יום שני, 08.07.2024 שעה 02:07

חיימוב: אנשים לא מבינים מה קורה בעירוני ק"ש

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE שוחחנו עם השוער שזומן לנבחרת: "אני הולך כל בוקר לאימון עם חיוך, נהנה מכל רגע. המטרה? אירופה"

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' ב-102FM
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' ב-102FM

אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' הגישו את תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), רדיו גלי ישראל, (102.5FM 89.3FM ו-106.5FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

שהר: "יודע מה אני שווה, שיחקתי בקבוצות גדולות"
בתחילת התוכנית עסקנו בנברחת ישראל. אלי גוטמן פתח אתמול (שלישי) באופן רשמי את הקדנציה השנייה שלו כמאמנה של נבחרת ישראל בכדורגל, ודיבר על קמפיין מוקדמות יורו 2016, שיחל בעוד כחצי שנה. המאמן הלאומי חשף את רשימת השחקנים שזומנו למשחק הידידות מול סלובקיה וגם את זהותו של מי שיהיה עוזרו בקמפיין הקרוב - מאמן מכבי חיפה, אריק בנאדו.

אחת ההפתעות הגדולות בסגל אותו זימן המאמן למשחק מול סלובקיה ביום רביעי, הייתה כאשר שמו של בן שהר נקרא בין ה-24 השמות. שהר מיעט לשחק מפתיחת העונה במדי הרטה ברלין ורק לאחרונה נכנס לעניינים, כאשר הושאל לארמיניה בילפלד מהליגה השניה בגרמניה. שוחחנו עם השחקן בנושא.

בן, הופתעת מהזימון של גוטמן?
"לא, אך אחרים מופתעים. במשחקים הראשונים של העונה לא שיחקתי בהרטה, אך לאחרונה אני חוזר לעצמי לאט לאט. ממשחק למשחק אני מרגיש טוב יותר. כנראה שאלי ראה אותי. אני חושב שאני בכושר טוב והרמה שלי עולה ברמה ממשחק למשחק".

"אני לא מרבה להתראיין, אולי זה טוב ואולי זה רע. לפעמים יש תחושה שמדברים אליי כאחד שמקבל צ'אנס, שיחקתי למעלה מ-30 משחקים בנבחרת, שיחקתי בקבוצות גדולות באירופה ואמשיך בעזרת השם. אני יודע מה אני שווה ומה אני יכול לתת. נוצר מצב שהמאמן לא ראה לנכון שאשחק, אז עברתי לקבוצה ליגה שנייה בגרמניה והיא ברמה גבוהה מאוד. יש ביקורות שאני מקבל".

אייל ברקוביץ' אמר לשהר: "בן, נעלמת מהעין של הציבור, לא כבשת הרבה זמן. יש ביקורת, כי את ברק יצחקי לא זימנו ואותך כן. אני חושב שהפיזיות והמהירות שלך מתאימים לנבחרת. ברור שאם תשחק תהיה בנבחרת, אם לא - לא". ברקוביץ' הוסיף: "צריך להעריך את בן שהר שמתעקש לשחק באירופה ולא להתפשר על קבוצות כמו מכבי פ"ת. אני חושב שמקומו של בן שהר בנבחרת".

שהר (משה חרמון)
שהר (משה חרמון)
 

משה סיני: "צריך לכבד את יוסי בניון"
שוחחנו גם עם עוזר מאמן הנבחרת לשעבר משה סיני על הזימונים של אלי גוטמן. לסיני הייתה לא מעט ביקורת כלפי המאמן הלאומי.

משה, מה דעתך בעניין של בניון?
"יש כאן בעיה אחרת. זה לא רק יוסי בניון, זה כל שחקני העבר, הקפטנים והכוכבים. הדרך הזו לא מקובלת, צריך להחליט על מדיניות באשר לדברים האלה. אי אפשר לשכוח את מה שבניון ואחרים עשו. ההתאחדות צריכה לעשות לו משחק פרידה ולכבד אותו".

סיני הוסיף: "תפיסת העולם של גוטמן זה להביא שחקנים ממושמעים. בקמפיין הקודם, הוא טעה כשאמר שנשחק 4:4:2 בכל המשחקים, הפעם הוא רוצה לשחק בהתאם ליריב. הוא רוצה שחקנים שלא שואלים הרבה שאלות, זאת השיטה וזה הסגנון. הוא לא רוצה כוכבים שלא יקשיבו לו, זו דעתי".

ברקוביץ' הוסיף: "מה אלי גוטמן עשה? השאיר פתח, השאיר את בניון באוויר, 'אם הוא יהיה טוב וישחק, אולי אזמן אותו'. מה זו הפחדנות הזו? הוא כבר שני קמפיינים לא מעוניין ביוסי, אבל תן לו לשבור את שיא ההופעות במשחק שלא קובע כלום, כבד אותו.

"למה לא להזמין את תומר חמד? הרי גם ככה הוא יהיה בסגל בהמשך הדרך. למה לא להזמין את דור מיכה? הוא השחקן הישראלי בכושר הטוב ביותר מלבד מאור בוזגלו. למה לא להזמין את טל בן חיים? הוא אמנם לא בשיא, אך אין לנו בלם שני שישחק ליד איתן טיבי".

ברקוביץ' סיים ואמר בנחרצות: "גוטמן סגר חשבונות עם יוסי בניון שלא רצה אותו כמאמן. תמוה שהוא לא מזמין את חמד שהיה הטוב ביותר בקמפיין הקודם".

בניון ותומר חמד מנסים להגיע לכדור (חגי ניזרי)
בניון ותומר חמד מנסים להגיע לכדור (חגי ניזרי)
 

חיימוב: "לא יודעים מה קורה בק"ש, אני קם בבוקר עם חיוך"
מי שמח מאוד מהזימון לנבחרת, הוא גיא חיימוב. שוערה של עירוני ק"ש זומן לסגל הנבחרת לקראת סלובקיה, עלה לשידור וסיפר על העונה הנהדרת שרושמת הקבוצה הצפונית של איזי שירצקי.

חיימוב, איך נודעת על הזימון?
"ראיתי את מסיבת העיתונאים בטלוויזיה".

הופתעת?
"שמחתי".

בן כמה אתה?
"27".

מה המטרה של ק"ש העונה?
"בתחילת העונה המטרה הייתה להיכנס לפלייאוף העליון. כעת המטרה היא להשיג כרטיס לאירופה, או מהליגה או מהגביע. יהיה קשה, אך נעשה הכל כדי לעשות את זה".

טוב לך בק"ש?
"מבחוץ, אנשים לא מבינים מה קורה כאן. זה בא לידי ביטוי באיכות החיים, בהנאה מהכדורגל ובשמחה היום-יומית. אני מאוד נהנה כאן באופן אישי. אני קם בבוקר והולך לאימון בכיף. כמובן שיש לחצים לפני משחקים, אבל אני מגיע ממקום של הנאה".

גיא חיימוב (יניב גונן)
גיא חיימוב (יניב גונן)
 

אבו יונס: "יכול להבין את כעס האוהדים, אך לא את התנהגותם"
אוהדי בני סכנין לא רגועים. לאחרונה הקבוצה נמצאת בירידה דרסטית מבחינת יכולת, ולמרות שפתחו את הליגה בצורה נהדרת, הקבוצה של מרקו בלבול במשבר. שוחחנו בנושא עם יו"ר בני סכנין, מוחמד אבו יונס.

אבו יונס, מה אתה חושב על הקהל?
"יכול להבין את הכעס של הקהל בתקופה האחרונה, אך לא את ההתנהגות שלהם. מי שאוהד את הקבוצה, לא צריך להתנהג ככה. אני לא מסכים לשיטה הזו, זה רק מסב נזק לקבוצה. אנשים אמרו לי שהם לא רוצים להגיע למגרשים בגלל חלק זוטר מהאוהדים".

למה אתם לא עושים משהו בנידון?
"שוחחנו עם האוהדים, הסברנו להם מה קורה והבהרנו להם מה מצבה של הקבוצה".

אתם בתקופה רעה.
"אנחנו בתקופה לא טובה וכאן צריך את הקהל. אנחנו כולנו יחד בסירה הזו".

שני אוהדי סכנין, עאבד ונדאל אל עוברא, הצטרפו לדיון.

עאבד, מה יש לך נגד הקבוצה?
"יש קומץ מסוים שמתנהג לא יפה. למרות זאת, לא ייתכן שבמשך שמונה משחקים הקבוצה גורפת שש נקודות מתוך 24. אני לא יודע אם אבו יונס רואה בעצמו את הירידה ביכולת של אותם שחקנים שפתחו את העונה מצוין. האם ההנהלה לא רואה את הטעויות של מרקו בלבול? אני מכבד את המאמן, אבל יש גבול. למה שלא תהיה המשכיות להצלחות מתחילת העונה?".

אתה רוצה שיפטרו את בלבול?
"לא, לא ביקשתי שיפטרו אותו".

המחאה שלכם עוזרת או פוגעת בקבוצה?
"יש חלק קטן מהאוהדים שמנסה לפגוע בקבוצה. אבל מה שאנחנו מבקשים מההנהלה זה לשבת עם המאמן ולנתח איתו את הדברים".

אל עוברא, מה אתה לא אוהב בקבוצה?
"בלבול מאמן טוב, לפעמים יש לו טעויות אך הוא מאמן טוב. הקבוצה לא יכולה לשחק טוב כל הזמן, יש לזכור שבתחילת העונה הימרו עלינו כיורדת בטוחה. השנה אנחנו מרוצים, יש לנו אחלה יושב ראש".

עאבד: "פתחנו את הקבוצה בצורה מצוינת, אבל בתקופה האחרונה הקבוצה נמצאת בירידה דרסטית. מה שקרה ביום שבת זה שערורייה".

מרקו בלבול (משה חרמון)
מרקו בלבול (משה חרמון)
 

דנילוביץ': "שמח על שילובם של שחקני הבית בהפ' ב"ש"
נראה כי העונה הנהדרת של הפועל ב"ש בליגת העל, הוסיפה לא מעט רוח גבית לחיים בעיר מדרום הארץ. גם ענף הכדורסל בעיר נמצא בעיצומו של תהליך צמיחה, זאת לאחר השלמת בנייתו של אולם הקונכייה. שוחחנו בנושא עם ראש עיריית ב"ש, רוביק דנילוביץ'.

דנילוביץ', עליתם על מפת הכדורסל הישראלי. ספר על היכל הקונכייה.
"האדריכל עשה עבודה יוצאת דופן. האולם נמצא בקריית הספורט בצפון העיר".

קבוצת כדורסל יש לכם?
"באופן טבעי, קיבלתי לא מעט הצעות לרכוש קבוצות כדורסל ולא הסכמתי. רציתי להקים משהו משלנו, שורשי, ערכי, זאת במטרה להקים כאן תרבות כדורסל. מאמין שהתפקיד שלנו כראשי ערים, הוא להקים מתקני ספורט ברמה הגבוהה ביותר ושאנשי המקצוע יעשו את העבודה המקצועית".

מה דעתך על ההצלחה הגדולה של הפועל ב"ש בכדורגל?
"שמח מאוד. בעיקר בשל השילוב של שחקני בית בשנה האחרונה. תענוג לראות ארבעה או חמישה שחקנים שגדלו וגרים בב"ש והם חלק מההוויה החברתית והקהילתית שלנו. גם השחקנים שהגיעו לקבוצה מרחבי הארץ עברו לגור כאן, השינוי מתחיל בדברים האלה".

אלונה ברקת ורוביק דנילוביץ´ (משה חרמון)
אלונה ברקת ורוביק דנילוביץ´ (משה חרמון)
 

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */