יום שבת, 05.10.2024 שעה 01:05

סימונה האלפ גברה על קרבר וזכתה בטורניר דוחא

הרומניה שתעלה למקום ה-9 גברה על הגרמניה 2:6 ו-3:6: "הרגע הגדול בקריירה". ברדיך זכה ברוטרדם, פרר בבואנוס איירס. גלושקו הודחה מריו

|
האלפ עם הגביע:
האלפ עם הגביע: "הרגע הגדול בקריירה שלי" (רויטרס)

סימונה האלפ, הרומניה בת ה-22 שפרצה בחודש מאי 2013 ולקחה שישה תארים עד סוף השנה, אותתה היום (ראשון) כי השמיים הם הגבול עבורה, כשקטפה את אחד התארים היוקרתיים בסבב הנשים כשניצחה בקלות בגמר טורניר דוחא את אנג'ליקה קרבר מגרמניה, 2:6 ו-3:6 תוך שעה ושש דקות בלבד.

זהו התואר השביעי של האלפ, הראשון ב-2014 וכמובן שהחשוב מכולם. האלפ עלתה למאזן של 3:7 בגמרים, זאת לאחר שאת שלושת הגמרים הראשונים שלה בקריירה היא הפסידה. הרומניה השיגה את תאריה בזכות משחק אגרסיבי, אמיץ, מלא ווינרים בשילוב עם הגנה מושלמת ומהירות מרשימה על המגרש.

"זה רגע גדול בשבילי. לא האמנתי שאוכל ישר מטורניר גביע הפדרציה, שנערך באולם סגור להגיע לכאן, ולקחת את התואר. זהו הרגע הגדול בקריירה שלי. אני חזקה מנטלית ונהנית מכל רגע", אמרה האלפ כשהיא אוחזת בגביע, שהגיע יחד עם שיק על סך 440,000 דולרים ו-900 נקודות דירוג יקרות, שיעלו אותה למקום התשיעי בעולם.

קרבר, לה היה זה גמר שני גדול שהיא מפסידה ב-2014 אחרי גמר סידני, תעלה למקום השמיני בעולם, אבל גם השיק של 220,000 הדולריפ לא ינחם אותה, כשהיא שוב מחמיצה תואר, בפעם השביעית מתוך עשרה גמרים.

האלפ פתחה בשבירה מהירה ועלתה ל-0:2. קרבר שמרה על ההגשה אבל האלפ שברה שוב ל-1:4 ולמרות כמה משחקונים צמודים, המשיכה ל-2:6 מוחץ. במערכה השנייה האלפ שברה ל-2:3 ואחרי משחקון צמוד שברה ל-2:4, בדרך לניצחון ולגביע היוקרתי.

סימונה האלפ ואנג´ליקה קרבר (רויטרס)
סימונה האלפ ואנג´ליקה קרבר (רויטרס)
 

תומאס ברדיך מצ'כיה הוא אלוף רוטרדם. הצ'כי שבר בצורת של 16 חודשים ללא תואר ATP כשניצח את מריאן צ'יליץ' הקרואטי בגמר, 4:6 ו-2:6 בתוך שעה ורבע. בסך הכל זהו הגביע התשיעי של הצ'כי, שב-2013 הפסיד בשלושה גמרים.

הצ'כי שבר את הנאחס מול הקרואטי, שהגיע אחרי תואר בזאגרב ותשעה נצחונות רצופים, ולא הצליח להתמודד עם הצ'כי, ששבר ל-1:2 בתחילת המערכה הראשונה ומשם טס קדימה עם ההגשה ל-4:6. במערכה השנייה ברדיץ' שבר פעמיים, שלט בה לחלוטין בדרך לנצחון ול-330,000 דולרים. ברדיך יעלה בדירוג הקרוב אחרי ההישג בחזרה למקום השישי בעולם.

ברדיך מאושר מול ספרד (רויטרס)
תומאס ברדיך. שבר את הנאחס (רויטרס)
 

יוליה גלושקו הודחה הערב בסיבוב המוקדמות השני לטורניר ריו בברזיל כשנוצחה 4:6, 6:3 ו-6:1 ע"י המדורגת 160 בעולם, נסטסיה בורנט מאיטליה. הישראלית, המדורגת 90 בעולם, שדורגה ראשונה במוקדמות עקב רישום מאוחר לטורניר, תחכה לפרישה של שחקנית כדי להיכנס ברגע האחרון כ"לאקי לוזר".
 

יוליה גלושקו בפעולה (משה חרמון)
יוליה גלושקו. הדחה מאכזבת בריו (משה חרמון)
 

דוד פרר הספרדי, החמישי בעולם, זכה בתואר בבואנוס איירס בפעם השלישית ברציפות כשגבר על פאביו פואניני מאיטליה 4:6 ו-3:6. זה התואר הראשון של פרר מאז זכה באותו טורניר בשנה שעברה, התואר ה-11 על חימר והתואר ה-21 בסה"כ בקריירה.

דוד פרר (רויטרס)
דוד פרר. זכייה בתואר פעם שלישית ברציפות (רויטרס)
 

"ברגעים החשובים שיחקתי טוב יותר מפאביו היום", אמר פרר בסיום. הספרדי הפסיד בין שני התארים בארגנטינה בשבעה משחקי גמר, בינהם גמר הרולאן גארוס לרפאל נדאל, גמר טורניר ברסי לנובאק ג'וקוביץ, בוולנסיה הפסיד בגמר למיכאל יוז'ני, בשטוקהולם לגרגור דימיטרוב, ובמיאמי לאנדי מארי. פואניני זכה בשבוע שעבר בטורניר "וינה דל מאר" ונעצר אחרי תשעה ניצחונות רצופים על החימר.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */