יום שני, 01.07.2024 שעה 06:05
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

מהיציע לדשא: דור ג'אן והצ'אנס המפתיע במכבי

הוא היה מנוי לשער 11 ובמועדון משווים אותו לדאבור. הקהל, שראה אותו מבקיע 43 שערים בנוער וחוגג עם פיו פיו בדרבי, התאהב. האם הוא יבקיע מול ב"ש?

|
דור ג´אן עם תנועת האקדח בדרבי הנוער (חגי ניזרי)
דור ג´אן עם תנועת האקדח בדרבי הנוער (חגי ניזרי)

יש ילדים שכאשר הם בוחרים בכדורגל, בחירת הקבוצה בה ישחקו וילמדו את היסודות נעשית לפי רצון ההורים. יש כאלה שהמיקום הגיאוגרפי מכריע, אחרים נאלצים להתפשר בשל שיקולים כלכליים.

ויש גם את אלה שמהרגע הראשון ידעו בדיוק לאן הם הולכים ולא הסתכלו לרגע לאחור. מעטים מהם מצליחים להגשים את החלום, אבל אלו שיש בהם את הניצוץ המיוחד הזה, תמיד יגיעו לאן שהם רוצים.

עבור דור ג'אן לא הייתה בכלל אפשרות אחרת. הוא גדל בבית של אוהדי מכבי תל אביב, התחנך על המכביזם, ינק את האהבה לקבוצה הצהובה מילדות ומגיל קטן פקד את שער 11 יחד עם בני משפחתו שהחזיקו במנוי למשחקי הצהובים גם כן.

לכן, כשהכיוון היה כדורגל, לכולם היה ברור שהוא יכול להירשם רק למועדון אחד בלבד - המועדון עליו גדל. במשפחתו תמיד האמינו שיום אחד הילד הצעיר יגשים את החלום שלו. הם רק לא ידעו כמה מהיר יהיה כל התהליך.

דור ג´אן (משה חרמון)
דור ג´אן. גדל בבית צהוב (משה חרמון)
 

עוד בקבוצת טרום ב' של מכבי, לכולם במשפחת ג'אן היה ברור שמדובר בחלוץ, בגולר. הריח לשערים היה שם מגיל קטן ועוד מקבוצות הילדים, דרך הנערים ועד הנוער, ג'אן תמיד היה בטופ וסיים בכל עונה כמלך השערים של הקבוצה.

הרצון להצליח ולהגיע לטופ במכבי, הוציא מג'אן הרבה. חבריו ובני משפחתו מספרים כי מעולם לא יצא איתם למועדון וכי בילוי בשבילו זה מסעדה או סרט. מספרים שם שאפילו בחתונה של אחותו לא הסכים לשתות.

בשנתיים וחצי האחרונות שלו בקבוצת הנוער של המועדון, כבש 43 שערים. בני משפחתו מספרים שאם מחברים לכך את התקופה בנערים יש לו כבר מעל 100 כיבושים במדים הצהובים-כחולים.

דור ג´אן עם גביע הסופרקאפ (יניב גונן)
דור ג´אן עם גביע הסופרקאפ (יניב גונן)
 

ולדור ג'אן יש גם שער אחד בקבוצה הבוגרת. רק לפני כשלושה שבועות הוא רשם דקות בכורה לעונה הזאת כשנכנס כמחליף בדקה ה-88 מול בית"ר ירושלים. חלק מכלי התקשורת טענו כי מדובר בהופעת הבכורה שלו. הם טעו.

כשהיה בן 17.5 בלבד ובעיצומה של עונה אותה סיים עם 16 כיבושים בקבוצת הנוער, הוקפץ ג'אן לסגל של ניר לוין. מחזור אחד לסיום העונה, ב-9 במאי 2012, הוא גם עלה כמחליף בדקה ה-81 מול בני יהודה.

ניר לוין (יוסי ציפקיס)
ניר לוין. נתן לג'אן צ'אנס כבר בגיל 17.5 (יוסי ציפקיס)
 

ביציע ישב המנהל הספורטיבי הנכנס של הצהובים, ג'ורדי קרויף. הצהובים הוליכו 0:1 משער של דור מיכה בדקה השישית, מוסא קונאטה הכפיל בדקה ה-26, אולם כשג'אן נכנס לוח התוצאות כבר הראה על 2:3 גדול לבני יהודה שביצעה מהפך.

לוין הכניס את החלוץ הצעיר בתקווה שזה יצליח להשיג שוויון, אולם בדקה ה-88 זה כבר הפך ל-2:4. אך את המשחק ג'אן אכן הצליח לסיים עם כדור ברשת, ואחרי תשע דקות בלבד בקבוצה הבוגרת, רשם את שער הבכורה שלו בה. במחזור הסיום כבר זכה ל-25 דקות מול האלופה הנכנסת מקריית שמונה.

ג´ורדי קרויף. ראה את ג´אן כבר כשהיה בגיל 17.5 (יניב גונן)
ג´ורדי קרויף. ראה את ג´אן כבר כשהיה בגיל 17.5 (יניב גונן)
 

"ניר ראה אותו בנוער לאורך העונה והתרשם ממנו מאוד ולכן הוא בחר לקחת אותו לסגל הקבוצה הבוגרת. הוא אהב מאוד את היכולות של דור ואמר שיהיה לו עתיד גדול", נזכרו השבוע בקבוצה.

הזמן עבר, אוסקר גארסיה בא ואחריו פאולו סוזה, וג'אן תמיד היה שם כפוטנציאל גדול, הבטחה לעוד שחקן שיכול להשתלב בקבוצה הבוגרת בעתיד. בחודשים האחרונים, גם הפורטוגלי ראה את הפוטנציאל הזה והקפיץ אותו לאימונים עם הבוגרים.

אוסקר גארסיה (יניב גונן)
אוסקר גארסיה. היה הבטחה אצלו לשחקן שיכול להשתלב בקבוצה (יניב גונן)
 

אחרי העזיבה של מונס דאבור והפציעה של ברק יצחקי, נותרו לסוזה רק שלושה חלוצי מטרה בסגל: ראדה פריצה, ברק בדש וג'אן. בדרבי האחרון הוא אפילו זכה לשחק כמחליף במצב של 0:0 כשהכל על הכף, ונראה כי עד סיום העונה החלוץ יזכה לדקות תחת סוזה.

כדורגל הוא עניין של הזדמנויות, ועושה רושם שההזדמנות של ג'אן לעשות לעצמו שם הגיעה מוקדם מהצפוי. אבל לא רק במכבי מעריכים את היכולות של השחקן, שבקיץ משך עניין ממספר קבוצות בליגה הלאומית, כשגם בליגת העל עירוני קריית שמונה, הפועל ניר רמת השרון ואפילו אותה הפועל באר שבע שהערב הוא יחכה להזדמנות שלו נגדה, היו מעוניינת לצרפו לסגל הבוגר שלהן ולחטוף אותו ממכבי.

ברק יצחקי (רדאד ג´בארה)
ברק יצחקי. ג'אן ינצל את ההיעדרות שלו? (רדאד ג´בארה)
 

אך ג'אן בכלל לא חשב בכיוון הזה ובמכבי לא היו מוכנים לוותר עליו: "הוא לא רצה לעזוב ולא העלה את זה על דעתו. זה לא היה מבחינתו על הפרק מהסיבה שהמטרה הגדולה שלו זה להיות במכבי ולהצליח בה", העידו קרוביו של השחקן.

"דור הוא ילד מאוד מוכשר, ילד שאוהב לעבוד, ללמוד ולהשקיע. במשחקי הנוער הדבר שמאוד בלט בו זה שהוא תמיד נותן מעצמו המון בעיקר בשביל הצלחת הקבוצה וזאת איכות שנותנת לו את היכולת להתקדם. יש לו מעלה גדולה שהיא קור הרוח שלו, לא משנה המעמד והמשחק, הוא תמיד ממוקד מטרה וזה יתרון גדול", סיפרו במכבי ת"א.

במחלקת הנוער של המועדון יש רק מילים חמות להגיד על החלוץ: "הוא כל השנים היה מוביל בהבקעות, מהקטנים ועד הגדולים. הוא חכם, יש לו תנועה לעומק, הוא יודע להריח את השער, יודע איפה לעמוד. הטכניקה שלו מול השער מצויינת. הוא די מהיר, והשילוב של הכל ביחד נותן לו יכולות התקפיות טובות מאוד".

פאולו סוזה (שי לוי)
פאולו סוזה. ייתן לג'אן הזדמנות? (שי לוי)
 

והחלוץ המחליף החדש של סוזה הוא כבר עכשיו, בגיל 19 בלבד, חביב הקהל. האוהדים אשר נוהגים להגיע למשחקי הנוער התאהבו בו מזמן, אך את החותם הסופי קיבלו בדרבי הנוער השנה.  שבוע אחרי שערן זהבי "שלף" את האקדחונים שלו ב-0:1 של הקבוצה הבוגרת, התייצבה קבוצת הנוער לדרבי משלה בליגת הנוער. זה נגמר ב-1:4 גדול לצהובים עם צמד של ג'אן, שבמהלך חגיגות השער שלו, בחר לבצע חיקוי לזהבי והטריף את האוהדים הצהובים.

וכעת, בלי ששמנו לב, ברגע האמת של העונה הצהובה לדור ג'אן יכול להיות פתאום חלק גם במסע האליפות של סוזה וחניכיו. ושם לפחות, בטוחים כי ללא שום קשר להאם ייקח עוד חלק בהמשך העונה או לא, יש להם בידיים חלוץ לעתיד הרחוק: "יש לדור את הנתונים הנכונים להגיע רחוק. אפשר להגיד שהוא מזכיר קצת את מונס דאבור, בעיקר בתנועה בלי הכדור, בלחץ שהוא מפעיל, בזה שהוא יורד אחורנית לקבל את הכדור כשצריך. אין ספק שעוד יש לו לאן לגדול ולהתפתח בתוך מכבי". 

אסור לפספס
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
נגןחתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
חתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
נגןמולר נשאר מולר: בועט במסך הגבוה באצטדיון
ישלם על זה? מולר הפגיז את המסך החדשני
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */