יום שבת, 05.10.2024 שעה 08:55

המהפכה בדרך: נייקי השיקה את נעל ה-Magista

ענקית הספורט משנה את עולם הכדורגל עם הנעל החדשנית, שכוללת בתוכה גרב מיוחד. הנעל אמורה לשפר את ביצועי השחקנים. אינייסטה וגצה כבר מתלהבים

|
מג´יסטה. תשנה את עולם הכדורגל
מג´יסטה. תשנה את עולם הכדורגל

חברת נייקי העולמית השיקה היום (חמישי) בברצלונה את הנעל החדשה שלה ה-Magista Football. הנעל החדשה, המתהדרת בגזרה ייחודית,  מצויידת בטכנולוגיית Nike Flyknit המקנה אחיזה, תחושה ושליטה חסרת תקדים בכדור

נעלי Magista Football החדשות בנויות על היסטוריה של חדשנות פורצת דרך בכל הקשור לעיצוב וביצועים, מגדירות מחדש את הדרך שבה צריכה להיראות ולהרגיש נעל כדורגל. 

הנעליים, שעיצובן ממוקד בשיפור האחיזה, המגע והיציבה, מכוונות ללבו של ה-playmaker  היצירתי. אותו שחקן שעושה את המשחק, לטוב ולרע. טכנולוגיית ה- Flyknit  הותאמה במיוחד לצרכי הכדורגל, והיא מאפשרת להביא את כף הרגל קרוב יותר אל הכדור, דבר התורם לתחושה משופרת ולשליטה טובה יותר בכדור.

"נייקי תמיד שמה לעצמה למטרה לתת מענה לדרישות הביצועים הספציפיות של הספורטאי ולתגבר את מערך המיומנויות הייחודי שלו. מבחינה זו, מגיעות נעלי Magista ממורשת עשירה של עיצוב וחדשנות", אמר מארק פארקר, מנכ"ל ונשיא נייקי.

מג´יסטה (ONE)
מג´יסטה. השחקנים מתלהבים
 

ה-Magista, שנולדו לאחר ארבע שנים של מחקר ופיתוח במעבדת המחקר של נייקי ספורט, ולאור פידבקים שהתקבלו משחקני ההתקפה הטובים בעולם, ביניהם גם אנדרס אינייסטה מברצלונה וקשר באיירן מינכן מריו גצה, נועדו לאפשר יצירתיות קטלנית במשחק שבו מרחב פעולה הוא דבר יקר ערך.

"עם Magista יצרנו נעל המעניקה תחושת המשכיות לגוף השחקן. לא מדובר פה על נעל שמתלבשת על הרגל, אלא על נעל שעובדת עם כף הרגל כיחידה אחת", אמר פיל מקרטני, סמנכ"ל ב-Nike Sport Performance Footwear. "הסרת המכשולים הפיזיים, מאפשרת לשחקנים לשחרר את הפוטנציאל ואת היצירתיות שלהם".    

טכנולוגיית Flyknit מביאה איתה אחיזה ושליטה חסרות תקדים על-ידי יצירה של מעין "עור שני", נעל דמויית גרב שהחוזק והתמיכה שהיא מעניקה הוכנסו ישירות לתוך הנעל. עוד צוידו ה-Magista במפתח-  Dynamic Fit הנועל את כף הרגל ומגביר את המודעות לתנועות הגוף ולמגע עם הקרקע ועם הכדור.

"מפתח האמצע (mid-cut) בטכנולוגיית Dynamic Fit הוא לא רק שדרוג ויזואלי, הוא גם מייצר תחושה מוגברת של הכדור ומשפר את המגע של השחקן בכדור", הוסיף מקרטני, "חיתוך האמצע מאפשר לכף הרגל, לקרסול ולחלק התחתון של הרגל לעבוד יחד כיחידה אחת בדגש על התנועה הטבעית שלהם".

מג´יסטה (ONE)
מג´יסטה. ההשקה מברצלונה
 

בנויות למשחק חסר מעצורים
 ה-Magista נוצרו עבור שחקן הנמצא כל הזמן בתנועה, מייצר התקפה ומכתיב את מהלך המשחק. במשחק שהפך היום מהיר מאי פעם, הן מנטלית והן פיזית, ושמרחב הפעולה בו מצומצם מאוד, השליטה בכדור במהירויות גבוהות היא חיונית.

על מנת ששחקן Magista ייצר כל הזמן הזדמנויות על המגרש, הוא צריך לחשוב כל הזמן על המהלכים הבאים, לראות את אותה מסירה גורלית שאף אחד אחר לא רואה. ה-Magista משחררות את השחקן מהכבלים הפיזיים ומאפשרות לו למצות את מלוא הפוטנציאל ולהתמקד באותו שבריר שנייה שיכול לשנות את המשחק.

"האחיזה של הנעל הזאת כל-כך ייחודית שאני פשוט לא חושב עליה כשאני נועל אותה", אמר אנדרס אינייסטה. "זה מאפשר לי לזוז באופן אינסטינקטיבי בדרך שאני צריך ועם יותר ביטחון". 

טכנולוגיית  Nike Flyknit 
טכנולוגיית Nike Flyknit שהוכנסה לראשונה בדגמי Nike Running ב-2012 ולאחרונה גם בנעלי הכדורסל KOBE 9 Elite, קוראת תיגר על תהליכי הייצור המקובלים ומציגה גפה מהונדסת המיוצרת מחוטים מיוחדים.

"טכנולוגיית Flyknit היא כלי המאפשר לנו ליצור נעליים בעלות אחיזה מהפכנית המקנות לנועל תחושה דמויית גרב", אמר מקרטני. "אנחנו בונים על פוטנציאל "משנה המשחק" של טכנולוגיית Flyknit  ומייעדים אותה באופן ספציפי לעולם הכדורגל. טכנולוגיית Nike Flyknit המעניקה מטבעה תחושה של "עור שני", מקרבת את הרגל אל הכדור ויוצרת אחיזה אולטרה טבעית.

אינייסטה (ONE)
אינייסטה. כבר שיחק עם הנעל
 

ה-Magista, העושות שימוש באימום ייעודי של נייקי וב-Nike Flyknit מציעות אחיזה צמודה ורכה לקשת כף הרגל, לעקב ולקדמת כף הרגל, והתוספת המבורכת של מפתח Dynamic Fit יוצרת מעין מעטפת לכף הרגל ונועלת אותה למקומה בתוך הנעל.

"הרעיון של Flyknit בשילוב עם מפתח Dynamic Fit הפך כמעט מובן מאליו ברגע שהתחלנו לבדוק את אבות הטיפוס הראשונים של הנעל. החוויה הייתה חדשה לחלוטין עבורנו", אמר מקרטני. "זה כמו ללבוש כפפה. כפפה מתחילה בשורש כף היד ולא במעלה האמה. המעבר החופשי הזה בין הקרסול לשוק נחוץ כדי לא להפריע לתנועה הטבעית של הגוף".

כשצוות העיצוב של נייקי עבד על גובה מפתח הנעל, התברר לו בעקבות פידבק שקיבל משחקנים, שמפתח אמצע כזה המותאם לתנועה חופשית יותר, לא רק מספק אחיזה איתנה יותר, אלא שהשחקנים הרגישו גם יותר בטוחים בתנועותיהם ויותר מודעים להן.

על מנת להוסיף עוד חוזק ותמיכה לכף הרגל, הוסיפו המעצבים את חוטי Brio Cables. חוטים אלה תפורים ישירות לתוך הגפה העשויה רצועה אחת ונועלים אותה אל הסוליה החיצונית לבניית חוזק בדומה לכבלים של גשר תלוי.

שליטה משופרת בכדור ובגוף
עוד צוידו ה-Magista בגפה בעלת מרקם תל-ממדי המייצרת מגע איתן ומאפשרת שליטה מוגברת בכדור. השחקן של Magista זקוק למרקם אגרסיבי יותר ליצירת חיכוך עם הכדור שיאפשר כדרור ותקיפה. 

"שיטות העיצוב הקודמות חייבו אותנו להוסיף שכבות על גבי הנעל על מנת לקבל חיכוך, מה שהביא בסופו של דבר להרחקת הרגל מהכדור, אבל Nike Flyknit מאפשרת לנו לתפור את המרקם המחוספס ישירות לתוך הנעל", אמר מקרטני. "האריג התלת-ממדי הוא חידוש, הן בנייקי והן בתחום נעלי הכדורגל, ונדרשו מאות תיקונים עד שהגענו למרקם התלת-ממדי המדויק. התוצאה של כל המאמצים הללו היא תחושת מגע נהדרת באריזה מינימלית".

אינייסטה מתראיין. נהנה מהנעל
אינייסטה מתראיין. נהנה מהנעל
 

על מנת להגן על כף הרגל מפני מים וקור, פיתח צוות העיצוב של נייקי אפליקציה מיוחדת של NIKESKIN שהונחה על גבי ה-Flyknit. עובי העור נופל ממילימטר אחד – דק יותר מדף נייר, והוא מתמזג לתוך אריג הנעל ומסייע בהגנה מפני מים.

אחיזה משופרת ומשטח תגובתי מספק
השחקן של Magista עוצר, מאט ונע במספר כיוונים תוך הפגנת שליטה מלאה בכדור. במיוחד עבור שחקן זה הוסיפה נייקי אחיזה סיבובית של 360° באמצעות פקקים שפיציים ומשטח עשוי Pebax® וניילון המספקים אחיזה משופרת בקרקע.

הניילון הדחוס מציע משטח תגובתי מאוד המספק חוזק תוך שמירה על משקל קל מאוד. בשילוב עם Pebax, מאפשר שלד הנעל גמישות ותנועה מוגברת בכף הרגל תוך ביטול הכיפוף המכאני (אזור שבו הנעל תמיד מתקפלת באותה נקודה).

משטח הניילון מגיע עד הבוהן ופועל כשלדה המסייעת לשחקנים להיאחז בקרקע ואז לזנק ממנה במהירות מתפרצת. נייקי הסירה גם את לוח הסוליה הפנימי על מנת למקם את השחקן קרוב יותר אל הקרקע ולמטב את מרכז הכובד של הגוף לאחיזה מרבית בקרקע. ולסיום, תצורת הפקקים השפיצית, הייחודית ל-Magista, מאפשרת סיבוב של 360 מעלות.

*הכותב הינו אורח של חברת "נייקי"

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */