יום שבת, 06.07.2024 שעה 01:22

זריף: שופטים מפחדים, יודעים שאבוא ואעשה סדר

שופט הכדורסל פותח פה על חבריו שיצאו נגדו: "הם התלוננו נגדי לרשות המסים, הרסו לי את החיים. מי שהתלונן נגדי שילם כופר. רצו לפגוע בי בכוונה"

|
זריף.
זריף. "אלו דברים אישיים"

איגוד שופטי הכדורסל סוער ביותר. מאחורי הקלעים מתנהלים מאבקים בין השופטים. השופטים הבכירים התארגנו נגד השופט ירון זריף שיפרוש משיפוט בסיום העונה ואמור להתמנות כיו"ר איגוד השופטים במקום ראובן וירובניק.

השופטים בין השאר שלחו מכתב בשבוע החולף ליו"ר איגוד הכדורסל דני חלוץ בו כתבו לו בין השאר: "אנו מתנגדים והתנגדנו תמיד, לכל ערבוב של שופטים פעילים עם עסקנות, כספית או פוליטית, תופעה שנתקלנו בה גם בעבר הרחוק והקרוב וחוזרת שוב בשיא עוצמתה בימים אלה".

19 שופטים חתומים על המכתב עם חלוץ, בו הם דורשים להיפגש עימו מיידית ומתנערים מירון זריף כמי שמייצג אותם. כך זריף הודיע לשופטים בשבוע האחרון שחתם עם האיגוד הסכם של עובד-מעביד. בגמר הגביע לבשו השופטים חולצות כאשר היו עליהן כיתוב של 'צחובוי' שמייצר גביעים, מדליות וכו'. מי שהביא את הספונסר היה זריף, לליגת הנשים הוא הביא כספונסר את חברת ג'יג'י קוסמטיקה.

בתכתובות פנימיות בשבוע האחרון כותבים השופטים על זריף בין השאר: "ירון זריף, שהוא עדיין שופט פעיל, נמצא שעות על גבי שעות במשרדי איגוד הכדורסל ומתנהל עצמאית, ללא היוועצות באף גורם אל מול יו"ר איגוד הכדורסל. הדבר, בא לידי ביטוי לדוגמה למקרה בו בגמר גביע המדינה שהתקיים בשבוע שעבר, אותו שופט ירון זריף, הופתעו השופטים לגלות שיש להם חולצות שיפוט חדשות עם ספונסר, שהוא לקוח אישי של ירון זריף בעסק שלו".

זריף (משה חרמון)
זריף (משה חרמון)
 

עוד טוענים השופטים כלפי חברם זריף: "החמור יותר שההליך לא עבר שום מנהל תקין, ללא מכרז. שמזכ"ל איגוד הכדורסל, הגזבר, יו"ר איגוד השופטים, מזכ"ל איגוד השופטים כלל לא ידעו מכך והופתעו לגלות זאת רק לפני המשחק. יתרה מכך, לאחר מספר ימים הודיע זריף שחתם הסכם גם עם ספונסר שהוא מקורב אליו שייתן חסות על חולצות השיפוט בליגת על נשים, גם זאת ללא ידיעת אף גורם באיגוד השופטים".

השופטים מאשימים עוד את זריף בכך: "במהלך כל התקופה האחרונה מנהל זריף קשרים עם יושבי ראש של קבוצות ועסקנים ופשוט מוציא תדמית ושם רע לשופטי ליגת העל".  זריף מנגד עונה בפתיחות על כל האשמות נגדו תוך שהוא מבקר את השופטים הבכירים.

לטענת זריף כל ההתארגנות נגדו נובעת מכך שיש חשש בקרב השופטים שהוא יתמנה כיו"ר איגוד השופטים. זריף עלה לכותרות בחודש ינואר 2010 כאשר נעצר ע"י רשות המסים בחשד שלו דיווח על הכנסות משיפוט בחו"ל. רשות המסים טענה נגדו שהוא פעל בערמה, מרמה ותחבולה. כעת אומר על כך זריף: "אני יודע מי התלונן עליי, היו אלה שופטים בכירים, יש לי את ההוכחה לכך".

על הספונסרים שהביא לאיגוד השופטים ועל הטענה של חבריו השופטים שהוא לקוח של בית הדפוס בבעלותו מגיב זריף: "את צחובוי אני לא מכיר. באנו לצחובוי לבחור לי גביע לפרישה (במשחק הגמר העניקו לזריף גביע, ג.ל.). אמרתי לאילן (מנהל המקום, ג.ל.) איך אתה מסביר את זה שכל השנים אנחנו עובדים איתך ואתה לא עוזר לנו? הוא אמר לי, מה אתה רוצה? אמרתי, בוא לגמר הגביע תהיה ספונסר, עשינו עסקה, חתמנו באישור דני חלוץ. אני לא מכיר אותו, בחיים לא עבדתי עם צחובוי. לגבי ג'יג'י קוסמטיקה בליגת העל נשים, זו חברה שאני עובד איתה מ-1988. כל הזמן שהליגה של הנשים דיברה איתם, הם לא הסכימו. אני בקשתי טובה אישית, אנחנו צריכים כסף באיגוד, אמרתי להם, תתרמו לקהילה. הכל באישור דני חלוץ, הוא חתם על הכל. לא הרווחתי מזה שקל".

למה אז השופטים יצאו נגדך?
"כי הם יודעים שאם אני אבוא אעשה סדר, ויהיה צדק".

הם מפחדים שתהיה יו"ר איגוד השופטים הבא?
"בטח, הם לא רוצים שיקרה".

והבנתי שאתה הולך להחליף את ראובן וירובניק כיו"ר איגוד השופטים בסוף העונה?
"אני לא יודע".

אומרים שאתה האיש הכי מקורב כיום לדני חלוץ?
"לא יודע, אני מאד מעריך את הבן אדם. ההסכם שחתמנו אתו לגבי השופטים טוב (הכוונה ליחסי עובד-מעביד, ג.ל.) אתה לא יודע אולי, טוד וורניק פרסם אחרי שחתמנו על הסכם עובד-מעביד שזה הסכם הזוי, לא אמתי, אין כאלה דברים כאלה בהיסטוריה. הוא הדליק את כל העולם. ישבנו בישיבה דני חלוץ, יו"ר ועדת כספים, גזבר האיגוד, רו"ח של האיגוד, היועץ המשפטי של האיגוד רן מההסתדרות ואני, משהו פה שיקר? זה אני ודני חלוץ עשינו זאת במחשכים?".

השופטים טוענים נגדך שאתה מתנהל באיגוד כבשלך, מערבב בין שיפוט לעסקנות פוליטית, זיקה לקבוצות, חציית גבולות?
"תשאל את השופטים כמה שנים לא היה לאיגוד השופטים ספונסר. צחובי שילם על הספונסר, והבאתי ממנו גביעים בחינם, התחייב שיביא לנו גביעים בחינם בסוף העונה, מה רע. ג'יג'י קוסמטיקה, העברתי למנהלת סכום לא מבוטל של כמה עשרות אלפי שקלים. אתה יודע מה זה להביא ספונסר כיום. גם סגרתי עם ג'יג'י שבכל משחק יתנו ערכה של קוסמטיקה לשחקנית המצטיינת, גם בחצי גמר, גם בגמר. מה אני מרוויח מזה? שקל לא הולך לכיסי. אני אגיד לך בניגוד לאלה ששולחים עלי איימלים, הלכתי לנייק קניתי חולצות וסגרתי הנחה לכל השופטים של 25% הנחה. סגרתי ששופט בליגות הנמוכות שיצטיין יקבל מתנה. מי ששלח את האימלים אלו השופטים הבכירים".

ריקי היקמן סובל (יניב גונן)
זריף עם הספונסר של צחובוי (יניב גונן)
 

הם חוששים ממך?
"למה אני ירון זריף כל קריירת השיפוט שלי לא הסתבכתי בשום דבר. יש לי בית דפוס, אבל פעם אחת לא הדפסתי לאיגוד. אלו שדיברו על הספונסרים שאני מביא, צרכים להתבייש".

הם שלחו מכתב נגדך לדני חלוץ?
"כן, הם שלחו אותו מכתב ששלחו נגדי גם בשנה שעברה. הם איימו על שופטים שיחתמו. הראיתי לדני חלוץ אס.אמ.אס משופטים שאמרו לי, אין ברירה, נרד ליגה אם לא נשתף פעולה עם האנשים הרעים האלה. אתה בן אדם טוב, תסלח לנו".

אבל הסתבכת בזמנו עם רשות המסים.
"אני אגיד לך למה, היום ירד לי האסימון. שלחו איימל עלי לרשות המסים. יש לי את האיימל הזה ואני יודע מי עשה את זה, אלו שופטים שהתלוננו נגדי לרשות המסים. הם הרסו לי את החיים, אני יודע מי זה. מה אתה חושב שאני פראייר. הגיע אלי המסמך הזה לפני כחודש".

הם ניסו בכוונה לפגוע בך?
"כן, כי אני כל השנים יצאתי בשביל הצדק".

הרשות טענה נגדך שרימית, התחמקת בעורמה מתשלום?
"טענו".

איפה זה עומד?
"אלו דברים אישיים שלי שלא מוכן לדבר עליהם. אתה יודע מה זה לשלם כופר לרשות המסים, זה להודות באשמה. אני לא הסכמתי להודות באשמה. אתה יודע אילו שופטים כן שילמו כופר על העלמות כספים. כל אלה שהתלוננו נגדי שילמו כופר. רשות המסים פנו אלי ואמרו, שלם כופר. אמרתי להם, בשום פנים ואופן, בואו למשפט אני אנצח אותם. קיבלתי בשנה שעברה מהיועץ המשפטי של האיגוד אישור שאני יכול לעשות כל תפקיד באיגוד. לראובן וירובניק זה לא הספיק, והוא שלח אותי לוועדת האתיקה של איגוד הכדורסל, עברתי גם שם. שלחו אותי גם לוועדה של מינויים בספורט, גם אישרו אותי, וירובניק בלע את הצפרדע. אם מאשימים אותך במשהו ואתה לא רוצה להודות, תפסיק לחיות?. כל עוד אני לא מורשע אני אעשה כל תפקיד", מסכם זריף.

ראובן וירובניק (ONE)
ראובן וירובניק
 

אין ספק שזה לא הפרק האחרון במה שקורה באיגוד השופטים.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */