יום רביעי, 03.07.2024 שעה 04:08
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

סוזה: מיכה? אין הבדל בינו לבין ברק לוי והשאר

המאמן השיב לשאלה מדוע הקשר לא פתח ב-0:1 של מכבי על בית"ר: ״לא אתן להשפיע על החלטותיי". פריצה: "נראה אם הפועל תהרוס". צפו בתקציר

|
מיטרוביץ', זהבי ופריצה מתכוננים לדרבי (יניב גונן)
מיטרוביץ', זהבי ופריצה מתכוננים לדרבי (יניב גונן)

הניצחון של מכבי תל אביב אמש (שני) על בית"ר ירושלים, 0:1 באצטדיון בנתניה, היה ניצחון שאפשר להגיד אותו כ"אנטי מומנטום". הכל הלך נגד הצהובים שבחודש האחרון מציגים יכולת ירודה ממה שהם היו רגילים לספק וגם נגד הירושלמים הדבר היה ברור לעין.

המשחק של הצהובים היה שוב תקוע ולא שוטף והשחקנים של פאולו סוזה, שברוב המשחקים העונה הגיעו למספר מצבים דו ספרתי, התקשו מאוד לאיים על השער של אריאל הרוש. מנגד, שתי הצלות ענק של חואן פאבלו וגם קצת מזל עם החמצות גדולות של בית"ר, סייעו למכבי לשמור על רשת נקייה דווקא במשחק בו חסרה את שלושת הבאנקרים שלה בהגנה - איתן טיבי, קרלוס גארסיה ושרן ייני.

למרות שסוזה טען מול המצלמות בסיום כי היה "משחק פנטסטי עם יכולת טובה שלנו", חלק משחקניו חלקו עליו וטענו: "זה משחק שממש לא משקף את מה שאנחנו מסוגלים להציג. נראינו לא טוב בהרבה חלקים של המשחק".

המאמן בצעד תמוה בחר פעם נוספת שלא לפתוח עם דור מיכה ושיתף אותו רק כמחליף. מיכה כהרגלו, נכנס והביא שינוי וגם בישול נוסף לשער הניצחון של ראדה פריצה ומאמן הצהובים שממשיך להתעקש על השימוש בו כמחליף, מפסיד, שכן מיכה מוכיח פעם אחר פעם שמקומו על הדשא מהפתיחה. 

צפו ב-0:1 למכבי ת"א על בית"ר

סוזה נשאל מדוע מיכה אינו באנקר בהרכב שלו והשיב: "בגלל שהוא שחקן כמו ברק לוי וכל השאר". הפורטוגלי נשאל כהמשך לתשובתו האם הוא לא רואה את כך שמיכה מוסיף לו למשחק דברים שחסרים לו והשיב: "אני לא קורא תיגר על השאלה שלך, כי למרות הרצון שלך, אני לא נותן לאף אחד להשפיע על ההחלטות שלי".

מיכה בכל אופן עשה את שלו עם בישול מספר 6 העונה בליגת העל, ומי שניצל זאת היה ראדה פריצה שכבש את שערו ה-11. "אני חושב שהייתי שמח יותר לאחר המשחק מהבן שלי שרקד על הדשא", אמר השבדי בבדיחות וסיכם את המשחק: "זה ניצחון חשוב מאוד. ידענו שיהיה משחק קשה, לא הצגנו את המיטב שלנו אבל במשחקים כאלה שאתה משחק פחות טוב, חשוב לדעת לקחת את כל הנקודות".

על כך שהמשחק של מכבי פחות שוטף וטוב לאחרונה אמר: "קשה לענות. היו לנו בעיות עם שחקנים פצועים, היו לנו רק שני אימונים עם הקבוצה בשבוע הזה וזה היה שבוע קשה. זאת מעלה גדולה לדעת לנצח כשאתה לא טוב".

סוזה: לשחקנים יש אופי ונחישות

פריצה הוסיף: "אולי רואים את המשחק אחרת מבחוץ ממה שאני רואה. יש לנו חלקים במשחק שאנחנו משחקים טוב. לדעתי בחצי הראשון היינו טובים, בחצי השני נתנו להם יותר מדי מצבים והיינו רשלניים במסירות וזה דבר שנצטרך לשפר".

לקראת הדרבי אמר: "עבר הרבה זמן מאז ששיחקתי בדרבי בפעם האחרונה. בדרבי הקודם לא שיחקתי, אז אני מחכה לכך בקוצר רוח. דרבי הוא דרבי, תהיה מלחמה ומי שתילחם יותר, תנצח לדעתי". על כך שהפועל תבוא כדי לנסות ולהרוס למכבי את האליפות אמר: "בוא נראה אותם מנסים".

על פציעתו של רפי דהן בעקבות התיקול של רובן ראיוס אמר: "מה אני חושב? אפשר להיות עצבני, אבל אף פעם אסור לעשות תאקל כזה על שחקן". פריצה אגב, יחמיץ את המחזור הראשון בפלייאוף לאחר שספג כרטיס צהוב חמישי. 

ג´אן עם בדש. בכורה העונה (יניב גונן)
ג´אן עם בדש. בכורה העונה (יניב גונן)
 

לקראת הדרבי, איתן טיבי, קרלוס גארסיה ושרן ייני הפצועים, אמורים להיות כשירים ולחזור להרכב. גארסיה עבר בדיקה במפשעה שהראתה כי אין מתיחה ומדובר ברגישות בלבד. טיבי אגב, אם יספוג צהוב בדרבי, ייעדר מהמחזור השני בפלייאוף ולאחר שמכבי הבטיחה את המקום הראשון בסיום העונה הסדירה, אם יספוג צהוב מול הפועל, יחמיץ את המשחק נגד ב"ש. 

ועוד פרט קטן מהמשחק אמש, לראשונה העונה לסוזה לא היה ספסל מלא מכיוון ששלושת שחקני ההגנה המרכזיים שלו לא היו בסגל. כתוצאה מכך נרשמו למשחק 17 שחקנים, בהם גם דור ג'אן הצעיר. חלוץ קבוצת הנוער רשם דקות ראשונות לעונה כשנכנס כמחליף במקום ראדי ולמרות שתופקד בקישור, לא התרגש וביצע את המוטל עליו. ג'אן כבר רשם את הופעת הבכורה שלו בליגת העל לפני כשנתיים, אז נכנס כמחליף מול בני יהודה ואף כבש במשחק בו הפסידו הצהובים.

עמותת האוהדים: "טובת האוהד צריכה להיות בראש העדיפויות"
עמותת אוהדי מכבי ת"א, אחים לסמל, הוציאה הודעה על סאגת הדרבי אשר נשלחה גם אל מנהלת הליגה. בהודעה נכתב: "ביום שני הקרוב אמור להתקיים אחד מאירועי השיא של הספורט הישראלי: הדרבי התל אביבי הגדול בכדורגל ובכדורסל. 

מה שמפתיע זה, שזמן קצר לאחר שההתאחדות לכדורגל קבעה שאת הדרבי ישחקו ביום שני, הודיעה מנהלת הכדורסל שגם דרבי הכדורסל יתקיים באותו היום וסמוך לדרבי הכדורגל.

הפרט הטכני הקטן שמנהלת הכדורסל "שכחה" זה ששריקת הפתיחה של הדרבי בכדורגל צפויה להיות באותן הדקות של שריקת הסיום של הדרבי בכדורסל וזה למעשה קובע שאוהדי הקבוצות יאלצו לבחור באחד המשחקים או לוותר על חלק מהדרבי הכדורסל כדי להספיק לדרבי הכדורגל, זה נראה למישהו הגיוני או ספורטיבי?!

אוהדי מכבי (שי לוי)
אוהדי מכבי. "בלי הקהל כולם יהיו מובטלים" (שי לוי)
 

מסקנה אחת ברורה עולה מכל הנושא המביש הזה: אוהדי הספורט בישראל לא נספרים, הנוחות שלנו לא מעניינת אף אחד והתשוקה והאהדה שלנו נלקחת כמובנת מאליה ולא בפעם הראשונה.

אנחנו קוראים מכאן לכל מקבלי ההחלטות בנושא, הגיע הזמן שטובת האוהד תהיה בראש סדרי העדיפויות ולא טובתם של הספונסרים, הערוצים ממלכתיים או שיקולי רייטינג שונים.

הגיע הזמן שתפנימו, שבלעדי הקהל שמגיע למגרשים אתם תהיו מובטלים, קחו אותו בחשבון, תתחשבו, תיצרו לנו ספורט הוגן, תחרותי עם שיקולים שבאים לטובת האוהדים ולא לטובת העסקנים ואנחנו בטוחים שאתם תצאו נשכרים מהנושא".
 

אסור לפספס
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */