יום שישי, 05.07.2024 שעה 19:11
לוח משחקים
  • ריאל מדריד
  • 95 - 77
  • פנאתינייקוס

על טעות היסטורית, קארמה רעה וטיולי אופניים

מכבי הובסה 100:65 ברוסיה ובלאט, שלמד מאחד המאמנים המושמצים בתולדות המועדון, ינסה לא ללכת בדרכו. שמעון למד ש"קארמה איז א ביץ'". צפו בתקציר

|
ולדימיר מיקוב עוצר את יוגב אוחיון (GettyImages)
ולדימיר מיקוב עוצר את יוגב אוחיון (GettyImages)

1. בחור מוזר היה פרד דווילי, שם שייזכר לדיראון עולם אצל אוהדי מכבי תל אביב. עם רזומה מקצועי של הפסד ב-30 הפרש למכבי ר"ג כמאמן סומה וינה (כך מספר שמואל יעקובסון ז"ל בספרו "כדורסל 2000"), הגיע האמריקאי לאמן בת"א והחליט שאם הקבוצה שהיוותה מודל עבור הצהובים, ריאל מדריד, רצה מהר, הוא ירוץ יותר מהר. וולטר שצ'רביאק ו-וויין בראבנדר לא היו צריכים יותר מזה והחזירו את מכבי ת"א הביתה עם התבוסה הגדולה ביותר עד כה במפעלים אירופים, 47 הפרש (125:78) בעונת 1975/76.

בחזרה להווה. דייויד בלאט הגיע למשחק מול צסק"א מוסקבה עם סנטר אחד בריא, שגם הוא מסוגל לגרד 20 דקות משחק ביום טוב. שני הריבאונדרים המובילים שלו, דווין סמית' ואלכס טיוס, מושבתים בשל פציעות ולרשותו עומדים, מלבד סופו כמובן, חבורה של גארדים/פורוורדים, כולם בעלי יכולת קליעה מבחוץ ורובם (מלבד דייויד בלו אולי) גם יכולים להוביל מתפרצת.

מולו עמד אחד הקווים הקדמיים המאיימים ביורוליג. ננאד קרסטיץ' מוביל את צסק"א בנקודות (11.1) וסשה קאון, הסנטר המחליף, מוסיף 7.4. קייל היינס אמנם 198 סנטימטרים, אבל הוא בין הריבאונדרים המובילים ביורוליג, כשהוא גם תורם 9 נקודות ומביא איתו רזומה של שתי זכיות רצופות ביורוליג עם אולימפיאקוס. על פי כל הנתונים, לבלאט הייתה אופציה אחת בלבד. לצאת מתכנית המשחק הרגילה שלו ולתת לשחקנים לשטוף את המגרש בניסיון לבלגן את המשחק ולמנוע מצסק"א את הכנסת הכדורים פנימה על ידי שמירה איזורית למשך דקות ארוכות.

מה קרה? מכבי הושפלה במוסקבה

אחת המעלות של בלאט היא שהוא מאמן שיטתי שלא מוכן לזוז הרבה ימינה או שמאלה ומאמין שהרגלים של קבוצה למשך עונה בסופו של דבר ישתלמו לו. כך גם קורה בהרבה מקרים, אך זו גם אחת המגרעות שלו. במשך 40 דקות שיחקה מכבי לידיים של צסק"א, שניצלה את היתרונות שלה במשחק עומד, הכניסה שוב ושוב את הכדורים פנימה ומול הדאבל-טים השקוף גם הוציאה החוצה בזמן כדי לסיים באחוזי קליעה נהדרים ל-2 (58.1) וגם ל-3 (63.6).

לפני 38 שנים דווילי ניסה לרוץ יותר מהר מריאל מדריד ובלאט, אולי במחווה אליו, החליט לשחק לאט מול הקבוצה עם היכולת הטובה ביותר בסט-אופנס.

2. 13 נקודות, 6 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, זו השורה הסטטיסטית הנאה למדי איתה סיים ג'ו אינגלס את המשחק מול צסק"א מוסקבה. גם בקיץ, כאשר ינסה שוב להתקבל ל-NBA, אינגלס יראה לקבוצות את הסטטיסטיקות שלו במכבי ת"א והן עשויות להתרשם. אבל אחרי יותר מחצי עונה בצהוב, ברור למה ברצלונה החליטה לוותר על האוסטרלי הנחמד.

אינגלס מול ווימס. אוסטרלי נחמד לטיולי אופניים בת&qout;א, לא יותר (GettyImages)
אינגלס מול ווימס. אוסטרלי נחמד לטיולי אופניים בת"א, לא יותר (GettyImages)
 

פעמיים במהלך המשחק מול צסק"א היה אינגלס מעורב במהלכים שהיו יכולים לשנות מומנטום. בפעם הראשונה זה קרה ברבע הראשון, כאשר הגיע לליי-אפ קליל ללא הפרעה בפיגור נקודה והצליח להחטיא מטווח אפס. בפעם השניה זה קרה בפתיחת הרבע השלישי, כאשר הפער החל לצמוח והכדור הגיע אליו לשלשה חופשית והוא החליט, משום מה, למסור לגיא פניני שהיה מכוסה והחטיא.

אם מכבי ת"א חיפשה אוסטרלי חביב, שיקנה אווירה טובה לחדר ההלבשה וייצא עם החברים שלו לקבוצה לטיולי אופניים בתל אביב, היא מצאה אותו. אם היא חיפשה מנהיג, שהגיע עם ניסיון של קבוצה גדולה וידביק את חבריו בווינריות שלו, כפי שעשה שחקן אחר שהגיע למכבי ת"א מברצלונה (שאראס למי ששאל), זה עדיין לא זה.

3. קארמה איז א ביץ' אומר הפתגם הידוע וכמה שבועות אחרי שמכבי ת"א שיחררה את קטע הווידאו של שמעון מזרחי מטיף מכביזם בפני טייריס רייס, דווין סמית', סילבן לנדסברג וחבריהם בחדר ההלבשה ("אם יהיה 20, תכוונו ל-30"), הוא ראה את צסק"א מחייה שוב את האידיאולוגיה הזו. אמנם בלאט קיבל את פרס הידידות לפני המשחק, אבל כשאטורה מסינה הטריף את חניכיו מאחורי הקווים ב-25 הפרש, לא הייתה שם הרבה ידידות.

שמעון מזרחי. קארמה איז א ביץ´ (שרון קביליו)
שמעון מזרחי. קארמה איז א ביץ´ (שרון קביליו)
 

4. אם למכבי ת"א היו חלומות על יתרון ביתיות בהצלבה, הם כנראה נגוזו בעקבות התבוסה במוסקבה. ריאל מדריד לא מתכוונת להאט בזמן הקרוב ולרוסים, למרות הפסד הזוי לפרטיזן בלגרד, יש יתרון בעקבות ההפרש מול מכבי והניצחון הביתי על ריאל, משהו שלא הרבה קבוצות יצליחו להשיג. למכבי ת"א מאזן טוב מזה של קובאן, גלאטסראיי ובאיירן מינכן בקרב על המקום השלישי, אך הפסד ביתי במחזור הבא לטורקים עלול לטרוף את הקלפים.

אם נחזור לדווילי, אחרי התבוסה לריאל, הוא החזיק מעמד עוד שני משחקים (הפסדים לגבת בגביע ולקאנטו באירופה) לפני שעוזרו דאז, רלף קליין, תפס את מקומו. האם אחרי שנכנס לצד השלילי של ספרי ההיסטוריה הצהובה, מעמדו של בלאט ימשיך להיות יציב אם יפסיד בשני המשחקים הקרובים להפועל ירושלים וגלא? בוא נקווה בשבילו שלא נצטרך לבחון זאת.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */