יום שבת, 05.10.2024 שעה 03:49

ג'וקוביץ' איבד מערכה ועלה, גאסקה הופתע והודח

אינדיאן וולס: השני בעולם הזיע מול טניסאי אלמוני ויפגוש את צ'יליץ, הצרפתי הפסיד לוורדסקו. נה לי וסיבולקובה ישחזרו את גמר אליפות אוסטרליה

|
נובאק ג´וקוביץ´ מותח את איבריו (רויטרס)
נובאק ג´וקוביץ´ מותח את איבריו (רויטרס)

גמר טורניר אליפות אוסטרליה ישוחזר ברבע גמר טורניר האינדיאן וולס, לאחר שהמדורגת שנייה בעולם, נה לי תפגוש בדומיניקה סיבולקובה, שמתקרבת לטופ10. לי גברה הלילה (בין שלישי לרביעי) 1:6 ו-4:6 על אלכסנדרה ווזניאק הקנדית. סיבולקובה ניצחה בקרב מסקרן די בקלות את פטרה קביטובה הצ'כית 3:6 ו-2:6.

שתיים מהטניסאיות המבטיחות ביותר של השנה האחרונה, סימונה האלפ מרומניה וג'ני בושארד הקנדית נפגשו לקרב מסקרן בשמינית גמר טורניר האינדיאן וולס  בקליפורניה, שבסופו הייתה זו האלפ שרשמה עוד ניצחון חשוב ב-2014, 2:6, 6:1 ו-4:6, עלתה לרבע הגמר והיא קרובה להבטיח לעצמה את המקום החמישי בעולם.

האלפ שפרצה במחצית השנייה של 2013, עם שישה תארים על כל סוגי המשטחים, והמשיכה ב-2014 עם רבע גמר במלבורן ותואר גדול ראשון בדוחא, שלטה במערכה הראשונה והוליכה 0:5, בדרך ל-2:6. האלפ עוד עלתה ל-0:1 במערכה השנייה לפני שבושארד בת ה-20, שהפכה בחודשים האחרונים לכוכבת נוצצת סטייל שראפובה ואיבנוביץ', חזרה עם שישה משחקונים רצופים והשוותה עם 1:6 את מאזן המערכות.

הקנדית שברה ל-3:4 במערכה השלישית ונראתה קרובה לניצחון, אלא שאז האלפ התאפסה מחדש, וכמו ברבים ממשחקיה העונה, התעלתה ברגעי הסיום, זכתה בשלושה משחקונים רצופים ועלתה לרבע הגמר שם תחכה לה משוכה עבירה בדמותה של קאסי דלקווה האוסטרלית שעלתה ללא משחק עקב פרישתה של לורן דיוויס בת ה-20 מארה"ב, שחלתה.

ג´ני בושארד (רויטרס)
ג´ני בושארד לאחר עוד סרב מוצלח (רויטרס)
 

פלביה פנטה האיטלקיה החזירה את קמילה ג'יורג'י שהדיחה את מריה שראפובה אל הקרקע, כשניצחה אותה בדרבי איטלקי בקלות 2:6 ו-1:6. פנטה תפגוש ברבע הגמר את סלואן סטיבנס האמריקנית שסוף סןף מגיעה לטורניר עם רצון ומוטיבציה. סטיבנס גברה 3:6 ו-5:7 על אלייסה קליאבנובה, הטניסאית הרוסיה האחרונה בטורניר .

קרולין ווזניאקי מדנמרק, שעד לפני שנתיים היתה ראשונה בעולם, תמצא עצמה בדירוג הבא מחוץ לטופ-15, לאחר שנוצחה בשמינית הגמר ע"י ילנה ינקוביץ הסרבית, 3:6 ו-1:6. ווזניאקי דווקא פתחה עם 1:3 אבל אז ינקוביץ' השתלטה על המשחק וזכתה בעשרה משחקונים רצופים בדרך לרבע הגמר, שם תפגוש בשלישית בעולם, אגה רדוונסקה מפולין, ששוב יש לה הזדמנות פז לזכות בטורניר. רדוונסקה גברה על אליז קורנה הצרפתיה שהיתה רחוקה נקודה מלנצח את המערכה הראשונה 5:7 ו-3:6.

ילנה ינקוביץ, תחכה לגלות מי היריבה הבאה שלה (רויטרס)
ילנה ינקוביץ, תחכה לגלות מי היריבה הבאה שלה (רויטרס)
 

ג'וקוביץ' איבד מערכה אך עלה, ורדסקו הפתיע את גאסקה
נובאק ג'וקוביץ, השני בעולם, אלוף הטורניר ב-2008 ו-2011 איבד מערכה, אבל הצליח לחזור וניצח את אלחנדרו גונזלאס האלמוני יחסית מקולומביה 1:6, 6:3 ו-1:6. גונזאלס, 91 בעולם, הפסיד עד לטורניר הזה את כל המשחקים שלו בסבב ה-ATP אך הצליח לשבור את נולה ל-3:5 במערכה השנייה ואף להיות חזק מנטלית כדי לסיים אותה. "התחלתי טוב, אבל איבדתי ריכוז במערכה השנייה", אמר הסרבי בסיום. ג'וקוביץ יהיה חייב להעלות את הרמה בשמינית הגמר מול מריאן צ'יליץ.

צ'יליץ הקרואטי ממשיך בעונה המדהימה שלו מאז חבר למאמנו החדש, גוראן איבניסביץ. צ'יליץ רשם את ניצחונו ה-20 העונה (הראשון שעושה זאת ב-2014), כשניצח את טומי רוברדו הספרדי בן ה-34, 3:6 ו-4:6. צ'יליץ שהפסיד משחק אחד מ-17 האחרונים שלו, זכה העונה בטורניר זאגרב, דילרי ביץ והפסיד בגמר טורניר רוטרדם.

נובאק ג´וקוביץ´ בפעולה (רויטרס)
נובאק ג´וקוביץ´ בפעולה (רויטרס)
 

הפתעה נרשמה, כשפרננדו ורדסקו הספרדי, לשעבר שחקן טופ 10, שלח הביתה את רישאר גאסקה התשיעי בעולם, עם 6:7 ו-2:6. ורדסקו שהציל את כל נקודות השבירה של גאסקה מולו, יפגוש בשמינית הגמר את הענק האמריקני, ג'ון איסנר, שניצח את יון סון לו מטיוואן 4:6 ו-3:6.

פליסיאנו לופס הספרדי, שגבר על דודי סלע בסיבוב הראשון, עלה לשמינית הגמר עם 6:1, 3:6 ו-4:6 על מיכאל קוקושקין הקזחי. לופס ישחק מול ג'וליאן בנהטו הצרפתי שגבר על דומיניק צ'ים בן ה-20 מאוסטריה 6:7 ו-3:6.

רוברטו באטיסטה אגוט, הספרדי בן ה-25 שאחראי על הדחתו של תומס ברדיך לפני יומיים, עלה לשמינית הגמר אחרי קרב דרמטי מול ירקו נימניין מפינלנד שהסתיים רק עם 6:8 בשובר השוויון במערכה השלישית. הספרדי שהשלים 2:6, 6:4 ו-6:7 יפגוש בשמינית הגמר את ארנסט גולוביס הלטבי, שגבר על גרגור דימיטרוב הבולגרי, השחקן הצעיר בטופ 20 והחבר של מריה שראפובה, 6:2, 1:6 ו-5:7.

ג´ון איסנר הענק בפעולה (רויטרס)
ג´ון איסנר הענק מחזיר כדור (רויטרס)
 

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */