יום שבת, 05.10.2024 שעה 03:07
ליגת ווינר סל 24-25
00-00עירוני קריית אתא
00-00הפועל עפולה
00-00עירוני נס ציונה
00-00הפועל ירושלים
00-00הפועל גליל עליון
00-00בני הרצליה
00-00הפועל ת"א
00-00עירוני רמת גן
00-00הפועל חיפה
00-00מכבי ת"א
00-00גלבוע/גליל
00-00אליצור נתניה
00-00הפועל ב"ש/דימונה
00-00הפועל חולון
לוח משחקים
  • עירוני קריית אתא
  • ראשון, 06/10, 19:45
  • הפועל עפולה
  • הפועל גליל עליון
  • ראשון, 06/10, 20:00
  • בני הרצליה
  • עירוני נס ציונה
  • ראשון, 06/10, 21:05
  • הפועל ירושלים
  • גלבוע/גליל
  • רביעי, 09/10, 18:50
  • אליצור נתניה
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • רביעי, 30/10, 20:15
  • הפועל חולון
  • הפועל ת"א
  • שלישי, 31/12, 00:00
  • עירוני רמת גן
  • הפועל חיפה
  • שלישי, 31/12, 00:00
  • מכבי ת"א

אדלשטיין: פניני? חלוץ דיבר על ערכים, זה חשוב

מאמן הנבחרת הטרי הוצג והתייחס לקפטן מכבי ת"א: "הנבחרת היא לא שלי, נפתור גם את זה. המינוי הוא חלום שהתגשם". חלוץ: "הנבחרת היא יחידת עילית"

|
ענבר, חלוץ ואדלשטיין (חגי ניזרי)
ענבר, חלוץ ואדלשטיין (חגי ניזרי)

מאמן הפועל תל אביב, ארז אדלשטיין, הוצג היום (ראשון) במסיבת עיתונאים רשמית באיגוד הכדורסל כמאמנה החדש של נבחרת ישראל.

לאחר כל הסאגה סביב התפקיד, כשלאיש לא היה ברור מי ימונה ומתי, הוחלט לבסוף לאחר התייעצות של כל הנוגעים בדבר, למנות את אדלשטיין לתפקיד היוקרתי לו חיכה במשך שנים רבות.

המאמן מונה במקומו של אריק שיבק, שנכשל עם הנבחרת באליפות אירופה שנערכה בקיץ האחרון. 

אדלשטיין יוביל את הנבחרת במוקדמות יורובאסקט 2015 וינסה להעפיל עם הנבחרת לאליפות אירופה שתיערך באוקראינה. בבית המוקדמות יפגוש אדלשטיין את נבחרות הולנד, מונטנגרו ובולגריה.

יו"ר האיגוד, דני חלוץ פתח בדברים ואמר: "זהו אירוע חגיגי שבו אנחנו עושים צעד ראשון בדרך ארוכה שאני מקווה תביא אותנו לתוצאות המיוחלות. אני מברך את עדן ענבר על זכייתו בגביע המדינה לנשים ואני מקווה שזה מראה שכשיש איכות, יש תוצאות".

"שמו של ארז אדלשטיין הולך לפניו, במיוחד לאור הדרך בו הוא מוביל את קבוצתו, וזה בא לידי ביטוי בהישגים. נקודת הייחוס הוא לעבור את ההישג האחרון של הנבחרת ואם נעמוד בזה זה יהיה יפה מאוד. צריך לזכור שהמאמנים ייצטרכו לבחור את השחקנים הנכונים, שיביאו את הערכים הנכונים".

דן חלוץ (חגי ניזרי)
דן חלוץ (חגי ניזרי)
 

"זו ההזדמנות הנאותה לברך על הישגם של המאמנים הקודמים. אריק שיבק עשה עבודה טובה ימשיך באיגוד כראש האגף המקצועי וכמובן אלי רבי, שעשה חיל בנבחרת הנשים והביא אותם ל-3 אליפויות אירופה".

"אני רוצה לאחל בהצלחה לארז ולעדן, שייקבלו את כל הכלים להצלחה ואני מקווה שכולם יסתערו על המטרות".

מאמן הנבחרת החדש, ארז אדלשטיין, התייחס גם הוא למינוי שלו ואמר: "אני מאוד נרגש, הימים האחרונים הם סוג של חלום שהתגשם. כשאתה מתחיל לאמן כדורסל אתה לא חולם על זה. אני לא ישן בימים האחרונים כי אני מרגיש את כובד המשקל והאחריות".

"אתמול חזרתי לעפולה וראיתי שדיברו עם כולם עלי. עבדתי בכל הנבחרות, אבל אני נכנס לנעליים גדולות של מאמנים גדולים שעבדו פה. תודה לאריק שיבק שעשה עבודה גדולה ואני שמח מאוד. אני כולי פה בשביל המטרה וכולם יודעים מה מחכה לנבחרת בקיץ. אני מקווה שיישאר קונצנזוס לגבי הנבחרת. שיבק הסביר לי כמה המשימה קשה ומורכבת, אבל נלמד אותה".

אדלשטיין (חגי ניזרי)
אדלשטיין. "נלמד את המשימה" (חגי ניזרי)
 

"יש אנשים שמנסים לקבוע את סדר היום של הנבחרת ואתייחס גם לזה. יש לי רעיונות ומחשבות, אבל ארצה לשמוע את כל האנשים שיש להם מה להגיד. אשב ואלמד את הנושא למרות שבעמי אני חי ואנסה לקבל את כל ההחלטות הטובות לגבי סגל, צוות האימון וטורנירי ההכנה. שיהיה לנו בהצלחה לכולם".

על הבעיות של הכדורסל הישראלי והצעירים אמר אדלשטיין: "לכדורסל הישראלי יש בעיות, אני לא בא לפתור אותם. המשימה היא לעלות לאליפות אירופה והיא קשה יותר מהקמפיין הקודם, ששם היה מקום לתקן. הפעם יש פחות משחקים וכל משחק קובע. זה לא הזמן לקדם צעירים ואם יש בנאדם בן 35 שיכול לעזור לי, אני אקח אותו".

אדלשטיין: "לא אתייחס שמית לאף אחד"
"לגבי הצעירים, רובם לא משחקים בליגת העל, וקשה לראות אותם משחקים פעמיים בשבוע ברמות הגבוהות. זו בעיה שצריך לטפל בה".

"יש עמדות שאנחנו יותר חזקים ופחות חזקים. נקבל החלטה לגבי סגנון המשחק שלנו ונבחר את השחקנים עם ניסיון בנבחרות ושההתאקלמות שלהם תהיה קלה ביותר. האימונים יתחילו מאוחר ויש שחקנים שייצטרכו לעבוד קודם. אנחנו נשב ונחשוב".

על זימונו של גיא פניני אמר: "אני לא אתייחס לנושא הזה, למרות שחוץ ממשאל עם עשו הכל בנושא הזה. על נושא פניני, שציטטו אותי בעבר, ציטטו אותי לא נכון בנושא. הנבחרת היא לא פרטית של ארז אדלשטיין ולא של הפועל או מכבי. אמרתי שאני לא בא לפתור בעיות והיו"ר דיבר על ערכים, שזה חשוב בעיניי. נשב ונפתור גם את הבעיה הזו".

ארז אדלשטיין. מתכונן לתפקיד החדש (חגי ניזרי)
ארז אדלשטיין. מתכונן לתפקיד החדש (חגי ניזרי)
 

על אפשרות זימונו של מתן נאור ורביב לימונד אמר אדלשטיין: "אני לא רוצה להתייחס שמית לאף אחד. אני לא עושה חשבון לגיל, אם מישהו מתאים למשימה אז אני אזמין אותו. אני רוצה לראות תשוקה בעיניים ומחויבות. חשוב לדעת מבחינתי אם נבחרת ישראל זו חובה או זכות. האם אנחנו צריכים לחייב אנשים להגיע או לא".

"הנבחרת היא לא בן חורג, בעשרה ימים האחרונים אני שומע שבכל מקום אנשים מחכים לקיץ הזה. הנבחרת הגיעה להישגים יפים באליפות אירופה ואני חושב שהנבחרת היא ממש לא בן חורג. אני רוצה להאמין שבסיפור הזה התחושה מוטעית".

"בקדנציה הקודמת נעשו פעולות לקחת את הנבחרת לפריפריה. ברגע שכל הסגל יגיע, אני מקווה שיהיה באז וצריך לחשוב איך עושים את זה. כאחד שכדורסל הוא כל עולמי, לא מרגיש את זה. אני עברתי את כל הדרך בנבחרות ובכדורסל. היו לי עונות טובות ועונות פחות טובות. כיף לשמוע שכולם שמחים מהעונה האחרונה עם הפועל, אבל אני פה כמאמן נבחרת".

על הצוות האימון שימנה אמר אדלשטיין: "יש לי רעיונות, אבל לא אפרסם כלום עד שאשב עם מי שצריך ואגיע למסקנות".

חלוץ: "הנבחרת אינה הבן החורג של אף אחד"
חלוץ התייחס לאמירה על הבן חורג: "הנבחרת היא לעולם לא תהיה בן חורג. היא גולת הכותרת של כל תכלית הפעולה. יש שני קצוות למקל הזה - הילדים שייצמחו להיות שחקני נבחרת. ויש מובן של להביא את האנשים הטובים ביותר. בקצה השני - הנבחרת צריכה להיות משאת נפשו של כל שחקן - לייצג את מדינת ישראל. אין יותר חשוב וערכי מזה. כל שחקן שפונים אליו צריך לקפוץ על העגלה ולהגיע, גם אם זה כלול בוויתור על הנאות".

"מאמן נבחרת ישראל לעולם יהיה סמכות העל המקצועית בכל תקופת שירותו. מאמן נבחרת בא לפחות לסבב שלם. הנחת העבודה היא שנצליח, זה בוודאי סבב של שנתיים ואני לא רואה שום פסול שזה יהיה סבב של שנתיים או של 4 שנים. דעתו של מאמן הנבחרת נחשבת מעבר לאימון עצמו של הנבחרת".

חלוץ ואדלשטיין (חגי ניזרי)
חלוץ ואדלשטיין. "יהיה הסמכות העל המקצועית" (חגי ניזרי)
 

בנושא אריק שיבק אמר חלוץ: "עוד לא נאמרה המילה האחרונה של שיבק באגף המקצועי ודברים עוד יכולים להשתנות. זה חשוב שהשחקנים שהמאמן ירצה יגיעו לנבחרת. זה זכות וחובה משולבים יחדיו. ואני מוכן להצטרף לארז ולשכנע שחקנים שצריכים להיות בנבחרת ואני מקווה שלא יהיה צורך לכך".

"הארנה בירושלים לא תהיה מוכנה בקרוב, אבל כשהיא תהיה מוכנה, שם נבחרת ישראל צריכה לשחק".

אדלשטיין: "נעשה הכל כדי להביא את מקל לנבחרת"
אדלשטיין התייחס גם הוא לנושא האולם: "במשחק הראשון של הנבחרת באוגוסט נוקיה לא פנוי בגלל קרקס. ל-11 אלף איש בנוקיה אין תחליף וננסה למצוא אולם אחר".

בנושא המתאזרחים אמר אדלשטיין: "קשה להיכנס לזה שמית ואנחנו נמצא את הפתרון הטוב ביותר לזה לאחר שנשב ונדבר על זה".

אדלשטיין (חגי ניזרי)
אדלשטיין (חגי ניזרי)
 

"הכדורסל הישראלי בשנים האחרונות עובר לשני גארדים וזה כך גם באירופה. אעשה דברים שמתאימים לחומר השחקנים ולא אבוא מהבית עם דברים מוכנים. לנבחרת אין סנטר אימתני וכך נעבוד. רוב הקולג'ים גם משחקים ככה וזה נותן המון תנועתיות ואופציות מסירה וביטוי ליכולת אישית. שחקנים יאהבו את זה ואחד משחק בשביל כולם".

חלוץ סיכם: “במשאבים המעטים שעומדים לרשות האיגוד, ינסה לעשות את המירב. נצטרך להביא משאבים מבחוץ וגם הטוטו ומשרד הספורט ייצטרכו להיות שותפים לדבר הזה. אין שפנים בכיס בנושא הזה".

אדלשטיין גם הוא סיכם והתייחס לנושא גל מקל: “אעשה את המקסימום ולהביא את גל מקל לנבחרת ישראל. אם צריך ניסע לשם ונביא אותו".

ענבר: "יש לו משימה לא פשוטה"
מאמנה החדש של נבחרת הנשים, עדן ענבר הוצג גם הוא במסע"ת ואמר: "תודה רבה על הברכות. יש לנו משימה של מוקדמות אליפות אירופה עם קרואטיה ובולגריה. המטרה היא להגיע לאליפות אירופה שתיערך בשנה הבאה. זו משימה לא פשוטה עם נבחרות טובות וזוהי מטרה בהישג יד ואני תקווה שנעמוד במשימה שהצבנו לעצמנו".

עדן ענבר (חגי ניזרי)
עדן ענבר (חגי ניזרי)
 

"ברמה האישית זה רגע מרגש, כל מאמן כדורסל מתחיל חולם על הרגע הזה של לאמן נבחרת לאומית. זה דבר מרגש, אחריות גדולה וסיפוק גדול. אני מרגיז את ההתרגשות והאחריות הרבה ואני מקווה שנעשה את מה שאנחנו צריכים לעשות".

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */