יום ראשון, 06.10.2024 שעה 02:11

אלון מזרחי: העונש לא מספיק, צריך לנקוט ביד קשה

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE עסקנו בעונש שקיבל רובן ראיוס. חלוץ העבר של מכבי חיפה: "זה רק מוכיח איזה עונשים נותנים בבית הדין"

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ (ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ (ONE)

אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' הגישו את תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), רדיו גלי ישראל, (102.5FM 89.3FM ו-106.5FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

מזרחי: "אם זה היה תלוי בי? 10 משחקים בחוץ וקנס כספי גדול"
בפתיחת התכנית עסקנו בעונשו של רובן ראיוס. היום נקבע כי קשרה הספרדי של הירוקים ייענש ב-6 משחקים בחוץ בפועל, כאשר שניים מהם כבר מאחוריו. שוחחנו על פרטי העונש והמשמעות שלו עם עיתונאי מעריב, יוני הללי, כוכב העבר של מכבי חיפה, אלון מזרחי ויו"ר הוועדה המקצועית של איגוד השופטים, דני קורן.

תן לנו פרטים על העונש.
הללי: "העונש שהשופט קבע הוא 6 משחקים כולל שני המשחקים שהוא כבר הורחק מהם. בפועל, יש לו 4 משחקים לרצות עונש. אם הוא יבצע את עבודות השירות בשלומתן בביה"ח רמב"ם יירדו לו שני משחקים, כך שבפועל עוד 2 משחקים הוא יחזור. אני חושב שמכבי חיפה צריכה לתת פה את העונש". 

רובן ראיוס. יחזור למגרש עוד 4 משחקים (משה חרמון)
רובן ראיוס. יחזור למגרש עוד 4 משחקים (משה חרמון)
 

הללי המשיך: "אני לא חושב שהעונש מספיק. המועדון צריך לנקוט ביד קשה. הוא פגע בתדמית המועדון. אני מניח שיענקל'ה שחר חיכה להכרעת הדין של ההתאחדות לכדורגל וזה לא ייגמר בפחות מ-20-25 אלף שקלים מכיסו. מכבי חיפה כבר הבטיחה שהיא תעזור לשיקומו של רפי דהן. לשחקן כזה אין מקום על המגרש".

האם אתה חושב שהעונש הולם?
מזרחי: "הדיין סלע הוא שערורייה. תמונה אחת שווה אלף מילים. אם זה לא במתכוון, אז מה זה מתכוון? זאת הייתה כניסה מכוערת. לדעתי יותר מכוערת ממקרה מליקה. זאת פגיעה במתכוון. הוא בכלל לא הלך לכדורגל אלא ישר לרגליים. אני ציפיתי למינימום 6 משחקים בחוץ, אבל אני חושב שהשחקן צריך להרגיש את זה בכיס, כי ברגע שאתה עושה מעשה שכזה, אתה פוגע בתדמית של מכבי חיפה. השחקן צריך לשלם בכיס, לא רק במשחקים בחוץ".

אלון מזרחי (משה חרמון)
אלון מזרחי: "השחקן צריך לשלם בכיס, לא רק במשחקים בחוץ" (משה חרמון)
 

חלוץ העבר הוסיף: "ברגע שאחד הדיינים, מהבכירים שבבית הדין של ההתאחדות לכדורגל, מתראיין בצורה שהוא התראיין - הוא ממש מצדיק את ראיוס במעשה שלו. לדעתי זאת בושה וחרפה וזה רק מוכיח איזה עונשים נותנים בבית הדין של ההאחדות".

הדיין טוען שיש אחריות גם לשופט המשחק. דעתך?
קורן: "אני לא מתכוון את ההקשר בין העבירות במהלך המשחק לכניסה כזו פראית. אחרי זה אפשר להגיד על כל 'בילד-אפ' שקורה במשחק כדורגל שזה באשמת השופט. אני חושב שכל עבירה צריכה להיבדק לגופו של עניין ושיש לנו החלטות ששופט טעה אנחנו אומרים את זה. אבל מכאן ולעשות הקישור בין זה לבין העבירה זה מגוזם בעיניי".

אם אתה היית השופט, מה העונש שהיית נותן לראיוס?
מזרחי: "10 משחקים וקנס כספי גדול. איזה ערך יהיה למכבי חיפה כשהוא יעלה למשחקים האחרונים של העונה?".

דני קורן (רועי גלדסטון)
דני קורן: "כל עבירה צריכה להיבדק לגופו של עניין" (רועי גלדסטון)
 

זוהר: "מכבי לא יכולה להביות בטוחה שהאליפות שלה"
בהמשך התכנית עסקנו בדרבי התל אביבי שהבטיח רבות ולא קיים, כשהמשחק הסתיים ב-0:0 משמים, שלא שירת את האינטרסים של אף אחד מהמועדונים. לאחר הדרבי הנפלא שסיפקו לנו שתי התל אביביות בשבוע שעבר, התחמושת ככל הנראה אזלה וחזינו באחד הדרבים המשמימים ביותר בשנים האחרונות. שוחחנו על כך עם כוכב העבר, איציק זוהר, עוזר מאמן הפועל ת"א, אסי דומב ועיתונאי "ידיעות אחרונות", אורי קופר.

מה קרה בדרבי הזה?
זוהר: "היה משחק פחדני של שני מאמנים שיותר פחדו להפסיד מאשר ניסו לנצח. את הפועל עוד איכשהו להבין אחרי מה שקרה להם בשבוע שעבר, אבל את מכבי? אי אפשר להבין. הם שיחקו בצורה מאוד פחדנית, המון טקטיקה".

האליפות של מכבי בסכנה?
זוהר: "הם לא יכולים להיות בטוחים שהאליפות שלהם וכדאי להם לחשוב כך".

איציק זוהר (אלעד דיין)
איציק זוהר: "אי אפשר להבין את מכבי. הם שיחקו בצורה פחדנית" (אלעד דיין)
 

באמת פחדתם לקראת הדרבי?
דומב: "הבעיה הייתה שיום לפני ראו את הקלאסיקו ואז ציפו לכדורגל דומה. זה לא כייף לקבל מחמאות על המשחק ולצאת בלי נקודות".

היית מתחלף עם מכבי?
דומב: "בנקודות? בכייף".

מאז ההדחה לבאזל, משהו רע עובר על מכבי.
קופר: "זה לא מקרי, הם לא נראים טוב. לזכותם אני אגיד שמבחינת אחוזי הצלחה הם בערך מקום 10 בכל אירופה. יש להם בעיה בהתקפה. מונס דאבור עזב, שבוע הבא פריצה לא משחק במשחק העונה מול ב"ש. מה יעשו אז? פריצה ודאבור בעונה שווים ביחד 25 שערים".

אסי דומב (משה חרמון)
אסי דומב: "זה לא כייף לקבל מחמאות על המשחק ולצאת בלי נקודות" (משה חרמון)
 

באיזה מצב נמצא רן בן שמעון? הוא רוצה להישאר?
דומב: "צריך לשאול אותו, אי אפשר לדעת על אנשים מה הם רוצים".

אתם צריכים מנג'ר כמו במכבי?
דומב: "זה קיים בכל אירופה. חשוב שיהיו אנשי מקצוע שייעצבו את הדרך של המועדון".

רן בן שמעון. בהפועל צריכים מנג´ר מקצועי כמו במכבי? (יניב גונן)
רן בן שמעון. בהפועל צריכים מנג´ר מקצועי כמו במכבי? (יניב גונן)
 

ברזל: "בדרך כלל מכבדים את העמדה של הבקרה, יהיה עוד זמן"
לאחר מכן, עסקנו במצבה הקשה של הפועל פ"ת שנמצאת על סף פירוק. בעלי הקבוצה, אבי ללוז, נמצא בהליך של כינוס נכסים ובית המשפט החליט למנוע את רכישת הקבוצה ע"י איש העסקים, דורון בן דקון, בטענה שהקבוצה צריכה ללצאת למכירה באופן פומבי. דיברנו על כך עם בן דקון ועם ראש מערך ההסברה של ההתאחדות לכדורגל, שלומי ברזל

האם מבחינתך ביהמ"ש לא אישר את קניית המועדון?
בן דקון: "להחלטה הזאת יש השלכות מאוד קשות. יש פה עניין של משכורות לשחקנים ועובדי מנהלה. גם אני וגם 3 אנשים שאיתי ביחד, לא נקנה בית שהשם שלנו לא רשום עלינו. ההחלטה של בית המשפט שהתקבלה היום היא מאוד קשה. אם מחר אנחנו נצא למכרז, לא נוכל להעביר את הכסף. אם לא נוכל להעביר את הכסף, יירדו נקודות לקבוצה".

בן דקון הוסיף: "מה שכן, אם נוציא מכתב שהקבוצה תעביר את ה-700 אלף שקלים לבקרה התקציבית בנאמנות, הוא יפנה לבית הדין ותהיה קבוצה".

אסולין מאוכזב. לקבוצה יירדו 4 נק´? (חגי ניזרי)
אסולין מאוכזב. לקבוצה יירדו 4 נק´? (חגי ניזרי)
 

יש את הכסף מיידי?
בן דקון: "יש".

האם יירדו מחר להפועל פ"ת 4 נקודות?
ברזל: "קיימתי שיחה עם עופר אירליצקי. בית המשפט נתן פסיקה, עופר מבקש להעביר את הכסף התקציבי לנאמנות. אם הדבר יעשה מחר, ייבקשו מבית המשפט להמתין עם הורדת הנקודות. לגבי הערכה שלי? בדרך כלל מכבדים את העמדה של הבקרה כגוף אחראי. לא קל להוריד נקודות שהרוויחו על כר הדשא. אם יש כסף, אין טעם להעניש את המועדון. את הנקודות תמיד אפשר להוריד. ברגע שיראו את הכוונות של בן דקון, לדעתי יהיה עוד זמן".

האם אתה תשים את הכסף עד מחר בבוקר?
בן דקון: "מחר הכסף בבקרה".

הקהל של הפועל פ&qout;ת. הקבוצה תינצל? (משה חרמון)
הקהל של הפועל פ"ת. הקבוצה תינצל מפירוק? (משה חרמון)
 

דני חזן: "אנחנו מאמינים שאנחנו מסוגלים להפתיע את מכבי פ"ת"
שלב רבע גמר גביע המדינה החל היום כשמכבי פתח תקווה מארחת את הסינדרלה מליגה ב', סקציה מעלות תרשיחא. מלבד זאת, מכבי נתניה והפועל רמה"ש נפגשו לדרבי השרון, והפועל ראשון לציון תארח את הפועל באר שבע בהברפלד כשהפרס הוא הגעה לחגיגת חצי גמר גביע המדינה. במהלך התוכנית נתעדכן במה שקורה במגרשים בזמן אמת. שוחחנו על כך עם יו"ר סקציה מעלות תרשיחא, דני חזן, שחקן בית"ר י-ם, איציק כהן ושחקן העבר והמאמן, מישל דיין.

מתרגש לקראת המעמד?
חזן: "את שלנו עשינו עם ההעפלה לרבע הגמר, עכשיו זה הדובדבן שעל הקצפת. להערכתי הגיעו ממעלות כ-500 צופים למשחק".

מה קרה לאושרי לוי בתחילת המשחק?
חזן: "הוא היה צריך להחליף את הגרביים בגלל שהם היו באותו הצבע של מכבי פ"ת.

מה הסיכוי שתסיימו לפחות ב-0:0 בתום 90 דקות?
חזן: "אם נעבור 25-30 דקות כמו שצריך, אנחנו מסוגלים לעלות. אנחנו מאמינים שאנחנו מסוגלים להפתיע אותם. גם אם נפסיד, נהיה מאושרים וכל הגליל המערבי יהנו מכל רגע מהכדורגל הישראלי".

אוהדי מעלות תרשיחא (חגי ניזרי)
אוהדי מעלות תרשיחא (חגי ניזרי)
 

לאחר מכן, צירפנו את איציק כהן ומישל דיין לדיון.

איך אתה רואה את המשחק מבחינת רוני לוי?
דיין: "ביתר מתכוננת למשחק הזה ויודעת שמבחינתה הליגה נגמרה. נשאר לה להציל את העונה מכישלון אחד גדול. דווקא כשיש להם משחק כ"כ חשוב מתעסקים במשכורות. רוח לא טובה נושבת במועדון. ג'ונתן וילה שמשחק במקום טונייס בהרכב הוא נקודת אור בהרכב של בית"ר. אם הוא יבואו להתבטל ולשחק טקטי כמו במשחק הקודם, ק"ש זאת קבוצה שמבקיעה כמעט בכל משחק".

האם המשחק מול ק"ש ברבע גמר הגביע הוא משחק העונה שלכם?
כהן: "בלי ספק כן. זה משחק העונה מבחינתנו".

איציק כהן (גיא בן זיו)
איציק כהן: "אנחנו רוצים לעשות את זה בשביל האוהדים" (גיא בן זיו)
 

האם אתה מרגיש שרוח לא טובה נושבת במועדון?
כהן: "אני אישת מרגיש שלא. נשארו לנו כמה מטרות נוספות עד לסיום העונה. הכל בסדר".

כמה זמן אתם מתכוננים למשחק?
כהן: "אנחנו מחכים כבר הרבה זמן. האימונים יותר אינטנסיביים ואנחנו מדברים על זה בחדרי ההלבשה. אנחנו רוצים לעשות את זה בשביל האוהדים. את ההרכב נדע רק מחר. אנחנו משחקים נגד קבוצה נהדרת. נבוא לעשות את שלנו".

מה תהיה התוצאה מחר?
דיין: "לדעתי 0:1 לק"ש".

מישל דיין (מתן להב)
מישל דיין: "בית"ר יודעת שנותר לה להציל את העונה מכישלון גדול" (מתן להב)
 


דריקס: "אני לא מתווכח - אנחנו צריכים להיראות טוב יותר"
בסיום התכנית עסקנו במצבה של קבוצת הכדרסל של מכבי ת"א, לאחר ההפסד בבלגרד מול פרטיזן והתבוסה הכואבת שספגה הקבוצה מול הפועל י-ם בנוקיה. שוחחנו על כך עם מנכ"ל המועדון, אלי דריקס.

בא לך לחזור לשחק? מכבי ת"א בלי חלוצים.
"הלוואי והייתי יכול".

מה העניינים עם הקבוצה שלך?
"לא נעים מה קרה נגד הפועל י-ם. הפסד כואב וחבל. מותר להפסיד ביורוליג ואנחנו עתידים לסיים במקום ה-3, אני מקווה שכך יהיה. אנחנו צריכים להשתפר. זאת עובדה שאנחנו במצב טוב והדברים תלויים בנו. אני מקווה שנחזור לעצמנו".

אתה מרוצה מהעונה של מכבי ת"א?
"בסך הכל כן. למרות שהתחלנו את העונה לא טוב, ככל שהתקדמה העונה, עשינו ביורוליג עונה בסך הכל בסדר. גם בליגה, על אף שהפסדנו 5 פעמים, עשינו 14 ניצחונות רצופים בליגה, הפסדנו הפסד כואב לירושלים. יש משחקים שבהם לא הברקנו, אבל בהחלט אני לא מתווכח שאנחנו צריכים להיראות טוב יותר".

אלי דריקס (רדאד ג´בארה)
אלי דריקס: "הלוואי והייתי יכול לחזור לשחק" (רדאד ג´בארה)
 

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */