יום שישי, 05.07.2024 שעה 07:43
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

ההימור של ג'ורדי: רייכרט ישכיח את השערוריות?

הקרבות מאחורי הקלעים, הסיכום הסודי והנבואה של ברדה שהתגשמה. ה"כסחן" של רמה"ש ינסה להמשיך את הפריחה אצל האלופה. גם זהבי פרח במורשה

|
רייכרט. מחלקת הסקאוט של מכבי תפגע? (חגי ניזרי)
רייכרט. מחלקת הסקאוט של מכבי תפגע? (חגי ניזרי)

25.1.2014, מכבי תל אביב מגיעה לאצטדיון גרונדמן למפגש עם הפועל ניר רמת השרון ומנצחת 0:3. שמונה דקות לפני השריקה להפסקה כשהצהובים ביתרון 0:1, עומרי בן הרוש דואג לשמור על כדור חוץ של הצהובים וסופג כניסה חריפה מאחור מצידו של בן רייכרט.

ביום בו נפצע מגנה השמאלי של הקבוצה, אוהדי מכבי ת"א סערו ובפורום האוהדים "השחקן ה-12" אף נפתח נושא שלם שהוקדש לשחקן שידוע גם בטמפרמנט החם שלו. האוהדים הצהובים היו נגד רייכרט, כינו אותו "כסחן" ו"שחקן שלא מכבד את המקצוע", ושבוע לאחר מכן הרוחות סערו שוב כאשר ביום בו הוחתם רמי מרבאל, נודע כי גם מתנהל משא ומתן מתקדם בין הצהובים ורמה"ש על העברתו של אותו רייכרט לקריית שלום בעונה הבאה.

חודש קדימה, 22.2.2014, הפועל באר שבע מגיעה לגרונדמן ובדקות הראשונות מבצע הקשר עבירה מסוכנת על אליניב ברדה. בהמשך המשחק נראה ברדה משוחח מספר פעמים עם שחקן רמה"ש ומנסה להרגיע אותו. חלוץ ב"ש לא אהב את התיקולים החריפים של רייכרט וניסה לגרום לו להתמתן ולהבין כי העבירות הללו יכולות לפגוע בקולגות שלו למקצוע.

רייכרט לקח את ההערות מברדה לתשומת ליבו ואכן בחצי השני של המשחק היה מתון יותר בעבירות שביצע. בסיום ברדה אמר עליו: "הוא ילד מוכשר עם עתיד גדול לפניו ואני מניח שכבר בעונה הבאה נראה אותו בקבוצה גדולה יותר".

תכירו את רייכרט: הצהוב החדש

שמונה פעמים העונה סיים רייכרט משחק ליגה עם כרטיס צהוב לחובתו. בשני משחקים הורחק. כל זה במהלך 23 משחקים בהם לקח חלק. אבל ברמה"ש מגנים על הקשר בנושא הזה: "הוא לא כסחן והוא כן מכבד את המקצוע. הוא פשוט שחקן צעיר שקיבל הזדמנות להראות מה הוא יודע בליגת העל, הוא עולה עם המון התהלבות למשחקים ולפעמים מתוך האובר-התלהבות הזאת שלו, קורה מה שקורה. הוא אף פעם לא ניסה לשבור רגל לשחקן ולא צריך להדביק לו תדמית עכשיו של כסחן".

התחזית של חלוץ ב"ש התגשמה רק כחודש לאחר מכן עם ההודעה ביום חמישי האחרון על כך שהשחקן סיכם לארבע שנים במכבי ת"א ששילמה עליו כ-750 אלף ש"ח והבטיחה את הגעתו לקריית שלום בזמן שהקשר זכה לחיזורים רבים מאותה ב"ש, וגם מבית"ר ירושלים ומכבי חיפה.

הסיכום שנשמר בסוד והסערה שהתחוללה ברשת
ואם אוהדי מכבי זעמו בהתחלה על כך שהוא שחקן מעט פראי, הזעם שלהם לאחר החתימה הפך לגדול יותר לאחר שסטטוסים ישנים שכתב בפייסבוק הוצפו ברשת. הדברים שכתב רייכרט היו כאשר היה בן 16 בלבד, ולמעשה ההתבטאות האחרונה שלו בגנות הצהובים הייתה ב-2011.

אלא שאת האוהדים זה לא הרגיע והם הציפו את חשבון הפייסבוק שלו במאות הודעות. החברים ברמה"ש לא הבינו מדוע ישנו באזז כזה סביב ההחתמה של הקשר, התקשרו לחזק אותו ובשיחות עימם הוא הקפיד להגיד: "אני לא אוהד הפועל, אני לא מתעסק בדברים כאלה יותר של אהדת קבוצה. אני מקצוען, אין לזה בכלל מקום בחיים שלי, זה פסול".

כבר חודשיים שהשם של רייכרט נאמר בהקשרים של מכבי ת"א, מכבי חיפה, בית"ר ירושלים והפועל באר שבע. בינואר האחרון הוא כבר היה בדרך להפועל ת"א, אך המאמן חיים שאבו הטיל וטו על מעבר. "אם רייכרט הולך, גם אני הולך", היו רוח הדברים של המאמן על פי ההנהלה.

בן רייכרט (חגי ניזרי)
בן רייכרט אחרי הרחקה. נרגע בעקבות שיחה עם ברדה (חגי ניזרי)
 

ואכן המהלך ירד מהפרק, וכך נסללה הדרך למכבי ת"א. במשך עשרה משחקים שלחה הקבוצה נציגים שלה כדי לעקוב אחרי הקשר ולהכין דו"ח סקאוט מפורט עבור ג'ורדי קרויף. כששמו נקשר עם מכבי, העניין מחיפה הפך לרציני עוד יותר, אך העובדה ששם עוד אין מאמן לעונה הבאה הובילה לעיכוב במגעים בין הצדדים.

ברמה"ש היו בטוחים שרייכרט סגור בחיפה, אך בסופו של דבר הצהובים זכו בשירותיו. יום לפני ההודעה על כך שהוא יעבור ללבוש צהוב, נשלח השחקן לבדיקות רפואיות בחשאיות מוחלטת ולאחריהן העסקה הושלמה.

במועדון ממורשה הקפידו להכחיש כי הקשר יגיע למכבי. היה להם נוח לספר שמכבי חיפה קרובה להשיג את שירותיו ושבית"ר מתעניינת מאוד, דיברו שם גם על מ.ס. אשדוד, אך בפועל המהלך הסופי לא יצא החוצה. הסיבה: במכבי הבהירו לראשי הקבוצה ממורשה שאם המעבר של רייכרט למכבי ייצא לתקשורת לפני שהמועדון יוציא את ההודעה הרשמית בעצמו, העסקה תבוטל.

חיים שאבו (שי לוי)
חיים שאבו: "ילד מדהים, צופה לו עתיד גדול" (שי לוי)
 

הדבר כמובן לא קרה והעסקה הושלמה. כ-750 אלף ש"ח תשלם מכבי ת"א עבור שירותיו של רייכרט שיחתום לארבע שנים. לרמה"ש היו 50% מכרטיסו, לאביו ה-50% הנותרים. 

"פוטנציאל לנבחרת ולאירופה"
רייכרט, יליד 94, גדל במכבי חיפה אך לא זכה לקרדיט ולההערכה שזכו שחקנים אחרים במחלקה, כמו שובל גוזלן שגדל יחד עימו. במהלך אמיץ ובתמיכת המשפחה, הוחלט להעבירו כשהוא בן 16.5 למחלקת הנוער של רמת השרון.

מי שלחץ להחתימו היה המאמן הנוכחי של קבוצת הבוגרים, חיים שאבו. תחת שאבו שיחק רייכרט בעיקר בחוליית הקישור הן כאחורי, קדמי וכ-50:50. מדי פעם אף שיחק בכנף כאשר נדרש לעשות זאת, אך שאבו מעיד כי התפקיד בו הוא טוב ביותר הוא ה-50:50, בדיוק "כמו מהראן ראדי", לדברי המאמן.

אי שם בחודש ספטמבר רייכרט עוד ירד למשחק אחד לקבוצת הנוער של המועדון, אך כששאבו החליף את רפי כהן, הקשר הפך לבאנקר בהרכב. "הוא שחקן עם יכולות אדירות בעיני והעתיד לפניו", סיפר שאבו בשיחה עם ONE. "אני חושב שקודם כל הוא צריך להתרכז במשימות שנשארו ברמה"ש כי זה הכי חשוב למרות שאני יודע שזה קשה. אני מקווה מאוד באמת שהוא יבין שהוא הגיע למכבי דרך רמה"ש ולא הפוך".

 
 בן שחקן עם יכולות, ילד מדהים באמת, גם מבחינה חברתית, גם מבחינת השחקן שהוא* 
 
 
 
"מה מכבי ת"א מקבלת עכשיו? היא מקבלת קודם כל שחקן מוכשר עם יכולות אדירות, טכניות, פיזיות, היא מקבלת שחקן שצבר ניסיון במצבים לא הכי נעימים בעולם, אני חושב שהיכולת המנטלית שלו להתמודד עם כל מה שקורה העונה במועדון זה לא דבר טריוויאלי. הוא ילד מאוד חזק בראש, מאוד חזק מנטלית, ובקטע הזה מכבי רק תרוויח כי היא מקבלת שחקן בן 20 שהוא כבר בשל".

גם לשאבו חשוב להבהיר בנוגע לתדמית שנוצרה לרייכרט: "אני הבאתי אותו ממכבי חיפה בגיל 16, אני מכיר אותו מעולה ובניגוד למה שחושבים ובניגוד לתדמית שהוא יצר לעצמו, מדובר בילד ממש טוב, מאוד ביישן, ילד זהב שגם מבחינה חברתית נקלט תוך שניות בכל חדר הלבשה".

בן רייכרט חוגג עם קני סייף. בית חם (חגי ניזרי)
בן רייכרט חוגג עם קני סייף. בית חם (חגי ניזרי)
 

ומה אומרים החברים ברמה"ש? הם בעיקר מפרגנים לרייכרט, בזמן שהוא מצידו דואג לשמור על פרופיל נמוך בכל הנוגע למעבר. "יש פה המון שחקנים מוכשרים, כמו בן, בן בן יאיר שגם שייך למכבי ת"א, קני סייף שחצי ליגה בעקבותיו. אין ספק שיש כאן בית חם וזה הוכיח את עצמו", אמרו במורשה.

ושם יש גם מי שכבר דואג לבצע השוואות לשחקן מכבי ת"א אחר. "אנחנו שוכחים אולי, אבל אנחנו הוצאנו מכאן את ערן זהבי להפועל תל אביב. אנחנו לא יודעים אם רייכרט יגיע למה שערן הגיע, אבל הוא בטוח יהיה שחקן מוביל בכדורגל הישראלי. מכבי עשתה עסקה מצויינת".

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */