יום שישי, 05.07.2024 שעה 03:43

שלומי דורה: באנו מוכנים, הפתענו גם את עצמנו

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE דיברנו עם מאמן הפ' חיפה שאמר על ה-2:2 מול מכבי: "שיבשנו אותם". שפיגל: "אפשר לנצח את בלגיה"

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ (ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ (ONE)

אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' מגישים לכם את תכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

שלומי דורה: "הצלחנו לשבש את מכבי ת"א"
בתוכנית עסקנו באיבוד הנקודות של מכבי ת"א במירוץ האליפות. הצהובים לא הצליחו לנצח את הפועל חיפה ונפרדו ב-2:2 במשחק שנערך באצטדיון בנתניה. שלושה ימים לפני משחק הגומלין הגורלי מול באזל, השחקנים של סוזה שוב הציגו כדורגל לא טוב ולא הצליחו לגבור על יריבתם.

דיברנו עם הצד של הפועל חיפה לאחר המשחק. ככל הנראה חניכיו של שלומי דורה יתמודדו העונה בפלייאוף התחתון של הליגה, ולמרות התיקו המכובד מול האלופה מת"א הם יצטרכו להמשיך ביכולת הטובה על מנת להימנע ממאבקי תחתית בפלייאוף שיוצא בקרוב לדרך. שלומי דורה עלה לשידור ואמר: "לא תיכננו להוביל 0:2 אז הפתענו גם את עצמינו, באנו די מוכנים למשחק, אמנם לא ידענו עם אילו שחקנים הם יישחקו, אבל בסך הכל הוכחנו שכשאתה עומד נכון ואתה רוצה ומשקיע אז אמנם משחקים מהסוג הזה יותר תלויים במכבי תל אביב, אבל הצלחנו לשבש אותם".

שלומי דורה ועומרי קנדה (עמית מצפה)
שלומי דורה. "לא תיכננו להוביל 0:2" (עמית מצפה)
 

בשבוע רגיל, בלי המשחק של באזל, הייתם יכולים להפתיע את מכבי?
"גם בסיבוב הראשון שיחקנו מולם ואם לא טעות שיפוט חמורה גם אז היה נגמר תיקו. הם בשלוש רמות מעל הליגה, אבל הוכחנו שאפשר לעשות דברים מולם".

"חסר לנו הגרוש ללירה, הרבה משחקים עם החמצות מצמררות, זה ההבדל בין פלייאוף עליון לפלייאוף תחתון".

זו הבעיה? המטאליות?
"למשחק מול מכבי אתה בכלל לא צריך לדבר. אם השחקנים היו באים בגישה כזו ל-80 אחוז מהעונה היינו נראים אחרת וחבל. זה אותם שחקנים ואותו מאמן, לא צריכים להיות הבדלים כאלה קיצוניים בין משחק למשחק".

אתם עדיין חושבים על הפלייאוף העליון?
"לאור התצוגה אתמול כן, מגיע לנו להיות בפלייאוף העליון. אם לא נגיע אז לא מגיע לנו. אני חושב שיותר קל לנו להתמודד עם קבוצות חזקות יותר".

גיא הראל: "כשהכדור עולה באוויר, אין חוקים"
דיברנו גם על המשחק המרכזי של ליגת ווינר סל בו מכבי ת"א תארח בנוקיה את הפועל ירושלים לקרב על ראשות הטבלה. האדומים מהבירה מגיעים למשחק עם רצף מדהים של 13 ניצחונות ליגה רצופים וכשהם ניצחו כבר את מכבי העונה, בסיבוב הקודם במשחק שנערך במלחה.

מכבי מנגד מגיעה למשחק העונה אחרי התבוסה הקשה לצסק"א ביום שישי האחרון במסגרת היורוליג, ותנסה להימנע מהפסד שני רצוף שעלול לסבך את המשך העונה שלהם. מנכ"ל הפועל ירושלים, גיא הראל, עלה לשידור ודיבר על ההתמודדות: "אנחנו מאמינים שאנחנו עולים כל משחק כדי לנצח. אנחנו ברמה גבוהה מאוד, אני לא חושב שאנחנו עולים לשום משחק ברגשי נחיתות וגם לא פה. כמובן שיש פה המון פיקנטריה והמון צבע, אנחנו באמת מתרכזים בנו, במשמעות של כל משחק, אבל ברגע שהכדור עולה באוויר, אין חוקים".

גיא הראל מאוכזב (רדאד ג´בארה)
גיא הראל. "מתרכזים בנו"(רדאד ג´בארה)
 

אם אתם מנצחים, אתם מצפים לסיים במקום הראשון את הליגה הסדירה?
"קודם כל אני מסכים שיש למשחק הזה משמעות, אבל יש עוד המון משחקים מאוד קשים. לפני הפלייאוף אנחנו עוד צריכים להיפגש פעמיים עם מכבי תל אביב ומכבי חיפה".

לא תצאו בהצהרה?
"הצהרות זה יפה, אבל עדיין צריכים לנצח ביוני".

באיזו סיטואציה נמצא ליאור אליהו?
"הוא כבר נפגש מול מכבי תל אביב והוא גם היה המצטיין במשחק. הוא כבר עבר את טבילת האש והוא במקום שהוא רצה להיות בו".

דורון ג'מצ'י גם עלה לשידור ודיבר על חדר ההלבשה של מכבי תל אביב לאחר התבוסה לצסק"א: "אני יכול לתאר לעצמי שלא צריך לדבר הרבה ברגעים האלה. אני חושב שהשחקנים יותר עסוקים בהכנה המקצועית ולא המנטאלית. ההפסד שלהם נגד ירושלים במלחה גם יושב להם בראש, גם ליאור אליהו והלפרין חוזרים להיכל ויודעים למה מצפים מהם".

נאור גלילי: "המרכזים היו יישארו עוד 100 שנה"
היום התקיים דיון בכנסת בו נציגי המרכזים הגיעו לפשרה במסגרת דיון בוועדת החינוך התרבות והספורט על הרפורמה של השרה לימור לבנת. קודם לכן פוצץ הדיון בין הצדדים, ולבסוף הוחלט שהמרכזים יקבלו בטחונות מה-4% המגיעים מהטוטו.

חבר הכנסת עמרם מצנע עלה לשידור ואמר: "המרכזים לא הפתיעו אותי ולא השרה. זו דווקא שעתה היפה של הוועדה שעורכת דיונים. אנשי הכנסת וחברי הכנסת מרגישים שיש איזונים מתאימים בחוק החדש. סיימנו את הישיבה בלי להצביע ואני מקווה שנקבל את התשובות ביום רביעי ונעביר את החוק".

נאור גלילי (שי לוי)
נאור גלילי. "97% מהקבוצות נעזרות במרכזים" (שי לוי)
 

בשביל מה צריך את המרכזים?
"חלק מהקבוצות הקטנות צריכות מאוד את המרכזים. צריכות סיוע בנושאים של ביטוח, בציוד, ועוד דברים רבים אחרים. הם צריכים מישהו שיאזין להם וידבר איתם. אני לא יודע אם אתם יודעים אבל קבוצות חדשות שקמות, בשנתיים הראשונות לא מקבלות קבוצות מהטוטו וצריך מישהו שיסייע ויעזור. זכותה של כל קבוצה להחליט אם היא תשתמש במרכז או לא".

מנכ"ל מכבי ישראל, נאור גלילי, דיבר בתוכנית על הנושא: "אנחנו מקיימים אליפויות שהאיגודים לא יכולים לקיים, ועושים עוד הרבה דברים, הכי קל לנגח את המרכזים. 97% מהקבוצות בישראל בוחרות להיעזר בנו לא בגלל העיניים היפות שלי. המרכזים עוזרים לכל ענפי הספורט בארץ ולא רק לכדורגל, המרכזים היו קיימים מאה שנים ויהיו קיימים עוד מאה שנים".

גיורא שפיגל: "בלגיה ובוסניה טובות, אבל אפשר לנצח אותן"
גיורא שפיגל, שחקן העבר של נבחרת ישראל, דיבר על הגרלת המוקדמות של יורו 2016, שזימנה לנו את בוסניה, בלגיה, וויילס, אנדורה וקפריסין: "אני חושב שאפשר להגיד שההגרלה טובה או לא טובה זה רק כשיש לך נבחרת טובה. כשיש את הביטחון הזה אז הנבחרת יכולה להגדיר את ההגרלה. לצערינו אנחנו צריכים לשחק כדורגל טוב יותר".

גיורא שפיגל (יניב גונן)
גיורא שפיגל. "צריכים לשמור על רמה טובה לאורך זמן" (יניב גונן)
 

אם נעלה מהמקום השלישי זה הישג?
"אם בוסניה מדורגת במקום הראשון, אז הכדורגל פשט את הרגל באיזושהי צורה. הדירוג הזה מטעה את כולנו. אנחנו לא יודעים מי מדורג שלישי, שני או ראשון, מי מהם יותר טוב. יש שתי נבחרות טובות לפנינו אבל הן ברות הפסד. אם דזקו משחק אז זה אומר שאי אפשר לנצח אותם?. אם נעלה אז יהיו כמה מאושרים, אבל בסיכומו של דבר צריך להסתכל על איך הכדורגל נראה. אנחנו צריכים להתמיד ולשמור על רמה טובה".

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */