יום ראשון, 07.07.2024 שעה 23:25
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
62%2325-239129הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
50%2664-248130הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2435-243130הפועל עפולה
40%2503-244930בני הרצליה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
30%2553-233330הפועל אילת
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 74 - 82
  • הפועל ת"א

אוחיון סובל מפגיעה ברשתית וייעדר מול גלאטסראיי

במכבי ת"א היו מרוצים מה-71:93 על הפועל ירושלים, אך איבדו את הרכז שנפצע בעינו. לנדסברג: "היה ברור לכולם כמה יוקרה מונחת על הכף". צפו בתקציר

|
אוחיון נפגע. לא ישחק מול הטורקים (יניב גונן)
אוחיון נפגע. לא ישחק מול הטורקים (יניב גונן)

מכבי תל אביב דרסה אמש (שני) ללא רחמים 71:93 את הפועל ירושלים במשחק חד צדדי והוכיחה לכולם מי הקבוצה הטובה בישראל.

הצהובים, שעלו לראשונה העונה לראש טבלת ליגת העל, סחבו על גבם את ההשפלה במוסקבה ויצאו מחדר ההלבשה כמו מלוע של תותח. במכבי מספרים כי האימון המסכם להתמודדות יממה לפני המשחק, היה אחד הטובים והמרשימים של הקבוצה עד כה העונה.

מסתמן כי השחקנים לקחו קשה את ההופעה המבישה ברוסיה ומאסו בכותרות הניצחון השבועי של הירושלמים וחיפשו להחזיר עטרה ליושנה. בסביבת הקבוצה הגדירו את ההכנה לקלאסיקו כאל טירונות אמיתית כאשר למעט שקי שינה לשנ"צ הצהובים לא עזבו את נוקיה. הבשורות הרעות: יוגב אוחיון שנפצע בעינו סובל מפגיעה ברשתית ולא ישחק מול גלאטסראיי ביורוליג.

בשעות הבוקר של יום המשחק הגיעו השחקנים לתדריך וידיאו מסכם כשלאחר מכן עלו לפרקט לנגיעות אחרונות וליטושים אומנותיים של דייויד בלאט. אחרי ארוחת צהריים מאולתרת בחדר ההלבשה השחקנים יצאו לביתם רק בסביבות השעה אחת בצהריים. כשעה וחצי לפני שריקת הפתיחה, כשהאוטובוס האדום-לבן של הפועל עשה דרכו אל החנייה מחוץ לשער 9, שחקני מכבי כבר היו עמוק בתוך שלבי החימום על הפרקט.

יום כיף: מכבי מרסקת את י-ם

למשחק עצמו בלאט הופיע ללא ג'יימס וג'ו אינגלס, ואלכס טיוס. המתאזרח כלל לא קיים חימום עם יתר חבריו ונשאר בחדר ההלבשה ובקבוצה זועמים על מקורביו שייעצו לו שלא להשתתף בהתמודדות. ל-ONE נודע כי למרות בקשת הצוות המקצועי כי ישתלב במשחק, טיוס לא התכוון לעלות לפרקט והוא יעבור הבוקר בדיקת MRI נוספת בקרסול.

"אני זוכר שהיו לנו עונות עם פציעות אבל לא זכור לי שכל כך הרבה שחקנים החמיצו הרבה משחקים בגלל פציעות קטנות", אמ קפטן הצהובים, גיא פניני, שסיים עם 9 נקודות, 3 ריבאונדים, 6 אסיסטים, חסימה ומדד איכות 20. "יש שחקנים שיחליטו שיסכימו לשחק עם פציעות ויש שפחות מוכנים. אנחנו מכבדים כל החלטה ורוצים שכולם יהיו כשירים במאת האחוזים, אבל לפעמים צריך לדעת לשחק עם פציעות", הוסיף.

פניני חוגג (רדאד ג´בארה)
פניני חוגג. "ניצחון זו התרופה הכי טובה" (רדאד ג´בארה)
 

פניני סיפר איך נטל את היוזמה בחדר ההלבשה לדרבן את חבריו לפני המשחק: "לא דיברתי על אקסים ולא הזכרתי את יותם הלפרין או ליאור אליהו, אלא על כך שאנחנו חייבים לחזור להיות הקבוצה שהיינו במהלך 24 משחקים לפני המפגש מול צסק"א. ניצחון זה התרופה הכי טובה ועשינו את זה כמו גדולים, ניצחנו במשחק העונה".

הגארד-פורוורד המתאזרח, סילבן לנדסברג, שזכה לשבחים ממאמנו והיה פנטסטי עם 16 נקודות, חמישה כדורים חוזרים, ארבעה אסיסטים ושחזור הדאנק שדפק על הפרצוף של רובין בנזינג הגרמני מלפני שבועיים, התייחס לעובדה שהפעם מכבי השפילה את יריבתה ללא "נאום ההפרש" המפורסם של שמעון מזרחי.

"כל המועדון הבין את חשיבות המשחק נגד ירושלים", אמר לנדסברג, "היה ברור לכולנו כמה יוקרה מונחת על השולחן ומה אנחנו צריכים לעשות כדי לנצח. לפני המשחק בלאט אמר לנו ש'ירושלים קולעת בצרורות, למנוע מהם להגיע לסקור גבוה ושאם נשמור אותם על 70 נקודות נוכל לנצח'. בפועל, הם קלעו 71 נקודות ואנחנו שיחקנו הגנה מצוינת. במחצית בלאט חיזק אותנו ואמר ש'נמשיך להציג הגנה חזקה'. כבר לא היינו זקוקים למוטיבציה של שמעון מזרחי".

סילבן לנדסברג (חגי ניזרי)
סילבן לנדסברג. "לא היינו זקוקים לשיחות מוטיבציה" (חגי ניזרי)
 

על חברו לקבוצה דווין סמית' שהחמיץ את הנסיעה למוסקבה עקב ניקוז הברך כשקיבל חמש זריקות והשתגע אתמול עם 29 נקודות כולל 7-9 מחוץ לקשת, חמש מתוכן ללא החטאה, אמר לנדסברג: "דווין הוא פקטור משמעותי אצלנו וקשה לנו מאוד בלעדיו. הפסדנו לצסק"א ב-35 הפרש ואני לא חושב שזה משקף את הפערים בין שתי הקבוצות אבל נצטרך לבחון את זה מולם במשחק הבא כשדווין משחק".

הרכש הקרואטי אנדריאה ז'יז'יץ' קיבל טעימה ממשחקי הבית של הקבוצה ותרם ארבע נקודות בשמונה דקות, אך התקשה להיכנס לקצב לאור ריבוי השריקות לעבירות לחובתו. "השופטים עדיין לא מכירים אותי ואני עוד לומד את הכדרוסל הישראלי. כמובן שזה לא קל ויש תקופת הסתגלות אבל אני לומד מהר", אמר הקרואטי.

ז'יז'יץ' הינו שחקן עטור ניסיון באירופה וסיפר כי כבר שותף למשחקים פיקנטיים בעבר, בין היתר בדרבי היווני בין פנאתיניקוס לאולימפיאקוס, צדוויטה זאגרב מול ציבונה זאגרב, ובקלאסיקו הספרדי של ריאל מדריד נגד ברצלונה. "יש לי הרבה ניסיון במשחקים כאלה של יריבות גדולה בין שתי קבוצות וזה מאוד דומה לאווירה שהיה ביוון בדרבי, אבל האוהדים של מכבי מדהימים וכיף לנצח בצורה משכנעת כמו שעשינו".

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */