יום ראשון, 06.10.2024 שעה 05:13

אבו זייד: היו רגעים שלא רציתי להישאר בקפריסין

קשר מכבי ת"א שעבר ללרנקה, תפס את חולצת ההרכב והסתגל לחיים באי השכן. ג'ורדי הגיע לצפות והביע את דעתו: "עדיף לך להמשיך שם, זה טוב לקריירה"

|
חסן אבו זייד במדי א.א.ק. לרנקה
חסן אבו זייד במדי א.א.ק. לרנקה

כבר חודש שחסן אבו זייד ב-א.א.ק לרנקה. קשר מכבי תל אביב שהושאל לחצי עונה להפועל ניר רמת השרון, עבר למועדון מהאי השכן בחלון ההעברות של ינואר ומהר מאוד תפס מקום בהרכב. ביום ראשון האחרון קפץ לביקור המנהל המקצועי של הצהובים, ג'ורדי קרויף, במטרה לצפות בקשר, שלצערו לא סיים את 90 הדקות לאחר שהורחק.

"אנשים ממכבי אמרו לי שהוא יגיע לראות אותי אבל לא ידעתי מתי", סיפר אבו זייד בשיחה עם ONE. "לפני המשחק דיברתי עם חיים מגרלשווילי, דיברנו קצת על מה שקורה במכבי ת"א ופתאום אני מסתכל החוצה ורואה את ג'ורדי עומד שם. ניגשתי אליו ושוחחנו כמה דקות, הוא שאל אותי איך אני מרגיש והאם אני מרוצה ואיחל לי בהצלחה במשחק".

אבו זייד המשיך: "לצערי, דווקא במשחק שבו הוא בא לראות אותי, ספגתי אדום. תוקלתי מאחור ודחפתי בתגובה את השחקן שתיקל אותי והשופט החליט להרחיק את שנינו. ג'ורדי דיבר איתי אחרי המשחק כמעט שעה, הוא שאל אותי מה אני רוצה לעשות בהמשך ועניתי שאם אני לא חוזר למכבי, אז מבחינתי להישאר כאן. הוא הסכים שזה הדבר הכי טוב עבורי והסביר לי שאם אני רוצה להמשיך ולקבל דקות באופן יציב, אז עדיף לי להמשיך בלרנקה כי זה יעשה לי טוב לקריירה ואני מסכים איתו".

חסן אבו זייד במדי א.א.ק. לרנקה
חסן אבו זייד במדי א.א.ק. לרנקה
 

ואומנם, כעת הקשר האחורי מרוצה ואף שוקל בחיוב להישאר בלרנקה שמעוניינת כי ימשיך, אולם עד לפני שבועיים לא זה היה המצב. "היה לי כאן מאוד קשה בשבועיים הראשונים. הגעתי למקום זר שאני לא דובר את השפה בו. אתה מגיע הביתה אחרי אימון, יושב עם עצמך ואין לך מה לעשות בכלל. אתה יושב עם עצמך לבד כל היום. זאת בדידות שלא הכרתי. בישראל תמיד הייתי מוקף בחברים שלי ובמשפחה ופה זה אחרת וזה קשה מאוד לעכל בהתחלה".

הקשר ממשיך לספר על ההתחלה הלא פשוטה בקפריסין: "רציתי ללכת לסופר באחד הימים הראשונים ולקנות דברים לבית, לקנות אוכל, אבל בגלל שאני לא דובר את השפה קשה מאוד להסביר להם מה אתה רוצה. לשמחתי, חיים מגרלשווילי ואני בקשר טוב מאוד והוא הבין שקשה לי ועזר לי. גם הייתי ביום שישי אחד בארוחה עם המשפחה של ציון צמח ולאט לאט התחלתי להסתדר".

 
 היה רגע שביקשתי מחיים שיסביר למאמן שאני רוצה ללכת, לא רציתי להישאר 
 
 
 

"מאוד לא נהנתי כאן בשבועיים הראשונים. היה אפילו רגע שביקשתי מחיים שיסביר למאמן שאני רוצה ללכת, שאני לא רוצה להישאר פה. אני שמח אבל שלא עשיתי את זה ושלא נשברתי. ג'ורדי אמר לי שהמזל הכי גדול שלי זה שחיים נשאר פה ולא חזר לבית"ר ואני מסכים איתו, זה באמת המזל שלי".

אבו זייד הוסיף: "אחרי השבועיים האלה, כבר הגיעו ימים יותר פשוטים ואני לאט לאט מתרגל להכל ומתחיל להסתדר. התנאים בלרנקה טובים. זה מקום שקט ואחרי שעוברים את הרגעים הראשונים האלה, מתחילים להבין שזה מקום טוב. זה משהו שהוא חדש לי בכדורגל ואני יודע שזה ייתן לי אפשרות להתקדם בעתיד".

חסן אבו זייד במדי מכבי (משה חרמון)
חסן אבו זייד במדי מכבי (משה חרמון)
 

"הרמה פה דומה לארץ", טוען הקשר. "יש כאן ליגה יחסית טובה, המשחקים מעניינים ואני מאמין שאפשר להשתדרג פה ולהוסיף דברים אחרים למשחק שלי. כמובן שהחלום הגדול שלי זה להגיע לליגה יותר טובה. אני מאוד רוצה להתקדם".

אבו זייד שומר גם על קשר עם אקס מכבי אחר וליגיונר טרי, מונס דאבור. "התרגשתי בשבילו כשראיתי את המשחק הראשון שלו בגראסהופרס. מגיע למונס. הוא שחקן גדול, לדעתי הוא ישחק ברמות הכי גבוהות שיש. אנחנו מדברים הרבה, רק ביום שישי האחרון בסוף השבוע שלפני הבכורה שלו דיברנו והוא אמר לי שקצת קשה לו ואני יודע כמה חשוב זה שהוא כבש צמד ובישל בבכורה, כי זה יקל עליו עכשיו. אני מקווה שהוא ימשיך ככה".

אבו זייד ודאבור (יניב גונן)
אבו זייד ודאבור (יניב גונן)
 

על האקסיות שלו בליגת העל אמר לסיכום: "עצוב לי המצב של בני יהודה ורמת השרון. אני מאוד רוצה ששתיהן יישארו. גדלתי בבני יהודה ומגיע לאנשים שם שהקבוצה תישאר. ברמה"ש גם עזרו לי מאוד העונה ויש להם מאמן שבאמת הוא מאמן נפלא ובחור טוב שעזר לי ותמך בי גם כשהייתי בכושר פחות טוב. הלוואי ושתיהן יישארו. החברים במכבי? כל הכבוד להם. הם משחקים טוב. זאת הקבוצה הכי טובה בארץ ולדעתי היא תזכה שוב באליפות ואני מאחל לה הצלחה מול באזל ומאמין שיש לה סיכוי לעבור".

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */