יום שישי, 20.09.2024 שעה 16:37

בית המשפט על קופל: עדות מתחמקת ומתחכמת

בית המשפט המחוזי בב"ש התיר לפרסם פסק דין, ממנו עולה כי מדובר במיליוני שקלים שאבנר קופל הבריח מהגבייה של מס הכנסה: "עדות נפתלת עד מאוד"

|
אבנר קופל (יניב גונן)
אבנר קופל (יניב גונן)

בית המשפט המחוזי בב"ש (השופטת נחמה נצר) התיר היום (שלישי) לפרסם פסק דין בעניינו של אבנר קופל, מנהל השיווק של בית"ר ירושלים, מנכ"ל מרכז בית"ר ולשעבר יו"ר איגוד הכדורסל, ממנו עולה ביקורת קשה מאד כלפי קופל.

מדובר בפסק דין במהלך ייחודי שנקטה רשות המסים, שיוצגה ע"י אמנון שילה מפרקליטות מחוז דרום-אזרחי, כדי לגבות את חובות המס של חברת "רב אור" שבבעלותו של קופל, מקופל עצמו באופן אישי ומחברת "ק.מאי", המצויה אף היא בשליטתו של קופל.

קופל ביקש למנוע את פרסום פסק הדין.  היום בית המשפט נתן החלטה לפרסם את פסק הדין, תוך שהשופטת נצר שבה ומדגישה את התנהלותו של קופל ואת העובדה שיש אינטרס ציבורי ראשון במעלה לחשוף את מעשיו. כאשר בין היתר צויין: "יש בהחלט מקום לחשוף את מעשיו". בן היתר הוסיף בית המשפט כי "יש בהחלט מקום לחשוש כי הותרת צו איסור הפרסום, תסייע בידי המשיבים (קופל) להמשיך ולהבריח רכוש של החברה החייבת ואף לנסות ולמלטו מאימת נושי החברה".

מפסק הדין עולה כי מדובר במיליוני שקלים שאבנר קופל הבריח מהגבייה של מס הכנסה ועל כן הוטל עליו ועל חברת "ק.מאי" שבשליטתו לשלם למס הכנסה חובות מס של חברת "רב אור" בסך של 7 מיליון שקל.

עוד עולה מפסק דינו של בית המשפט כי אבנר קופל פעל במשך שנים רבות לסכל גביית חובות מס בחברת "רב אור", חתם על הסכמים עם מס הכנסה לתשלום מסים בסכומים גבוהים, הגיש שומות עצמיות על חובות מס גבוהים, ומנגד פעל לרוקן את חברת "רב אור" מנכסים ומכספים.

פקיד השומה החליט להפעיל כנגד קופל וחברת "ק.מאי" את הסמכות המאפשרת "לעקוב" אחרי מי שקיבל בפועל את הכספים של חברת "רב אור". מדובר בקופל עצמו שמשך את הכספים מתוך "רב אור" ובחברת "ק.מאי".

על העדות של קופל קבע בית המשפט כי היא הייתה "עדות מתחמקת, מתחכמת ונפתלת עד מאוד" וכי גרסתו של קופל על כך שהכספים הוצאו מ"רב אור" כהלוואה היא גרסה מופרכת שהומצאה בדיעבד, כדי לנסות לחמוק ממס הכנסה.

עוד קבע בית המשפט, כי יש איסור לנישום לפעול באופן שיסכל את גבייתו של מס גם אם מדובר במס שאינו סופי.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */