יום ראשון, 07.07.2024 שעה 23:30
לוח משחקים
  • בורג אן ברס
  • 89 - 81
  • פאריס

שרף: ניז'ני לא נשברת, היתרון לא נותן מקדמה

המאמן, שניצח בנובגורוד עם דינמו מוסקבה, מזהיר את הפועל י-ם לפני הגומלין הערב ב-17:40: "השאלה איזו ירושלים תופיע". ברזץ': "יש לנו הרבה בטחון"

|
פרחובסקי נאבק ברוסים. גומלין חם (יניב גונן)
פרחובסקי נאבק ברוסים. גומלין חם (יניב גונן)

בעונת הבכורה שלה במפעל, ניז'ני נובגורוד הקטנה מחפשת לעשות היסטוריה ולהעפיל לחצי גמר היורוקאפ כשתארח הערב (רביעי, 17:40) את הפועל ירושלים עם פיגור של 3 נק' מהמשחק הראשון. מנגד, ירושלים, שכבר זכתה ביול"ב קאפ ב-2004, מקווה לשחזר את הופעתה במעמד חצי הגמר לראשונה מעונת 2005-06.

המאמן האחרון שהוביל את ירושלים לחצי גמר היורוקאפ הינו המאמן הלאומי ומאמנה של הפועל תל אביב בהווה, ארז אדלשטיין. אגב, ביום ראשון הגי'נג'י יעלה לבירה למפגש אדומות לוהט.

ראוי להזכיר כי ניז'ני נוסדה בשנת 2000 ורק לפני כמה שנים עלתה לליגה הרוסית הבכירה, כשבקיץ החולף נסגרה וכעת הקבוצות הרוסיות הבכירות משחקות בליגה המזרח-אירופאי, ה-VTB. מאמן הקבוצה זוארן לוקיץ' הסרבי עומד על הקווים מאז ימי המועדון בליגת המשנה ושולט בנעשה ביד רמה.

במשחק בירושלים נקלע לוקיץ' לתקריות עם שחקניו ואדים פאנין ופרימוז' ברז'ץ', אך השלושה ליבנו את העניינים עוד במהלך המחצית הראשונה לטובת הקבוצה. ניז'ני נובגורוד, או ניז'ני בקיצור, הינה העיר הרביעית בגודלה ברוסיה אחרי מוסקבה, סנט פטרסבורג ונובוסיבירסק ומונה כמעט שני מיליון תושבים, מתוכם קהילה יהודית של כ-12 אלף תושבים.

זוראן לוקיץ´. קיבל יד חופשית (יניב גונן)
זוראן לוקיץ´. קיבל יד חופשית (יניב גונן)
 

בניז'ני, עיר משעממת למדי, אין יותר מידי אטרקציות וענפי הספורט הבולטים הם הוקי קרח, כדורגל וכדורסל אך קבוצת הכדורסל לא מעניינת כלל וללא שום סיבה מיוחדת, אולמה הביתי של הקבוצה, "Trade Union Sports Palace", אשר מכיל 5,500 איש מושך בממוצע כ-500 צופים למשחקים הביתיים. האולם עצמו משמש בעיר כמגרש הביתי של קבוצת ההוקי קרח של העיר וכתוצאה מזאת הפרקט על המגרש נמצא מעל הקרח.

אם חשבתם שאולם מלחה קריר בחורף חכו עד שתגיעו לניז'ני. אולמה של הרוסים הינו אחד הקפואים בכדורסל הרוסי והשחקנים המקומיים מכנים אותו "הג'ונגל הקפוא", מכיוון שחל איסור מוחלט להפעיל מזגנים או תנורי חימום כדי לא להמיס את הקרח של קבוצת ההוקי.

צביקה שרף. הוא כבר ניצח בנובגורוד (רדאד ג´בארה)
צביקה שרף. הוא כבר ניצח בנובגורוד (רדאד ג´בארה)
 

אז אחרי שנתנו לכם קצת רקע, ביקשנו ממאמן מכבי ראשל"צ צביקה שרף, שאימן בעבר את דינמו מוסקבה ואף רשם שני ניצחונות בניז'ני, לספק רקע מקצועי על המשחק החשוב ביותר העונה של שתי הקבוצות.

"כשאתה אומר שניז'ני קבוצה מאומנת זה אחרת ממה שאני אומר", הסביר שרף. "בשבילי מאומנת זה דוגמה להחלטה של הג'נרל מנג'ר, סרגיי פאנוב, שהביא מאמן סרבי ונותן לו גיבוי מלא לעבוד בסטייל הסרבי עם אימונים קשים ומשמעת ברזל. הקבוצה הזאת החליפה הרבה מאוד שחקנים וכל ויכוח ובעיה של שחקנים עם המאמן, אפילו שחקנים גדולים, שלא מבצעים הוראות, הם עוזבים והמאמן נשאר, וככה נבנית קבוצה שרצה כמה שנים", הוסיף.

"מדובר בקבוצה מאומנת שמשקיעה הרבה בהנגה ומוציאה לפועל את ההוראות של לוקיץ'. ניז'ני קבוצה שלא נשברת והיא מוכיחה את זה ביורוקאפ (אחרי הפסד 17 לבשיקטאש היא ניצחה בגומלין 24 הפרש, ד.פ). מעבר לזה, זו עיר בה אין לאנשים מה לעשות. היא נמצאת מאוד רחוק ממוסקבה ומאוד קפואה והמגרש שלה זה על משטח של הוקי קרח ומעל הקרח שמים פרקט".

על האווירה באולם התייחס המאמן, "אין להם הרבה צופים במשחקים, אבל זה מגרש מאוד קשה לריצה והוא ביתי על כל המשמעויות שלו. השאלה היא איך ירושלים תופיע, האם ירושלים של נגד מכבי או של המחצית הראשונה נגד הרוסים במלחה?".

הלפרין. איזה יותם יופיע? (יניב גונן)
הלפרין. איזה יותם יופיע? (יניב גונן)
 

שרף המשיך: "האם יופיע יותם הלפרין של החצי הראשון בנוקיה, או ליאור אליהו של החודש האחרון באירופה? ניז'ני תשחק באותו סגנון, תחליף הגנות על כל חסימה וזה משחק מאוד קשה. היתרון של ירושלים לא מרשה להם לשחק על ההפרש בעצם כי ניצחון בשלוש הפרש לא נותן שום מקדמה".

"הם לא הגיעו לרוסיה ביתרון 10, 15 או 18 הפרש, כך שרק אם המשחק יוכרע בשניות הסיום הם יכולים לחשוב על ההפרש. הניצחון בכלל לא בכיס של ירושלים אבל לטובת הכדורסל הישראלי, אני מקווה שירושלים ינצחו. קל זה לא יהיה". סיכם שרף.

הסנטר הסלובני של ניז'ני, פרימוז' ברזץ', שקלע 21 נקודות במלחה וניסה למנוע את שלשת הניצחון של הלפרין, אך לשווא, התייחס לסיכויי קבוצתו למחוק את ההפרש האדום והעפיל לחצי הגמר: "לא האמנתי שהזריקה של הלפרין תיכנס לסל. כשאני צופה בוידאו אני לא מאמין שזה נכנס. הייתי בתוך הפרצוף שלו והייתי אגרסיבי, אבל הוא קלע סל ששווה עונה שלמה", נזכר ברז'ץ'.

שחקני ניז´ני. יחגגו בסיום? (יניב גונן)
שחקני ניז´ני. יחגגו בסיום? (יניב גונן)
 

על ההפרש הוסיף הסנטר הוותיק, בעל ותק של שמונה עונות ב-NBA, "בניגוד למה שחשבתי בסדרה מול בשיקטאש, נגד ירושלים הכל פתוח. עשינו טעויות שטותיות בהתקפה ואיבדנו יותר מידי כדורים במשחק הראשון וחבל. יצאנו פראיירים, היינו צריכים לנצח בחמש או שבע הפרש, אבל יש לי הרבה ביטחון שנעלה לחצי הגמר".

על מגרשה הביתי נטול האווירה אמר הסנטר, "האולם שלנו הזוי, אין חימום, הפרקט נמצא מעל הקרח, קור איימים. אין לנו הרבה אוהדים וזה מפתיע אותי בעיר של כל כך הרבה תושבים ואני מתחנן בפני האוהדים שיבואו למשחק, כי מדובר במשחק הגדול ביותר בהיסטוריה של המועדון".

בתוך כך, אם ירושלים תעפיל לחצי הגמר מסתמן שהיא תתארח בוולנסיה כבר בשבוע הבא, לאחר שהספרדים הפסידו אמש 78:73 לאלבה ברלין, אך בזכות הניצחון הגדול שלהם על הגרמנים במשחק הראשון (54:86), ולנסיה היא למעשה הקבוצה הראשונה שהבטיחה את מקומה ב-4 הגדולות.

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */