יום שבת, 05.10.2024 שעה 03:49

שלושער לניימאר ב-0:5, בלגיה סיימה ב-2:2

ידידות: ברזיל פירקה את דרא"פ, כוכב ברצלונה להט, אוסקר ופרננדיניו הוסיפו. יריבות ישראל: תיקו לבלגים מול חוף השנהב, 1:3 לוויילס, הפסד לבוסניה

|
ניימאר וחבריו חוגגים ניצחון גדול (רויטרס)
ניימאר וחבריו חוגגים ניצחון גדול (רויטרס)

מלבד משחקן של ישראל וסלובקיה, נבחרות רבות ברחבי תבל ערכו הערב (רביעי) משחקי ידידות. רוסיה, המתכוננת למונדיאל בברזיל, סיימה בהצלחה את משחק האימון הראשון שלה ב-2014, כשגברה 0:2 על ארמניה בקראסנודר.

אלכסדר קוקורין (21) ודימיטרי קומבארוב (פנדל, 43) כבשו לטובת הרוסים במחצית הראשונה, לפני שפאביו קאפלו ביצע מספר רב של שינויים במחצית השנייה, בה לא נכבשו שערים.

המארחים של הטורניר נדדו ליוהנסבורג, שם גברו על מארחת המונדיאל הקודם דרום אפריקה עם 0:5 קליל. אוסקר פתח את החגיגה לאחר עשר דקות, ניימאר השחיל בין רגליו של רונוון וויליאמס אחרי כדור עומק של פאוליניו (41), הקפיץ באומנות מעל השוער (46) והשלים שלושער בתוספת הזמן (92). פרננדיניו כבש גם הוא (79) במשחק ההכנה המעודד של הברזילאים. מי שנכנס אל המשחק במחצית הוא לא אחר מאשר אקס מכבי חיפה, דינו אנדלובו, שלא הצליח לעשות יותר מדי בשורות המארחים.

אגב, הסלסאו פתחו את המשחק במדים הצהובים הקלאסיים ובהפסקה החליפו לסט כחול ומרענן, טעימה קטנה ממרכולתם 99 ימים לפני הטורניר הגדול.

מנגד, הנבחרת המקומית עלתה עם מדים מיוחדים לזכרו של נלסון מנדלה הנושאים את המספר  46664, מספר האסיר של מנדלה ממתקן הכליאה ברובן איילנד.

מדי נבחרת דרום אפריקה (רויטרס)
מדי נבחרת דרום אפריקה. המספר לזכר מנדלה (צילום מסך)
 

נבחרת ישראל תוכל אולי לצאת מעודדת מה-2:0 שנחלה בוסניה, אותה תפגוש בבית המוקדמות של יורו 2016, לנבחרת מצרים. מי שכיכב במדי שכנתינו הדרומית הוא לא אחר ממוחמד סלאח, שבישל את הראשון למוחמד גדו (52) וכבש את שער הניצחון בעצמו (64).

יריבה נוספת של ישראל, בלגיה, התחילה את ההכנות למונדיאל עם  2:2 בבריסל מול חוף השנהב. שני הכוכבים של הנבחרות, אדן הזאר ודידייה דרוגבה, נכנסו כמחליפים, כאשר התוצאה כבר הייתה 0:2 לשדים האדומים משערים של מרוואן פלאייני (18) בנגיחה וראג'ה נאינגולאן (51). דרוגבה צימק מקרוב בדקה ה-74 ומקס גראדל הישווה בתוספת הזמן.

וויילס, שגם כן תהיה בבית עם הכחולים-לבנים, הרשימה עם 1:3 ביתי על איסלנד. ג'יימס קולינס העלה את הנבחרת של כריס קולמן ליתרון בדקה ה-12 לפני ששער עצמי של אשלי וויליאמס קבע 1:1 בדקה ה-26. סם ווקס (64) השיב את היתרון למקומיים לפני שהכוכב הגדול, גארת' בייל, חתם עם פריצה אופיינית בצד ימין.

פלאייני. השער שלו לא הספיק (רויטרס)
פלאייני. השער שלו לא הספיק לניצחון (רויטרס)
 

במשחק נוסף, גברה דרום קוריאה  0:2 על יוון, שפתחה בחוד עם חברם של ניר ביטון ובירם כיאל לסלטיק, גיורגיוס סמארס. יונג מין סון מבאייר לברקוזן בישל את הראשון לפארק צ'ו-יאנג (18) ואת השני כבש בעצמו אחרי בישול של קו ג'ה-צ'אול (55).

בהתמודדות בין שתי נבחרות שיהיו במונדיאל, שווייץ וקרואטיה נפרדו ב-2:2 מרתק. יוסיפ דרמיץ' (34, 41) ואיביצ'ה אוליץ' (39, 54) כבשו את ארבעת השערים תוך 20 דקות.  אורוגוואי הצליחה לחזור מפיגור ל-1:1 מול אוסטריה בזכות שער של אלברו פריירה בדקה ה-66. מארק יאנקו (14) העניק יתרון לאוסטרים.

נבחרת קפריסין שגם היא בבית של ישראל סיימה ב-0:0 עם צפון אירלנד שהייתה עימנו בבית המוקדמות של הגביע העולמי. אנדורה הובסה 3:0 ע"י מולדובה לה כבשו אלכסנדרו איפוריאנו (13, 62) והנריקה לובאנור המתאזרח (22).

פארק צ´ו-יאנג חוגג (רויטרס)
פארק צ´ו-יאנג חוגג עם חבריו לדרום קוריאה (רויטרס)
 

אוקראינה, שלא תהיה במונדיאל, ניצחה די בקלות את ארה"ב, שדווקא העפילה, 0:2 משערים של אנדריי ירמולנקו (12) ומרקו דביץ' (68). שחקן מכבי חיפה אנדריי פילאבסקי, שזומן לראשונה לסגל של אוקראינה, לא שותף.  

קולומביה שתהיה בברזיל בקיץ סיימה ב-1:1 עם טוניסיה. חאמס רודריגס ממונאקו כבש לקולומביאנים בפנדל (20), אך וואבי קאזרי איזן (35). לואיס פראה הוותיק הורחק אצל הקולומביאנים.

טורקיה גברה 1:2 על שבדיה. מבלוט ארדינג (2), ואולקאן אדין (57) כבשו לטורקים, אולה טויבונן איזן זמנית (54).

משחקים נוספים: פולין - סקוטלנד 1:0, אירלנד - סרביה 2:1, גאורגיה - ליכטנשטיין 0:2, איראן - גינאה 2:1, אלג'יריה - סלובניה 0:2, מונטנגרו - גאנה 0:1, הונגריה - פינלנד 2:1, בולגריה - בלארוס 1:2, ליטא - קזחסטן 1:1, נורבגיה - צ'כיה 2:2, ג'יברלטר - אסטוניה 2:0.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */