יום שבת, 06.07.2024 שעה 06:33
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
62%2325-239129הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
50%2664-248130הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2435-243130הפועל עפולה
40%2503-244930בני הרצליה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
30%2553-233330הפועל אילת
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 74 - 82
  • הפועל ת"א

השופט: סופו צעק לי 'איי וויל פאק יו מאדר פאקר'

הסנטר היווני שהשתולל לא הורחק ב-93:65 מול ירושלים. אוהדים קיללו את הזרים. מאמן בליגה: "מכבי ירתה לעצמה ברגל עם אליהו והלפרין". צפו בתקציר

|
סופו צועק. קילל את אסתרון (יניב גונן)
סופו צועק. קילל את אסתרון (יניב גונן)

אוי לבושה. רגע לפני משחק העונה ביורוליג מול ריאל מדריד, מכבי תל אביב סירבה להשכיח את טראומת פרטיזן בלגרד וקיבלה בראש 93:65 מהפועל ירושלים, רשמה שני הפסדים ליריבתה השנואה ביותר ויתרה מזאת - איבדה שוב את המקום הראשון בליגה.

"מכבי ירתה לעצמה ברגל כשאיפשרה לירושלים להחתים את יותם הלפרין וליאור אליהו. איך הם עשו דבר כזה? לשניים ששימשו כקפטנים ומזוהים כשחקני בית? ועוד בחוק הרוסי? הם הגישו לירושלים שושלת על מגש", כך אמר מאמן בליגת העל אחרי שצפה בצמד הצהובים לשעבר חוגגים על הפרקט שפעם שימש להם למגרש ביתי.

הנהלת מכבי יכולה להקים אקדמיה מפוארת ככל שתהיה, להחתים קרואטים מפה ועד להודעה חדשה (באיזה אזור חיוג מכדרר היום דארקו פלאניניץ'?), לגייס את מיטב המאמנים הקרואטים ולאזרח סגל רחב של שכירי חרב אמריקאים, אך בסופו של דבר, בשורה התחתונה וזו שעוברת את מבחן המציאות, למכבי תל אביב אין עתיד בלי ישראלים. לשניים מהם, הלפרין ואליהו, היא הפנתה את הגב ולא רק ששילמה על כך ביוקר אתמול, היא עלולה לשלם בריבית בסוף העונה ובשנים הבאות.

ירושלים משפילה את מכבי בנוקיה

"אבל מכבי הגישה לליאור אליהו חוזה לעונה הקרובה והוא סירב", אמר כותב שורות אלה למאמן המצוטט למעלה. "תקשיב טוב, כשמכבי תל אביב רוצה שחקן - היא משיגה אותו", הפציר.

"בלאט הולך להראות לשחקנים את הוידאו מהמשחק לפחות חמש פעמים", אמר מאמן נוסף.

בקיץ הקרוב הפועל ומכבי צפויות להילחם על צירוף ישראלי אחד נוסף לפחות לסגל וישראלים רבים בליגה מפתיעים ונכון לעכשיו מעוניינים להצטרף דווקא לפרוייקט המצליח בבירה של אורי אלון וגיא הראל בבירה. "בניגוד למכבי", טוען ישראלי שיהפוך הקיץ לשחקן חופשי, "אין לחץ בירושלים. הם משחקים באירופה, המאמן נותן לשחקנים הרבה חופש וכבוד וההנהלה תומכת ומחבקת גם בהפסדים".

צפו בהתפרעות אוהדי מכבי

התבוסה אמש הייתה הכואבת, המשפילה והגבוהה ביותר של מכבי במסגרת הליגה בהיכל נוקיה. "יכול להיות שזה ההפרש הגבוה ביותר שחטפנו מאז ההפסד 126:91 למיאמי היט ב-1999?", נשמע בהיכל.

מפלס העצבים בקרב אוהדי מכבי עלה בהדרגה במהלך המשחק בעקבות החגיגות האדומות ביציעים. אוהדי הקבוצה, שרובם נטש את הספינה הטובעת עוד לפני פתיחת הרבע הרביעי, ניסה להתפרץ בכוח לחדר ההלבשה של השחקנים באקט של מחאה. אותם אוהדים חיפשו דם, קראו לשחקנים "ביזיון" ו-"בושה" בפנים והשאירו את השחקנים הזרים פעורי פה. למספר אוהדים נמאס מחוסר המחויבות של השחקנים וליווה את ג'ו אינגלס, דווין סמית' וריקי היקמן לרכביהם תוך כדי מטר של קללות.

אינגלס, שכלל לא התלבש, הופתע מאוד מתגובת הקהל שקרא לו לחזור לספרד. את האוסטרלי הוחלט שלא להלביש למשחק במטרה להתמודד מול הקו הקדמי המצויין של ירושלים עם שלושה שחקני פנים הכוללים את סופוקליס שחורציאניטיס, אלכס טיוס ואנדריאה ז'יז'יץ'. בפועל, סופו שנקע את הקרסול בבלגרד איבד את העשתונות בשלב מוקדם, את טיוס ירושלים ניטרלה באופן מוחלט וז'יז'יץ'? שחקן הרכש שהצטרף לקבוצה כחלק החסר בפאזל בדרך אולי לפיינל פור במיאלנו, סיים ללא נקודות אחרי שרגלו דרכה על הפרקט עמוק-עמוק בגארבג' טיים.

כל שחקני מכבי בלי יוצא מן הכלל סירבו לשתף פעולה עם כלי התקשורת וכל בקשה לראיון נענה בסירוב. רק הקפטן גיא פניני לקח אחריות ונעמד מול המיקרופונים.

גיא פניני תופס את הראש (יניב גונן)
גיא פניני תופס את הראש (יניב גונן)
 

"לא התאוששנו מההפסד לפרטיזן? כנראה שלא. הראש שלנו היה במשחק מול ירושלים ולא לקראת יום חמישי נגד ריאל מדריד. באנו עם תוכנית משחק ולא ביצענו אותה וירושלים ברחו לנו מההתחלה. כולם ראו מה היה על המגרש וזה נסחף מהרבע הראשון ואנחנו נסחפנו עם הזרם ולא היינו מרוכזים", אמר פניני. "זה כואב אבל אנחנו צריכים להיכנס למצב של ביחד ולהרים את כל מי שנמצא על הקרשים כי בחמישי יש מדריד והתרופה כי טובה זה ניצחון", הוסיף.

תקרית במשחק שכמעט וגלשה לפסים אלימים כללה את הסנטר היווני סופוקליס שחורציאניטיס והשופט עומר אסתרון. היווני הגיב בתנועות ידיים מאיימות וקללות ונהדף על ידי היקמן, בלאט וניקולה וויצ'י'ץ'. "איי פאק יו פיס אוף מאדר פאקר. איי וויל פאק יו מאדר פאקר (בתרגום חופשי צעק סופו, "אני אזיין אותך יא בן זונה"), "זה מה שסופו אמר לי אסתרון אמר ל-ONE בתגובה לתקרית. "אם הוא רוצה שידבר ככה למאמן שלו דייויד בלאט, לא אליי", הוסיף השופט.

גרין תופס בחולצה של סופו (יניב גונן)
גרין תופס בחולצה של סופו (יניב גונן)
 

אסתרון הדביק לענק היווני שתי עבירות טכניות, אך סופו לא הורחק וחזר למשחק ברבע השני. שופט העבר טוד וורניק המשמש כיום למדריך הראשי באיגוד השופטים התייחס לתקרית מהפן המקצועי ואמר ל-ONE, "בחוקים הבינלאומיים שחקן שמקבל שתי עבירות טכניות לא מורחק ונכון נהג השופט אסתרון. בתיאורה, שחקן יכול לקבל גם חמש עבירות טכניות במשחק לפני שיורחק. אלה החוקים על פי פיב"א, אך הם צפויים להשתנות החל מהעונה הבאה. עד אז, שחקן יורחק מהמגרש רק אם מדובר בשריקות לעבירה בלתי ספורטיבית".

הניצחון הקפיץ את ירושלים לראש טבלת הליגה והוריד את מכבי למקום השני כאשר הפועל מחזיקה ביתרון פנימי 1:2 על הצהובים במשחקים ביניהם העונה. בעוד שלושה ימים יתייצבו בהיכל רודי פרננדס, סרחיו יול, וניקולה מירוטיץ' ובפני מכבי עומדות שתי אפשרויות. 1. להפסיד ולרשום את אחד השבועות השחורים בהיסטוריה של המועדון עם שלושה הפסדים רצופים. 2. לשמור על הביתיות ולהפתיע את הספרדים בניצחון שישכיח או ימתיק במעט את הגלולה המרה מההפסד להפועל.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */