יום שישי, 20.09.2024 שעה 16:35
ליגת העל 24-25
91-63מכבי ת"א1
72-83מכבי חיפה2
76-93מכבי בני ריינה3
63-53בית"ר ירושלים4
43-53הפועל חיפה5
46-63מ.ס אשדוד6
32-43בני סכנין7
33-33עירוני ק"ש8
35-13מכבי פ"ת9
36-13עירוני טבריה10
21-13הפועל ב"ש11
22-13הפועל חדרה12
17-23הפועל ירושלים13
08-33מכבי נתניה14
לוח משחקים
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 21/09, 19:30
  • מכבי בני ריינה
  • עירוני טבריה
  • שבת, 21/09, 19:30
  • בני סכנין
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 21/09, 20:00
  • הפועל חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 21/09, 20:00
  • עירוני ק"ש
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 21/09, 20:30
  • הפועל חדרה
  • מ.ס אשדוד
  • ראשון, 22/09, 20:15
  • מכבי ת"א
  • מכבי חיפה
  • שני, 23/09, 20:30
  • בית"ר ירושלים

אופיר קריאף: עליתי כבד למשחקים, לא נהניתי

המשבר ("הרגשתי שכלום לא הולך"), הלחץ ("מרוב שרציתי הכל הלך עקום"), הציפיות ("היה הרבה על הגב שלי") והירידה לספסל. קשר בית"ר מדבר על הכל

|
אופיר קריאף מרוצה (חגי ניזרי)
אופיר קריאף מרוצה (חגי ניזרי)

ימים לא קלים עברו בחודש האחרון על קשר בית"ר ירושלים, אופיר קריאף. קשר הקבוצה הרגיש שהכל נופל על הכתפיים חסרות הניסיון שלו וקריאף כמעט והלך לאיבוד.

לאחר שהפך ליקיר האוהדים, הציפייה שיסחוב את בית"ר כמעט לבד הייתה עלולה לרסק אותו. למזלו של קריאף, רוני לוי הוא מאמן שאוהב שחקנים "אמיתיים" - כך הוא מכנה את אלה שלא מזייפים, את אלה שנותנים מעצמם גם כשהקבוצה נמצאת למטה וגם כשהיא נמצאת למעלה.

מנגד, לוי הבין שהקשר צריך טיפול נקודתי כדי להחזיר אותו למסלול. הוא ידע שימצא את הדרך להוציא מהשחקן הצעיר את היכולת האמיתית שלו אחרי שזה כבר הוכיח בעונה שעברה וביורו לנבחרות הצעירות שהתקיים בארץ שכדורגל הוא יודע.

אחרי הסטטוס בעונה שעברה "אי אפשר בלעדיכם" שהופנה לארגון "הלה-פמיליה" שהיו במאבק נגד הנהלת הקבוצה בראשותו של איציק קורנפיין, הפך קריאף ליקיר האוהדים. היכולת במגרש תחת ידיו של אלי כהן (השריף) תרמה לכך שהאוהדים ראו בו כמי שיכול להפוך לסמל הבא בקבוצה.

קריאף, סה"כ בן 22, נהנה מתשומת הלב אבל תמיד הזכירו לו שהכל זמני. "אם תזייף ולא תהיה טוב ישכחו לך הכל, האוהדים מחפשים קבלות, תזכור את זה", אמרו לו החברים שלו לקבוצה. כיום, הקשר ביחד עם אבירם ברוכיאן, אריאל הרוש ושי חדד, הם השלד הירושלמי, שחקנים שעל מנת לשמור על הזהות החשובה כל כך לאוהדים צריכים להיות הפנים של בית"ר גם בשנים הבאות והם יודעים שמלבד השם, הם צריכים לדאוג תמיד לשמור על היכולת.

בית"ר י-ם מנצחת 0:1 את מכבי חיפה

עם רוני לוי, שגם ככה שומר את השחקנים שלו כל הזמן על תדר גבו,ה הם אמורים להצליח. עד למשחק האחרון של קריאף מול מכבי חיפה היה חשש שהוא הולך לאיבוד אחרי שברוכיאן, חדד והרוש הפכו למניה הכי בטוחה כיום בהרכב הקבוצה.

"הייתה לי תקופה לא קלה, הרגשתי שכלום לא הולך לי"
"הייתה לי תקופה לא קלה", סיפר קריאף ל-ONE, "הרגשתי שכלום לא הולך לי, מרוב שרציתי הדברים הלכו עקום ואז בא רוני לוי שעשה את מה שהוא האמין בו ולא הרים ידיים. הוא החזיר אותי בדרך שלו למסלול אבל יש לי עוד הרבה עבודה".

בחלון ההעברות של ינואר שחקני בית"ר ראו את קצב ההחתמות של הבעלים אלי טביב וחלקם היו מודאגים. בשלב מסוים היו דיבורים בחדר ההלבשה על כך שקריאף רוצה ללכת למקום אחר, לקבוצה פחות לחוצה ושרק יורידו ממנו את המעמסה הזו להוביל. מקורבים לשחקן אומרים שבאותם רגעים הוא היה כבוי ואם היו דוחקים אותו לפינה הוא היה מבקש לצאת עד לסיום העונה כדי להתרענן בקבוצה אחרת. אבל בבית"ר לא הייתה כוונה לוותר עליו. לוי לא הסכים וכשבמכבי פ"ת הזכירו את השם שלו כחלק מטרייד עם דני פרדה במועדון צחקו ולאחר מכן העבירו מסר ברור ללוזונים שמעבר שלו לפ"ת לא בא בחשבון.

שלומי אזולאי ואופיר קריאף (גיא בן זיו)
שלומי אזולאי ואופיר קריאף. החברים עזרו (גיא בן זיו)
 

התהליך הארוך שעבר, שהחל לפני כמה שבועות, לא ייפסק גם לא אחרי המשחק המצוין שלו מול מכבי חיפה. "אני חייב הרבה לרוני ולצוות", מספר הקשר, "מתחילת העונה היו ממני המון ציפיות, היה הרבה על הגב שלי מאוהדים, מהתקשורת ומכולם, משהו שלא ציפיתי שיקרה. עליתי כבד למשחקים, לא נהניתי ורוני בא והוריד אותי מכל הלחץ. הוא אמר לי 'לך תיהנה, אתה לא צריך יותר מזה. לך תילחם והכל יסתדר לך'. אני רק צריך שתהיה המשכיות ולהמשיך לעבוד קשה כי יש עוד הרבה עבודה לפניי".

במשחקים שלפני המשחק מול מכבי חיפה השחקן הצעיר פתח על הספסל. כיום הוא מבין שזה עשה לו רק טוב: "המאמן החליט שהוא מוריד אותי לספסל. הוא לקח אותי ואמר לי: 'אתה מפסיד כמה משחקים ומרוויח קריירה שלמה'. זה נכון, אין לי בעיה לשבת שניים שלושה משחקים על הספסל, העיקר לחזור לעצמי". בבית"ר מספרים שקריאף הוא מסוג השחקנים שהמועדון באמת צריך, שחקן בית שהקבוצה חשובה לו. נכון, יש את ג'ונתן וילה, פאבלו ברנדאן ומושיקו לוגסי, אבל מקריאף מצפים להרבה יותר משחקנים שבשבילם בית"ר היא תחנת מעבר.

הקוד לסינון שיחות בטלפון ושינוי מספר החולצה
היום הקשר משוחרר יותר, הוא יודע שיש לו עוד הרבה עבודה ואצל רוני לוי אי אפשר לרגע אחד לנוח על זרי הדפנה. "כולם יודעים אצלנו שמי שמשחק הוא זה שהמאמן רואה שנותן מעצמו את המקסימום, לא מזייף ומביא איתו את היכולת המתאימה לקבוצה. קחו את אנדרס טונייס שבאחד האימונים האחרונים לא תורגל בהרכב ותבין שאין פה משחקים - מי שטוב ישחק ומי שלא יצטרך לעבוד קשה כדי לקבל קרדיט".

קריאף (רדאד ג´בארה)
קריאף מול מכבי חיפה. חזר לעצמו מול הירוקים (רדאד ג´בארה)
 

בחזרה לגיבורנו. אחרי הניצחון על חיפה הוא התראיין כשהוא על סף דמעות. הוא הבין שסוף סוף הוא חוזר לעצמו והכל התפרץ אצלו אחרי שריקת הסיום בטדי. הוא עבר תקופה לא קלה שבה גם חלק מאוהדי בית"ר לא עשו לו חיים קלים. כיום הוא מבין שהוא רק בתחילת הדרך שלו, שיש לו עוד הרבה עבודה. הוא הכניס לטלפון שלו קוד סינון שיחות כדי להתנתק קצת, הוא החליף את המספר על חולצתו וחזר ל-24 מהעונה שעברה.

משהו בתקופה הקשה שעבר ביגרה אותו אבל צריך לזכור שהוא עדיין רק בן 22. עד לסיום העונה הוא יעשה הכל כדי לעזור לעצמו ולקבוצה שלו והוא כמו כולם בירושלים יודע שזכייה בגביע תוכל לשנות את העונה הזו לכל אחד מהשחקנים בקבוצה וכמובן למועדון שעבר טלטלה בקיץ האחרון ושינוי דרסטי בחודש ינואר.

הקשר סיכם: "גביע זה משהו שבאמת יכול להפוך את העונה הזו למשהו מיוחד אבל קיבלנו הגרלה קשה מאוד. ככה זה בית"ר, מגיעה לרבע גמר ומקבלת את ההגרלה הכי קשה. זה שלב מנחוס, אבל אנחנו בית"ר ירושלים ואנחנו בתקופה טובה. יש דרך, יש התקדמות ואנחנו צריכים לבוא לכל משחק, להיחלם ולרצות לנצח. אבל עד משחק הגביע אנחנו רוצים להתקדם גם בליגה בכל משחק ומשחק, אבל לא רוצים לדבר יותר מדי עכשיו על אפשרות של פלייאוף עליון, מבחינתנו מה שמעניין זה רק המשחק הקרוב מול קריית שמונה".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */