יום שבת, 06.07.2024 שעה 06:47

ברקוביץ': אין אנשים כמו נילסן, שחר: ג'נטלמן

אנשי כדורגל הגיבו למותו של הדני. לוזון: "ידיד אמת של ישראל". נמני: "אחד המורים שלי". משחקי המחזור הקרוב בליגות הבכירות ייפתחו במחיאות כפיים

|
ריצ´ארד נילסן עם בניון
ריצ´ארד נילסן עם בניון

מאמן נבחרת ישראל בקמפיין מוקדמות המונדיאל ב-2000-2002, ריצ'ארד מולר נילסן הלך לעולמו בגיל 76. נילסן הדני שהיה איש נעים הליכות והתחבב על חובבי הכדורגל הישראלי הגיע להישג שיא כשזכה עם נבחרת דנמרק בטורניר יורו 1992, והתגובות של שחקנים ואנשים שעבדו איתו ולצידו החלו לזרום.

משחקי המחזור הקרוב בליגות המקצועניות ייפתחו בדקה של מחיאות כפיים בכל המגרשים, לזכרו של נילסן.

יצחק שום ששימש כעוזרו אמר: "בכאב רב שמעתי את ההודעה האיומה הזאת. איש גדול מאמן גדול, תרם רבות לכדורגל הישראלי. הוא היה חבר קרוב הייתי איתו בקשר תמידי בזמן האחרון".

"למדתי מריצ'ארד המון", נזכר אייל ברקוביץ', "הוא היה ג'נטלמן אמיתי. הכבוד שהוא נתן לשחקנים ולי בפרט, הביא אותי לחשוב שמדובר באדם מיוחד עם רגישות מיוחדת. הבנתי ממנו, שחוץ מהצד המקצועי החשוב מאוד, חשובה ההתנהלות בין המאמן לשחקן. הוא היה חייכן, מנומס והיה כיף להיות לידו. אני זוכר שגם ברגעים הכי קשים, כמו המשחק עם אוסטריה שלא עלינו לפלייאוף בשנייה האחרונה, הוא היה תומך. הוא ניגש אליי ואמר לי: 'לא נורא, יהיו עוד הזדמנויות. תרים את הראש'. למרות שבתוך תוכי ידעתי שהזדמנויות כאלו לא חוזרות. כואב לי מאוד שהוא הלך. אין הרבה אנשים כאלה בכדורגל ובספורט בכלל".

יו"ר ההתאחדות אבי לוזון אמר: ״נילסן היה ידיד אמת של ישראל, אהב את המדינה ואת האנשים בה, ופעל לקידום הכדורגל הישראלי גם לאחר סיום עבודתו כמאמן הנבחרת. נילסן היה בחירה מצויינת עבור הכדורגל הישראלי ובתקופת עבודתו כאן הנחיל דפוסי התנהגות ואימון מתקדמים וראויים. גם לאחר שהפסיק לאמן בישראל היה השגריר הטוב ביותר של הכדורגל הישראלי ומדינת ישראל. יהי זכרו ברוך״.

מאמן נבחרת ישראל אלי גוטמן: "הייתה לנו את הזכות שמאמן שזכה ביורו יאמן את נבחרת ישראל. מדובר היה באדם משכמו ומעלה רמת האישיות שלו הקרינה על כל הסובבים אותו. נילסן היה ג'נטלמן אמיתי. צר לי על הליכתו מאיתנו ולא נותר לי אלא להשתתף באבל המשפחה".

ריצ´ארד נילסן חוגג את הזכייה ביורו
ריצ´ארד נילסן חוגג את הזכייה ביורו
 

הבעלים של מכבי חיפה יעקב שחר אמר: "נילסן היה איש מקסים, ג'נטלמן אמיתי. היו לנו לא מעט פגישות מאוד נעימות .חבל ומצער מאד לשמוע שנילסן הלך לעולמו בטרם עת. אני משתתף בצער המשפחה .הכרתי גם גם את רעייתו של נילסן שלא אחת היא ובעלה כיבדו אותנו בנוכחותם במשחקים בקריית אליעזר".

שאול אייזנברג שהיה קצין העיתונות בתקופת נילסן ועבד עם לא מעט ממאמני הנבחרת אמר: "עבדתי עם כל המאמנים הלאומיים במשך 40 שנה, נילסן היה הגדול מכולם, המקצועי מכולם, והטעות ההיסטורית של הכדורגל הישראלי הייתה בכך שאחרי הקמפיין הראשון שאיבדנו אותו בגלל גול שטותי בדקה ה-92 במשחק מול אוסטריה. נילסן היה צריך להישאר פה ולשנות את פני הכדורגל הישראלי כפי שרק אלוף אירופה יכול היה לעשות. צריך לזכור שמעולם לא אימן בישראל מאמן עם תואר של אלוף אירופה וספק אם בכלל הכדורגל הישראלי יוכל עוד להביא מאמן בשיעור קומה כזה". אייזנברג המשיך ואמר: "גברי לוי לזכותו שהביא את נילסן לישראל וחבל רק שלא ידע לשמור על היהלום שהיה לו".

אבי נמני אמר: "צער גדול, אחד ממורי הדרך החשובים בקריירה שלי. שייך לדור הטוב".

גברי לוי. &qout;הלוואי שהיו הרבה כמוהו&qout; (יניב גונן)
גברי לוי. "הלוואי שהיו הרבה כמוהו" (יניב גונן)
 

עידן טל אמר: "יצא לי להכיר אותו בצורה אחרת מחוץ לכדורגל כאשר הוא הגיע אליי לליברפול כששיחקתי באברטון. יצאנו יחד לארוחת ערב יחד עם אישתי ודברנו כמעט על הכל וכמעט לא על כדורגל. איש נעים שכיף להיות לידו. גם בסיטואציות שלא היו נוחות, והפסדנו במשחקים בנבחרת תמיד הוא מצא את הדרך והגישה לומר את הדברים בצורה הכי טובה ולא מתלהמת. אני זוכר ממנו רק דברים טובים, זה יום עצוב בשבילי".

הבלם טל בן חיים שנילסן היה זה שנתן לו את ההזדמנות הראשונה לשחק בנבחרת אמר: "מאוד עצוב לשמוע את זה, משתתף בצער המשפחה. הוא זה שנתן לי את ההזדמנות הראשונה בנבחרת. בחיים לא אשכח לו את זה. הוא גם הגיע לחתונה שלי במיוחד מדנמרק. היה בן אדם מיוחד, מאמן מצוין". 

יוסי בניון הגיב: "מאוד כואב ומצער לשמוע את זה. כמובן שכמאמן לא צריך להרחיב כי ההישגים שלו מדברים בעד עצמם. בן אדם טוב שתמיד כיבד את כולם וקשור מאוד לישראל. תנחומים למשפחה".

נילסן. &qout;ג´נטלמן אמיתי&qout;
נילסן. "ג´נטלמן אמיתי"
 

מנהל הנבחרת הלאומית, ישראל שצ'וצ׳ינסקי אמר: "זה יום עצוב מאוד. היה אדם דגול, מאד אהב את הכדורגל הישראלי, את נבחרת ישראל, היה שגריר נאמן של הכדורגל הישראלי. הכדורגל הישראלי איבד אוהד של מדינת ישראל, שגריר ישראל בדמנרק. היה אדם ענק משכמו ומעלה, היה מודל לחיקוי והערצה".

מנהל הנבחרת מספר מה שקרה בתקופתו של נילסן: "הוא היה מקבל איומים מארגונים פרו פלסטינים, איימו עליו שלא יאמן פה, אך זה לא עניין אותו, הוא לא חשש לכל האיומים האלה". שצ'וצ'ינסקי המשיך ואמר: "גם אחרי שעזב שמר על קשר, היה מתקשר כל יום הולדת לצוות, בחגים שלנו, תמיד היה מתקשר".

גברי לוי, שהיה יו"ר ההתאחדות לכדורגל ומינה בזמנו את נילסן לתפקיד, אמר: "עצוב מאוד, עצוב מאוד. הוא בגילי בדיוק, יש בינינו הפרש של כמה שבועות. היה איש יוצא מן הכלל, בן אדם, הלוואי שהיו הרבה כמוהו. עשה פה עבודה מצוינת. תמיד אמרתי שהצטערתי שלא נשאר עוד. חבל מאוד, שלא יידעו צער".

נילסן עם אבי לוזון (יופ ציוני)
נילסן עם אבי לוזון ודרור קשטן (יופ ציוני)
 

מאמן מכבי חיפה אריק בנאדו אמר: "איבדנו איש יקר. היה לי הכבוד להתאמן תחת הדרכתו. מדובר היה בג'נטלמן אמיתי. תמיד ידע לכבד את האנשים, עושה כל דבר בצורה נעימה ומכובדת. שחקנים אהבו אותו. ליבי ליבי למשפחה ואני משתתף בצערה".

"הייתה טעות בזמנו שהוא לא נשאר יותר כמאמן, אני הייתי צריך לעשות הכל כדי שיישאר עוד שנתיים או ארבע שנים. בזמן האחרון אני אומר יותר מדי דברים על אנשים שנפטרים", אמר לוי בעצב.

מנהל מכבי חיפה והמגן השמאלי של הנבחרת בעידן נילסן, אדורם קייסי אמר לאתר הרשמי של המועדון: "נילסן היה מאמן ענק, אך לפני היותו מאמן הוא היה אדם נפלא. אדם שמלבד כדורגל הביא לכאן תרבות, תרבות של כדורגל".

פיטר שמייכל. &qout;המורה שלי&qout; (רויטרס)
פיטר שמייכל. "המורה שלי" (רויטרס)
 

"אני זוכר את ריצ'ארד האיש, הוא היה נעים הליכות וידע לכבד", אמר אמיר שלח, "הוא היה סוג שונה של מאמן ממה שהכרתי עד אז. הרפטואר שלו והזכייה עם דנמרק באליפות אירופה דיברה בעד עצמה. הוא היה מאמן מצוין. הרגע שהוא קשר לי ולאריק בנאדו את הידיים לא יישכח. תמיד נזכור את זה כמשהו שונה ומצחיק".

השוער האגדי של מנצ'סטר יונייטד ונבחרת דנמרק פיטר שמייכל צייץ בטוויטר: "השראה, המורה שלי וחבר שלי - נוח על משכבך בשלום".

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */