יום שישי, 20.09.2024 שעה 07:27

הנגבי: ב"ש ייקחו את הגביע ואנחנו את האליפות

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE עסקנו במשחק העונה הערב בין מכבי ת"א להפועל ב"ש. הח"כ, צחי הנגבי: "מעריך שמכבי יינצחו"

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ ב-102FM
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ ב-102FM

אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' מגישים לכם את תכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), רדיו גלי ישראל, (102.5FM 89.3FM ו-106.5FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

אלון: "קיבלתי את העניין בתדהמה, לא פייר מה שעושים לשחר"
היום פרסמנו כי מאחורי הקלעים של מנהלת ליגת העל בכדורגל, מתקיים ניסיון ע"י אבי לוזון ושטרן חלובה לפרקה. לאחר שקבוצות ליגת העל קיבלו הבטחה כתובה מההתאחדות לכדורגל שהם אלו שיחליטו האם למכור את זכויות השידור של הקבוצות כבר כעת לשלוש שנים קדימה עד לשנת 2019, בהתאחדות לא מכבדים את ההבטחה. שוחחנו על כך עם בעלי הפועל רעננה, אשר אלון ובעלי מ.ס. אשדוד, ג'קי בן זקן.

אתה אחד מראשי המנהלת ומסתירים ממך את הדברים האלה.
אלון: "אף אחד לא הסתיר ממני שום דבר, אני לא מראשי המנהלת. קיבלתי בתדהמה את הנושא הזה. התקשרו מהקבוצות לגבי הנושא, חלק חתמו וחלק לא. חלק גם חזרו בהן. הפועל ת"א והפועל עכו חתמו, רמה"ש חתמה וחזרה בה. זה לא פייר מה שעושים ליענקל'ה שחר. מכבי חיפה לא חתמו על המסמך הזה. שמעתי אותו אומר כמה פעמים שכל הנושא של זכויות השידור יעבור למנהלת, חזרנו על זה כמה פעמים. אני לא מבין מאיפה צץ השם של מכבי חיפה".

איך יענקל'ה משתף פעולה עם לוזון?
אלון: "מי אמר שהוא משתף פעולה בעניין הזה?".

עבדו עליו?
אלון: "לא. יענקל'ה לא חתם על זה. אני לא דיברתי איתו לגבי הנושא הזה אבל אני מאמין שהוא מכיר את העניין".

אשר אלון (רדאד ג´בארה)
אשר אלון: "אני מאמין שלא יעבור העניין הזה, זאת טעות חמורה" (רדאד ג´בארה)
 

קיים מצב שבו אבי לוזון מוציא מכתבים בלי ליידע את יענקל'ה?
אלון: "כן. אבי לוזון כיו"ר ההתאחדות שם לעצמו למטרה למכור את זכויות השידור. הוא מאמין שהכסף שמתקבל עכשיו טוב להתאחדות ולקבוצות. אנחנו רואים את העניין בצורה אחרת לגמרי. אני מאמין שלא יעבור העניין הזה, זאת טעות חמורה. אני חושב שלאבי לוזון ולהתאחדות לא יהיו את שמונה החתימות שהם צריכים".

המנהלת היא וירטואלית?
בן זקן: "ממש לא. זה ששולחים מכתבים רק מראה את חוזקה של המנהלת. בוא נכניס את הדברים לפרופורציות. ניסו, לא הצליחו ולא יצליחו. זכותו של דמאיו לנסות וזכותו של אבי לוזון לנסות".

הם במנהלת בתור מרגלים?
בן זקן: "הם במנהלת. יש להם שיקולים ואינטרסים אחרים ומותר להם לנסות, אפילו שזה נוגד את ההחלטה של המנהלת. הם ניסו בדרך דמוקרטית. הם שלחו מכתבים כדי לקבל את הסכמת הקבוצה".

אתה קיבלת את המכתב?
בן זקן: "כן".

שמי שמתנגד לא שואלים אותו.
בן זקן: "לגיטימי לנסות להחתים את הרוב. אני לא מסכים למה שהם עשו. גם אותם אנשים צריכים כנראה עוד קצת זמן ועוד קצת מהלכים כאלה כדי להבין שהם כבר לא מנהלים את ליגת העל".

ג´קי בן זקן (שי לוי)
ג´קי בן זקן: "צריך מהלכים כאלה כדי שיבינו שהם לא מנהלים את ליגת העל" (שי לוי)
 

מתי כבר תהיה מנהלת?
בן זקן: "מנהלת יש, היא קיימת. השאלה היא - אם היינו ממהרים למנות מנכ"ל ולא מנסים למנות בעלי תפקידים ללא ניגוד עניינים, אז היו תוקפים אותנו. מדברים היום עם אנשים מאוד רציניים שלא מפחדים להגיע למנהלת והם רוצים לוודא שהיא אוטונומית. התהליך שאנחנו עושים היום בסופו של דבר יהיה הרבה יותר מועיל וטוב לכדורגל הישראלי".
נמני: "מבחינת ב"ש, מקום 2 בתום העונה זה כמו אליפות"
בהמשך התוכנית, איך לא, נעסוק במשחק העונה בין מכבי תל אביב להפועל באר שבע. הצהובים מוליכים את טבלת ליגת העל, האדומים מבירת הנגב דולקים מאחוריהם ורוצים לצמק את הפער בפסגה. שוחחנו על כך עם כוכב העבר, אבי נימני ועיתונאי מעריב, יניב טוכמן.

מה עובר על השחקנים?
נמני: "אני לא חושב שמכבי מתרגשת מהמשחק הזה, היא רגילה לזה. היא שיחקה השנה בליגה האירופית. אני לא רואה פה משהו יוצא דופן. לדעתי מי שדווקא יותר בלחץ היא ב"ש כי היא מגיעה עם חבר'ה צעירים והרבה מחליפים בחלק האחורי. אני חושב שלב"ש אין מה להפסיד במשחק הזה. מבחינתה, מקום שני בתום העונה זה כמו אליפות".

אבי נימני (אור שפונדר)
אבי נימני: "לב"ש אין מה להפסיד, היא מגיעה עם חבר'ה צעירים" (אור שפונדר)
 

יש רוטציות לקראת המשחק?
טוכמן: "הדילמה היא בין מיטרוביץ' לבין דור מיכה. השחקנים של מכבי יותר מנוסים במעמדים האלה, אבל הלחץ הוא כן עליהם. כל אוהדי הכדורגל בארץ רוצים לראות היום איזושהי הפתעה. רוצים לראות את הליגה חיה גם אחרי המשחק הזה".

מי שמפחד זה סוזה אם הוא חושב להכניס את מיטרוביץ'.
טוכמן: "אם יישחקו עם חוליית קישור מעובה אז כל מה שאתם אומרים לגביו הוא נכון".

ההימור שלכם לתוצאת המשחק?
נמני: "מכבי תנצח".
טוכמן: "1:2 למכבי ת"א".

פאולו סוזה. יגדיל את הפער מב&qout;ש ל-6 נק´? (רדאד ג´בארה)
פאולו סוזה. יגדיל את הפער מב"ש ל-6 נק´? (רדאד ג´בארה)
 

שלום: "גם כשניצחנו את מכבי בווסרמיל אמרו שאין לנו סיכוי"
בהמשך התכנית המשכנו לעסוק במשחק העונה בין הצהובים לאדומים, הפעם מנקודת מבט אחרת: הפעם, שוחחנו עם אוהד הפועל ב"ש, השר סילבן שלום, ואוהד מכבי ת"א, ח"כ צחי הנגבי.

האם הפועל ב"ש מסוגלת לחזור עם 3 נק'?
שלום: "שמעתי את כל הפרשנים, אף אחד לא נותן סיכוי. לפעמים זה טוב. ניתן להפתיע ולהצליח. מדובר במשחק הכי קשה העונה, בבלומפילד, מול קבוצה טובה וחזקה ואנחנו עם שלושה שחקני הגנה שהיו אמורים להיות על הספסל כל העונה ופתאום הם משחקים בהרכב, ועוד במשחק כזה, הם בטח רועדים. אני מאוד מקווה שהם יעמדו במשימה. גם כשניצחנו את מכבי בווסרמיל אמרו שאין לנו סיכוי. כשדיברו על ב"ש לאליפות הרוב גיחכו והיום הקבוצה עם אחוזים גבוהים של הצלחה".

סילבן שלום (רויטרס)
סילבן שלום: "המשחק היום לא ייקבע את האליפות, יש עוד 15 משחקים" (רויטרס)
 

אומרים שזה הטופ של ב"ש, שהיא כבר זכתה באליפות מבחינת המיקום.
שלום: "אנחנו עדיין תלויים בשלושת המשחקים מול מכבי. למכבי נשארו יש עוד משחקי דרבי שזה לא פשוט. לכולן יש משחקים קשים שאפשר לאבד בהן נקודות. המשחק היום לא ייקבע את האליפות. גם אחרי המשחק היום, יש עוד 15 משחקים ומדובר בהרבה נקודות. הפסד לא יגמור את העונה גם אם נפסיד. עד היום לא הפסדנו משחק אחד העונה בחוץ. מדובר בעונה יוצאת מן הכלל".

יהיה משחק חד צדדי היום?
הנגבי: "אנחנו עושים חלוקה עם ב"ש - הם ייקחו את הגביע ואנחנו את האליפות. אני מעריך שמכבי יינצחו. אני חושב שב"ש עשו עונה מדהימה. תהיה היום אווירה מדהימה".

ניצחון של מכבי ושום דבר לא יעצור אותם בדרך לתואר?
הנגבי: "שום דבר לא סגור. יש עוד 45 נק' בקופה. יש עוד הרבה מהפכים ואת הפלייאוף לפנינו. אני מקווה שייפתח פער ושזה ייתן לנו אנרגיה להמשך הדרך".

צחי הנגבי (יניב גונן)
הנגבי: "אנו עושים חלוקה עם ב"ש - הם ייזכו בגביע ואנחנו באליפות" (יניב גונן)
 

נוימן: "בית"ר לפלייאוף העליון? אין שום סיכוי"
נדבר גם על המשחק בין בית"ר ירושלים לבני יהודה שנגמר ב-0:0. לצהובים-שחורים הגיע פנדל ברור אך השופט איתן שמואלביץ' החליט שלא לשרוק. נשוחח גם על שאר משחקי ליגת העל. שוחחנו על כך עם פרשן הספורט, דני נוימן, ועם מנכ"ל איגוד השופטים, יריב טפר.

צריך לעשות הפרדה מוחלטת בין היכולת המקצועית לשיפוט.
נוימן: "לא חושב שצריך לעשות הפרדה שכזו. אני מסכים שבני יהודה הייתה יכולה להוביל ב-70 הדקות הראושנות, אך ב-20 הדקות האחרונות בית"ר שיחקה את המשחק הטוב ביותר שלה השנה. הם סיכנו את השער".

נראה לך הגיוני שעם סגל שכזה לגיטמי להגיד שהם נתנו 20 דקות טובות?
נוימן:"הם יישתפרו, הם יודעים לשחק כדורגל. הם לחוצים וזה טבעי. עם הסגל הזה אין לי ספק שבית"ר תתחיל לצבור את הנקודות. לגבי פלייאוף עליון? אין שום סיכוי".

דני נוימן (מור שאולי)
דני נוימן: "עם הסגל הזה אין לי ספק שבית"ר תתחיל לצבור נקודות" (מור שאולי)
 

הפכת למרואיין קבוע בגלל הטעויות האחרונות של השופטים.
טפר: "אני מקווה שהמינון יירד בקרוב".

קורה ששופט רואה, אבל גם הקוון לא ראה.
טפר: "לפעמים שופטים לא רואים, זה לא טוב שזה קורה. מבחינתנו אין מה לתרץ, אתמול הייתה החלטה לא טובה. מבחינת העמדה המקצועית של שמואלביץ' היא הייתה עמדה טובה. הוא פשוט לא ראה".

מהם הלקחים מהשבועות האחרונוים?
טפר: "שמואלביץ' קיבל ניתוח לגבי היכולות שלו במשחק. הוא גם יישב עם עצמו, הוא ישב עם הקלטת של המשחק לפחות פעמיים כדי להבין מה קרה. ועדת השיבוץ לוקחת את כל הפרמטרים האלה בחשבון".

יריב טפר (שי לוי)
יריב טפר: "לפעמים שופטים לא רואים, לשמואלביץ' הייתה עמדה טובה" (שי לוי)
 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */