יום שבת, 06.07.2024 שעה 07:23
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
62%2325-239129הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
50%2664-248130הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2435-243130הפועל עפולה
40%2503-244930בני הרצליה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
30% 2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
30%2553-233330הפועל אילת
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 74 - 82
  • הפועל ת"א

סערה באיגוד: מבקר הפנים פירסם דו"ח חמור

חשיפה: המבקר חשף ליקויים חמורים בהתנהלות גורמים בכירים באיגוד ותקף לראשונה את תקופת חלוץ. בדו"ח נרמז כי חלק מהנושאים תחת חקירת משטרה

|
איגוד הכדורסל. בלאגן (חגי ניזרי)
איגוד הכדורסל. בלאגן (חגי ניזרי)

הבלאגן באיגוד הכדורסל נמשך: דו"ח סופי של מבקר הפנים בנושא ההתקשרויות חושף שורה של ליקויים חמורים בהתנהלות גורמים בכירים. לראשונה מותח המבקר ביקורת קשה וישירה באיגוד תחת דני חלוץ, הדו"ח רומז כי חלק מהנושאים נמצאים בחקירת משטרה.

עוד בטרם הסתיימה סאגת מאמן לנבחרת ישראל בכדורסל, באיגוד הכדורסל מתרחשת מתחת לפני השטח סערה חדשה אשר עלולה להביא לטלטלה גדולה. מבקר הפנים, רו"ח אריה ברסקי פירסם דו"ח חמור בנושא ההתקשרויות, וייתכן שהוא הביא גם את חבר ההנהלה ויו"ר סיעת עוז, צביקה שרף להסיר הבוקר את מועמדותו לאימון נבחרת ישראל כפי שפורסם בלעדית ב-ONE.

ל-0NE נודע כי מבקר הפנים הגיש לאיגוד דו"ח חמור בנושא ההתקשרויות של איגוד הכדורסל עם ספקים ונותני שירותים. מדובר בדו"ח סופי שהתעכב במשך חודשים רבים מאז הוגשה הטיוטה לתגובת האיגוד, בחודש מרץ 2013, ופורסמה לראשונה בלעדית ב-ONE.

לראשונה מותח המבקר ביקורת קשה וישירה באיגוד תחת ניהולו של דני חלוץ, ומציין כי עבודתו על הדו"ח הוגבלה באופן מהותי וליקויים עליהם הצביע מלפני כשנה טרם תוקנו. הדו"ח אף רומז כי חלק מהנושאים כבר נמצאים בחקירת משטרה.

חלוץ. הותקף (משה חרמון)
חלוץ. ביקורת גם על ההתנהלות בתקופתו (משה חרמון)
 

המבקר כותב תוך כדי הטלת ביקורת באיגוד: "ברצוני להעיר כי על אף הזמן הרב שחלף ממועד הגשת טיוטת דו"ח הביקורת לתגובת האיגוד, קרי בחודש 3/13, טרם נעשו פעולות לצורך הסדרה של חלק מהליקויים עליהם הצביעה טיוטת הדו"ח".

"כמו כן, ברצוני לציין את עובדת ההגבלה בביקורת של מבקר הפנים, בכך שלא הועברו לבדיקתי כל האסמכאות שהתבקשו על ידי בטענה לדחיפות בהוצאת הדו"ח הסופי. שיהוי רב בקבלת תגובת איגוד הכדורסל לדו"ח הביקורת, אשר הועברה במספר חלקים ובמועדים שונים, הן ע"י מנכ"ל האיגוד, והן ע"י רו"ח של האיגוד".

בין הממצאים ישנה ביקורת על סגן יו"ר האיגוד לשעבר מוטי אמסלם ויו"ר הפועל אילת כיום, כאשר הדו"ח מפרט שורה של התקשרויות בלתי תקינות שערך האיגוד עם ספקים ונותני שירותים במהלך שנת 2012, אשר מן הראוי לציין, שהייתה טרם כניסתו לתפקיד היו"ר של דני חלוץ.

 
 ברצוני לציין את עובדת ההגבלה בביקורת של מבקר הפנים, בכך שלא הועברו לבדיקתי כל האסמכאות שהתבקשו על ידי בטענה לדחיפות בהוצאת הדו"ח הסופי 
 
 
 

אמסלם שימש כיו"ר ועדת מינהל והתקשרויות. המבקר כותב על אמסלם: "מר מוטי אמסלם פעל בניגוד עניינים בכל הליך ההתקשרויות של האיגוד עם חברות הנסיעות". המבקר מוסיף :"הסכמי ההתקשרות עם שניים מתוך שלושת משרדי הנסיעות עימם התקשר האיגוד לרכישת כרטיסי טיסה ושירותי תיירות, נחתמו ע"י מורשה חתימה אחד באיגוד, וזאת בניגוד להוראות ניהול תקין של רשם העמותות ותקנון האיגוד".

עוד מצוין נגד אמסלם, כי עד סוף שנת 2012 לא נעשתה כל פעולה מצד האיגוד לצבירת מיילים בגין טיסות, וזאת למרות מספר הטיסות הרב שהוזמנו ע"י האיגוד לנוסעים מטעמו והתחייבות חברות הנסיעות בהסכמים עימן לפעול לצבירת המיילים.

המבקר אף מציין כי הועברו אליו חומרים ממנהל פרויקטים באיגוד ודובר האיגוד לשעבר, מוטי אקסמיט, אשר מעלים חשש לשיבוש חמור בהליכי ביקורת מצד גורמים באיגוד, ואף רומז כי הנושאים נמצאים בחקירת משטרה, ועל כן הוא נמנע מלהביע דעתו בהקשר לאותן התקשרויות.

מוטי אמסלם (יוסי ציפקיס)
מוטי אמסלם. "פעל בניגוד ענייינם" (יוסי ציפקיס)
 

פרק נכבד בדו"ח מקדיש המבקר לכל נושא השיפוצים והצטיידות שנערכו במבנה האיגוד בשנת 2012 כאשר בראש האיגוד עמד אבנר קופל.  כזכור, קופל התפטר בזמנו לאחר שהוגשה טיוטת הדו"ח , ולאחר שהגיש את תגובתו לטיוטת הדו"ח התראיין ותקף את ממצאי הדו"ח והתנהלות בכירים באיגוד, ובהם מו"מ היו"ר שמעון מזרחי, ומנכ"ל האיגוד, יעקב בן שושן.

המבקר כותב בין השאר כי :"על אף ההוצאה המהותית לקיום השיפוצים במבנה האיגוד במסגרתם במהלך שנת 2012, בסך 732,835 שקל, דבר השיפוצים ועליותיהם לא הובאו לדיון ואישור מראש של הנהלת האיגוד, ובכלל זה מהותם של השיפוצים, ההכרח בביצועם, היקפם המתוכנן ושריון תקציב ייעודי לכך במסגרת התקציב הכולל של האיגוד".

המבקר תוקף וכותב: "כל הליכי בחירת הספקים ונותני השירותים במסגרת השיפוצים במשרדי האיגוד, לרבות ניהול מו"מ עימם ואישור חריגות תשלום מהצעת המחיר המקורית שהגישו, לא נדונו ואושרו מראש במי מבין מוסדות האיגוד, ובכלל זה, ועדת מינהל והתקשרויות. בביקורת נמצא, כי האיגוד לא נהג בהגינות, תום לב ובשיוויון בבחירת ספקים ונותני שירותים לצורך השיפוצים וההצטיידות במשרדיו, וכי לא נקט בהליך אמיתי לבחירת ההצעה המיטבית עבורו. כך למשל לאחד מקבלני השיפוצים שולמו סכומים נכבדים כמקדמה ללא קבלת חשבוניות מס".

 
 תחת ניהולו של מר קופל נוצרו לאיגוד הוצאות לא מתוכננות בתקופה כלכלית קשה לאיגוד 
 
 
 

המבקר אף טוען כי בשנת 2012 הוחמר מצבו הכספי והתזרימי של האיגוד, כפי שבא לידי ביטוי בהחלטות ישיבת הנהלת האיגוד מיום 18 למארס 2013, "וניכר כי גם הוצאות השיפוצים החריגות תרמו לכך, לצד חריגות נוספות בתקציב".

המבקר מציין כי נטען ע"י רואה החשבון, כי הגירעון המצטבר של האיגוד לשנת 2012 עמד על כ-1.5 מיליון שקל וכמו כן נטען כי סכום של כ-300 אלף שקל מהגירעון האמור מהווה 20% מהגירעון נובע מחריגות תקציב בסעיף שיפוצים במבנה האיגוד ורכישת ריהוט משרדי.

המבקר לא קיבל את טענותיו של חבר הנהלת האיגוד והיו"ר דאז אבנר קופל, כי הצורך בביצוע השיפוצים נבע בראש ובראשונה מהצורך לטפל בליקויים בטיחותיים ותברואתיים. לטענתו , קומה 2 במבנה האיגוד לא הייתה ראויה לשמש כמקום עבודה, שעה שריח צנחה עלה מן השטיחים הישנים והמעופשים, וכן קומה זו סבלה מהעדר מיזוג אוויר, נסיבות אשר הצריכו טיפול מיידי ע"י האיגוד.

מוטי אקסמיט. גם הוא מוזכר בדו&qout;ח (יניב גונן)
מוטי אקסמיט. העביר חומרים לברסקי (יניב גונן)
 

המבקר אף מוסיף: "טענתו של מר קופל כי הצורך בביצוע השיפוצים נבע מליקויים בטיחותיים ותברואתיים, אינה עולה בקנה אחד עם פעולותיו הלכה למעשה וסדרי העדיפויות בביצוע השיפוצים, שכן השיפוצים החלו בקומה השלישית (בה ממוקם חדרו של יו"ר האיגוד ושלא אוכלסה עד אז), ורק לאחר סיום השיפוצים בקומה השלישית, אשר נמשכו זמן לא מבוטל, החלו בשיפוץ הקומה השנייה, בגינה נטען על קיומם של ליקויים תברואתיים בהם "היה על האיגוד לטפל באופן מיידי".

לו היה מר קופל כה חרד לבטיחות ובריאות העובדים, היה מצופה ממנו כי יורה על ביצוע השיפוצים בקומות המאוכלסות תחילה, אשר בהם, לטענתו נמצאו הליקויים". עוד מוסיף המבקר: "מבדיקת הביקורת עולה כי עלות הטיפול במערכת בקרת האשר הסתכמה לכדי 63,229 שקל בלבד, ובצירוף עלויות התיקון הנצרכות, לרבות החלפת השטיחים, היה ניתן לסכם את השיפוצים ההכרחיים לבטיחות ובריאות העובדים, כפי טענתו של מר קופל, בעלויות הנמוכות באופן משמעולתי (בעשרות אחוזים) מהעלויות שהוצעו ע"י האיגוד בפועל, ולא לצאת למהלך של שיפוצים כולל בעלויות כה גבוהות בעת שהאיגוד שרוי במצב כלכלי לא טוב".

המבקר עוד תוקף את קופל וכותב בדו"ח: "תחת ניהולו של מר קופל נוצרו לאיגוד הוצאות לא מתוכננות בתקופה כלכלית קשה לאיגוד, בעת שנוספו 6 עובדים לאיגוד ללא אישור הנהלה מראש. המבקר אף מציין כי בגלל השיפוצים בקומה השלישית והפיכתה לקומת משרדים (שמרביתם אינם מאוכלסים כיום) האיגוד נאלץ לפנות את המוזיאון לתולדות הכדורסל אשר שכן בקומה הזו ולשכור לצורך כך מבנה חילופי מחוץ למבנה האיגוד, ובסך הכל סך של 229,350 שקל מצטבר לחמש שנים לתקופת השכירות.

אבנר קופל (חגי ניזרי)
אבנר קופל. המבקר תוקף (חגי ניזרי)
 

לסיום, דו"ח המבקר מתייחס לנושא אירוח חברי הנהלה ע"ח האיגוד בבתי מלון בניגוד לחוק העמותות.
 

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */