יום שני, 08.07.2024 שעה 11:32

שחר צוברי והדר הלר מובילים באליפות ישראל

שייט, ניל פרייד: סגן אלוף אירופה ובת דודו פתחו בסערה את היום הראשון לתחרות. לייזר ולייזר רדיאל: עוז אדם ואורן יעקב בדרך לשמירה על התואר

|
אליפות ישראל בשייט (איגוד השייט)
אליפות ישראל בשייט (איגוד השייט)

רוח חלשה קיבלה את פניהם של הגולשים ביום הפתיחה של אליפות ישראל בדגם ה-RSX האולימפי שהחלה היום (שישי), וזה התאים לשחר צוברי מהמרכז לחינוך וספורט ימי באילת. סגן אלוף אירופה פתח עם שני ניצחונות, ויחד עם המקום השני בשיוט השלישי הוא התמקם בראש הדירוג עם 4 נק' חובה. אם לא די בכך שנמרוד משיח מהפועל עמק חפר ירד לתחרות באילת במצב בריאותי לא מושלם בלשון המעטה, גם הרוחות לא סייעו לו.

לפני שהוא זכה בשיוט השלישי, הוא הסתפק בשני השיוטים הראשונים במקומות 9 ו-7 ומדורג רק במקום הרביעי הכללי עם 17 נק'. מי שמנצל בינתיים את המעידות של משיח הוא חברו לאגודה, אמיר גלילי (4, 2, 4) שמדורג שלישי עם 10 נק', נקודה יותר מחואנמה מורנו הספרדי שמדורג שני אחרי שסיים את שלושת שיוטיו במקום השלישי.

הפתעה הגדולה יותר מגיעה מתחרות הנשים. אלופת ישראל המכהנת ומדליסטית הארד מאליפות העולם, מעין דוידוביץ' מהפועל תל-אביב, שהגיעה אמנם לאילת רק אתמול בגלל לימודיה, פתחה בשיוט הראשון עם המקום השלישי וניצחה בשני השיוטים הבאים, אולם גילתה כי נפסלה בשיוט השלישי בגלל זינוק מוקדם, ובמקום להוביל בבטחה, היא מדורגת רק חמישית עם 14 נק'.

 לאחר השיוט השישי, כאשר ניתן יהיה "לזרוק" שיוט אחד, היא בוודאי תתקדם לפסגה, אולם המשמעות היא שהיא אינה יכולה לאפשר לעצמה טעויות נוספות. הדר הלר, אלופת אירופה וסגנית אלופת העולם לנערות שגולשת ב"מגרשה הביתי" ניצחה בשיוט הראשון וסיימה שנייה בשני, ולמרות מקום 5 בלבד בשלישי היא מובילה את דירוג הנשים, בדומה לדודה צוברי, עם 8 נק', נקודה אחת לפני עדי כהן ממכמורת (2, 5, 2).

נעמי כהן האילתית, לשעבר אלופת העולם לנערות, סיימה שנייה בשיוט השלישי, אבל לשמחתה, גילתה שדוידוביץ' שהקדימה אותה בשיוט זה נפסלה, הניצחון הלך אליה. יחד עם מקומות 4 ו-8 בשני השיוטים הראשונים היא מדורגת שלישית עם 13 נק'. כמות זהה לזו של זהר בן חיון מאילת, והשתיים מקדימות את דוידוביץ' בנקודה.

אליפות ישראל בשייט (איגוד השייט) (ONE)
אליפות ישראל בשייט (איגוד השייט)
 

ביומה השני של אליפות ישראל בבלייזר רדיאל נשים באשדוד, אורן יעקב משדות-ים מובילה בבטחה עם 7 נק' ופתחה פער משמעותי של 7 נק' מטטיאנה דרוזדובסקייה הבלארוסית, המדורגת שנייה בעולם אחרי שני ניצחונות משלושת שיוטי היום ומקום שלישי בשיוט הראשון. דניאל ממן מבני הרצליה (5, 3, 2) התמקמה במקום השלישי הכללי והשני בין הישראליות עם 16 נק', 3 נק' מעתליה דנדקר משדות-ים (6, 5, 5). נופר אדלמן משדות-ים (4, 2, 3) שמפגרת בנקודה אחרי ממן, מובילה בנקודה על פניה של פאולינה ז'ובצ'ובסקה הפולנייה.

שני ניצחונות של עוז אדם ממכבי זבולון אשדוד בין הגברים בדגם הלייזר ומקום שלישי בשיוט השני היום, קידמו אותו להובלה עם 9 נק' לפני עומר צחר משייט חיפה (4, 2, 3) שהוביל אתמול, ירד למקום השני עם 11 נק', כאשר המאבק שלו מול אדם על התואר פתוח לחלוטין. במקום השלישי עם 20 נק' מדורג השייט השני לבית משפחת יעקב – שחר (2, 1, 9).

מחר תגיעה לסיומה אליפות ישראל בלייזר ובלייזר רדיאל באשדוד, ואילו באילת הגולשים והגולשות ייצאו לים לשלושה שיוטים נוספים ביומה השני והלפני אחרון של האליפות. 

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */