יום שישי, 05.07.2024 שעה 23:47
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

"אין מישהו בליגה שמגיע לקרסוליים של זהבי"

במכבי התמוגגו מהמהפך האדיר ב-2:3 בדרבי, בן חיים: "לא מתייפייף - רציתי לנצח את הפועל כי באתי משם, אלוהים יושב לזהבי על הכתפיים". צפו בתקציר

|
בן חיים בשיגעון (יניב גונן)
בן חיים בשיגעון (יניב גונן)

1:00 בלילה, במתחם האימונים בקריית שלום נותרו רק שני שחקנים שטרם יצאו, דור מיכה וטל בן חיים, והאוהדים מסרבים ללכת. "נו מה יהיה איתכם אינעל דינאק? יש לנו אישה בבית, לכו כבר!", צועק אחד השוטרים מהניידת שלו. "איך אפשר ללכת לישון אחרי משחק כזה? איך?", עונים לו האוהדים.

כמה דקות לאחר מכן מיכה ובן חיים יצאו והחגיגה התפזרה. כ-500 מהם היו במתחם האימונים וסיפקו תמונות שלא נראו העונה עדיין. אוהד אחד סיפר לחברו על מה שעבר עליו במהלך ה-2:3 של הצהובים בדרבי: "אחרי שדמארי החמיץ בדקה ה-49 סגרתי את הטלוויזיה. לא רציתי לראות מה קורה. הסתובבתי עם עצמי במרפסת עד שבסוף שמעתי צעקות. הדלקתי ולא ידעתי על מה היו הצעקות, על ה-1:2 או על ה-2:2 שבדיוק היה. אח"כ בן חיים החמיץ, כיביתי את הטלוויזיה שוב. שניה אחרי זה שוב צעקות ברחוב. עכשיו אני כאן".

במשך כ-40 דקות חגגו שחקני מכבי ת"א עם כל שער 10-11. לאחר מכן הם עשו את דרכם אל הרכבים הפרטיים וחלקם גם אל האוטובוס. ביציאה מבלומפילד היה קונצנזוס לגבי שער הניצחון של ערן זהבי בקרב שחקני מכבי: "הרגע הזה הרבה יותר גדול מהרגע שאחרי השער של מושיקו לוגסי". בעקבות הניצחון, לצהובים שבע נקודות יתרון בפסגה על הפועל באר שבע, ניצחון שהיה חמישי ברצף עבורם בדרבי התל אביבי ו-10 מחזורים לסיום, האליפות השנייה מתקרבת בצעדי ענק.

היום לפני 10 שנים: דרבי השלושער של זהבי

זה היה הערב של ערן זהבי, שעם שלושער מול האקסית כולל שער ניצחון ענק בדקה ה-93 גנב את ההצגה והוכיח שוב שהוא כנראה הווינר הכי גדול שצמח בכדורגל הישראלי.

"אין בליגה הזאת אף שחקן שבכלל מדגדג את הקרסוליים שלו. הוא פשוט ווינר שאי אפשר לתאר, שחקן שלא יודע מה זה להפסיד. הוא לא הפסיק לרוץ, זה נראה שהוא רץ היום 20 ק"מ במשחק", אמרו במכבי.

בקבוצה החמיאו רבות לקשר, דן איינבינדר, במשחקו הטוב ביותר מאז הגיע לקבוצה. גם הקשר הסכים ולסובבים אותו אמר לאחר המשחק: "אין ספק שזה המשחק הכי טוב שלי במכבי. לא יודע אם הכי טוב בקריירה, אבל הכי טוב במכבי בוודאות".

מחמאות רבות היו גם לשחקני ההגנה ובהם עומרי בן הרוש ובמיוחד איתן טיבי, שמאז הפציעה מול הפועל רעננה השלים רק שני אימונים עם חבריו, אך היה אחראי על משחק הגנה מעולה של הקבוצה שהצליחה לעמוד בפרץ עד אותו פנדל של עומר דמארי. ברק בדש וטל בן חיים שעלו כמחליפים שמעו גם כן מילים טובות והמהפך במשחק שנזקף לזהבי, הגיע גם הרבה בזכותם ושניהם הוכיחו כי מקומם ב-11 במשחקים הבאים.

צפו באוהדי מכבי חוגגים בקרית שלום

מאידך, בקבוצה לא אהבו כלל את השיפוט של אלי חכמון שלטענתם פסק לפנדל שלא היה ולא נברא על דמארי, אך הטענות המרכזיות היו על כך שלא הרגיע את המשחק של האדומים. "התיקול של דמארי אחרי 10 שניות היה כדי לשבור רגל. גם בהמשך הם עשו הרבה עבירות מלוכלכות והוא לא עשה כלום. הוא נתן להם לגיטימציה לפרק".

על האדום שספג ראדה פריצה מנגד, לא התלוננו בקבוצה. "לראדה אסור היה להגיב לגרזיץ' ולא משנה מה הוא עשה לו", אמרו בקבוצה והוסיפו: "אין שום מקום להרחיק אותו מעבר למשחק אחד. וויליאם סוארס למשל הורחק על מרפק נגד ק"ש אבל לא ספג עונש נוסף לאחר מכן".

בדש ובן חיים מצטלמים (יניב גונן)
בדש ובן חיים בסלפי (יניב גונן)
 

ונחזור אל שניים מגיבורי הערב של מכבי, טל בן חיים ואיתן טיבי. תחילה, החלוץ, שנכנס כמחליף לארבע דקות ובהם סיפק מהלך ששינה את הכל בנגיעה הראשונה שלו בכדור: "עשיתי את התפקיד שלי. נכנסתי ועזרתי לקבוצה לנצח. כל הספסל וגם אני האמנו שננצח עד הרגע האחרון ואני חושב שראו את זה עלינו, על כולם, כשגם אחרי שספגנו את ה-1:2, שאנחנו יודעים שלא נפסיד. אני שמח שניצחנו וזה לדעתי הרגע הכי שמח שלי בכדורגל".

"כולם ידעו למה רציתי לנצח במשחק הזה יותר מכל משחק אחר. למה? כי באתי מהפועל. אני לא מצטדק ולא מתייפייף, ברור שמעבר לדרבי, בשבילי זה לשחק ולנצח קבוצה ששיחקתי בה. זה היה המשחק הכי מטורף שלי בחיים", הוסיף.

אוהדי מכבי בטירוף (יניב גונן)
אוהדי מכבי בטירוף (יניב גונן)
 

על זהבי אמר: "הוא כוכב כדורגל. ווינר, אלוהים יושב לו על הכתף ושרק ימשיך לשבת שם". על כך שבשבוע הבא שוב דרבי אמר: "יש יומיים חופש לנוח, נתחיל להתכונן לכל הפלייאוף וקודם לדרבי. נכין את עצמנו ונבוא לנצח שוב".

בן חיים נשאל האם אפשר לעצור את מכבי והשיב: "יש עוד 30 נקודות בקופה, יש קבוצה מצויינת כמו ב"ש שיש לה קצב צבירת נקודות של אלופה לכל דבר. נצטרך להמשיך בקצב הזה ולשמור על המקום הראשון בכל שבוע. העברנו מסר לליגה שאנחנו קבוצה מצויינת ששומרת על המקום הראשון שלה מהרגע בו היא עלתה אליו ולא מעבר לכך".

איתן טיבי הוסיף: "היה לי חוסר שבשבוע שעבר ישבתי וראיתי מהצד. אין כמו לחזור, בטח בדרבי ובטח כשמנצחים. אני מסכים שהייתה תצוגת הגנה. לאורך העונה אנחנו מציגים יכולת הגנתית מצויינת. היינו ב-10 שחקנים יותר מחצי משחק והצגנו יכולת הגנתית מדהימה של כל הקבוצה".

שחקני מכבי ת&qout;א חוגגים (יניב גונן)
שחקני מכבי ת"א חוגגים (יניב גונן)
 

"המשחק הכי גדול במכבי? שנה שעברה היה בני יהודה, השנה זה הפועל, זה יותר מתוק כי זה דרבי וגם כשאנחנו ב-10 שחקנים וזה לא קל וזה לא מובן מאליו, אין ספק שזה אחד הניצחונות הכי גדולים שהיו לי", הוסיף.

"החיים הרבה יותר קלים כשיש לנו קבוצה שנלחמת וכולם נלחמים אחד בשביל השני, אם זה ערן או כל שחקן שנכנס ונותן את הנשמה לקבוצה", המשיך טיבי. "יש לנו את הפועל עכשיו, שוב, עדיין לא קל שבוע אחרי שבוע דרבי. זה לא מוזר שוב דרבי, זאת המציאות. מישהו יכול לעצור אותנו? זאת שאלה שהיא קשה, כי יש לנו עוד לא מעט משחקים והכל כרגע בידיים שלנו, אסור לנו להרפות ולהיות שאננים בשום מצב ומשחק".
 

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */