יום ראשון, 06.10.2024 שעה 16:06

מנשה משיח: מסכים שהיה רצף של החלטות לא קלות

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE דיברנו עם השופט, שהגיב לטענות ב"ש ממשחק העונה: "האדום לאלגרבלי מוצדק. אין כאן שיקול דעת"

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ ב-102FM
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ ב-102FM

אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' הגישו לכם הערב (שני) את תכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), רדיו גלי ישראל, (102.5FM 89.3FM ו-106.5FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

משיח: "בשער השלישי אולי היינו צריכים לנהוג אחרת"
במהלך התכנית עסקנו גם בצד האדום והמאוכזב של הפועל ב"ש. בקבוצה מבירת הנגב מודעים לכך שלולא ההרחקה המוקדמת של בן אלגרבלי הסיפור יכול היה להיות שונה לחלוטין. בקבוצה זועמים בעיקר על השופט מנשה משיח שעל פי טענת גורמים בקבוצה, השפיע באופן ישיר על שני שערים שנכבשו לזכות הצהובים.

אלישע לוי, לו היו תלונות על השיפוט במשחק מול מכבי ת"א, אמר: "אני חושב שגם אחרי שראיתי רגוע את המשחק, אני מסכים שהיו טעויות. אני לא אחד שמדבר נגד שופטים, אני חושב שכל ההחלטות בהתחלה ביטלו את היכולות שלנו. מספרת לפנים של בן ביטון זה פאול, הפנדל הוא גבולי, וגם אם כן אפשר להסתפק בצהוב, גם שוער אם הוא אחרון מפעילים את חוק ההיגיון, שהוא אחד הסעיפים הכי חשובים, והוא לא איפשר את זה. זה לא סוד, מכבי היא קבוצה חזקה ולשחק נגדה מהדקה ה-7 בעשרה שחקנים מוריד מהערך".

מנשה משיח עלה לשידור וניתח את ההחלטות שלקח במשחק: "בגול הראשון ראיתי שהיה מגע, לא ראיתי שום עבירה שזהבי ביצע. בחרתי לא לשרוק לעבירה. יש מקרים של שיקול דעת. במקרה הספציפי של האדום, אין שום שיקול דעת, יש פה הזדמנות ודאית לכיבוש שער, והשחקן היה אחרון. אני ידעתי ש-0:1 וזה יכול לגמור את המשחק, אבל ידעתי שאני צריך לעשות את העבודה שלי. מבחינתי הפייר פליי זה שליפת הכרטיס האדום. יש חוקים, לא יכולתי להפעיל היגיון. יכול להיות שבאירוע השלישי עם השער של ברק יצחקי אולי היינו צריכים לנהוג אחרת. זה מקרה בעייתי, השאלה היא האם ראדי הפריע לו לראות את הכדור או לא".

מנשה משיח (שי לוי)
מנשה משיח. "לא ראיתי שום עבירה של זהבי בשער הראשון" (שי לוי)
 

האם אתה מרגיש שאתם משפיעים השנה על המגרש?
"אנחנו חלק מהמשחק לטוב ולרע, בדרך כלל רוב ההחלטות שלנו הן לא פופולאריות".

היו יותר מדי החלטות בעייתיות.
"אני מסכים שהיה רצף של החלטות לא קלות. השופט, הדבר האחרון שהוא רוצה זה שהמאמן יגיד שבדקה השמינית המשחק נגמר. אני מעריך את אלישע לוי ואני יודע שהכין את הקבוצה שלו".

הבן שלך משחק במכבי תל אביב?
"לא, הוא משחק בצפרירים חולון. אני לא אשפוט קבוצה שהבן שלי משחק תחת המחלקות שלהם, זה לא אתי".

אלגרבלי מכשיל את פריצה (שי לוי)
אלגרבלי מכשיל את פריצה (שי לוי)
 

שופט העבר, אריק חיימוביץ', ניתח את הסיטואציה: "לדעתי הוא פירש את האירוע לא נכון. אני לא מסכים, אני חושב שפה הוא טעה, רגל של שחקן שמגיעה לגובה של המגן, הוא לא הוריד את הראש, לפי דעתי זה משחק מסוכן והיה צריך לעצור. במקרה של הכרטיס האדום והפנדל אני חושב שההחלטה של מנשה משיח הייתה נכונה.

אלישע לוי הגיב לטענותיו של מנשה משיח: "צר לי, אני לא מסכים עם הטענות. אין לי עניין להתכווח עם משיח. אני לא חושב שהוא גמר על המשחק, אני חושב שהוא השפיע על המשחק כי היינו צריכים לשחק מהדקה ה-7 בעשרה שחקנים".

אלישע לוי (שי לוי)
אלישע לוי. "לא מסכים עם משיח" (שי לוי)
 

על המשחק אמר אלישע: "בהתקפה המתפרצת הראשונה הם תפסו אותנו לא מוכנים, הכרטיס האדום אילץ אותנו לוותר על החלוצים. הצלחנו גם לחזור, אבל לבסוף הפסדנו לצערי. מכבי היא הקבוצה הטובה בליגה והיא נבנתה לאליפות, אני מניח שמכבי עוד יפסידו נקודות. אם לא מכבי, עם קצב צבירת הנקודות שלנו הייתי אומר שאנחנו מועמדים לאליפות".

איתן טיבי: "סיפור האליפות לא גמור"
במכבי ת"א התעוררו לבוקר בהיר ואופטימי לאחר ה-1:3 על הפועל ב"ש במשחק העונה שנערך אמש. חניכיו של פאולו סוזה פתחו פער של שש נקודות בפסגה ונראה כי גם העונה, אף קבוצה לא תעצור את הצהובים בדרך לאליפות שנייה ברצף. בלם מכבי תל אביב, איתן טיבי, עלה לשידור ואמר שסיפור האליפות לא גמור: "אנחנו לא מריחים עדיין אליפות, יש עוד דרך ארוכה".

מה ההבדל בין אוסקר לבין פאולו?
"בשנה שעברה היינו מקובעי על סגנון אחד, השנה אנחנו מאוד מגוונים. אנחנו כל הזמן מגוונים, משנים בהתאם לסיטואציה".

קשה לכם עם הרוטציה?
"אני יכול להגיד ששחקן שגם כשהוא לא משחק, אתה רואה על השחקנים שלנו שהם מאוד רוצים שהקבוצה תצליח, כי כשהם ייכנסו הם ייכנסו למכונה משומנת ויהיה להם הרבה יותר קל".

איתן טיבי לפני גילי ורמוט (יניב גונן)
איתן טיבי. "אנחנו מאוד מגוונים" (יניב גונן)
 

שחקן כמו טל בן חיים, לא צריך לשחק?
"יש את המאמן, זו החלטה שלו וזו הגישה שלו וצריך לכבד אותה. הוא מבין הרבה יותר טוב מאיתנו ויש לו את הזווית ראייה שלו".

באופן אישי, מתי אתה יוצא לאירופה?
"כרגע זה לא מעניין אותי, יש לי עוד שלושה וחצי חודשים חשובים מאוד העונה, יש עוד דרך ארוכה. אני חושב אך ורק על העונה הזו".

יש לך סעיף שחרור? כמה אתה עולה?
"מיליון דולר, זה הסעיף הנוכחי".

עסקנו גם בעליית המדרגה בכל הנוגע למאבקה של הצהובה בעונש הרדיוס שספגה בבית הדין של ההתאחדות. הצהובים פנו ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, בדרישה שיחקור את התנהלות הדיין עמנואל סלע, שהעניש את הקבוצה בשלושה משחקים מחוץ לבלומפילד. שלומי ברזל, ראש מערך ההסברה של ההתאחדות, עלה לשידור ואמר בין הייתר: "מכבי ת"א ירדו נמוך וזה ספין עלוב לקראת העירעור, מכבי הידרדרה לתאום מתוך התקף מגלומניה. מפה ועד להגיע לפלילים?".

במה חושדים? שמישהו לחש לעמנואל סלע איזה עונש לתת?
"זה בסך הכל מהלך סרק, להלך אימים כדי לנסות להשיג הקלה בעירעור, זה אחד המכתבים הכי מטופשים. אם הייתי עורך דין מתחיל הייתי מתבייש להוציא כזה מכתב".

שלומי ברזל (משה חרמון)
שלומי ברזל. "הייתי מתבייש להוציא כזה מכתב" (משה חרמון)
 

"לא נקבו כאן בשמות בכוונה, יש כאן האשמה כללית. ביום שישי רצינו לקבל החלטה, הדיין הפנה את פסק הדין בוועדת ליגה וגביע שקבעו שעיקרון הספורטיביות לא מאפשר את העונש. זכותה של מכבי לבקר את פסק הדין, בין זה לבין להתיר את דמו של עמנואל סלע, יש כברת דרך ארוכה".

האם זה פגע במערכת היחסים בין מיץ' לאבי לוזון?
"עד כמה שידוע לי מיץ' גולדהאר נהג להיוועץ באבי לוזון וגם בביקור האחרון שלו הוא נפגש איתו. גם אם גולדהאר ולוזון היו החברים הכי טובים ואכן היה חשד לפלילים, הוא היה חייב להגיש את המכתב. מכיוון שאין שום חשד, המכתב הוא מכתב סרק".

רביבו: "ההחלטה של כהן לא לשתף אותי, הייתה לא מקצועית"
"זכותו של מיץ' למאוס בהתאחדות, יותר מדי ממהרים להתייחס למיץ' כמשיח של הכדורגל. הוא נהדר למכבי תל אביב, האם הוא טוב לכדורגל הישראלי? אני לא יודע. לא תמיד האינטרסים של מכבי הם האינטרסים של הכדורגל".

בהמשך התוכנית דיברנו עם קשר הפועל חיפה, דוד רביבו, שסיפר על הסיבות שגרמו לו לעזוב את בית"ר ירושלים: "רציתי לשחק יותר ואני מקווה שבהפועל חיפה באמת אקבל יותר דקות משחק".

מה קרה בינך לבין אלי כהן בבית"ר?
"אני לא אוהב לשוחח עליו, אבל ברגע שבאתי לבית"ר הייתה לי התחלה טובה, לאחר מכן היה לי משחק מול הפועל ב"ש והפסדנו ובמשחק לאחר מכן הוא לא נתן לי לשחק. 20 דקות, רבע שעה או חצי שעה. מה ששבר אותי זה המשחק באשדוד, שיחקתי שם 11 שנים כקפטן, הוא לא נתן לי אפילו כמה דקות. לא כיבד אותי ולא העריך אותי כשחקן. הדבר שהכי פגע בי זה שנגד בני יהודה נכנסתי בדקה ה-14 ואמרו בטלוויזיה והוא אמר שהייתי המצטיין ורביבו יקבל יותר דקות, ושבוע לאחר מכן קיבלתי שבע דקות".

רביבו (דוברות הפועל חיפה) (ONE)
רביבו עם דורה. "הקבוצה מתאימה לי" (דוברות הפועל חיפה)
 

יכול להיות שהסכסוך שלו עם חיים פגע בך?
"אני מאמין שיש לזה השלכות, חבל שהוא לקח את זה לכיוון הזה. נכנסתי אליו לשיחה והוא אמר שהוא ייתן לי לשחק, אבל בהמשך הבנתי שאני לא אשחק אצלו הרבה".

זה היה על רקע מקצועי?
"אני בטוח שזה לא היה על רגע מקצועי".

למה רוני לוי לא השאיר אותך?
"הייתה לי עם רוני שיחה, ורוני לא בנה את הקבוצה והוא צריך לייצר לעצמו נקודות, הייתה לו עדיפות לשחקן זה או אחר, כיבדתי את מה שהוא אמר לי, והחלטתי שאני רוצה לעזוב. זו קבוצה שמאוד מתאימה לי. חסר לי בישול כדי להיות מלך הבישולים בכל הזמנים, מקווה לעשות זאת השבוע".

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */