יום שני, 01.07.2024 שעה 08:07
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
62%2325-239129הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
50%2664-248130הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2435-243130הפועל עפולה
40%2503-244930בני הרצליה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
30%2553-233330הפועל אילת
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 74 - 82
  • הפועל ת"א

שירן: זה לא הזמן לדבר על אליפות שנייה ברציפות

סגן יו"ר חיפה, ששוב ספג קללות מהקהל, הרגיע לאחר ה-68:66 על הצהובים: "הולך להיות קשה". קוז'יקרו שבר 2 צלעות וייעדר תקופה ארוכה. צפו בתקציר

|
שחקני חיפה מאושרים. ניצחון ענק (שי לוי)
שחקני חיפה מאושרים. ניצחון ענק (שי לוי)

מכבי חיפה אומנם פתחה את הסיבוב השלישי בליגת העל עם שני הפסדים רצופים, אך למקרה שחששתם, הירוקים, באיחור אופנתי הצליחו להתעשת אמש (שני) למאני טיים עם ניצחון ענק 66:68 על מכבי תל אביב והנחילו לצהובים הפסד רביעי ברציפות בכל המסגרות.

"כבר אליפות שנייה ברציפות? אני לא מדבר על זה עכשיו. הדרך עוד ארוכה ולא צריך לזלזל בקבוצות כמו אילת ונס ציונה מולן אנחנו עשויים להצטלב בסדרה ומדובר בקבוצות ביתיות חזקות ויהיה קשה מאוד לנצח אותם. פרה פרה, רק ככה נצליח, משחק אחרי משחק", אמר סגן יו"ר חיפה ארנון שירן.

אחרי שעשה זאת בשורות ברק נתניה אשתקד, דני פרנקו רשם ניצחון שני בקריירה כמאמן על דייויד בלאט ומכבי. את הרבע הראשון חניכיו של פרנקו פתחו מצויין בהגנה ונעלו את הצבע כמעט באופן טוטאלי כשהם מחזיקים את מכבי על חמש נקודות בחמש דקות ושבע נקודות בלמעלה מתשע דקות מפתיחת הרבע הראשון, אותו סיימו ביתרון 10:18.

חרף העובדה שדו"ח הסקאוטינג על גארד חיפה טרנס רודריק אומר: "קליעה לוקה בחסר מול יכולת חדירה גבוהה. לקחת מטר מהשחקן, עדיף שיאיים על הסל בקליעה מבחוץ על פני חדירה" – הרכש הטרי שקלע שמונה נקודות בלבד מאז הצטרף לקבוצה, פתח בסערה עם שמונה נקודות כבר ברבע הראשון כולל שתי קליעות מדויקות ממעבר לקשת בדרך ל-12 נקודות אישיות.

שגרה? מכבי בהפסד 4 רצוף

עם זאת, הבעיה של הירוקים הייתה דווקא בצד ההתקפי כאשר איבודים הזויים כתוצאה מחסור ריכוז מנעו מהמארחים אפשרות לדרוס את ת"א כבר בשלב מוקדם ולפתוח פער בלתי מחיק.

דונטה סמית' היה חלש מאוד במשך שלושה וחצי רבעים וכהרגלו חלה בתסמונת מכבי ונעלם לפרקים ארוכים של המשחק, אך מקורביו הרגיעו, "דונטה משחק בניוטרל עד לשלבים המכריעים של ההתמודדות. הוא שומר כוחות כדי להכריע את המשחק".

אם בשבוע שעבר הקאמבק של סמית' היה לשווא, אמש הוא נתן עבודה ובגדול. כשחיפה בפיגור חמש דקות בתוך הרבע המכריע, סמית', שעד אז עמד על חמש נקודות בלבד, נגס בהפרש הצהוב ואחרי קאמבק מושלם סיים עם 16 נקודות, תשעה ריבאונדים, תשעה אסיסטים, סחט שבע עבירות והיה פנטסטי ברגעי ההכרעה.

מורן רוט. נקמה קטנה (שי לוי)
מורן רוט. נקמה קטנה (שי לוי)
 

המשך דרכו של סמית' בקבוצה ובישראל בכלל ככל הנראה תגיע לסיומה בסיום העונה. לשורות מכבי סמית' לא יצטרף, עם בראד גרינברג בירושלים הפורוורד לא יסכים לשתף פעולה ולאף מועדון אחר בישראל אין את היכולות הכלכליות לעמוד בדרישותיו הכספיות. בנוסף, ג'ף רוזן מתכנן לקצץ משמעותית בתקציב. האם סמית' ימשיך בחיפה? "אני לא יודע לענות על השאלה הזאת. זה לא רק עניין של כסף", הוסיף שירן.

בנושא אחר שקשור לסמית'. נכון שמדובר בשחקן מוכשר מאוד ואחד הטובים בליגה, אולם התנהלותו המתמשכת של סמית' ורצונו להחרים את התקשורת הישראלית הינה תעודת עניות למועדון החיפאי. אמש, לאחר שנבחר ל-MVP של המשחק, סמית' כהרגלו, שוב הבריז מעמדת הראיונות.

מורן רוט התייבש לאורך העונה שעברה על הספסל של דייויד בלאט ולפרקים ארוכים אתמול הוכיח כי ספסולו היה מוצדק. רוט של תחילת העונה ורוט של אחרי הפציעה הם שני שחקנים שונים בתכלית כאשר האחרון כמעט חירב לחבריו אמש. עדיין, למרות ערב קליעה חלש, הרכז שיחק עם הרבה לב ונחישות ויעידו על כך שבעה כדורים חוזרים שהוריד וחמישה אסיסטים שחילק. רוט, גם אם לא יאשר זאת, השלים נקמה קטנה על הצהובים.

רבות דובר על בראיין רנדל כפצוע כרוני, נעלם ברגעים החשובים ועצם היותו שחקן משלים בלבד. אמש רנדל סיפק את אחת התצוגות ההגנתיות הגדולות שראו אוהדי הכדורסל הישראלי מזה זמן רב. ארבע חסימות היו לרנדל (ועוד שתיים נקיות שנגוזו על ידי השופטים) כאשר החשובה ביותר הגיעה אחרי איבוד כדור שלומיאלי של סמית' בשניות הסיום שמנעה מגיא פניני להחזיר את ת"א למשחק.

דונטה סמית´ וקוקיה חוגגים. ישאר? (שי לוי)
דונטה סמית´ וקוקיה חוגגים. ישאר? (שי לוי)
 

בנוסף, בהתקפה האחרונה של ההתמודדות, כשהכדור הגיע לדווין סמית', רנדל נדבק לו לגופייה וביצע חסימה/חטיפה כדי להבטיח לירוקים את הניצחון. רנדל, כך טוענים בחיפה, שבר שיא ניצחונות בקבוצות שונות כשחקן זר על מכבי כאשר גבר על הצהובים במדי גלבוע/גליל, הפועל ירושלים, הפועל ת"א ומכבי חיפה.

"הגעתי לפני המשחק בהרגשה שהכל היה פתוח. בניגוד להרבה משחקים קודמים מול מכבי, שום תוצאה לא הייתה מפתיעה אותי", התייחס סגן היו"ר לרגשותיו לפני הניצחון הגדול.

"אני לא יודע אם 'מומנטום שלילי' זה ההגדרה המדוייקת, אבל למכבי בהחלט יש כמה משחקים לא טובים. אני לא זוכר דבר כזה מועדון כמו מכבי ת"א עם ארבעה הפסדים רצופים. אחד הדברים שמאפיינים את הליגה השנה בניגוד לשנים קודמות, היא שאין קבוצה אחת שתמיד מנצחת. הליגה נפתחה מדובר בתהליך מאוד בריא לכדורסל", ציין עוזרו של ג'ף רוזן.

אוהדי מכבי חיפה. קיללו את שירן (שי לוי)
אוהדי מכבי חיפה. קיללו את שירן (שי לוי)
 

האווירה ברוממה הייתה נהדרת והאולם עצמו היה כמעט מלא כאשר מספר הצופים עמד על כארבעת אלפים. את הקללות לעברו של שירן ניתן היה לשמוע עד לקריית אליעזר. "לא כל כך שמעתי קיראות גנאי. היו כאלה? אני דווקא זוכר משהו מבדח, בהתחלה האוהדים קיללו את שמעון מזרחי ואני כבר אמרתי לעצמי, 'וואלה. הם כבר מקללים מישהו אחר ולא אותי'. אולי היו כמה קריאות אבל הרבה פחות מבעבר.

אני מעריך יותר את העידוד החיובי של הקופים הירוקים ואני חושב שהם עודדו יפה וסחפו את הקהל איתם. אני מקווה שהם יבינו שאני לא כ"כ נורא לקבוצה", שירן סיכם.

בגזרת הבשורות הרעות, בשבוע הבא הירוקים צפויים להופיע בסגל דליל ביותר אחרי שהתברר במהלך הלילה כי הקפטן עידו קוז'יקרו שבר שתי צלעות וייעדר לתקופה ממושכת כאשר גם אורי קוקיה, שנחת באימון שלשום לא טוב על הרגל, יעבור בימים הקרובים ניתוח אורתוסקופיה וייעדר מעל חודש.

אסור לפספס
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
נגןחתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
חתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
נגןמולר נשאר מולר: בועט במסך הגבוה באצטדיון
ישלם על זה? מולר הפגיז את המסך החדשני
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */