יום רביעי, 03.07.2024 שעה 20:17

אלישע לוי: אנחנו בכושר טוב, לא מסתכלים על מכבי

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE שוחחנו עם מאמנה של הפועל ב"ש על הקרב מול הצהובים בצמרת הטבלה: "אנחנו לא יכולים לאבד נקודות"

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´

אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' הגישו לכם את תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), רדיו גלי ישראל, (102.5FM 89.3FM ו-106.5FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

אלישע לוי: "אנחנו נראים טוב, היכולת של מכבי ת"א לא מעניינת"
מכבי ת"א התאוששה אמש מההפסד לבאזל עם 0:2 על הפועל רעננה בליגה, שהחזיר את הפער מהפועל ב"ש השנייה ל-4 נקודות.

הפרשן איציק זוהר: "הפועל ב"ש משחקת כדורגל טוב יותר ממכבי ת"א, יותר משוחרר. מכבי משחקת כדורגל קצת פחדני שמוכרע רק בפעילויות אישיות של שחקנים. סגל השחקנים של מכבי הוא טוב יותר בכמה דרגות, אבל זה שהוא טוב יותר על הנייר לא עושה אותו טוב יותר על הדשא. חוסר הביטחון של מכבי ת"א ניכר על שחקניה, הדברים הולכים כי עוד נשארו שרידים מהתקופה הטובה יותר. לא יכול להיות שלאורך דקות ארוכות במשחק רעננה תהיה יותר טובה ממכבי ת"א".

מאז המשחק של מכבי ת"א מול ב"ש קרו שני דברים: "הפועל לקחה את זה למקום טוב והלכה קדימה, ומכבי הלכה אחורה. המזל של מכבי ת"א הוא שבמחזור הבא אין להם את ב"ש על הראש. למרות זאת, אסור לזלזל במכבי ת"א, אסור להעיר את האריה כשהוא ישן", הוסיף זוהר.
בהמשך התוכנית נדבר על הפועל ב"ש. הקבוצה הדרומית ממשיכה להציג כדורגל נהדר והיא עדיין חזק במירוץ האליפות יחד עם הצהובים מת"א. 

שוחחנו גם עם מאמנה של הפועל רעננה, מנחם קורצקי:

מה שלומך?
"בסדר גמור".

למי הגיע לנצח אתמול, לך או למכבי ת"א?
"אין מגיע. מי שהבקיע שערים הגיע לו לנצח. בסופו של דבר להיות תכליתי זה מה שקובע".

הופתעת מהיכולת של מכבי?
"ציפיתי שנהיה להם ירידה במחצית השנייה וציפיתי שנשכיל להבקיע שערים. אני מצטער שזה לא קרה".

אתה ואשר אלון תעמדו לדין על התפרצות לעבר השופטים.
"לא התפרצתי. יצאתי מהאזור הטכני והוא החליט להרחיק אותי. מחיתי על נגיעת היד בגול השני, כנראה שיצאתי מהאזור הטכני שלא שמתי לב"

דיברנו גם עם מאמנה של הפועל ב"ש, אלישע לוי, על הקרב הדו ראשי בצמרת ועל הכושר הנפלא של הקבוצה מבירת הנגב.

האם אתם טובים יותר ממכבי ת"א?
"כדורגל זה עניין של תקופות ומומנטומים, אנחנו בתקופה מאוד טובה. כששיחקנו נגד מכבי ת"א הייתה יותר טובה מאיתנו ומאז התפתחנו. למכבי היו דקות טובות, הם לא צריכים הרבה כדי להכריע משחק והם עשו את זה".

"מאז המשחק נגד מכבי ניצחנו שלושה משחקים ברציפות וביכולת מאוד טובה, אנחנו לא יכולים לאבד נקודות. אני לא רוצה לדבר על היכולת של מכבי ת"א כי זה באמת לא מעניין אותי".

"תמיד יש עליות וירידות, גם במהלך משחק וגם במהלך העונה. אנחנו יודעים שאנחנו בכושר טוב ואנחנו מקווים לנצח בכל משחק ולא לאבד נקודות. כרגע אין לנו שום עניין בלסטות מהדרך שלנו".

אלישע לוי (חגי ניזרי)
אלישע לוי: "מקווים לנצח בכל משחק" (חגי ניזרי)
 

שלומי ברזל: "יהיה קשר רופף מאוד בין מוניות לעלייה ליורו"
הערב עסקנו בהכנות של נבחרת ישראל למשחק הידידות שייערך ביום רביעי ב-19:30 מול סלובקיה. לאחר שכשלו במשימה לעלות למונדיאל הקרוב בברזיל, הנבחרת של גוטמן תצא בקרוב לדרך חדשה במוקדמות יורו 2016.

היום פורסם לראשונה ב-ONE כי בעקבות קיצוצים בהתאחדות לכדורגל שחקני הנבחרת לא יזכו להינות ממוניות שיסיעו אותם הלוך וחזור מהאימונים, כפי שהיה נהוג בשנים האחרונות.

שוחחנו עם ראש אגף ההסברה בהתאחדות לכדורגל, שלומי ברזל: "אני לא חושב שזה פינוק, אני חושב שיש חולשה בהתאחדות בניסיון להעניק לשחקנים את התנאים האופטימליים. יהיה קשר מאוד רופף בין מונית או לא לעלייה ליורו או לא. ההחלטות מתקבלות ע"י רותם קמר, אבי לוזון ואחרים. אין בור בתקציב התאחדות, יש התנהלות כלכלית אחראית".

"התנאים לשחקנים לקראת מוקדמות היורו עדיין לא נקבעו", הוסיף ברזל, "הם באים ברצון ובשמחה גדולה ואנחנו מנסים להעניק להם את כל התנאים. אין דבר כזה שההתאחדות תפשוט רגל, ההתאחדות צריכה להתנהל בצורה אחראית".

כמה מהמזומנים לנבחרת שמעו לראשונה על זימונים דרך מסיבת העיתונאים של גוטמן, למה אי אפשר היה להודיע להם מראש?
"יכול להיות שהיה פה ניסיון לצמצם את ההדלפות, יכול להיות שהיו כמה שמות שמעניינים את התקשורת והיה ניסיון לצמצם דיון מוקדם. גם אם התוצאה בסופו של דבר הייתה לא טובה, היא לא הגיעה ממקום של חוסר כבוד".

האם בקמפיין הקרוב שחקנים שעברו מעל 30 הופעות בנבחרת ישראל יקבלו מינוי זהב לתא כבוד או תא מוזמנים? "אני לא מכיר את הנושא הזה. זה רעיון ראוי והוא ייבדק"

נבחרת ישראל (יניב גונן)
שחקני נבחרת ישראל. יגיעו לאימונים בכוחות עצמם (יניב גונן)
 

מליקסון: "ברור לי שהייתי צריך לעשות יותר בקמפיין של הנבחרת"
הערב שוחחנו עם שחקנה של ולניסאן הצרפתית, מאור מליקסון, שהגיע לארץ לקראת משחק הנבחרת מול סלובקיה.

איך להיות בארץ?
"כיף לראות את המשפחה אחרי כ"כ הרבה זמן"

איך הגעת משדה התעופה?
"אבא שלי אסף אותי".

איך הולך לך בצרפת?
"מבחינה אישית בסדר, מבחינה קבוצתית קצת פחות. אנחנו מתחת לקו האדום ונלחמים על הירידה".

זו תקופה קצת פחות טובה ממה שחשבת שתהיה.
"מבחינה אישית דווקא בסדר גמור. אוהבים אותי ומעריכים אותי. הקבוצה התחילה מחדש העונה עם שחקנים חדשים, עדיין לא התחברנו ויש לנו עליות וירידות".

עד מתי אתה חתום שם? חושב על מעבר?
עד סוף העונה הבאה. אני נורא נהנה שם, אבל אי אפשר לדעת מה יהיה. אני שחקן הרכב, משחק כל משחק. כל שבוע אנחנו משחקים מול קבוצת טובות, זו ליגה נורא קשה ובתור שחקן זה כיף".

קיבלת הרבה קרדיט בקמפיין הקודם של הנבחרת והמאמן ציפה ממך להרבה יותר, למה היו לך כ"כ הרבה עליות וירידות?
"גם אני ציפיתי מעצמי להרבה יותר, אבל אני חושב שדווקא היו לי משחקים טובים. אלי נתן לי קרדיט וברור לי שהייתי צריך לעשות יותר, אבל זה חלק מהחיים של כדורגלן. אני תמיד רוצה לשחק, אבל אלי גוטמן יעשה מה שהוא רואה לנכון. מה שהוא יחליט אני אקבל".

מאור מליקסון (רויטרס)
מליקסון במדי ולנסיאן: "היו לי משחקים טובים, אבל ציפיתי מעצמי ליותר" (רויטרס)
 
 דני נוימן: "יש זמירות חדשות בבית"ר, אנשים יצטרכו להתרגל"
עסקנו גם ברפורמה שמבצע אלי טביב בבית"ר ירושלים, במסגרתה תופסק חלוקת כרטיסים למקורבים. שוחחנו על כך עם שחקן העבר והפרשן, דני נוימן: "פרשה מאוד מעניינת. הרגל קשה לשנות ואנשים כנראה יצטרכו להתרגל שיש מדיניות חדשה. יש אנשים שמגיע להם לשבת בתא הכבוד, אני אחד מהם. אני גם רכשתי עוד ארבעה מנויים לתא כבוד במלוא התשלום. במשחק האחרון לא אישרו לי להיכנס כי אלי טביב לא אישר, וזו זכותו. ראש העיר ניר ברקת קרא לי ושלח שליח שיקרא לי לבוא למעלה. ויתרתי. יש זמירות חדשות בבית"ר ואין לי בעיה עם העניין הזה. אני נותן לרוני לוי ציון 7 עד כה, אין לי ספק שאם תגיע הצעה ממכבי חיפה, הוא יאמן שם בעונה הבאה".

אלי טביב (משה חרמון)
אלי טביב. לא עוד חלוקת כרטיסים למקורבים בבית"ר (משה חרמון)
 

גרונדלנד: "ההתאחדות לא בורחת מאחריות, לכן נוצרו התקנונים"
עסקנו במקרה מצער שאירע באחת מליגות הילדים, במסגרתו התמוטט אחד מהשחקנים הצעירים ופירכס על הדשא. ע"פ החשד לילד לא ניתן טיפול הולם, זאת משום שבמקום לא היה חובש מוסמך, למרות שתקנון ההתאחדות דורש זאת.

דוברת ההתאחדות לכדורגל, מיכל גרונדלנד: "אנחנו שמחים שהעניין הזה נגמר ללא אירועים טרגיים. התקנון מחייב כל קבוצה להחזיק בתיק עזרה ראשונה. השופט חייב לבדוק הימצאות של אלונקה, תיק עזרה וכו' טרם שריקת הפתיחה. השופט עשה את המוטל עליו, בחן את הדברים ואת קיומו של ציוד רפואי ואיש צוות מתאים, הדברים צוינו בדו"ח ולכן אפשר היה להתחיל במשחק. ההתאחדות לא בורחת מאחריות ולכן נוצרו התקנונים האלה, שמחייבים את הקבוצות והשופטים. הוועדה הרפואית של ההתאחדות היא מאוד פעילה, יושבת אחת לחודש וחצי ועושה הכל לטובת הילדים".

יו"ר מחלקת הנוער במכבי נתניה, איציק גניש: "אני מניח שאם השופט התחיל את המשחק אז הוא בדק את איש הצוות הרפואי ואישר את תחילת המשחק. אני יכול להוסיף רק שאנחנו כמועדון מחזיקים בכל אימון ומשחק חובש. במקרה הספציפי אנחנו שולחים גם את המאמנים ואנשי הקבוצות לקורס עזרה ראשונה. מהדיווח שקיבלתי מאנשים הילד טופל ע"י מי שהוגדר כחובש ואח"כ הועבר לבית החולים, אני לא יודע אם מדובר בחובש אמיתי או לא. התקציב במועדון מכבי נתניה מגיע כמעט ל-70 אלף שקלים בשנה"

ארז אופיר, יו"ר מחלקת הנוער בהפועל פ"ת: "אנחנו שיחקנו במגרש חדש, היה מאמן והיה חובש. הצוות עבר קורס החיאה ועזרה ראשונה".

צביקה שרף: "צריך לעמוד מאחורי ארז ולתמוך בו ובנבחרת"
שוחחנו עם מאמנה של מכבי ראשון לציון, צביקה שרף:

חי טוב בלי הנבחרת?
"אני לא יודע מה חושבים. דן חלוץ ומשה ויינקרנץ באו אליי ובקשו ממני, אחרי שכמה מאמנים ויתרו על התפקיד, לקחת על עצמי את אימון הנבחרת. אמרתי שאני מוכן בתנאי שיאפשרו לי להישאר בסיעת עוז, לא קיבלו את זה".

לפי דעתך ארז אדלשטיין הוא המאמן הנכון?
"ברגע שדייויד בלאט ופיני גרשון ולא רצו לבוא, ארז הוא המתאים ביותר. צריך לאחל לו בהצלחה ולעמוד מאחורי הנבחרת".

אף אחד לא רוצה להיות מאמן הנבחרת בגלל הכסף?
"יכול להיות שזה בגלל הכסף. אמרתי כבר שצריך להקציב סכום יותר גדול ולא קיבלו את זה. אני הייתי מוכן לבוא לנבחרת בלי כל קשר לכסף, וזו לא הפעם הראשונה".

עד מתי דן חלוץ יהיה יו"ר איגוד הכדורסל? לדעתך הוא יכול להמשיך?
"תיאורתית הוא יישאר עד סוף הקדנציה. מקצועית הוא עושה דברים שאני לא מסכים איתם".

צביקה שרף (חגי ניזרי)
צביקה שרף: "הייתי מוכן להגיע לנבחרת בלי כל קשר לכסף" (חגי ניזרי)
 

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */