יום שישי, 05.07.2024 שעה 13:39
לוח משחקים
  • ריאל מדריד
  • 95 - 77
  • פנאתינייקוס

לנדסברג: אחרי ת"א, נצבע את כל אירופה צהוב

ה-MVP של ה-64:66 על באיירן באופוריה. השחקנים ביקרו את ג'יימס בביה"ח, טיוס יהיה כשיר לצסק"א. החלו מגעים לחידוש חוזהו של פניני. צפו בתקציר

|
שחקני מכבי ת
שחקני מכבי ת"א עם ג´יימס בבית החולים

יממה אחרי הניצחון הגדול על באיירן מינכן, ביקרו היום (שישי) שחקני מכבי תל אביב את הסנטר הפצוע, שון ג'יימס, שעבר ניתוח מוצלח בגבו וצפוי להיעדר בחודשים הקרובים.

הצהובים התקשו מאוד אמש, אך לבסוף חילצו בעור שינייהם ניצחון ביתי חשוב 64:66 על הבווארים ושמרו על המקום השני בבית במסגרת שלב הטופ 16 ביורוליג.

"קורה שמשחקים לא טוב בהתקפה ולא נכנסים לקצב", אמר ל-ONE קפטן הצהובים גיא פניני, שתרם לבריחה של מכבי ת"א ברבע הרביעי, "יש ימים בהם כל סל בא קשה והוכחנו שאנחנו יכולים לנצח גם דרך הגנה. אולי זה לא היה הכי יפה או מהנה שיש, אבל בסופו של הדבר אלה הניצחונות הכי מתוקים".

באיירן מינכן הציגה כדורסל נהדר וניצחה את מכבי בדו-קרב האחוזים משלוש, החטיאה פחות זריקות מקו העונשין, לקחה יותר כדורים חוזרים בהתקפה, חטפה יותר, איבדה פחות ומסרה יותר אסיסטים ואפילו האפילה על הצהובים במדד המשוקלל - כל זה לא שווה לניצחון? מסתבר שלא.

מכבי ת"א פגשה קבוצה מאומנת, מתואמת ומתוחכמת, אולם החטאות שנבעו מחוסר ריכוז או התרגשות גרמנית עשו חסד עם הצהובים ובמקום לרדת במינוס 15 נקודות להפסקה, לוח התוצאות הראה שיוויון 39:39.

היכולת הלא משכנעת של המקומיים נמשכה גם ברבע השלישי, אלא שאז המאמן דייויד בלאט שלף את השפן סילבן לנדסברג על חשבונו של טייריס רייס (שכמעט החריב את המשחק במו ידיו), העביר את דייויד בלו לעמדת הפורוורד-סנטר ומכבי ברחה לפער דו-ספרתי.

לקראת הסיום הסגל הדליל של בלאט בקושי עמד על הרגליים ובאיירן ביצעה קאמבק שנעצר רק עם החטאת ג'אמפ של ניהד ג'דוביץ'. "נגמר לנו האוויר, מזל שהסתיים המשחק" ציין בלאט במסיבת העיתונאים אחרי המשחק.

מכבי מנצחת את באיירן 64:66

"כדורסל זה משחק של לב ולא משנה אם אנחנו משחקים עם או בלי רכז וסנטר, מי שעל המגרש חייב לתת את הלב ולשחק ביחד כמו שעשינו וזה לא משנה אם היו ארבעה רכזים או חמישה סנטרים כי הקבוצה תנצח אם היא תשחק טוב. החלטנו שאנחנו לא מפסידים את המשחק הזה ונתנו הכל ברבע האחרון", הוסיף פניני.

"אמרתי אחרי הדרבי שצבענו את תל אביב בצהוב, עכשיו אנחנו בדרך לצבוע את אירופה כולה בצהוב, מדינה אחרי מדינה. ייקח לנו קצת זמן, אבל אנחנו נצליח להפוך את אירופה כולה לצהובה", סיפר שחקן מכבי סילבן לנדסברג שהיה מגיבורי הניצחון עם 11 נקודות ושישה ריבאונדים ונבחר ל-MVP.

"אני חושב שההופעה שלי זה קומבינציה של הרבה מרכיבים. יכול להיות שבאיירן לא התכוננו אליי כי לא שיחקתי הרבה ביורוליג ויכול להיות שהם לא מכירים אותי, אבל אני חושב שהם שיחקו לפרקים עם חמישייה גבוהה ואנחנו שיחקנו "סמול-בול", עם חמישייה נמוכה יותר וזה איפשר לי לחדור לסל", הוסיף לנדסברג.

"היינו צריכים לעשות הרבה התאמות"

בתוך כך, מכבי הוסיפה אתמול את הסנטר המתאזרח אלכס טיוס לרשימת הפצועים. טיוס סובב באופן מסתורי את הקרסול ומאחורי הקלעים אף אחד מאנשי הצוות של הקבוצה לא זיהה מתי במהלך ההתמודדות אירעה פציעתו, אך במהלך המשחק סיפר השחקן על כאבים בקרסול וכי אינו יכול לשוב להתמודדות.

טיוס עזב את ההיכל בכוחות עצמו כשהוא מדדה על הקרסול ובמהלך הלילה עבר בדיקה שגילתה כי עליו לנוח מספר ימים והוא בספק לשחזור גמר הגביע נגד אילת. עם זאת, הוא ישוב בוודאות בשבוע הבא נגד צסק"א מוסקבה.

"קשה מאוד לנצח באילת. יש להם קבוצה מצויינת, אבל יש לנו מטרה וזה לסיים את העונה במקום הראשון בליגה. כרגע אנחנו לא שם ונצטרך לנצח כל משחק עד הסוף כדי להבטיח את המקום הראשון. מפריע לי כל פעם להסתכל על הטבלה ולראות מעליי את הפועל ירושלים, אני רוצה להיות ראשון", ציין פניני.

ל-ONE נודע שיכולותיו הגבוהות והמנהיגות של פניני לא נעלמה מעיניהם של ראשי המועדון שפצחו בגישושים עם הפורוורד על חידוש חוזהו החל מהקיץ הקרוב, כאשר הנטייה והרצון של שני הצדדים היא להמשיך את ההתקשורת.

עם יציאתם של אנשי התקשורת מחדר ההלבשה של הצהובים החלה החגיגה האמיתית, כאשר הזרים הדליקו את מערכת הסאונד ושמחו לקולות המוסיקה השחורה. לנדסברג, שעדיין היה באופוריה מההופעות שלו בשבוע וחצי האחרון הוסיף, "ראית את הדאנק שלי? אני חושב שהדאנק הזה הוא מהלך השבוע ביורוליג".

על המפגש הסופר-חשוב בשבוע הבא נגד המושבה הישראלית במוסקבה שעשוי לקבוע את זהות הקבוצה שתסיים במקום השני בבית ותשיג יתרון ביתיות אמר פניני: "צסק"א קבוצה מצויינת ודן שמיר בטוח מכיר אותנו ומכין אותם אלינו ואנחנו מכירים את ג'רמי פארגו ויוצא שכולם מכירים את כולם ואני משוכנע שהולך להיות משחק ברמה מאוד גבוהה".

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */