יום שישי, 05.07.2024 שעה 07:41
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
62%2325-239129הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
50%2664-248130הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2435-243130הפועל עפולה
40%2503-244930בני הרצליה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
30%2553-233330הפועל אילת
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 74 - 82
  • הפועל ת"א

למי ששכח, זו האלופה: הצהרת הכוונת של חיפה

הירוקים שבו ממלחה עם 93:99 ענק על י-ם, קוז'יקרו על שיא הנק' של יבזורי: "צריך לבדוק מה הוא אכל". חניכיו של פרנקו הציגו מספרים של משחק מחשב

|
דגן יבזורי על הפרקט (חגי ניזרי)
דגן יבזורי על הפרקט (חגי ניזרי)

מכבי חיפה סיפקה אמש הצהרת כוונות רצינית לקראת פתיחת הסיבוב השלישי אחרי שרשמה ניצחון חוץ מרשים 93:99 על הפועל ירושלים במלחה והזכירה לכל מי ששכח שעדיין מדובר באלופת המדינה.
"יש לי שחקנים שלקחו אליפויות ושהיו במשחקים גדולים ומעמדים גדולים והם ידעו להרים את הרמה כשצריך", התייחס המאמן המנצח דני פרנקו בסיום המשחק ליכולת המנטאלית של שחקניו שהתגברו על רבע ראשון חלש והוכיחו עליונות על האדומים מהרבע השני ואילך.

ניצחון ביתי היה סוגר לירושלים חמישה חודשים רצופים ללא הפסד ליגה במלחה כאשר בפעם האחרונה שבראד גרינברג וחניכיו שמטו משחק בית בזירה המקומית היה זה נגד מכבי אשדוד במחזור הפתיחה של העונה באוקטובר 2013. מאז זרמו הרבה מים בנהר ומהקבוצה האשדודית המנצחת התחלפו לא רק המאמן אלא גם שני זרים שהצטיינו באותו משחק ואילו ירושלים, החלה כדור שלג של הפסדים אותו היא תנסה לעצור בעוד יומיים במשחק הגומלין מול אולם הגרמנית בשמינית גמר היורוקאפ.

חזרה לחגיגה הירוקה. כל מי שהטריח עצמו למלחה למרות הגשם, הקור והערפל הכבד בבירה ראה את ירושלים פותחת את ההתמודדות בטירוף כאשר האדומים
טסו ברבע הראשון ליתרון דו-ספרתי בקלילות וסגרו את עשר הדקות הראשונות ביתרון 17:30 כשהם מדייקים ב-12 מ-13 הזריקות הראשונות מהשדה וקולעים ב-92% בסך הכל. לצורך המחשה, הנתונים ההזויים הללו קשים להשגה אפילו במשחק ה-NBA 2K14. 

36 נק׳ ליבזורי! חיפה ניצחה בי-ם

אלא שהרבע השני היה סיפור שונה לגמרי. המקומיים נכנסו לשאננות רצינית ואיפשרו למורן רוט ודגן יבזורי להוליך ריצה מטורפת של 2:20 תוך פחות מארבע דקות ולנעול את המחצית בפיגור 49:45 בלבד.

יותם הלפרין שזרק 1-6 שלשות בהפסד היורוקאפ לאולם הגיע מפוקס וסיים את המחצית הראשונה עם 4 מ-4 מהשדה (2-2 לשלוש) ועשר נקודות. מנגד, שתי נקודות ומחצית אנמית במיוחד של דונטה סמית' לצד 12 הנקודות ב-100% של יבזורי לא סיפקו שום אינדיקציה לגבי מה שקרה בהמשך המשחק. 

הקלע מהעמק חורר את הרשתות במלחה ורשם שיא קריירה של 36 נקודות מתוכם שבע מעשר צליפות מחוץ לקשת.

"יש לי שחקנים שלקחו אליפויות"

בסיום המשחק הקהל הירושלמי העניק סטנדינג אוביישן לחיפאי לאחר שצפה באחת מתצוגות הקליעה הגדולות ביותר של שחקן ישראלי בכל הזמנים. "הקהל במלחה תמיד יודע להעריך שחקנים שנתנו משחקים גדולים. זה קהל שמבין כדורסל ואני לא חושב שיש זר בליגה שיכול לתת תפוקה כמו שהוא נתן כאן", התייחס פרנקו למחיאות הכפיים של הקהל הירושלמי.

מקצועית, פרנקו התעלה מספר דרגות מעל בראד גרינברג שהודה בסיום, ״עשיתי טעויות עם הגנה שלנו ולא הגבתי לסיטואציות במשחק״. פרנקו שבדיוק השלים עונה גדולה עם נתניה, היה מועמד בכיר בקיץ החולף לקבל את תפקיד מאמן ירושלים וסגר מיני-חשבון עם הבעלים האמריקאי ארן טלם שדחף למנות את חברו הקרוב גרינברג. 

השינויים ההגנתיים של פרנקו הקשו על ירושלים וחשפו את הקושי של האדומים לשחק נגד הגנה איזורית ומאצ׳-אפ זון בדיוק כפי שהתקשתה נגד הרצליה ונס ציונה בסיבוב הקודם ומול מכבי תל אביב.

מורן רוט בטירוף (חגי ניזרי)
מורן רוט בטירוף (חגי ניזרי)
 

"קשה לזרוק עם כדור פינג פונג לתוך הטבעת אבל דגן רשמית קיבל את הכותרת של גאון כדורסל ואני מאוד שמח שהוא בצד שלי", קפטן הירוקים עידו קוז'יקרו אמר ל-ONE. "סקופ, בשישי בערב נפגשנו אני ואשתי עם דגן ואשתו לארוחת ערב. אני עדיין לא יודע מה הוא אכל אבל אני הולך לברר ולאכול את זה שבוע הבא", הסנטר הוסיף.

עד אתמול, פרנקו ושחקניו גברו בעיקר על הקטנות של הליגה ויצאו פראיירים מול "הגדולות" עם חמישה הפסדים לשלושת הקבוצות שמשלימות את הרביעייה הראשונה.

6.4 הוא ממוצע הנקודות של הירוקים בהפסדים למכבי ת"א, הפועל ת"א והפועל ירושלים ואתמול חיפה ניצחה בדיוק בשש נקודות הפרש. את המשחק עצמו אגב סמית' סיים עם שורה סטטיסטית של 11 נקודות ושמונה אסיסטים. זוכרים את עשר הנקודות של הלפרין במחצית? קפטן ירושלים סיכם מחצית שנייה עלובה עם שתי נקודות בלבד שהושגו מקו העונשין כשמהשדה הוא מאיים רק פעם אחת בלבד. 

קוז´יקרו. חוזר למלחה בשמחה (חגי ניזרי)
קוז´יקרו. חוזר למלחה בשמחה (חגי ניזרי)
 

גם ליאור אליהו רשם ערב פושר של 10 נקודות ושישה כדורים אך זכה לשיעור בהגנה מאקס האדומים בראיין רנדל הנהדר שסיפק ארבעה חסימות – כולם על חשבון אליהו. 

בשבוע הבא תיפגשנה שתי הקבוצות שוב במלחה בפתיחת הסיבוב השלישי וקוז'יקרו כבר לא יכול לחכות. "אנחנו חוזרים לכאן בשמחה. כל הקבוצות בליגה מצויינות ואין אף משחק קל כי כולם רוצות לנצח ולכולם יש שחקנים טובים". הענק הירוק שמסיים חוזה בקיץ נמצא בשיחות עם ראשי המועדון על המשך דרכו לעונה נוספת כאשר בנוסף יקבל תפקיד מקצועי בקבוצה. "שיהיה מה להגיד אני אגיד", התייחס קוז'יקרו לעניין. "כרגע זה בשלב של דיבורים ואין לי מה לחדש. בינתיים אני לא פורש ורוצה ליהנות ממה שיש עכשיו".

בדומה לתצוגת הקליעות של יבזורי ורוט, ירושלים התקשתה מאוד נגד הקלעים של אולם כאשר גרינברג צופה שהמשימה שעומדת לעיני קבוצתו, לנצח את הגרמנים בשלוש נקודות הפרש כדי להעפיל לרבע הגמר הינה קשה ביותר.

בראד גרינברג. יתאושש מול אולם? (חגי ניזרי)
בראד גרינברג. יתאושש מול אולם? (חגי ניזרי)
 

״יש לנו חבר׳ה קשוחים בחדר הלבשה והם רוצים לנצח את אולם ויודעים שהיריבה קבוצת קליעה מצויינת לשלוש עם הרבה נשקים״, אמר גרינברג. ״אנחנו חייבים למנוע מהם קליעות לשלוש, אין להם משחק פנים ברמה גבוהה ואסור לעזור על הגבוהים שלהם כי הקלעים שלהם קשוחים מאוד ויחפשו את הזריקה בכל הזדמנות. אולם קבוצה שמשחקת מהר ורצה הרבה עם קלעים טובים. שיחקנו טוב יותר מהם למשך שלושה רבעים וזה לא הספיק, אנחנו עכשיו חייבים לתת ארבעה רבעים חזקים״.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */