יום שישי, 05.07.2024 שעה 03:33

נדאל זכה בריו אחרי 3:6 ו-6:7 על דולגופולוב

הראשון בעולם השיג את התואר השני שלו העונה וה-62 בקריירה אחרי ניצחון על האוקראיני בברזיל. גולוביס זכה במארסיי, מארין צ'יליץ' בדילרי ביץ'

|
נדאל עם התואר בברזיל (רויטרס)
נדאל עם התואר בברזיל (רויטרס)

רפאל נדאל, הראשון בעולם, קטף את התואר השני שלו העונה ואת התואר ה-62 בקריירה, כשגבר בגמר טורניר ריו בברזיל על אלכסנדר דולגופולוב מאוקראינה 3:6 ו-6:7 (3:7)  תוך שעה ו-41 דקות. בכך זכה נדאל בתואר החימר הראשון שלו העונה, מן הסתם מיני רבים בהם עוד יזכה העונה.

נדאל שהציל בחצי הגמר שתי נקודות משחק מול בן ארצו פבלו אנדוחאר, השיג שבירה מהירה בפתיחת המשחק ועלה ל-1:4. דולגופולוב שהדיח את דוד פרר בחצי הגמר, שמר על ההגשות שלו, ואף עלה לכמה נקודות שבירה מול ההגשות של מלך החימר, אבל לא הצליח לממש אותן והמערכה הסתיימה עם 3:6.

במערכה השנייה נדאל שוב שבר מוקדם ל-1:2 ונתן לאוקראיני שעלה עם סרט שחור על החולצה לזכר ההרוגים במהפכה בארצו לרדוף אחריו. המרדף הצליח דווקא כשהראשון בעולם הגיש למשחק ביתרון 4:5, דולגופולוב שבר במפתיע ל-5:5 והמערכה הגיעה לשובר שוויון.

נדאל שבחצי הגמר הסתבך בשובר שוויון שהסתיים עם 10:12 דרמטי, הצליח הפעם לשלוט בטיי ברייק ברח ל-2:5 בדרך ל-3:7 שסיים את המשחק והעניק לו את התואר.

בטורניר הנשים המקביל, הפתיעה קורומי נארה בת ה-22 מיפן, מהמקום ה-62 בעולם כשניצחה בגמר את המדורגת 1 בטורניר, קלרה זאקופלובה הצ'כית 1:6, 6:4 ו-1:6. הצ'כית בת ה-32, זכתה בשני תארים בשנת 2005, אבל מאז הפסידה במשך 9 שנים 12 משחקי גמר בזה אחר זה . "סבלתי מאסטמה ובקושי יכולתי לנשום, אבל זה לא תירוץ, קורומי שיחקה מצוין והגיע לה", אמרה הצ'כית המאוכזבת בסיום.

ארנסט גולוביס. צרפתי כפול (רויטרס)
ארנסט גולוביס. צרפתי כפול (רויטרס)
 

גולוביס אלוף מארסיי, צ'יליץ' בדילרי ביץ'
ארנסט גולוביס מלטביה בן ה-25 עלה למאזן חלק של 0:5 בגמרים של טורנירי  ATP כשניצח את העשירי בעולם, ג'ו וילפריד טסונגה מצרפת בגמר טורניר האולמות במארסיי 6:7 (5:7) ו-4:6. טסונגה דורג שני בטורניר וזכה בטורניר פעמיים, ב-2009 וב-2013.  

גולוביס, 23 בעולם, דורג 3 בטורניר, ניצח גם את המדורג 1 בטורניר, רישאר גסקה בחצי הגמר. הלטבי שביום נתון יכול לנצח כל אחד, זכה בשנה שעברה בשני תארים, בדילרי ביץ ובסנט פטרבורג. גולוביס נמצא כעת על סף כניסה ראשונה בקריירה לטופ 20, אחרי שלפני שנה דורג במקום ה-109 בעולם.

בגמר היתה רק שבירה אחת של ההגשות, לאחר שטסונגה הציל שלוש נקודות שבירה במערכה הראשונה, לפני שנכנע בשובר השוויון ושבע משמונה במערכה השנייה. 

מארין צ'יליץ' הקרואטי, 29 בעולם, השלים תואר שני בשלוש שבועות לאחר שניצח בגמר טורניר הדילרי ביץ' את קווין אנדרסון מדרא"פ 6:7 (6:8), 7:6 (9:7) ו-4:6 בתוך שלוש שעות ותשע דקות. זה היה משחק הגמר הארוך בהיסטוריה של הטורניר. הקרואטי זכה לפני שבועיים בטורניר זאגרב, המשיך משם לגמר טורניר רוטרדם בו הפסיד בגמר לתומס ברדיך, חצה יבשת הגיע לארה"ב וקטף תואר נוסף. זהו התואר ה-11 של צ'יליץ' שהשנה מינה למאמנו את טניסאי העבר גוראן איבניסביץ'.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */