יום שישי, 05.07.2024 שעה 08:26

פסטיבל צ'לטנהאם: מרוצי סוסים ו-20 מיליון ש"ח

הפסטיבל היוקרתי באנגליה ייצא לדרך היום ב-15:30: 70,000 צופים ישאגו ו-110 אלף ליטרים של בירה יימזגו. כל הפרטים והסוסים הפייבוריטים בפנים

|
בובס וורת´ בפעולה (רויטרס)
בובס וורת´ בפעולה (רויטרס)

70,000 צופים ישמיעו את השאגה המסורתית, כאשר המרוץ הראשון בפסטיבל צ'לטנהאם ייצא לדרך היום (שלישי) ב-15:30. הפסטיבל הוא האירוע המרכזי של עונת מרוצי הקפיצות ומפגיש את טובי הסוסים שמתחרים גם באי הבריטי וגם באירלנד, מאורע שלא קורה לעתים קרובות במהלך השנה. במשך ארבעת ימי הפסטיבל (11-14.3) יוזנקו 27 מרוצים, כשהמנצחים יחלקו בפרסים בגובה של 20 מיליון ש"ח.

לחצו כאן לאתר הרייסר

מלבד הצופים שממלאים את היציעים במסלול, מיליונים ברחבי העולם יצפו במרוצים בשידור ישיר וכמובן יהמרו על זהות המנצחים, כאשר על פי הערכות בכל העולם מתבצעים הימורים בסך 3.3 מיליארד ש"ח על תוצאות כל מרוצי הפסטיבל.

השנה, בפעם הראשונה, גם בישראל ניתן יהיה ליהנות מחוויית ההימור והצפייה בפסטיבל צ'לטנהאם באמצעות מותג Racer באתר racer.co.il ובתחנות נבחרות. לחצו כאן

שיא הפסטיבל מתרחש ביום שישי במרוץ הגולד קאפ ב-17:20. המרוץ מתקיים למרחק של 5,300 מ' והסוסים המתחרים נדרשים לקפוץ על פני 22 מכשולים, כל הדרך אל הגביע הנכסף ואל פרס כספי בשווי של מעל ל-2.5 מיליון ש"ח. גביע הזהב, שעל שמו נקרא המרוץ ומחולק בסיומו למנצח, מיוצר כל שנה מחדש. הוא מכיל 10 אונקיות זהב ושוויו כ-50,000 ש"ח.

זה הגיע: פסטיבל צ'לטנהאם

הסוס בובס וורת', מנצח המרוץ בשנה שעברה, הוא הפייבוריט לניצחון גם הפעם. הסוסים סליביניאקו קונטי וטריולו ד'אלן יתנו לו פייט.

מלבד הגולד קאפ ישנם שלושה מרוצים מרכזיים נוספים, אחד בכל יום: ביום שלישי נערך מרוץ אליפות המשוכות (שעה 17:20), מרוץ המשוכות החשוב של עונת הקפיצות, שמיועד לסוסים בני ארבע ומעלה למרחק של 3.3 ק"מ. במהלך המרוץ הסוסים קופצים מעל שמונה משוכות.

הסוס הוריקן פליי ינסה לזכות במרוץ הזה בפעם השלישית. לזכותו של הוריקן פליי 19 נצחונות במרוצים ברמה הגבוהה ביותר, שיא של כל הזמנים. מי שינסו להפתיע יהיו הסוסים דה ניו וואן ואוור קונור.

וויליאם וקייט מידלטון בין הצופים (רויטרס)
וויליאם וקייט מידלטון בין הצופים (רויטרס)
 

המרוץ המרכזי ביום רביעי הוא מרוץ מכשולים על שם המלכה האם (שעה 17:20). המרוץ מיועד לסוסים בני חמש ומעלה למרחק של 3.2 ק"מ, במהלכו הם קופצים מעל 12 מכשולים.

הסוס סייר דה גרוג'י ינסה לנצל את העדרו של ספרינטר סאקרה, שלא נמצא בשיא כושרו, ולהאריך את רצף הנצחונות שלו לארבעה.

ביום חמישי המוקד חוזר למרוצי המשוכות, כשהמרוץ המרכזי (שעה 17:20) הוא מרוץ עולמי לסוסים בני ארבע ומעלה למרחק של 4.8 ק"מ, במהלכו הם קופצים מעל 12 משוכות.

הסוס ביג באקס, שניצח את המרוץ הזה ארבע פעמים ברציפות בשנים 2009-2012, הוא השם הגדול במרוץ הזה. בשנה שעברה הוא נעדר מהפסטיבל בגלל פציעה, שהשביתה אותו מפעילות למשך יותר משנה. מי שתנסה לנצל את החלודה של ביג באקס היא הסוסה אנני פאוור, שניצחה את כל עשרת המרוצים שלה בקריירה.

בנוסף לתארים המחולקים לסוסים, קיימת גם אליפות הרוכבים, כשבסופה הרוכב שזכה במספר הנצחונות הגדול ביותר מוכרז לרוכב המצטיין. בשנת 2013 היה זה הרוכב האירי רובי וולש שזכה בתואר, לאחר שהשיג ארבעה נצחונות במהלך הפסטיבל. זאת היתה הזכייה החמישית של וולש בתואר בשש השנים האחרונות, והוא גם מחזיק בשיא הנצחונות לרוכב בפסטיבל עם 28 נצחונות בסך הכל. ניקי הנדרסון הוא המאמן המצליח בהיסטוריה של הפסטיבל, כשהסוסים שלו ניצחו 50 מרוצים בצ'לטנהאם.

הקהל מריע (רויטרס)
הקהל מריע (רויטרס)
 

פסטיבל צ'לטנהאם – עובדות ומספרים
במהלך ארבעת ימי הפסטיבל יגמעו הצופים כ-110 אלף ליטר של הבירה הלאומית האירית "גינס", בנוסף ל-240 אלף בקבוקי בירה אחרים. בשנה שעברה נכחו בארבעת ימי המרוצים 235,125 צופים. תרומתו של הפסטיבל לכלכלה המקומית היא כ-250 מיליון ש"ח.

מספר העובדים המועסקים באופן קבוע במסלול הוא 60. במהלך מפגש של מספר ימים במסלול עולה מספר העובדים לכ-1,000. במהלך ארבעת ימי הפסטיבל מועסקים במסלול כ-5,000 עובדים.

לחצו כאן לאתר הרייסר

בואו להרוויח ממרוצי סוסים

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */