את המסך החדשני
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */